23.6.2024 | Svátek má Zdeňka


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Aňa 2.3.2008 20:35

Re: tuplem přemejšlej, Karle

Michale,´ je jedno pořekadlo "KDO SE BOJÍ S....  V  síňi  " SLUŠNÝ ČLOVĚK NEMUSEL SE NIČEHO BÁT.Tolik dobrých vtipu na  režim před listopadem na pracovišti jsem neslyšela  za poslední roky vůbec.A nemusela jsem se ničeho bát.,dokonce ani měnit  zaměstnání ve věku 45 let.Představte si,že dokonce jsem jezdila na služeb.cesty do zahraničí bez členství v KSČ.Že člověk  nemohl vyřvávat na náměstí to je fakt,ale můžete dnes vyřvávat na náměstí bez žádosti na magistrátu  ?????Co je vlastně absolutní sloboda ??? Míšo ta neexistuje,vždy je tam neco.

Aňa 2.3.2008 20:17

Re: 2 V. Hoffman

Chrisi  budu citovat  z Bible !Kdo jsi bez viny hoď kámenem" Měl jste odpor k režimu ,ale nechtěl jste pracovat ručičkama tak jste vstoupil do SSM,aby jste mohl studovat na  gymplu.Budete se divit  nevlast.jsem ani členství v SSM ani KSČ a pracovala jsem na  velmi slušne honorované zodpovědném místu.Nezdá se Vám to divné ?I Kdo chtěl a uměl pracovat nepotřeboval ani na postu členství KSČ.

TAKY.VOLIC 29.2.2008 22:05

Sakra

Vážený pane Ferry.

Možná jsme žili každý v jiném státě.Je mi jen 65let a za komanču jsem měl,asi na rozdíl od Vás,v kádrových materiálech "Vedoucí protistátní skupiny"takže o různých praktikách tehdejšího režimu,včetně výslechů na Stb,něco vím.Nesměl jsem studovat,ale povolili mi po vyučení,kdy jsem se stal dle tehdejších kriterií děnickým kádrem,vystudovat večerní průmyslovku.Manželka měla problémy v práci,děti také nesměli do školy a a.t.d.Po tak zvané revoluci,kterou za revoluci nepovažuji,protože si komunisté puze přerozdělili moc,jsem nepožadoval žádné rehabilitace a odškodnění za nějaký třetí odboj nebo co,ke kterému se nyní hlásí tolik PARTIZÁNU,že mě je z toho až na zvracení,Vy by jste se ale mezi ně hodil.

Více se k tomu nechci vyjadřovat,protože bych Vám mohl o krásách tehdejšího režimu hovořit dlouhé večery.Ale závěrem jen to,že to co předvádí současní politici a bohužel napříč všemi stranami,tak to je opravdu hnus.>-

Chris Kelvin 29.2.2008 21:45

Re: Re: Sakra !

Vy jste to Juro hrubě nepochopil. Ferry se nesnaží dokázat, jaký byl hrdina, že si vyskakoval i na komunisty. On se nám snaží namluvit, že ten socík byl vlastně úplně neškodnej. A proto si vymyslel tuhle historku, kterou mu vůbec nevěřím. I když připouštím, ža Vámi uváděná možnost se klidně udát mohla, jenom někdy jindy a někomu jinému než Ferrymu ;-)

TAKY.VOLIC 29.2.2008 21:43

Rozdíl mezi Čechy a Němci

Jeden z rozdílů jak se vyrovnat s minulostí je na příklad případ Antona Malotha,který jste nakousli.Toho Němci dovezli ,jako starého a nemocného muže,na vozíčku v doprovodu lékaře před soud,který ho odsoudil.Byl to pouze morální rozsudek ale byl.My jsme pane Grebeníčka před soud nikdy nedostali a on měl z naší justice jenom srandu.A jeho syn se potom po zvolení s.Klause prezidentem s ním ruku v ruce vysmíval celému národu z balkonu hradu.(Y)Já osobně toto považuji za plivnutí nám všem do ksichtu.Se souhlasem s.Klause.Prezident Havel komunisty musel ze zákona tolerovat ale na hrad je nepustil.V tom vidím velký rozdíl mezi dvěma Václavi.VV>-

JáI. 29.2.2008 21:38

Re: Re: Tož proč nedržíš tlamu!

