3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

DOPRAVA: Máme se bát boeingů? Či letadel vůbec?

Dočetli jsme se, že firma Boeing by mohla mít problémy. Kvůli dvěma po sobě jdoucím podobným haváriím ve verzi 737 MAX 8.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 13.3.2019 11:27

Re: Kolem 170 lidí

No je to blbost, přiznejte to.

J. Poláček 13.3.2019 11:42

Re: Kolem 170 lidí

Nenastoupí se do něj.

Z. Klouček 13.3.2019 18:28

Re: Kolem 170 lidí

Když se podíváte na web výrobce, zjistíte, že to letadlo má až 210 sedadel. https://www.boeing.com/commercial/737max/

J. Lepka 13.3.2019 12:14

Re: Kolem 170 lidí

docela dobrá analýza :

https://www.idnes.cz/technet/technika/boeing-737-8-max-ethiopian-airlines-et-302-lion-air.A190312_080930_tec_technika_kuz

Takže konkretně v tomhle případě možná stačila přiměřená výška. Nicméně podle jednoho svědka z trupu před dopadem lítaly nějaké papíry, to by naznačovalo destrukci trupu. Problém samozřejmě je, že výsledky vyšetřování budou známy až za pár měsíců a to už novinářské hyeny napřou pozornost jinam.

P.S. Vsaďte klobouk, že se zase objeví fantasmagorie o centrálním padáku, jako mají ultralighty.

V. Novák 13.3.2019 13:50

Re: Kolem 170 lidí

S letadlem obtížně, při nehodě autobusu, vlaku nebo auta šance bývá.

I když, jistá Jugoslávka Vesna kdysi spadla asi z 10 km a přežila. Jak se jí to povedlo, netuším. Asi ani ona. Možná pámbu - a i to kdo ví jestli.Ovšem padala mimo letadlo.

T. Kočí 13.3.2019 16:17

Re: Kolem 170 lidí

Myslím, že padala s ocasem. Ten je lehký, není tam palivo,připomíná kluzák. Letušky tam sedávají.

J. Jurax 13.3.2019 17:45

To netuším, nicméně je pravda, že při některých haváriích aspoň část pasažérů a posádky přežívá. Někdy i všichni. Takže jistá šance je. Někdy.

D. Nowodny 13.3.2019 20:56

Re: Kolem 170 lidí

S padakem !

P. Lenc 13.3.2019 9:54

No

já bych to nechal na odbornících ať to vyšetří.A statistikám zrovna tak jako průzkumům veřejného mínění nevěřím.

J. Kavalír 13.3.2019 9:26

Netahat do toho ideologii

"Jistě, je možné zakázat provozování Boeingů 737 MAX 8 tak, jak to udělali v komunistické Číně."

Podtrhl bych to slovo "komunistické", ono v "kapitalistické" Evropě už také. :-)))

J. Lepka 13.3.2019 12:26

Re: Netahat do toho ideologii

ta "kapitalistická" Evropa by měla být v mnohonásobných úvozovkách. Čím se tak zásadně liší neomarxistická sebranka v čele s Macronem a Merkelovou, která se snaží Čínu v mnohém dohnat a předehnat? Ve šmírování a fízlování lidí rozhodně, v censuře a newspeaku také, jen se jim ještě nepodařilo vzbudit tu správnou 5000 let budovanou posvátnou hrůzu před vrchností.

A mimochodem v Číně byla hybatelem a primárním důvodem obchodní válka s Trumpem a snaha poškodit USA, zatímco v Evropě je to obchodní válka s USA a snaha poškodit Boeing za tu drzost úspěšně prodávat dálková letadla na kterých Airbus prosekl kalhoty. Tak raději nepodtrhujte a zapojte mozek. Zatím nikdo oficielně neví, proč ta éra spadla a jakákoliv hysterie je předčasná.

V. Braun 13.3.2019 13:25

Re: Netahat do toho ideologii

Šmírování lidí jako Číně? A jaké je vaše sociální skóre pane Lepko, můžete ještě cestovat nebo vás už systém nepustí ani z vesnice protože vás kamery několikrát zaznamenaly jak jdete se psem bez vodítka? Že nevíte? Tak to je do stavu v Číně hodně daleko.

J. Lepka 13.3.2019 15:34

Re: Netahat do toho ideologii

Zatím mi vlak nezakázali. I když nevím, vlakem nejezdím. A jak to dopadne s autem vám možná řeknu příští týden, jdu na STK, tak naznáme, jak se postaví k exhalacím, páč ten můj veterán nemá a nikdy neměl filtr sazí. A jestli mi začnete kázat, že tlak na eliminaci dieslů nepřišel z EU, potažmo z Německa, mohu odpovědně prohlásit, že vás pak označím za lháře.

K. Janyška 13.3.2019 9:26

Ano.

Vlastně ne. Vlastně nevím... Dzp.

M. Mikulec 13.3.2019 8:46

Stačil jeden pád,

tragedie Concordu, která se pečlivě vyšetřovala, příčina byla nalezena, ale Concord se přestal vyrábět! Co tedy Boeing? Který subdodavatel pochybil a co dál?

M. Krčmář 13.3.2019 9:48

Concord skončil vzhledem k ekonomické nerentabilitě,ta havárie jeho konec pouze uspíšila, zatímco Boeing to ekonomicky jistě ustojí.

