2.3.2021 | Svátek má Anežka


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Holubec 20.1.2021 19:32

UPDT:Linq

https://thedcpatriot.com/breaking-president-trump-is-declassifying-all-remaining-materials-related-to-operation-crossfire-hurricane/ ;-)

M. Holubec 20.1.2021 19:20

UPDT: FROM lIN 3 MNT AGO :https://t.me/linwoodspeakstruth/125

HOLD THE LINE

Š. Hašek 20.1.2021 9:02

Jeden kolega (cca před pětadvaceti lety) opakovaně poznamenal, že budeme "čísla na síti". A budou si s námi manipulovat, jak budou chtít.

Tvrdil, že to přileze z USA.

Pokorně přiznám, že jsme to potutelně, i nehezky, komentovali. V té době byla obálková pošta, internet, ve spořce průkazní lístek a sporožiro. Čtrnáctky nemohly tak snadno posílat svoje hambaté fotky. Mít bankovní kartu, to byla frajeřina. Skoro jako dvě milenky. Nebo jet na dovču někam dál než do Bibione.

P. Pepax 20.1.2021 8:36

Vyhledávač Google záměrně zneviditelňuje některé typy hledaných zdrojů na Internetu, pokud se tomu chcete vyhnout, lze použít např. DuckDuckGo. Pokus o likvidaci Parler ze strany Google, Apple a Amazon by měl vést za normálních okolnosti k k ignoraci a potrestání těchto firem, očividně se toho nebojí. Mačkátka (chytré telefóny) jsou pro efektivní činnost na Internetu mnohem horší než PC, ale mají foťák a další přednosti, které si děti velmi oblíbily.

Š. Hašek 20.1.2021 9:03

Trefné poznámky.

J. Anděl 20.1.2021 15:18

Až na ty děti.

Třeba Facebook nebo Twitter s pojmem "efektivní činnost" nijak nesouvisí.

L. Novák 20.1.2021 8:13

Jeden zajímavý příklad z konce loňského roku. Kaufland vnucoval svým zákazníkům "věrnostní karty" registrované na identitu osoby, podobně LIDL vnucoval při každém nákupu firemní aplikaci do mobilu. Někteří to přijali s naivním nadšením, já jsem u pokladny, abych ušetřil nešťastné pokladní námahu, vždy předem důrazně připomínal, že věrnostní kartu/aplikaci do mobilu nemám, nechci a ani chtít nebudu.

Asi jsem nebyl sám, koho tyhle praktiky začaly otravovat tím spíše, že Kaufland ve svých reklamních nabídkách měl na některé zboží dvojí ceny. Nižší pro majitele karty a vyšší pro ostatní. Tak jsem tímto způsobem inzerované zboží přestal kupovat.

Vypadá to, že nějaký mladý managor - revolucionář si zavedením podobných praktik natloukl nos. Karty i mobilní aplikace (Kaufland i Lidl patří pod stejnou kapitálovou skupinu) najednou utichly a není o nich slyšet... :-P

Otázkou je, co vymyslí příště... :-P

P. Lenc 20.1.2021 8:56

Přesné!Totéž jsem udělal i já po pokřiku pokladní "mobil,mobil"...

Š. Hašek 20.1.2021 9:14

Ono se to vsákne. Malinko.

Trochu z jiného soudku ...... Pokud sleduji občanstvo, komu se povede třísknout mobilem vo zem, tak to jsou (statisticky zejména) nervózní, moderní platiči u pokladen. Mobilem. Chtějí frajeřit, mají plné ruce, buď jim je třicet nebo mají blonďaté vlasy, nebo obojí.

Když mi spadne portmonka, nebo karta, celkem nic se neděje. Už dlouho mi nespadla, má lepší tvar a neklouže v ruce.

Co se týká dvojích cen pro stálé zákazníky, to je stará věc. Tomu se nebráním, vůbec, můj otec byl obchodník. Dával procentní, jednoduché slevy. Nedával místo slev plyšová zvířátka a hrnky s Ferdou Mravencem. Na to obchodování dostal kolkovaný papír v roce 1928.