Tak to je pro oboje to nejvyšší uznání-zvláště když to napíše člověk ...pardon...tvor ...pardon...co vlastně? jako jste vy!

Harpyje 29.2.2008 20:14

Re: Re: Re: Re: Tož proč nedržíš tlamu!

Asi ne.

Karel 29.2.2008 18:35

Re: Re: Když už se tak ptáte, ferry

Jmenovče, ty jsi ale hlupák. A bezpáteřný.

jirka.s. 29.2.2008 17:45

Re: "Pamětníci by se s tím měli vypořádávat především vnitřní reflexí"

No, jo! Ale kteří pamětníci? Ti dekapitovaní nebo ti co "přežili" ? Mám takové neblahé tušení, že jejich "reflexe" se budou od sebe diametrálně lišit! ;-(

jirka.s. 29.2.2008 17:41

Re: Ferry

No vida! Co stačí bolševikovi ke štěstí! Znát pár písmenek a kliknout myší!

jirka.s. 29.2.2008 17:38

Re: ",jak říkáme na jihu Čech ..."

No, tam u tebe na tom jihu Čech, tam je vás takových rudých krasavců evidentně víc, namátkou "Mistr Jan Hus" či "inocent victim" ! :-/

jirka.s. 29.2.2008 17:32

Re: Re: Re: Tož proč nedržíš tlamu!

Opravdu jste to odpovídal mně, karlosi?8-o

Jura Jurax 29.2.2008 16:35

Re: Sakra !

Jo, ferry, vyskočil jste si, ramena udělal a ostatní rebela kryli - protože nebylo výhodné poukazovat na to, že mají u sebe rebela, protože jim Vás bylo líto, jak si pro blbinu chcete dělat potíže (a jim taky), taky je otázka kde a co jste dělal a co jste po "nich" chtěl, nebo spíš nechtěl - třeba dálkově studovat, podnikový byt, děcka na výběrovou školu (ale taky i do školky), devizový příslib, povýšení, abyste za svou práci dostával víc peněz ... a taky čípak jste byl synek či příbuzný a koho kamarád ... a tak dál a podobně ... :-/

Chris Kelvin 29.2.2008 15:59

Re: předkové

"...se těším, že KOVANIC opět opráší v roce 2014 svůj text a bude hřímat k většině, kterou to ale opravdu už nebude vůbec zajímat..."

http://www.lidovky.cz/kscm-se-hlasi-k-myslenkam-revoluce-roku-1948-fie-/ln_domov.asp?c=A080229_145038_ln_domov_fho

Boleslav 29.2.2008 14:44

Ferry

Ferry má naprostou pravdu a Karlos ať je rád, že vůbec je. Volte KSČM!!!!!!!!!

Chris Kelvin 29.2.2008 14:17

Re: tuplem přemejšlej, Karle

Vystihl jste podstatu minulého režimu. Přesně.

brok 29.2.2008 14:16

Re: Re: údiv

Asi nejsem kvalitně proškolenej komunista, takže vidím mezi zastřelením ozbrojeného ochránce zločinného režimu a zabitím neozbrojených školních dětí nezanedbatelný rozdíl.

V. Hoffman 29.2.2008 13:58

Re: Re: Re: To je krasa...

