27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Šarina 10.11.2010 19:03

tak to

byvá i jinde.V Mariánských lázní nemocnice pondělí 8.00hod 25 pacientů v urologické čekárně Rozměr3,5 *3,5merů v 8.30 hod 3 obaveni 4 přišli v 9,00hod. 5odbaveno 2 přišli v 9,30 hod neodbaven nikdo,pripmářův odchod na poradu,čekaní. v10 hod návrat primáře odchod doktorky. v10,30 3 pacienti vyšetřeni, v 11,oo další 4 a v 11,30 odchod personálu na obět, vzdal jem to,jsem z Aše a za chvílku jede vlak,byl jsem15 tý. No příště musím v 5 hod ráno,chybou se člověk učí.

J. Hajský 10.11.2010 9:43

Náš zákazník náš pán - 1.část

Od dětství nosím brýle. Nejprve jen na dálku, ale na doporučení oční lékařky jsem je nosil od rána do večera. Postupně jsem se dopracoval až k více než čtyřem dioptriím. Asi od pětačtyřiceti let, přibyly brýle i na blízko, zkrátka oční čočka už není tak pružná.

Jelikož jsem cítil, že bych už potřeboval oči přeměřit a vysedávání v čekárnách lékařů není moje hobby, uvítal jsem v inzertním časopise distribuovaném v našem okrese inzerát oční optiky v Sokolově, kde kromě zhotovení brýlí nabízeli i přeměření zraku. Zavolal jsem tam, zjistil, že se musím objednat, ale příjemný ženský hlas mě oznámil, že mají volno už příští den.

Tak jsem se objednal a do okresního města vyrazil. Na náměstí jsem našel firmu JOPTIK a vešel do malého útulného krámku. Bylo asi 20 minut před objednacím termínem, a tak mě po přivítání vyzvala hezká, příjemná dáma, abych si sedl, časopis na ukrácení čekání přinesla i nápoj nabídla. Ale už za chvíli mě druhá, neméně hezká a příjemná dáma vyzvala, abych vstoupil do vyšetřovny. Hned ve dveřích mě podala ruku, představila se a několika slovy vysvětlila jaké vyšetření mě provede. Takové přivítání, ať už v krámě, nebo v ošetřovně byl pro mne šok v tom nejlepším slova smyslu.

A což teprve samotné vyšetření. To nebylo šup-šup a za deset minut ať už jsem venku. Nejprve jsem byl vyzpovídán o celkovém zdravotním stavu, pak vyšetřen na několika moderních optických přístrojích. Ani obligátní čtení písmenek na prosvětlené tabuli nebylo jen tak. Musel jsem odpovídal nejen na to jaká písmenka vidím, ale i na rozmístění různých obrazců vzájemně proti sobě. To vše několikrát, jedním, druhým okem a pak oběma současně, dokud jsem neviděl vše co nejlépe. Téměř hodinu trvalo důkladné vyšetření, ale ani pak nebyl konec. Po vyšetření mě optometristka podala zevrubné vysvětlení stavu mého zraku, vysvětlila roli tak zvaného vůdčího oka, zdůvodnila velikost dioptrií i korekci vady, kdy je třeba natočit pohled očí do shodného směru.

J. Hajský 10.11.2010 9:43

Re: Náš zákazník náš pán - 2.část

Nakonec následoval výběr obrouček, provedení skel s vysvětlením, jaké možnosti jsou. Ještě dlouho budu vzpomínat na příjemný zážitek ze setkání s obchodem, kde si zákazníka váží, kde heslo „Náš zákazník ,náš pán“ není jen prázdnou floskulí.

P.S.: Když už jsem měl nové brýle asi měsíc, zavolali mě z oné oční optiky a požádali mě, zda bych je nemohl ještě jednou navštívit. Jel jsem tam s obavou, co se děje. Po příchodu se optometristka nejprve velmi omluvila za okradení o můj čas a pak mě sdělila, že absolvovala školení na nejmodernější vyšetření a chce si ověřit, zda se při původním vyšetření nedopustila chyby (moje oční vada není příliš běžná). Vše bylo v pořádku a tak na důkaz toho, že jsem přijel mě předala gratis balíček se speciálními čistícími prostředky na brýle.

P. Janoušek 10.11.2010 13:15

Re: Náš zákazník náš pán - 2.část

Tak to zírám. Já byl se synkem v pátek na kontrole u obvoďačky na 12:00 hod. Rozhodla o kontrole na ORL s ohledem na přetrvávající kašel. A co myslíte? V obvodu ze čtyř ORListů nefungoval již v pátek odpoledne ani jediný. Asi mají moc práce.

U veterináře, když jsem objednán na čas tak +- vyjde. Mají-li něco neočekávaného vylezou, omluví se, popřípadě přeobjednají. Jsou usměvaví a ochotní.

Až budu potřebovat doktora tak asi na veterinu.

O. Mayer 10.11.2010 14:31

Re: Náš zákazník náš pán - 2.část

zapomněl jste dodat, kolik jste za ty brejle zaplatil (sám je nenosím, ale průzkumem v okolí mi bylo řečeno že pod 10 tis se nelze dostat)- není tedy divu, že se k vám chovali jako k zákazníkovi   

J. Hajský 10.11.2010 15:08

Re: Náš zákazník náš pán - 2.část

Tady jde o to, že když jdete k lékaři, čekáte tam a je otázka, jak se tam k Vám chovají (někde třeba výborně, někde hůře). A potom s lejstrem od lékaře jdete do oční optiky a stejně platíte (něco jistě hradí pojišťovna) a zase to samé: jak se k Vám v té které provozovně chovají. Já byl na jednom místě jak na vyšetření (vysoce odborném) i na objednávku brýlí. Hlavně jsem chtěl v příspěvku vyzvednout vysoce přátelský a profesionální přístup k zákazníkovi.