L. Novák 20.1.2021 9:57

Procentní rabat je dlouhodobě používaná metoda pro motivace zákazníků - jak maloobchodních, tak velkoobchodních. Ale to je přirozená funkční metoda se snadno spočítatelným výsledkem.

T. Hraj 20.1.2021 9:11

Mám dojem, že aplikace v Lidlu stále fungují (ačkoli mě ji nevnucovali, pouze se mě myslím jednou nebo dvakrát zeptali, jestli ji mám). Na jednu stranu je to klasický věrnostní program či sleva typu "tři za cenu dvou". Na druhou stranu (vzhledem k dominantnímu postavení Lidlu a shromažďování osobních dat) to má potenciál popsaný v článku.

O. M. 20.1.2021 9:16

No to jste vážně objevil Ameeiku. Své klubové karty a slevy mají i ostatní, namátkou Billa, Tesco, DM drogerie... Vždycky je to na bázi "nechci slevu zadarmo", jen naivka si může myslet, že to je jinak. I kdyby tím, čím platíte, byla vaše adresa, kam vám budou posílat otravné reklamy. Vyšším levelem jsou brandové platební karty, kde z vás prozměnu profituje nejen obchodník, ale i banka.

L. Novák 20.1.2021 9:53

Možná "objevuji Ameriku", ;-D - ale já si zatím nikdy žádné karty nepořizoval. No a s firemní aplikací do mobilu, to už mi připadá příliš... Copak mobil je na to, aby mi do něj kdejaký obchodník nasadil svou aplikaci, o které nic nevím? Přinejmenším je to bezpečnostní riziko.

Jedinou kartu, kterou používám a má smysl, je karta do lékárny, která usnadňovala komunikaci/identifikaci. Ale teď po zavedení elektronického receptu už je její funkce skoro zbytečná. NA OP už mi vydají předepsaný lék, protože na "mém účtu" je to připsané od lékaře přes Internet.

Jednou nás stejně budou chtít všechny očipovat. :-P

J. Jurax 20.1.2021 13:54

Ehm ... ta kauflandí bez problémů funguje ... ;-)

L. Novák 20.1.2021 16:37

Každopádně v čem je výhodnost pro zákazníka, to mi uniká. ;-)

J. Jurax 20.1.2021 17:17

No, semtam máte něco nevýznamně levnější a sbíráte body, jichž můžete využít na nákup zbytečností ... ;-)

Š. Hašek 20.1.2021 18:25

Docela považuji za drzost, pokud mi někdo nabízí za moje peníze nějaké body. Bod je co? Plyšáček, hrnek, vopičárnička?

Jsem stará škola. A za seriozní jednání považuji slevu na další nákup. Můj nákup! Podle mého výběru.

Moje stanovisko nevyjadřuje jemnosti systemu. Taky jsem schraňoval v páte třídě sběrové papírky. Pak jsme šli "zadara" na Vinetoua. Dneska mě to už pustilo, ty body. Nějak se mi zdají ty procenta serioznější.

J. Vala 20.1.2021 19:58

takova aktivita funguje jiz mnoho let, mozna desitky let. Dostanete nejakou klobovou kartu ( bud ji dostanete zdarma nebo si ji koupite) a diky ni mate na pokladne nizzi ceny ( vseho nebo vybranych vyrobku ). S tim nenadelate nic, ani kdybyste se rozkrajel nebo hodil svuj mobil do more. Existuji tisice lidi, kteri za slevu 1% z ceny to udelaji za Vas.

R. Tichý 20.1.2021 7:31

A jake je reseni? Tedy ve strucnosti.

Pro android by to mohlo byt sireni aplikaci primo organizacemi, ktere jsou v digitalni nemilosti? Jejich fanousci si je stahnou s duverou.

Z. Lapil 20.1.2021 13:21

Nemůžu být fanouškem něčeho, co neznám. Protože nezapomeňte, že aplikaci do mobilu hledám, až když ji potřebuju:"nějakou" navigaci, "nějakou" úpravnu fotek, "nějaký" návod na hubnutí...

J. Nevrkla 20.1.2021 7:16

Relevantní citát Benita Mussoliniho - kde se spojuje státní moc s korporacemi, tam začíná fašismus.