R. Langer 13.3.2019 10:23

Re: Stačil jeden pád,

Máte v tom hokej, Concord se rozhodně nepřestal vyrábět kvůli jeho havárii. Takoví experti jako vy potom budou třeba vytrubovat něco o 11. září a tvářit se jako spasitelé lidstva, a přitom neumí do pěti napočítat. :-P

M. Mikulec 13.3.2019 13:03

Re: Stačil jeden pád,

Já nejsem expert jako vy, psychologu. Jen si kladu otázky, zatímco vy nemáte ani tolik slušnosti normálně beze vzteku odpovědět.

R. Langer 13.3.2019 15:30

Re: Stačil jeden pád,

Ano, poslední dobou jsem na takové nesmyslné plácání blbostí dosti alergický. Proč se nad tím mám zamýšlet a klást si otázky, když tvrdíte nesmysly, které jdou mimochodem velmi snadno ověřit? Lžete tedy z principu, nebo jste tak líná a plácnete první co vás napadne, abyste vypadala "chytře", nebo proč jako? Dokážete mi na to odpovědět?

J. Jurax 13.3.2019 18:01

No, ono je možná dobré napřed zagooglit, někdy stačí na Wiki, než se ptát.

Dělám to taky, abych vypadal chytrej ... :-)

V. Novák 13.3.2019 13:53

Re: Stačil jeden pád,

Concord se nevyráběl už léta.

Přestal se provozovat, protože byl tak nerentabilní, že Air France i British Airways jen hledaly záminku, proč ho odstavit. Krásná hračka, moc krásná - ale ekonomicky propadák.

T. Kočí 14.3.2019 14:41

Re: Stačil jeden pád,

Genialně to okomentoval Clarkson.(Top gear).

J. Jurax 13.3.2019 17:54

No, Concorde se přestal vyrábět v roce 1979, k oné havárii došlo v roce 2000 a z linek byl stažen v roce 2003 po 27 letech služby. Důvodem byla jednak zastaralost stroje (nejmladší exempláře měly na kontě čtvrtstoletí provozu), jednak a hlavně katastrofální ekonomie provozu.

A. Trick 13.3.2019 8:27

Statistika

Brát jako měřítko bezpečnosti délku cestování? Není v tom případě nejvíce nebezpečná chůze?

Což takhle vzít jako měřítko délku času stráveného v dopravním prostředku?

L. Hančar 13.3.2019 8:38

Re: Statistika

Ťeď sem si to spočítal, rychlost pro letadlo 1000km/h, pěšky 4,5km/h:

letadlo je 4,9x bezpečnější než chůze: od zítřka létám pro rohlíky letadlem!!!

V. Václav 13.3.2019 8:22

pan Stejskal si ze statistiky vypíchl jenom co mu vyhovuje

ono je totiž přesnější porovnání bezpečnosti podle počtu cest a tam je letadlo až na 7.místě, takže nic moc

https://www.idnes.cz/technet/technika/jak-bezpecne-je-letani-letecke-nehody-statistiky.A150324_175335_tec_technika_pka/tisk

J. Kavalír 13.3.2019 9:14

Re: pan Stejskal si ze statistiky vypíchl jenom co mu vyhovuje

Letadlem jsem sice letěl jen několikrát, zato pěšky nebo autem denně, tedy určitě 7x častěji než letadlem. Podstatné je, že žiji. :-)))

A. Stárek 13.3.2019 8:15

Co to je za logiku

Zajímala by mne ta tabulka ne jako "letecká doprava", ale "doprava Boeingem 737 MAX", co by vylezlo za číslo. (Však se taky nezakazuje letecká doprava jako celek, že, takže argumentovat tím číslem spolehlivosti letecké dopravy je vcelku mimo mísu.)

J. Poláček 13.3.2019 7:58

bezpečnost

Dnes musím z autorem článku hrubě nesouhlasit ! Ptá se, máme se bát ? Ano máme. A je to zatraceně dobře. Reakce aerolinek a států na uzemnění tohoto typu je naprosto správně. Jestli spadne staré Tu-čko nebo hypermoderní Airbus musí být nepodstatné !!! Je v zájmu naprosto všech cestujících aby byl vytvořen co možná největší tlak na výrobce a provozovatele za účelem zjištění a odstranění příčin nehod. Tento mechanizmus se zásadní měrou podepsal na vysoké úrovni bezpečnosti letecké dopravy. Právě z tohoto důvodu a z žádného jiného dospěla civilní letecká doprava na 1. místo tabulky, jak uvádí sám autor. Strach o život a (ne)ochota létat jsou v tomto ohledu silná zpětná vazba, která tlačí letecký průmysl do postupů, které vedou k posilování bezpečnosti. Analogii nalezneme pouze u jaderné energetiky a v některých medicínských oborech. Na příčinu pádu Boeingu se dříve nebo později přijde, což se mj. může projevit na leteckých předpisech, které zavedou pro výrobce nějaké přísné omezení nebo zákaz nějaké výrobní či procesní koncepce. A to je zatraceně dobře.

R. Mayer 13.3.2019 13:05

Re: bezpečnost

Kontrolní otázka: Víte, co to je FHA a kdy a proč se zpracovává?