6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

ŠAMANOVO DOUPĚ: Válečné moře

„Rusko varuje Ukrajinu před pokusy o revizi statusu Azovského moře jako vnitřních vod dvou zemí*, jež jsou v rozporu s mezinárodním právem“**, praví se v prohlášení Ministerstva zahraničí Ruské federace.“ A také:

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Alda 28.11.2018 14:05

No prostě ten most chránit musejí.

Stál je hodně peněz. A závisí na něm životy Krymských obyvatel. Kyjevská vláda to musela vědět již v okamžiku, kdy nařídila přerušení elektrického vedení i vodovodního potrubí na Krym.

M. Prokop 28.11.2018 15:56

Re: No prostě ten most chránit musejí.

A to nařídila jen tak z ničeho nic (pokud vůbec nařídila), nebo tomu něco předcházelo?

J. Kanioková 28.11.2018 17:19

Víme kulové, jak si tam navzájem nadávají,

nebo dělají podrazy. Kdo je tam větší viník, provokatér

J. Lepka 28.11.2018 12:42

Re: Vůbec s Vámi nesouhlasím,

Ukrajina by měla dál zásobovat ukradené území ??? Vy to v hlavě fakt nemáte v pořádku.

A. Alda 28.11.2018 14:01

Proč by to dělali?

Samozřejmě, že Ukrajina nemá co zásobovat odštěpený Krym. Ale Rusové ho zásobovat musí a postavili si k tomu most, protože jinak to prostě nešlo. A tím se plavba Kerčským průlivem stala jen podmostní plavbou, což samozřejmě zcela zásadně změnilo politickou i právní situaci. Věci se prostě nabalují, každý důsledek má svou příčinu. S tím se nedá vůbec nic dělat.

P. Zinga 28.11.2018 14:13

Re: Proč by to dělali?

Kamarád se stal obětí pletichy, jejímž účelem bylo nastolit "faktický stav". Žádného soudce nezajímá, jak k tomu faktickému stavu došlo a rozhoduje v neprospěch mého přítele.

Tak i rusofobové by se už s Krymem měli smířit, ale to by přišli o klacek. Jenže Rusko není pes, který by se nechal od takových ubožáků bít.

J. Richter 28.11.2018 14:25

Re: Proč by to dělali?

Ubožák jsi ty, kolaborante. Ty jsi opravdu velká špína, kam se na tebe hrabe Biľak.

M. Prokop 28.11.2018 15:58

Re: Proč by to dělali?

Podmostní plavba, zajímavé obohacení námořního práva. :-P

Třeba to využijí i Turci v Dardanelách.

V. Humble 28.11.2018 10:14

Sebeurceni statu

Tak si prej vyber bud migracne a ekonomicky negramotna EU nebo spadnout pod vliv Ruska se kterym uz mame svoje zkusenosti debatovat o jeji kvalitach netreba. Porad resit ze musime byt tahle a nesmime byt tady.Co takhle si vytvorit svou vlastni cestou nez byt ocas nejakeho velkeho sdruzeni ktere beztak nefunguje jak nam historie ukazala na SSSR ci Habsburske monarchie? Temto dvema stranam bych ukazal prostredni prst me prave ruky...

M. Prokop 28.11.2018 9:45

:-P

"které jely do ukrajinských přístavů." - do přístavů plují lodi, z druhé strany jedou auta nebo vlak.

" chtěly přesto projet „nedovolenou trasou“," - jely by po mostě. Chtěly proplout.

"Ukrajinští námořníci vjeli na hladinu „válečného moře“" - vpluli.

Jinak celkem souhlas. Rusáci jsou čím dál, tím stejní.

D. Polanský 28.11.2018 9:39

Jo na těch

ukrajinských lodích byli ukrajinští agenti zcela náhodně? Autor je zatížen protiruskou fóbií, ale proč ne, člověk potřebuje nenávidět. Porošenko to je vzorná ukázka neviňátka. Nejhorší je, že mu již nevěří ani Ukrajinci.

J. Lepka 28.11.2018 12:43

Re: Jo na těch

Na váš podiv je odpověď již v samotném článku, buď jste četl halabala nebo vám zvýšený tlak zatměl před očima.

K. Janyška 28.11.2018 9:35

To, lepší jen tak nebude.

