2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jiri Pallas 2.3.2007 22:46

bida s nouzi

komentuji prispevek na svem blogu: ZDE

cc 2.3.2007 20:00

Autor je užvaněný trouba

který si ani nedá práci zjistit souvislosti kolem Gripenů.

Rubín 2.3.2007 19:55

Žádné spekulace, blbost na desátou

Autor článku velice přesně, bez hledání dalších verzí a spekulací, napsal to co se stále více jeví jako velká bublina. Mám ten samý pocit a souhlasím se vším, tak jak to je napsáno. Podobné pocity  mám také z informací, které unikly z Kubiceho zprávy.

Filip 2.3.2007 18:07

A N O Pane Kovanic

pokud bude zřízena komise pro vyšetření toho o čem píšete,budu jakp první lobovat pro Vaše členství v této komisi.Již dopředu je mi jasné,že Vaše role v komisi zapřičiní,že se vyšetří LDH.

gossip 2.3.2007 17:03

A kdo plati Tebe?

Kavan je gauner a lump.Kdyz to potrebuje dela ze sebe blba.Je to prastara finta a my ji zerem i s navyjakem.

Ze jsou Gripeny vynikajici letadla ukazuje jejich rozsireni po celem svete.

Ze my potrebujem nadzvukove stihacky,abychom odstrasily a znicily nepritele,tak jak to uz ukazujem od Bile Hory.

My prece mame spooooooustu prachu a vubec je nepotrebujem vrazet do zdravotnictvi a duchodu.Proto podporujme malou lobistickou skupinu at si muze zaletat v nadzvukacich.Oni jim v te nasi ooooooooooobrovske republice podzvukace nestaci.

Ono by tak,jak tak,bylo po valce a vsichni budem mrtvi.At s nadzvukem nebo podzvukem.Valka by byla dnes setsakra rychla!

Kajda 2.3.2007 17:35

Re: A kdo plati Tebe?

Máte pravdu. Taky by mě zajímalo, nač potřebuje naše armáda nadzvukové stíhačky v našem pidiprostoru. Než se to éro pořádně rozlítne, tak už je mimo výsostný prostor.8-o

Flasi 2.3.2007 17:56

Re: Re: A kdo plati Tebe?

Třeba proto, aby stihly nějaké jiné letadlo dohonit? Nenapadla vás taková trivialita? Třeba proto, že stíhačky (kromě velmi speciálních a účelových typů) už několik desítek let ani jiné než nadzvukové nejsou a s jinými typy letadel prostě vzdušný prostor bránit nelze - ani proti zbloudilým dopravákům?

Flasi 2.3.2007 18:08

Re: A kdo plati Tebe?

Gripeny jsou celkem kvalitní letadla. Výrobce našel skulinu na trhu a tu zaplnil. Jejich rozšíření po světě je důsledkem především toho, že jsou vyráběny v nevýznamném a neutrálním Švédsku, než o čemkoliv jiném.

Nadzvukové stíhačky potřebujeme především pro mír. Na alespoň jednom letišti v ČR musí prostě být připraveny 2+2 stíhačky na start, aby dokázaly přiletět k civilnímu letadlu, které zbloudilo a navázat s ním kontakt a nebo ho vizuálně zkontrolovat a navést na přistání v případě, že má potíže a nezvládne to samo (časté po vysazení přístrojů v letadle). Stíhačky připravené na start jsou víceméně nutným požadavkem pro bezpečné provozování civilní letecké dopravy.

Provozovat vlastní stíhačky vyjde levněji, než za to platit jiným a má to tu výhodu, že kdyby se náhodou smrákalo k válce, tak můžeme dnešní - fakticky zcela mírový - stav stíhaček postupně rozšířit na nějaké počty odpovídající velikosti a ekonomice státu.

Flasi 2.3.2007 18:28

Re: Re: A kdo plati Tebe?

A ještě pro jistotu dodám, že abysme mohli mít trvale připraveny 2+2 stíhačky ke startu, tak těch 14 celkově je asi nejmenší možný počet, který potřebujeme. Část stíhaček bude průběžně mimo provoz na údržbě a opravách a na části se musí provádět výcvik pilotů.

Těch 14 (12+2) se ale může ukázat jako málo a kdoví kolik nás bude stát kusová výroba pár letadel, až nám z těch 14 pár popadá. A to se stíhačkám stává - v předpokládaném horizontu životnosti jich pravděpodobně o pár přijdeme.

Jiří K. 2.3.2007 18:49

Re: Re: Re: A kdo plati Tebe?

Také si myslím, že počty se budou muset časem doplnit, těch původních 24 bylo takové plně funkční minimum.

