Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
EKOLOGIE: Aktivisté vs. diesel, další kolo
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
V. Kříž 18.12.2018 21:41dobrá... ... nafťáky jsou škodlivé, beru. potřeboval bych ale poučit od nějakého experta, proč škodí jen diesely v osobáku a ne u traktorům kamionů, stavebních strojů a podobně. mají také lapače pevných částic? může tam, kam v Německu nesmí nafťák, vjet bagr na stavbu? nebo mají elektrický bagr, co za sebou táhne kabel? děkuji za poučení |
J. Jurax 18.12.2018 21:57Proč? Protože i ten nejblbější aktivista si chce nakoupit v obchodě, kam tovar dovezou naftové kamiony. A i ten nejblbější aktivista chápe, že kdyby brojil proti traktorům a navrhoval jejich náhradu ekologickými voly, zapřáhnou farmáři jeho a budou jej pohánět okovaným bodcem. |
J. Jurax 18.12.2018 22:06A i ten nejblbější eurokomisař, politik etc. obvykle pochopí to, co ten nejblbější aktivista. |
M. Pivoda 18.12.2018 20:42Vánoční dárek pro řidiče Zde: https://www.garaz.cz/clanek/ridicka-z-usa-se-pokousela-dobit-teslu-na-benzince-21000732?dop-ab-variant=3&seq-no=1&source=hp |
J. Chaloupka 18.12.2018 17:33Protože více emocí vybudí hladové dítě. Novináři se změnili na prodavače emocí. |
P. Zinga 18.12.2018 12:23Pro zainteresované angličtináře. https://wattsupwiththat.com/2018/12/16/josh-says-cop24-is-a-huge-success/ |
P. Zinga 18.12.2018 11:35Víte, co je pr*el? Žijeme v hrozně zasviněném prostředí a přesto žijeme 2x déle než naši předkové, dýchající čistý vzduch, stravující se "bio" a s dostatkem pohybu (to když lovili nebo byli loveni). |
J. Anděl 18.12.2018 11:39Re: Víte, co je pr*el? No, proto je tak zasviněné, že žijeme 2x déle ;-) |
P. Zinga 18.12.2018 12:05Re: Víte, co je pr*el? No, tak to vyčistěte a odejděte do věčných lovišť...Já se pokusím tu ještě chvíli zůstat. Ale vtipné to je, pane Anděli. |
J. Anděl 18.12.2018 12:20Re: Víte, co je pr*el? Dělám, co můžu, usiluju o zdravý životní styl, občas si dokonce koupím i něco bio, nemůžete říct, že se nesnažím :). Ale sebevraždu se spáchat nechystám. A i kdybych chystal, nebudu vám to psát, musel byste to nahlásit, jinak by vás zavřeli. |
J. Svoboda 18.12.2018 17:03Re: Víte, co je pr*el? Chcete-li vyhazovat peníze za bio, často horší, než nebio, prosím, blbosti se meze nekladou, právě naopak. Tím, že si občas koupíte banány nebo pomeranče bio (úplný nesmysl a i to je možné) o zdravém životním stylu ani celkovém, ani vašem to nesvědčí. |
J. Anděl 18.12.2018 19:02No vždyť píšu, že dělám vše pro své sebezničení, aby tu měli rozumní konečně klid na práci :-) |
T. Rott 18.12.2018 17:35:-))) |
V. Kain 18.12.2018 14:15Re: Víte, co je pr*el? Budou regulovat tak dlouho,až se lidé naštvou a všechny ty frustráty z Hnutí duha a dalších idiotských neziskovek budou na potkání kopat do řiti. |
L. Písařík 18.12.2018 22:38Re: Víte, co je pr*el? Kopat - nejen kopat, ale i vykopat úplně mimo, jsou to tlučhubové, živí se na úkor ostatních tím, že do nich denně tlučou své bláboly. Proč dosud někdo nevykonal rozhodující pokus ve dvou sklenících, kde v druhém je vzduch obohacený o dejme tomu 100 částic z milionu CO2 a porovnal teplotu? Aby dokázal, že oteplování souvisí s obsahem CO2 v atmosféře. Jestli víte o takovém či podobném srovnávacím pokusu - napište. |
M. Pivoda 18.12.2018 11:20Za druhé a za třetí! Kechlibar: "Za druhé, nevěřím, že jde jen o diesely. Po nich přijdou na řadu i benzínová auta. Tenhle vítězný tah se jen tak nezastaví, ..." --- A to je dobře nebo špatně? Nová dopravní technologie dostane tím pádem větší prostor. A to je právě smyslem těch regulačních pobídek. Hm. A obavy Kechlibara o nedostatek vzácných kovů? Poslední výzkum v nanotechnologiích ukazuje, že nezáleží ani tak na druhu materiálu (kovu), ale spíše na způsobu nanomanipulace s ním, aby materiál získal nové žádoucí vlastnosti. Takže ty chybějící vzácné kovy možná ani nebude potřeba čerpat ze vzdálených asteroidů. Kechlibar: "Za třetí, docela rád bych viděl nějaký model od odborníků, který by aspoň trochu odhadoval, jaký vliv může mít na českou ekonomiku pokles odbytu dieselových aut třeba o 20, 40 nebo 75 procent. ..." --- Zdravost ekonomiky má přednost před zdravím občana? |