Oni to mají všichni Sověti v krvi. Vždyť nic jiného, než válku nepoznali. Buď s jinými nebo v SSSR s vlasními. Nikdo mě nepřinutí je považovat za civilizované... Dzp.

F. Houžňák 28.11.2018 10:01

Ovšem ti necivilizovaní Rusové rozbili držku

jak těm civilizovaným Francouzům, tak i těm ještě víc civilizovaným Němcům. Tak nevím.

K. Janyška 28.11.2018 10:19

Re: Ovšem ti necivilizovaní Rusové rozbili držku

Jo, to necivilizovaným vždy šlo.

A Francouzi tam neměli co dělat a zdegenerovaným Němcům nacismem spolu se světovými civilizovanými dali přes držku. To je normální a není na tom nic nepochopitelného. Ale už by mělo stačit... Dzp.

A. Alda 28.11.2018 11:00

Stačí do Ruska nelézt.

Ani Němcům, ani Francouzům by se to nestalo, kdyby tam nelezli. Ani těm Tatarům by se nic nestalo, kdyby do slovanských knížectví na východ a sever od nás nelezli (došli až do Lehhice!).

J. Pokoutný 28.11.2018 11:07

Re: Stačí do Ruska nelézt.

Takže v polovině 13.stol. už sahalo Rusko až do Mandžuska? No, to je objevné. Není to spíš tím, že se posledních 800 let roztahují na sever (Pobaltí, Švédsko/Finsko), východ (Sibiř) a jih (Kavkaz - i když tam je byli nuceni místní křesťané pozvat na ochranu Turkům a Peršanům). Mimochodem - ten slavný Krym byl do 14. stol. byzantský a pak do 18. stol. turecký, než si Kateřina II. vzpomněla, že by se přístav na Černém moři hodil. Stejně přišlo Rusko k území Leningradu. Tož tak.

A. Alda 28.11.2018 12:08

Němka Kateřina zaútočila na tureckého sultána teprve poté,

co Turci opakovaně a dlouhodobě útočili na slovanské obyvatelstvo na Donu a Dněpru. Tu válku, jejímž výsledkem byla rusizace Krymu, vyvolali Turci a Tataři, nikoli Rusové.

P. Zinga 28.11.2018 13:43

Re: Stačí do Ruska nelézt.

Pane Pokoutný, říká Vám něco "ukrajinské žně"? Nepředpokládám to, takže: jedná se o pravidelné nájezdy Krymských Tatarů na území dnešní Ukrajiny, přičemž sklizní byly tisíce lidí, zavlečených do otroctví.

A co se dobytí Krymu týká: ještě v 19. století bylo právně uznávané rozšíření území násilím ( Krásně to předváděly USA s Mexikem.),takže Krym byl do roku 1954 právoplatně ruským územím.

A sahaly USA v 18. století až do Mexika?

Rozbili hubu Rusové Švédům ve Švédsku nebo v Rusku?

Takže: jeden metr zahoďte, stejně je falešný.

R. Langer 28.11.2018 11:58

Re: Ovšem ti necivilizovaní Rusové rozbili držku

Ano, barbaři ovládli dokonce i Řím. Ono to je vlastně normální.

F. Houžňák 28.11.2018 12:20

Ovšem kdyby ti vaši "barbaři", kupříkladu,

nedopravovali ty příslušníky vysoce civilizovaných národů k ISS, tak by už dávno spadla, navzdory vysoké vyspělosti oněch civilizovaných nebarbarských národů. Ty civilizované národy toho nejsou schopné, chtějí vypnout elektrárny, zakázat genetiku a auta. Když to vy považujete za civilizační pokrok, no prosím.

J. Lepka 28.11.2018 12:51

Re: Ovšem ti necivilizovaní Rusové rozbili držku

Nazývejte věci pravými jmény, milý Houžňáku, jak frantíkům, tak skopčákům nerozbili držku rusové, ale ruský mráz. Že ho plánovači podcenili, je ale vedlejší věc, to lze uznat jen u Napoleona, proti Němcům Stalinovi výrazně, prakticky existenčně, pomohli spojenci v rámci "Lend and Lease" a to za cenu vlastních nemalých obětí. Že to ideologové vašeho ražení neradi připouští sice chápu, ale tak veřejně lhát byste zas neměl, toto není oficiální ruské medium. Jo a jako podstatný dík za pomoc, rusáci nejenže ukradli co mohli, včetně B-29 a principu jaderné bomby, ale za tu půjčku doposud nezaplatili.