Dnešní počet je minimem absolutním, které zabránilo úplnému rozkladu a zániku českého vojenského letectva, udrží při životě profesi pilotů nadzvukových letadel a zároveň zajistí nejnezbytnější ochranu vzdušného prostoru ČR.

divana 2.3.2007 16:30

až se rozhýbou rakušáci

to zase budou všichni překvapení, proč kühnl už tzv. po uzávěrce protlačil ty pandory!

promirul 2.3.2007 16:16

Kavan a Kavanové

To že je Kavan idiot,jsme věděli již dávno než se stal ministrem.O to je to horší v této zemi,že všichní předem věděli co je to za troubu a přesto se stal ministrem zahraničí.Stejně podobná měřítka si brali a berou soc.dem.na další ministry a stále jim to procházelo a prochází.

Jirka 2.3.2007 15:17

Co tím chtěl asi Kavan dokázat

O panu Kavanovi víme, že v Londýnském exilu se stýkal s STBáky. Vykecal jim zásilku tiskovin (i s adresáty zásilky) do Česka a oni potom pozatýkali hromadu lidí pro které byly určeny. Nějak se z toho po listopadu vylhal. Dělá jednu botu za druhou a není jasné jestli z blbosti nebo z velikášství. Pro Česko je Kavan živelní pohroma. Vláda svého času s tou dodávkou Gripů souhlasila a tak nevím koho to chtěli vůbec podplácet. Zpravidla se podplácí ten který nesouhlasí. Celé je to postavené na vodě a nějaký novinář si na tom chtěl udělat jméno. Stejně to odnesou všichni Češi. Lotři, korupčníci. 

Klokan 2.3.2007 16:06

Re: Co tím chtěl asi Kavan dokázat

 Vláda svého času s tou dodávkou Gripů souhlasila a tak nevím koho to chtěli vůbec podplácet."

Otázka je, co bylo dřív - slepice nebo vejce? Souhlas nebo úplatek?

míra 2.3.2007 15:07

o ptácích

Je až dojemné s jakou uslintanou servilností se rádoby novináři publikující v Neviditelném psu snaží zesměšnit a zpochybnit vše co se může jakkoliv dotknout modrých ptáků. Pánové, žádná kachna! Ještě bude z Gripenů veselo ať chcete nebo ne!

Jirka 2.3.2007 15:23

Re: o ptácích

Pes je převlečenej Modrej Pták to  je známý už dávno;-D;-D;-D

jirka.s. 2.3.2007 18:17

Re: Re: o ptácích

Pak opravdu nechápu, proč se to toho saka taky cpeš!

cc 2.3.2007 20:07

Re: o ptácích

No todle se spíš týká zarudlejch až oranžovejch ptáků...

Jiří K. 2.3.2007 15:06

Psal to opravdu Šaman?

Tak to mě překvapil. Nečekaně realistický pohled. Dokonce i na Kavana a to už je co říct.

Nákup vojenské techniky, zejména letecké, vždy tak trochu zavání korupcí, i když ne vždy se něco prokáže. Oficiálně se uvádí, že cca 10 % ceny kontraktu je plánováno na propagaci a lobing. U všech kontraktů, u všech výrobců (prodejců). Výrobce Gripenů měl možná o něco silnější motivaci, neboť v zájmu zachování své existence a perspektivy do budoucna nutně potřeboval svá letadla udat konečně někde venku, pokud možno v nějaké zemi NATO. Ostatní výrobci zcela nepochybně nepostupovali jinak, jenom (by) se možná orientovali na jiné osoby.

Že ČT po Kavanovi vždy jela (pomiňme teď, nakolik to kdy bylo oprávněné a kdy ne) jak slepice po flusu je známá pravda a Drtinová nám to opět v úterních událostech komentářích názorně předvedla.

Co dokáže vhodné sestříhání otázek a odpovědí také víme, konec konců i Kavan se proti tomu ohradil a protesty přišly i z Rakouska - že v pořadu prezentované odpovědi v reálu odpovídaly na jinak položené otázky.

Pořad sám je tedy spíše velké nabubřelé nic, zejména druhý díl byl podle mne (vzhledem k očekáváním, které navodil díl první) vyloženým propadákem. Tím neříkám, že žádná korupce nebyla, ovšem zmíněný pořad ji nikterak neobjasnil natož pak aby ji prokázal. Předvedl spekulace a drby, ukázal jednoho žvanila, který ale nic konkrétního neřekl a pak také trochu objasnil, jak pracují lobisté. Dost málo.

Flasi 2.3.2007 18:15

Re: Psal to opravdu Šaman?

