4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

ŠAMANOVO DOUPĚ: Putin překonal Putina

Putin se dnes často srovnává s Hitlerem. Na demonstracích, v komentářích, ba někdy i v projevech politiků. Vzdělaní oponenti tohoto srovnávání či přirovnávání hovoří o „Godwině zákonu“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Džmuráň 11.3.2022 6:57

Autor článku vůbec nezmiňuje jeden zásadní a možná rozhodující rozdíl. Na Hitlera nikdo přes 20 let neútočil, nevyhlašoval proti němu sankce, nemistroval ho, nepoučoval, neporušoval s ním uzavřené dohody, ať písemné či ústní. Představte si, že by toto někdo dělal vám. Je smutné, že povýšenecký západ zcela ztratil schopnosti o věcech jednat a snaží se vše prosazovat silou.

J. Kostelanský 9.3.2022 22:03

Článek působí, že to má hlavu i patu.

Bohužel jenom působí...

Š. Hašek 9.3.2022 18:57

Pan Kovanic překonal soudruha Kojzara.

I. Semrád 9.3.2022 19:43

Co napsal pan Kovanic sedí, s tím nic nenaděláte, pane Hašku.

J. Farda 9.3.2022 20:50

Vidím, že jsem vás osobo Hašku - velké V jako projev respektu si už nezaloužíte - včera otaxíroval jako čehonovského propuťáckého šmída Haška naprosto oprávněně. Ale abych vám udělal radost a poskytl satisfakci, oznamuji, že jsem na LN a iDnes dostal další ban za můj komentář k nefungování humanitárních konvojů vraždícími ruskými okupanty, který se nedá věřit ani dobrý den. Připojuji, byste se mohli potěšit přítomností spřízněné duše v adminu těchto webů, přičemž jsem ještě nevěděl o vámi jistě aplaudovanému vybombardování dětské nemocnoce s porodnivcí v Mariupolu: https://www.lidovky.cz/svet/rusko-ukrajina-konflikt-invaze-na-ukrajine-kyjev-moskva-valka.A220308_215108_ln_zahranici_kov/diskuse

V. Podracký 9.3.2022 15:43

Nikdy nevstoupíš do stejné řeky. Řeka času plyne a voda je pokaždé jiná. Podobnost může být zavádějící.

I. Semrád 9.3.2022 17:51

To máte recht pane Podracký, ruskej Hitler není Hitler i když hovado je to plusminus stejný. Jen jakousi jeho reinkarnací.

Putin~Hitler.

Autor to popsal velmi dobře.

V. Čermák 9.3.2022 18:47

Tak nazývat Putina Hitlerem je takové chudičké, když už není co jiného. Jediné v čem to sedí je, že na rozdíl od Bidena to není loutka...

I. Semrád 9.3.2022 19:10

Doufám, že tu ruskou svini zabijí, pokud nezdechne sama, pane Čermáku, ještě předtím, než natropí tolik škody jako jeho německý vzor.

J. Farda 9.3.2022 20:57

R^

Š. Hašek 9.3.2022 12:57

Je "přímo Boží sledovat", kterak se se světová politika dělá u Pekarové a v ČT09.

A herečka Holubová velí MIGům. A Pavel má pod sebou plynovody a SWIFT.

J. Farda 9.3.2022 21:30

;-O!!

V. Kopta 9.3.2022 11:59

R^

P. Pepax 9.3.2022 10:54

Rusko především bojovalo proti samotným Rusům po té co se v této feudální zemi rozjela myšlenka komunismu, která byla vyplozena západními intelektuály. Hromadný vrah byl Stalin a jemu rovnocenný hromadný vrah byl Hitler. Pak tady bylo ještě několik hromadných vrahů např. Polpot, no a Mao má na svědomí mnoho miliónů Číńanů. Srovnáváni Putina přenechte budoucím historikům autore.

L. Severa 9.3.2022 11:58

Když někdo zabije třeba 50 lidí, tak je co ? Od kolika zamordovaných lidí, podle Vás, lze někoho označit jako hromadného vraha ? Na Ukrajině to budou řádově stovky, nebo možná tisíce, když nepočítáme ty které nechal Putin odstranit.

I. Schlägel 9.3.2022 12:07

Já Vám rozumím, nicméně asi je potřebné rozlišovat mezi vrahem masovým (Stalin a jemu podobní) jako produktem organizovaného vražedného systému a vrahem hromadným (Breivik a jemu podobní) jako produktem psychózy osamělého vlka nebo produktem terorismu (nikoliv státního).

L. Severa 9.3.2022 14:17

Ano, masový vrah by bylo přesnější. No, měl jsem kdysi debatu s jedním Slovákem který obhajoval Tisu. Řekl jsem mu, že má na svědomí smrt 100 tisíc Židů. Načeš on opanoval, že to bylo 70 tisíc. Takže jsem byl nucen uznat, že to nebylo tak hrozné. K tomu Putinovi. Nevíme kolik má na svědomí lidských životů v Čečensku, v Syrii a jinde kam poslal svoje zabijáky. No, kdyby měl ještě další příležitost... Takže svoje tvrzení opravuji: "kandidát na hromadného vraha".

I. Schlägel 9.3.2022 15:02

V každém případě je to zločinec.