Zas si to tak neberte, pan Bakkal, VSETKO je lepsie ako bolsevici. Tiez by som mohol hovorit, ako som videl, ze na skole najvacsie svine hned po revolucii obratili kabat, ze ti slusni boli z vacsej casti vystvani, ze cast ekonomiky v 90-tych rokoch ovladla chamrad, ktoru by v civilizovanom state natreli perim a dechtom....ALE VSETKO JE LEPSIE AKO BOLSEVICI! Pre mna bol November 1989 jedna velka katarzia, ked som konecne mohol nahlas vykricat, vsetko co som v sebe dusil, ked som mohol aktivne prispiet k tomu, aby konecne isli do kopru A v podstate je mi jedno, ci to bolo cele len spravodajska hra a kto sa na tom v skutocnosti nabalil. Viete, mozno preto som k tej minulosti pomerne lahostajny, pretoze pre mna sa to v novembri a po novembri vlastne cele uzavrelo.  To hlavne, cim mi komunisti vtedy vadili, cize tie obmedzenia a prikazy ohladne toho, co mozem hovorit, citat, pozerat, kam mozem cestovat, co mozem robit, to vsetko je prec.

A obavam sa, ze mnohi z pritomnych diskutujucich toto oslobodenie nezazili a nikdy nezaziju. Takze sa s nimi asi nikdy nezhodnem, tak uz to chodi. Haj hou.:-)

 

hulwat 29.2.2008 13:52

Re: Vždyť nebylo tak špatně...

Jste další přismrdávač bolševika a nebo jen trpíte Stockholmským syndromem?

Malý Aston 29.2.2008 13:39

Re: předkové

V podstatě máte pravdu ale musíme si připustit,že jsme jako národ trošku mimo.Neznám jiné národy,které jsou schopny se neustále bičovat za své předky a svou neschopnost neustále svalovat na nějaké nepřátele.Francouzi kolaborovali s němci a nemají žádný tik v očích,italové bojovali s němci a kašlou na to,němci prohráli a žijí si lépe jako my a rakušáci chlastají pivo a na svého rodáka si ani nevzpomenou.Ano,je potřeba se dívat dopředu ale není nutné znovu opakovat dějiny.U nás 50% obyvatel s láskou vzpomíná na vládu komančů co s tím? Nevím.:-D

michal 29.2.2008 13:33

tuplem přemejšlej, Karle

ad Karel: jestli kvůli něčemu jsem rád, že jsem se dožil dnešních poměrů, tak kvůli pocitu, že se nemusím neustále přetvařovat, dávat majzla, jestli někdo z mé nezávislé poznámky nevykonstruuje protistátní spiknutí, že mohu bez obav svému dítěti říct totéž, co jeho učitelce na třídní schůzce, ne nemusím dávat bacha, zda mne domovní důvěrník nenahlásí za poslech neoficiálních nahrávek a rozhlasů, že můžeme tady v diskusi zkoumat a tlachat, jak je opravdu ten život složitý, že nemusím kvůli čárce u vedoucího odborů a vrchního kádrováka hlasitě vyjadřovat podporu straně a vládě, že nemusím trnout, že za komentování článku v novinách dostanu šest měsíců natvrdo za pobuřování, atd. apod - jsme zapomnětliví a nevděční, Karliku,  nemyslíte?

strejda 29.2.2008 13:23

Re: Re: Re: Když už se tak ptáte, ferry

Spíš má paměť dluhou. Co jste dělal vy od roku 1948. Kolik let Jáchymova nebo Bytízu máte za sebou?

Jiří Bakkal 29.2.2008 13:20

Re: Re: To je krasa...

Milý pane Hofmane, nestydím se ani za členství v SSM ani za členství v ROH. Stydím se, že jsem v )roce 1990 jako člen OF (Občanského fora, plného komunistů) rozdával na náměstí plakát s fotografií dnešního Tuneldědka a dalších, kteří prý  "nebyli jako oni"!

V. Hoffman 29.2.2008 13:14

Re: Re: Re: To je krasa...

Jasne, pan dokonaly:-D

Este mi prezradte, ako ste sa dostali k tym samizdatom. A ked z vas vypadne, ze ste ich na zaciatku dostavali v rodine alebo od kamaradov, tak vas asi niecim imaginarnym prastim. Pretoze, nastrazte svoje uska, ja som sa k podobnym materialom nemal ani prilezitost dostat. A ked mi neverite, tak vas zober cert. Howg.:-D 

Chris Kelvin 29.2.2008 13:13

Re: Re: Když už se tak ptáte, ferry

Ferry je komunistický agitátor. I když tady píše, jak "hrdinně" nevstoupil do BSP. On Vám totiž nesděluje, že bojoval proti režimu, ale že ten režim nebyl tak strašný, jak autor článku píše. Dá se to snadno poznat i z jiných jeho příspěvků.