Saab již před námi dodal Gripeny Maďarsku, taktéž státu NATO. Ale je jasné, že i tak potřeboval zoufale prodat. Vývoj a výroba moderní stíhačky už prostě není ekonomicky schůdná pro stát jak Švédsko. Už toho dávno nechali Izraelci a v Evropě to (mimo Ruska) dělá samostatně jenom Francie. Na Eurofighter jsou 4 hlavní státy dohromady.

Jiří K. 2.3.2007 18:42

Re: Re: Psal to opravdu Šaman?

Řekl bych Flasi, že v době, kdy se začalo rozhodovat o nákupu (a o té době hlavně mluví švédská mediální kachna) ještě Maďaři rozhodnutí nebyli, takže jsme mohli být první. Povodňovým odkladem nás potom předběhli.

Jinak souhlas, já bych dokonce řekl, že mají li Gripeny nějaké riziko, pak takové, že vzhledem k očekávané (a obvyklé) dlouhodobosti jejich služby u českého letectva se může stát, že výrobce SAAB mezitím zanikne, což by mohlo znamenat problémy s náhradními díly a nezbytnými modernizacemi. S největší pravděpodobností toto riziko je malé, a to především proto, že sami švédové jsou na Gripenech plně závislí a proto by tuto situaci museli nějak vyřešit především sami kvůli sobě. Nízké je potom i vzhledem k účasti BAE na celém projektu a výrobě - zde je proto ta kontinuita nepoměrně snadněji zajistitelná, než když by to byl čistě švédský výrobek. Přesto takovýto problém nelze v budoucnu úplně vyloučit.

Nějak to tu vázne, ne? 2.3.2007 13:40

Nějak nám ta modrá čubka zdechla, co?

;-D

jirka.s. 2.3.2007 16:49

Re: Nějak nám ta modrá čubka zdechla, co?

A tak jak se po diskuzích couráš, tak trousíš a smrdíš, jak se vracíš, tak do doho šlapeš a roznášíš, viď?

P.S.: Řekni si vnoučkovi, ať tě poučí, jak se vyplňují kolonky v příspěvcích! Nebo jsi snad narazil na netovou kavárnu, kde nalévají i tvrdý alkohol?

Jirka H. 2.3.2007 11:27

Koukám

Co se to dějě, Šaman napsal rozumný článek se kterým se dá souhlasit :-D Jen zapomněl zmínit ono údajné trestní oznámení, které by Kavana dost rehabilitovalo (tedy že žvanil co chtěli slyšet, aby ćeské policii právě umožnil je chytit a korupci odhalit). Švédi bohužel udělali co se stává často u nás, když reportáž selhala a ukázalo se, že korupce nebyla (minimálně proto, že se neuzavřel ten obchod ;-)), místo aby řekli smůla, snažili se udělat senzační reportáž stůj co stůj.

jerry 2.3.2007 11:18

Jak už to bývá

Trouba Kavan si najal troubu Srbu jako tajemníka a ten si jako vrahy najal další trouby. No a nějací troubové v tajných službách, kdysi angažovali Kavana. A další troubové v OSN kdysi zvolili...;-D;-D;-D

oakman 2.3.2007 11:05

Všimněte si...

švédští novináři naervírovali domácím na smeč..... a hle naši strážcové demokracie mají krkavé komentáře. Trochu mi přijde, že místo toho, co dělat mají - dotáhnout to do konce a nenechat za sebe pracovat cizince, ale naše korporativní politická novinářská lobby se radši bude tvářit povzneseně. Korupce okolo Gripenů byla veřejným tématem již tehdy, dodes se nenašel novinář, který by to dotáhl - jako všechno. Jde vám, páni novináři o to, aby lidé kupovali a inzerenti platili. Otázkou je, jestli novináři u nás jen nezaplňují prostor mezi reklamami vatou pro "služky a vojáci" jako komerční televize. Česká žurnalistika je bohužel stejně nepodařenou napodobeninou západu jako konečně celá ČR.

Franta 2.3.2007 10:54

Doporučuji

Doporučuji podívat se na konta pana Kavana. Jistě tam bude pár stovek milionů, o kterých nevěděl.

kéma 2.3.2007 9:59

Co by teda měla víc přinést ta televize?

 Novináři(ne něco jako Kovanic) přinesli do švédské televize trhák v podobě užvaněného Kavana. To je zdá se mi dost. Zda z toho v Česku vznikne kauza je věc druhá. Patrně se to nechá vyšumět a k tomu účelu slouží třeba článek autora.

 Klid lidičky! Vždyť se nic neobvyklého nestalo. Na uplácení tu máme cizojazyčný výraz, který tak nějak ospravedlňuje braní úplatků. A někdo je přece brát musí v zájmu národa!