27.6.2024 | Svátek má Ladislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Sumo 24.10.2007 11:56

Re: vlajka

A navíc, jak chcete vyjádřit, že jste šťastný tam kde jste, s kým tam jste a co tam můžete dělat, že vedete relativně spokojený život a že se vám ten kus zeme, co máte za svůj, líbí, a to tak, aby to politici nebo jiná banda hňu-p-ů nezneužila nebo nezesměšnila ?

Vyvěšení vlajky se mi zdá v této souvislosti jako dobrý počin. Vyvěsí-li někdo takto vlajku, cítím s ním a lituju těch, co to nechápou nebo nemají odvahu a ještě to pomluví, aby nebylo vidět, že to oni jsou ti opravdoví chudáčci.

Bohužel, chyba je,. že i tohle už bylo degradováno na " fangličkaření".

Šedovous 24.10.2007 11:53

Hm, co se takhle poptat

v USA ohledně pravidelného vyvěšování té vlajky ?

Psí vrah Čumil 24.10.2007 11:50

Jo, pane Kovanici, tohle bych po dlouhé době od vás bral. Dobrý.

:-)

VLK 24.10.2007 11:43

Re: vlajka

Spousta dobrých věcí byla vymyšlena pro válečné účely a pak se s úspěchem využívají i v míru. Vlajka tak poslouží pro komunikaci i v míru. Je jí možno použít ve funkci rozlišovací, manifestační, reprezentační. (Je jí možno použít i jako pouhý technický prostředek komunikace. Včera jsem viděl v televizi vysílání morseovky norskými státními vlajkami za Admunsenovy polární expedice. Holt byly po ruce.)

Ano, fangličkaření to je. Ale nevidím v tom nic záporného. Každého lidského citu lze zneužít. I pocitu sounáležitosti s národem. O nic méně a o nic více než náboženského zanícení, naděje na lepší příští, soucitu, nenávisti, lásky, pocitu ztráty, pocitu nadřazenosti i podřízenosti. Státnosti bylo desetitisíckrát více použito k tomu, aby se domluvili lidé, kteří by se jinak servali a pozabíjeli. Neboť stát, to jsou zákony, to jsou státní instituce. A národ je jedna z možných cest, jak dojít k definici států.

brok 24.10.2007 11:29

on je všechno relativní

Národy si vymyslel Bismark pro velmocenské zájmy Pruska. Až do té doby byli lidé žijící na určitém území poddanými svého panovníka a na národ si nikdo nehrál. Bismark vytvořil "národy" a tím vyvolal nenávist mezi sousedy, ale současně zajistil i společné zájmy "napříč" panovnickými državami. Spojil tím ovšem také velký počet malých "německých" státečků v jediný stát, který zůstal dodnes. Dokonce si vymyslel i Němce mluvící francouzsky (Elsasko) a také Němce mluvící česky, srbsky či polsky. Ti mu to ovšem moc nespolkli.

Češi nejsou o nic krvelačnější ani mírnější než ostatní a s agresivitou Němců nebo Rusů se to nedá srovnat. Začátky Českého státu (tedy ustavení území, které patřilo pod vládu Přemyslovců) začalo údajně vraždou. Nápadné ovšem je (aspoň těm, kteří něco vědí o historii a legendách), že podobně byl založen Řím (Romulus a Remus), křesťanská církev (tehdy ještě ne katolická) (Pavel a Petr) a, když se vydáme až téměř na počátek historie, i starověký Egypt (Osiris a Seth). Takže je to možná pravda, ale možná také legenda, kterou se čeští panovníci porovnávali s Římem (antickým i církevním).

Češi samozřejmě nepřišli do pusté liduprázdné krajiny. Díky dvěma vpádům  Markomanů byla keltská populace na českém území oslabena a podlehla novým, agresivním, přistěhovalcům. A jak je v Evropě zvykem, příchozí převzali kulturu poražených a vnutili jim svůj jazyk (přičemž přejali i řadu slov keltských, která užívají dosud). Stejná je i historie ostatních evropských národů (států). Takže s těmi národy a historickým územím bych nakládal velmi opatrně. Více než "národ" bychom měli být lidé, žijící na společném území a o to území se starat. A národ si nechat třeba jako občasný folklor.