R. Langer 18.12.2018 11:23Re: Za druhé a za třetí! Bla bla bla. |
V. Petr 18.12.2018 11:27Pokud jsme snížili s relativně malými náklady škodlivé emise ze 100% na jedno procento (když i těch 100% lidé po celá desetiletí docela úspěšně přežívali, ač jim to už škodilo), jaký smysl má usilovat s násobně vyššími náklady a snížení z 1% na 1 promile. O tom, že Německo nahrazuje jádro uhlím a přitom pořád žvaní o zlém CO2 nemluvě! |
M. Pivoda 18.12.2018 11:33Modlete se, prosím, za Petra Vaňuru Důchodce Vaňura Petr se dobrovolně přihlašuje, že bude dlouhodobě zblízka čichat výfuk Dieselu, aby tak dokázal neškodnost této technologie. Jde mu hlavně o ekonomické zdraví této země! |
M. Prokop 18.12.2018 11:33Re: Modlete se, prosím, za Petra Vaňuru To jste jen zase něco nepochopil. |
P. Zinga 18.12.2018 11:37Re: Modlete se, prosím, za Petra Vaňuru Pivodo, moderní diesely vypouštějí čistčí vzduch, než nasávají! Už tady přestaň blafat a hoď sem nějaký argument. |
J. Jurax 18.12.2018 22:03Jak Vás tak čtu, tak pozoruju, že UI ještě zdaleka nenahradí lidský mozek ... |
P. Zinga 18.12.2018 11:31Re: Za druhé a za třetí! Pivodo, četl jste níže vyjádření Američanů a Anglánů ke "škodlivosti" NOx? Jak vysvětlíte, že na pracovišti může být 10x více těchto plynů? Kecáte podle návodu a ani si neověříte, dali-li Vám správné noty. Jestli umíte německy, dodám Vám vyjádření presidenta německé pneumologické společnosti: žádné poznatky o vlivu na organismus do koncentrace 6 000μ NOx! To je taky povolená koncentrace na pracovišti ve Švýcarsku, vole. |
M. Prokop 18.12.2018 11:33Re: Za druhé a za třetí! Pokud dostane větší prostor horší (byť nová) technologie, je to ku škodě spotřebitele. Je-li nová technologie lepší, není třeba jí uměle dělat prostor. Zdraví ekonomiky i zdraví občana jsou provázané záležitosti. Zdravých občanů v nezdravých ekonomikách je méně. |
V. Braun 18.12.2018 16:09Re: Za druhé a za třetí! Vypadá to jako jednoduchá premisa, co? Problém nastává, když se má definovat co je lepší a co horší technologie při zahrnutí všech hledisek a externalit, tedy i třeba toho vlivu na životní prostředí a zdraví. Ekonomiky se zdravými občany jsou obvykle ty ekonomiky, které zavedly normy a regulace, bohužel, v USA například po té, co jim začaly hořet řeky. https://www.worldatlas.com/articles/is-the-cuyahoga-river-the-only-river-to-ever-catch-on-fire.html |
M. Prokop 18.12.2018 16:48Re: Za druhé a za třetí! To jsem zvědavej, jak započítáte u protežovaných elektromobilů emise z elektráren, výrobu a likvidaci baterek a podobná hlediska a externality. Aby se nakonec neukázalo, že i Trabant škodí méně. Ekonomiky se zdravými občany jsou obvykle ty ekonomiky, které zavedly normy a regulace, takže výrobky dováží od chudiny a ještě ji mistrují, co mají a nemají. Všeho s mírou! |
V. Braun 18.12.2018 20:29Re: Za druhé a za třetí! No právě, děkuji, že jste potvrdil to co jsem napsal. Není to jednoduché, co? Osobně elekromobily spíše z povzdálí sleduji, uvidíme jestli se prosadí. Zatím jezdím dieslem. |
J. Novak 18.12.2018 18:13Re: Za druhé a za třetí! Zatím jsme se s těmi dopravními možnostmi dostali tak leda "kamsi", po dost slušné likvidaci hromadné dopravy po "sametu" se zkuste dostat jinak než pěšky, autem, na kole apod. do velké většiny menších obcí v ČR. A ne každý má na tu pěší túru dnes fyzičku. |
V. Petr 18.12.2018 20:47No, autobus kde jede 5 lidí emituje tolik zplodin, jako osobák, kde jede jen jeden. Navíc to souvisí s vylidňováním venkova. Říkala mi jedna hodně stará pení, že někdy v 50 letech jezdil do blízkého města autobus úplně plný. Dnes tam jede těch 5 cestujících. A kvůli dopravní obslužnosti je cesta o 50% delší. |
J. Jurax 18.12.2018 22:14Myslíte-li množství zplodin na osobu, pak snad ano. |