R. Langer 20.1.2021 5:39

No, zrovna s tím placením Googlu za odkazy je podle mě jeho řešení naprosto relevantní - nelíbí-li se to někomu, že má odkaz zdarma, tak ho prostě přestanu zobrazovat, protože přesně tohle doslova požaduje (a jak se v minulosti ukázalo, rychle ho to potom přešlo).

L. Novák 20.1.2021 5:06

Microsoft a jeho praktiky jsou kapitolou samou pro sebe. Při pořízení nového NTB s W10 jsem se rozhodl maximálně využívat toho, co je součástí, resp. přílohou OS, abych nemusel zbytečně instalovat duplicitní programy. Jenomže ouha! Microsoft neumí pořádný přehrávač videí, neumí pořádný přehrávač hudby, a (už klasicky) bídnou naději má na přežití i jeho internetový prohlížeč Edge. Novou kartu nelze otevřít bez načtení stránky Microsoftu, na konci roku 2020 mi její obsah z poloviny začala překrývat výzva k souhlasu s rozšířeným přístupem do systému k získávání informací a ukládání označení klienta. Podobný způsob otravující návštěvníky teď je vidět na mnoha stránkách a není to tak dávno co se nakrátko objevil i na Lidovkách a NP. Nevím, jestli je to "vymoženost" pouze MS Edge, kde ji neumím zablokovat, a nebo jsou na tom podobně i ostatní prohlížeče. Každopádně neodstranitelná nutnost na nově otevírané kartě načíst stránku Microsoftu byla poslední kapkou, kvůli níž si během několika dní nainstaluji "starý dobrý Firefox", který se takto neslušně nikdy nechoval. Microsoft už dávno překročil hranice, které jsou pro mě jako uživatele nepřijatelné.

L. Novák 20.1.2021 5:06

Google je se svými praktikami také dávno za čárou, stačí si vzpomenout na tzv. SEO (optimalizace stránek pro vyhledávače), která v žebříčku vytvářeném Googlem dokáže posunout stránku o mnoho stupňů výše v pořadí, které Google vytváří podle jistých zásad. Jakmile začal prodávat reklamu, je schopen vám do prohlížeče nacpat kdejakou s*ačku, jak máme možnost vidět třeba na Lidovkách. Stejně tak upravuje kvůli preferování reklamy i výsledky vyhledávání. Reklamní okna ponechaná službě Google k volnému zobrazování reklamy (za niž Google vyplácí majiteli stránek provize) vedou k situaci, kdy Google vkládá i reklamy prokazatelně podvodných firem. Nejčastěji na různé nesmysly údajně rychle řešící závažné zdravotní problémy, nebo také reklamy zneužívající jména známých osobností k hlásání podvodných reklamních nesmyslů, které pravé nositele jmen evidentně poškozují na pověsti. Kauza už proběhla tiskem, a přes to všechno mi tato reklama byla přes Lidovky včera nabízena znovu.

Je jasné, že majitel stránek nad obsahem reklamy zcela ztratil kontrolu s cílem získat peníze z reklamy.

Tyto velké firmy nám z mnoha důvodů postupně "utahují šrouby", aby na naší přítomnosti na Internetu maximalizovaly své výdělky či jiné (třeba politicky či jinak motivované) zájmy. Každý po sobě na Internetu zanechává stopy, podle nichž je výkonný šmírovací systém firem jako Microsoft či Google schopen přesně identifikovat uživatele. Metadata, která svým pohybem po Internetu každý uživatel vytváří, jsou jako otisky prstů, a podobně jich lze i vy(zne-)užívat.

J. Jurax 20.1.2021 1:16

No jo no, tohle se snad kdysi řešilo antitrustovými zákony ...

Jinak - lze-li cokoliv zneužít ku škodě jiných a prospěchu svému, otázka nezní, zda se tak stane, nýbrž kdy se tak stane. No a jak patrno, na internetu se už stalo ...

Z. Lapil 20.1.2021 13:40

Podle mě hlavním problémem je klíčové slovo "zadarmo".

A druhý problém: když se pokusím za program zaplatit, je to obvykle součástí nějakého balíčku, čímž se to stává naprosto nehorázně drahým.