VLK 24.10.2007 11:16

Re: Nesnášenlivé Československo.

Představte si krutý středověk, cca 10.-11. století. Ti, co prosazují křesťanství, nejsou žádní nevinní svatouškové, mají většinou na svých mečích krev a ty zlaťáky, co mají ve váčku za pasem, určitě nevydobili usilovnou dřinou na poli. A stavějí pevné kamenné stavby kostelů a před ně staví kříže, symboly svého náboženství. A pak jsou ti drobní věřící rolníci, kterým pro celodenní pachtění na poli zbyde jen chvilka na pár slov modlitby. Má smysl stavět kříže, když se jimi ohánějí hlavně ti rváči? V dobách, kdy už je nejhůř, se ti drobní rolníci utíkají schovat pod ochranu těch křížů. A většinou tam i tu ochranu nalézají, neboť ti bezohlední se podřizují znamení, kterým se dříve oháněli.

Má cenu vyvěšovat státní vlajku. Má cenu říkat, že má i jiný význam, než jí dávají ožralí hooligans, než jí dávají skinheadi. Říkat, že za ní stojí stát a za tím státem i my, prostí řadoví občané. A že ten, kdo je v nouzi nejvyšší, může se o ten stát opřít.

Tedy snad. Doufám. Pokud tomu budeme věřit a budeme pro to ochotni něco udělat, tak to i bude pravda.

Vlajku vyvěšujeme na sokolovnu a na pomník Masaryka v parku. A upevňujeme ji zámkem, aby nám ji žádný z hooligans nešlohnul.

michal 24.10.2007 10:51

vlajka

byla vymyšlena pro vojensko-komunikační potřeby.  /  Také nevidím příliš důvod podporovat fangličkaření, a tím vyvěšování státní vlajky svým způsobem také je. Bohužel, upřímné vlastenectví bylo zatím vždy zneužito k tomu, byli proti sobě poštváváni lidé, kteří by se bez státnosti spolu vždy rozumně domluvili. Bohužel, asi jsme, jako živočišný druh, nepoučitelní.

michal 24.10.2007 10:43

Re: Re: Národnostní složení v Liberci

Průvodce po Československé republice, vydaný Klubem čsl. turistů v roce 1930 uvádí: LIberec (Reichenberg), 35.000 ob. Z toho 27.929 N, 4.894 Č., 130 Židů, zbytek jiní... R. 1928 odhaduje se  s přidruženými obcemi 90.000 ob, z toho 64.500 N., 13.000 Č. Konec citace.

Tino 24.10.2007 10:22

Nesnášenlivé Československo.

 Narodil jsem se až po druhé vojně. Táta s nám a prostěhoval celé Čechy a Moravu. Takže znám i pohraniční poměry i vnitrozemní. Co pamatuji VŽDY se "řádní" českoslovenští občané otírali hubama o ty "nesprávné" československé občany. "Řádným" nebyli po chuti německá národnost, maďarská, polská, rusínská, cikáni a Čechům Slováci a Slovákům Češi. Židé byli vybiti, tak se o nich nikdo neotíral hubou.

 Dnes máme jen Česko. Otírání hub o "nepravé" Čechy ale pokračuje a snad s větší intenzitou než dřív. Dokonce na zbyteček Židů si to vyskakuje kdejaký "pravý" Čech.

Když vyvěsím Československou vlajku ve státní svátek, čí vlastně vlajku vyvěsím? "Pravých" nebo "nepravých"? Čechů, slováků, němců a maďarů vyhnaných i nevyhnaných, cikánů(romů?), rusínů, asijských a jiných přistěhovalců?!