A co jste Vy Karle? Jeho kolega ze schůzí.....?

P.S. Starý jsem dost a zažil jsem to na vlastní kůži v mnoha podobách.

karlos 29.2.2008 13:12

Re: Re: Re: "Hrdinové"

Ty jsi také nějaký přiblblý komouš.Stále opakuješ stejné nesmysly.Kdo zavraždil gen.Piku paní Horákovou to ti ty fanatiku nevadi?

karlos 29.2.2008 13:07

Re: Re: Tož proč nedržíš tlamu!

Aty jsi stejný lump jako rudoši,kteří nám vládli 40let a zkazili mi celý můj produktivní věk.Jsem rád,že jsem se dožil jejích pádu.

V. Hoffman 29.2.2008 13:07

Re: Re: Re: To je krasa...

Ale ja som konzistentny;-) Ja totiz plne chapem kazdeho, kto zdrhol za kopecky a silne predpokladam, ze by som to v 68 urobil aj ja. Ale ked uz raz niekto za tie kopecky zdrhol, jaksi stratil moralne pravo poucovat tych, co tu zostali. Mate pravo nezucastnit sa, ale potom nemozete kafrat ako by ste to robili, keby ste sa zucastnili. 

Co sa tej nespravodlivosti tyka - iste, ja som to vnimal tiez a stvalo ma to, ale fakt som nevedel co s tym. Verte mi, v Novembri som si urobil svoje a hned od zaciatku, ale predtym som len vedel, ze ma rezim s*rie, ze s*rie aj mojich kamaradov a ze s tym nic nemozeme robit. Pekne frustrujuce. Jasne, clovek pocuval Kryla, chodil na Portu, pustal si usta na spacir, ale nejaky aktivny odpor... Ten rezim naozaj posobil vecnym dojmom, nikto netusil, ze to tak rychlo a lahko padne.

A mate pravdu, bol som oblbnuty. Tak oblbnuty, ze ma ani nenapadlo, ze by to mohlo padnut, maximalne som dufal v nejake uvolnenie. Ci ma oblbli lacno, to skutocne neviem, rozhodne sa dost snazili.

chemik 29.2.2008 13:02

předkové

Někdy v 8.století porazil Karel Veliký pohanské Sasy a v rámci christianizace nechal na břehu Labe postavit vedle sebe kříž  a špalek. Sasové se řadili podle své povahy buď ke kříži, kde byli zkráceně pokřtěni nebo ke špalku, kde byli dekapitováni. Čí jsme potomci, těch věrných svému přesvědčení, kteří byli zabiti nebo těch bázlivých, kteří se přizpůsobili a přežili. Tak můžeme kráčet dějinami a zjistit, že  většina, pokud měla možnost, se přizpůsobila vládnoucímu systému a své přesvědčení, pokud nějaké měla, si uchovávala v nejtajnějším soukromí. Zařaďme zločiny komunismu do kontextu dějin ke zločinům otrokářství,feudalismu nebo ranného kapitalismu nebo ke zločinům různých náboženství tak uvidíme, že hlavní rozdíl je v dostupné paměti žijících účastníků. Ze zločinců  působících v inkvizičních proces ve Velkých Losinách už nikdo nežije a z komunistických  zločinců padesátých let přežívá už jen hrstka. Domnívám se, že by ta minulá doba měla být především poučením a pamětníci by se s tím měli vypořádávat především vnitřní reflexí a hlídat si, aby naše budoucnost nebyla minulou dobou poznamenávána. Jinak se těším, že KOVANIC opět opráší v roce 2014 svůj text a bude hřímat k většině, kterou to ale opravdu už nebude vůbec zajímat. 

hulwat 29.2.2008 12:50

Re: Re: Když už se tak ptáte, ferry

Jsi blb s krátkou pamětí a nebo bolševický agitátor?