Tak teď už víte.

P. Zinga 28.11.2018 13:52

Re: Ovšem ti necivilizovaní Rusové rozbili držku

Ale Lepko, už i Vy? Nepředpokládalo se, že do mrazů bude Skopčák v Moskvě? Němci mrzli stejně jako Rusové.

Jo, a ve Stalingradu taky mrzlo. Na Kavkaze sice ne, ale mohlo a tak se Skopčák raději zastavil.

SSSR zaplatil zbrojní dodávky do posledního gramu zlata. A USA a Anglie nepomáhaly SSSR z lásky, ale ze strachu: kdyby Hitler vyhrál, šli by do pr*ele všichni "demokraté".

Předpokládám, že NP je nezávislé medium (jak dlouho ještě?) a proto se zde může vyslovit i Vám nepříjemný názor. Nebo nám to chcete zakázat?

A. Alda 28.11.2018 14:10

Jakmile Hitler zaútočil na Rusko,

spousta Němců znervózněla. Nepočítali ani s mrazem, ani s americkými a britskými dodávkami Rusům, ale viděli, jak je Rusko veliké a pamatovali si, jak jsou Rusové houževnatí. Vrozená poslušnost je ale donutila na tu východní frontu nastoupit. A umřeli tam. Rakušák Hitler to odmítl slyšet, ale Prusové to věděli všichni, že to tak dopadne.

F. Houžňák 28.11.2018 14:29

Jasně, ti Rusové a ty ostatní národy, abychom nekřivdili,

prostě jenom seděli na zadku, gutovali čaj a chlastali vodku a čekali, až Němci a Francouzové zmrznou. Kdo tvrdí, že udatně bojovali a že jich Němci 20 miliónů povraždili, je rusofilní a xenofobní ksindl, který šíří lži. Nerad to říkám, ale jste nenávistná svině.

F. Navrátil 28.11.2018 8:54

Nejde o průliv, jde o Ukrajinu

Autor opominul, že celý incident má především vnitroukrajinský rozměr. Jde o to, že v březnu mají proběhnout na Ukrajině volby a Porošenko má 7 procentní preference. Před výpraskem a ztrátou moci ho může zachránit jen mimořádná situace, která by umožnila odložení voleb na neurčito a zákaz účasti ve volbách pro opoziční strany. K tomu by zjevně rád ve úloze užitečných idiotů využil EU a NATO. Proto tak vlažná reakce jinak velmi aktivních spojenců v zahraničí.

M. Valenta 28.11.2018 9:18

Re: Nejde o průliv, jde o Ukrajinu

Omyl. Incident má především vně-ruský rozměr a tím je čtyřleté terorizování sousední země. A konečně to nyní vypadá, že to došlo i Trumpovi.

J. Lepka 28.11.2018 12:52

Re: Nejde o průliv, jde o Ukrajinu

Vnitroukrajinský rozměl by to byl, kdyby rusák neukradl Krym.

F. Navrátil 28.11.2018 13:39

Re: Nejde o průliv, jde o Ukrajinu

Nejde o Krym, jde o březnové volby na Ukrajině.

P. Zinga 28.11.2018 14:04

Re: Nejde o průliv, jde o Ukrajinu

Rusové Krym neukradli, pouze si vzali zpět dar od nehodného obdarovaného. Mimochodem tím napravili zločin komunisty Chruščova.Anebo chcete tvrdit, že Krym byl od nepaměti Ukrajinský? Když ani "Ukrajina" zde není od nepaměti? Před tisíci lety tam byla Kyjevská Rus. Kyjevská Rus. A ještě jednou: KyjevskU Rus. Pak tam byl kde-kdo, až se v 17.století-říká se, že nedopatřením, špatnou formulací- "Ukrajinci" odebrali pod ochranu ruského cara.

Lepko, žádní rusáci nejsou, jsou Rusové. A splněním přání krymských Rusů, to jest návrat do Ruska, Putin napravil komunistický zločin.

Jste přeci pro nápravu komunistických zločinů?!