J. Ráž 9.3.2022 15:45

To, že je Putin zločinec a má na svědomí už tisíce nevinných se není třeba přít, ale tu Sýrii bych do toho netahal. Tam si v krvi nevinných smočili prsty mnozí, od Islamistů a Assada, přes Američany, Rusy až po Turky.

P. Pepax 9.3.2022 12:40

Ale já s váma souhlasím, vrah je vrahem a počet obětí není žádné kritérium, nicméně systematické vyhlazování lidí pod vlajkou nějaké ideologie je asi něco jiného.

A. Renjascu 9.3.2022 13:02

Myslím, že nikdo nepopírá, že Rusko je v současném konflikt agresor, ale lišíme se v důvodech či vině všech aktérů. Ale srovnávat Putina se současnými cca 500 civilními oběťmi s Hitlerem a jeho cca 70 miliony obětí včetně více než 6 milionů Židů jsem jednoduše urážka těchto obětí. To co udělal Hitler popř další masoví vrazi je s tímto nesouměřitelné, jakkoliv má každý lidský život nemeeritelnou hodnotu.

J. Kočvar 10.3.2022 3:06

Technická poznámka - část z těch Hitlerových obětí tvořili vojáci, nebyli tam jen civilisté. Hitler jako hlavní původce války je prvopočáteční příčinou smrti všech jejích obětí, včetně civilistů a vojáků zemí Osy. Stejně tak Putin má v posledku na svědomí všechny oběti tohoto konfliktu, i ruské.

S tím, že Putina ani nyní stále nelze s Hitlerem srovnávat, souhlasím, musím však připomenout, že tohle není první Putinova válka. Putin válčil velice brutálním způsobem už ve druhé válce v Čečensku, i když ta měla složitější kořeny, které s ním nesouvisejí.

A. Renjascu 10.3.2022 7:10

Ano, ale kam pak zařadit Bushe a Obamu, kteří během svého vládnutí vyprodukovali tisíckrát více civilních obětí.

J. Kočvar 10.3.2022 16:59

Druhá válka v Čečensku se na druhé straně odehrávala už za Putina a měla desetitisíce civilních obětí, ke kterým přispěl i ruský způsob vedení války. Přitom Čečensko mělo zhruba milion obyvatel, takže relativně vzato se to dá porovnávat s počtem obětí v Iráku nebo Afghánistánu.

O zařazení Bushe a spol., stejně jako Putina, by měl rozhodnout soud, je to krásná představa, ale to by k tomu muselo jejich země donutit světové společenství, tedy v reálu ostatní velké země, a těm se takový precedens nehodí.

M. Valenta 9.3.2022 10:24

Ano ty paralely může přehlédnout pouze dutá hlava. Kdo by řekl, že Krylům text k písni "Veličenstvo kat" bude zase tak aktuální.

J. Farda 9.3.2022 21:08

Musíte pane Valento pochopit, že ten kremelský paranoidní dobroděj Vovka je v této speciální vojenské operaci nevinej, bo ta mrtvá mariupolská, i jiná, děcka byla jen nacisty, fašisty, banderovci a narkomany, takže když je Vrah Vrahovič prostřednictvím svých žoldáků - jak si zdejší místní žumpovní výkvět zvykl označovat i naši armádu - zbavil jejich mizerného života, učinil jim, a vlastně celému lidstvu, představovanému zejména ruským lidem, dobrý skutek! ;-€

V. Petr 9.3.2022 10:20

Nezapomeňte, že Putinovu válku financuje německý grýndýl a z důvodu grýndýlu Německo blokuje sankce proti Rusku.

Mimochodem, není pravda, že Camberlain spolkl i okupaci 15.3.1939, on "důrazně protestoval." Podle Mnichovské dohody byl ovšem povinen vyhlásit Německu válku tak, jako jsou podle Budapeštského memoranda západní země povinny bránit Ukrajinu.

R. Langer 9.3.2022 12:59

No, však celý svět dnes také vede masivní letákovou kampaň proti Rusku! ;-)

J. Ráž 9.3.2022 16:44

Mírně poopravím: S Británii jsme smlouvu o vzájemné vojenské pomoci neměli, ovšem s Francií ano a ta nám pomoci měla. Podpis Mnichovské dohody tak byla jednoznačně zrada.

V t.zv. "Budapešťském memorandu" se signatáři ( Boris Jelcin, Bill Clinton a John Major). zavázali mimo jiné respektovat ukrajinskou nezávislost a suverenitu v rozmezí tehdy platných státních hranic, zdržet se hrozby silou nebo použití jakéhokoliv nátlaku na Ukrajinu. Ukrajina se následně zřekla statusu jaderného státu, ale za to dostala jen zcela neurčitě formulované bezpečnostní záruky. Např. že USA nebraly vážně závazek poskytnout Ukrajině pomoc v případě napadení svědčí i to, že prezident ani nepředložil Senátu USA požadavek na ratifikaci BM. Proto BM nemá status mezinárodní smlouvy.

Povinnost (!) "západu" bránit Ukrajinu z BM opravdu nevyplývá. Ale tím nechci říci, že "západ" nemá morální povinnost pomáhat Ukrajině. To rozhodně má.

I. Schlägel 9.3.2022 10:03

Dobrá práce, pane Kovanici. R^