 Nač vytahovat vlajku, když s ní mávají hlavně "praví" češi a řvou "NIC NEŽ NÁROD!" a zbytek národa na to jen čumí a nezastane se těch "nepravých"?!

sváťa 24.10.2007 9:50

Re: Ať to bylo, jak to bylo,

R^R^R^R^

ok 24.10.2007 8:49

Re: Národnostní složení v Liberci

Jo, tak tahle čísla mi připadají reálná. Vesnice v tom kraji mají dost specifickou kulturu, kterou mohla udržet jen národnostně hiomogenní společnost. kdyby tam žili i Češi, stavěli by si po svém - což se prokazatelně nedělo, je to vidět dodnes.

ok 24.10.2007 8:44

opravdu musíme lhát sami sobě?

Je národnostní složení Liberce tak důležité, že musíme lhát sami sobě? V severních Čechách skutečně byly obce, kde bylo 100% německy mluvícího obyvatelstva. Dokonce tam jsou oblasti, kde se prokazatelně mluvilo nejdřív německy, pak lužickosrbsky, pak zase německy, a teprve od roku 1945 i česky. Přitom je to na historickém území Království českého. Německá kolonizace ve 12. století tam překryla lužickosrbské osady, a od 12. století tam žili prakticky výhradně německy mluvící, jedni čeští páni to území prodali v předrudolfínské době "pro špatné cesty a příliš mnoho Němců". Velmi pochybuji o tom, že za Rakouska byli třetina liberečáků Češi (ale nechám se rád poučit). Koneckonců i ta čeština Vlasty Buriana je nefalšovaná čeština sudetského Němce (s nosovým přízvukem), i když on osobně byl Čech (ovšem s češtinou českého Němce a vzhledem českého Němce).

Borek@exil 24.10.2007 8:23

Babička se narodila na konci minulého století

Hezký článek...ale, pane Kovanic.....já jsem se narodil v první polovině munulého století. Vaše babička spíš asi koncem předminulého. Čas prchá jak splašená mrcha........(z Krhútské poesie).

Mirekv F. 24.10.2007 8:09

Re: naprosto správně.

Ano, osobní frustrace je hrozná věc, to je vidět i tady v komentářích:-)

Jiří Bakkal 24.10.2007 7:39

Ať to bylo, jak to bylo,

společně jest nám vyslovit lítost nad rozbitím Rakouska - Uherska!

Fleischer 24.10.2007 6:28

Národnostní složení v Liberci

V roce 1920 žilo v Liberci 7% občanů české národnosti, v roce 1930 to bylo po snaze čs. úřadů o počešťování (stěhování českých státních zaměstnanců, vojáků, policistů, pošťáků, železničářů, atd. do pohraničí) stále jen 17%. V libereckém okolí byla situace stejná, nebo podíl Čechů byl dokonce ještě nižší.

rif 24.10.2007 3:28

diky

Hezky napsano, taky vyvesim vlajku

rif

rolandszewczyk 24.10.2007 1:45

naprosto správně.

v česku je vždy všechno jaksi jinak a to už od dob Ludmily,a jejího ,ted není jasné jestli syna či vnuka či obojí ,Václava,a to proto,že jsme z obou těch osůbek,jedna ta čarodějnice a druhý jakýsí náčelník jakési dědiny kdes v bažinách,vládnoucí ta první asi tak 5000 lidu a ten druhý snad i 10000,z nichž nikdo nebyl čechem anobrž dílem snad keltové, jistě dílem emigrace z moravy  ,dílem sasové či bavoráci,no a pokud snad tam jakýsi čechové byli,tak je brácha,možná brácha,povraždil,ostatně asi povraždil polovinu lidu,tedy cca 5000 lidu,------no a na tom základě jsme vystavěli svou státnost----to nejsou ani hliněné nohy,to nejsou žádné nohy,ovšem na nich stojí lupič žižka,lumpenproletariát tehdá zvaný husité,nula z Poděbrad či zbabělec beneš,nikolivěk Zikmund,Valdštejn,či....z novší doby nikdo,jako nahražku uvedu třeba Kolbena či Škodu,no a pak se divite,odkud se berou gottwaldové a jeho pohrobci,,není třeba se divit,ale zamyslet se nad vnucovanými ikonami historie,tedy václavem a  masarykem,pak ten současný marasmus nabyde jasné kontury.