Co se týče ceny měl jsem kliku, že v době mé návštěvy byla akce vše za polovic. A tak dvoje brýle - skla (samozbarvující) i obroučky - mě stály dohromady asi 6500 Kč. Za rok jsem si ještě v téže provozovně (zase po zevrubném vyšetření) koupil multifokální brýle spojující brýle na dálku s brýlemi na blízko (dle toho zda koukám rovně nebo spíš dolů se pozvolna mění dioptrie). To už byla jinší pálka. Nebyla žádná akce a tak tyto brýle stály okolo 11000 Kč.

V. Vérosta 10.11.2010 9:17

občas to není tak hrozné,

jak autor píše, např. v brněnském Urocentru, kam chodívám dvakrát do roka, bývá samozřejmě taky plná čekárna, ale když jsme objednán na 8:10, tak 8:15 už mně volají do ordinace. Těch 5 minut fakt vydržím! Je to ovšem soukromá ordinace!

J. vavruška 10.11.2010 8:15

Oční - není problém (v Praze)

Pane, vámi popsaná bohorovnost frajerů v bílých pláštích, kteří si stávkami vynucují respekt od druhých, ale sami ho nemají (zejména k našemu času) mne také vytáčí. Co se týče očního, vyřešil jsem to vyšetřením na soukromé oční klinice. Pokud vím, v Praze jich je několik a jejich péči samozřejmě pojišťovny plně hradí. Přišel jsem na objednaný termín, čekal jsem jen chvilku, když se vyšetření předchozího pacienta malinko protáhlo. Vše bylo vyřízeno v předem stanoveném čase (který mi recepční po telefonu ochotně sdělila předem). Řešením popisovaného problému je tedy privatizace zdravotnictví. Efekty privatizace zdravotních zařízení jsou tyto:

1) soukromý vlastník zpravidla neživí politické kámoše a jiné trubce, protože hledí mít co největší zisk.Tím pádem zaměstnává jen nezbytně nutný personál a i jinde má menší náklady (například za topení)

2) Tím pádem dokáže slušně zaplatit doktory i sestry (a ti makají jako šrouby, nejen "tráví čas" na oddělení)

3) A samozřejmě si musí udržet klientelu, takže nemá problém nabídnout Vám vyhovující termín a jiné příjemnosti, kterého nikoho nic nestojí, jen trochu přemýšlení o organizaci práce.

Škoda, že je stále ještě tolik nemocnic stádních a krajských, mohli jsme se už dneska mít "jako na Západě".

J. Dvorská 10.11.2010 11:16

Re: Oční - není problém (v Praze)

Velmi si dobrých lékařů vážím, ale to ,co nyní někteří prohlašují, dokonce vyhrožují stávkou a odchodem do zahraničí, tak to je silná káva. V každém případě než odejdou, by samozřejmě měli zapaltit školné ! Jako moje sestra  za komunistů, když se vdala do Rakouska .

V. Novák 10.11.2010 11:31

Oni vyhrožovat nebudou.

Oni odejdou. Moc by mě zajímalo, jak jim v tom chcete zabránit.

A odvolávat se na komunisty, na tomhle webu - to snad nemyslíte vážně...

O. Mayer 10.11.2010 15:04

Re: Oční - není problém (v Praze)

Víte, problem s privatizací ve zdravotnictví (a já se pro ní všema 10) je v tom, že si pak každý privátně děla jen to co je výhodné. To je dáno kromě jiného tím, že tzv. privátní péče u nás je v podstatě není privátní , ale jenom "outsourcovaná" - státní moc část péče na níž vybrala peníze přesunula ze svých zařízení na privátní sektor. Jsou  obory které jsou lukrativní až extremně lukrativní -viz vámi popisované oční, ortopedie (ale už ne traumatologie, které k ní patří) atd.Obvykle se jedná o obory s chorobami, které sice pacienty bolí nebo jinak obtěžují, ale většinou na životě neohrožují a dají se rovněž tzv kausálně vyléčit. Obory/choroby, které na životě ohrožují a jsou ve své podstatě sice léčitelné, ale nevyléčitelně většinou nijak lukrativní nejsou a jsou tzv. privátním zařízením posílány rychle pryč do státního zařízení. Ŕídké pokusy o neselektovanou péči v privátním zařízení dopadají obvykle dosti tristně. Stav který popisuje příspěvek o něco výše v kombinaci s hlavním článkem tento problém krásně ilustruje dávaje do protikladu naleštěnost privátní oční kliniky (která ovšem provádí převážně jen laserové operace refrakterních vad, event. ještě několik stejně lukrativních zákroků- vše v naúprosté většině na přímou platbu) s ubohostí státního zařízení (kam propadne ten zbytek případů). A rovněž nutno  vžít se do postavy lékaře, který je konfrontován s tou narvanou čekárnou plnou nas..ných čekajících od rána pracující za mizerný státní plat (třeba po  probdělé noci plné nezaplacené práce), když jeho spolužák v té naleštěné klinice má za 4 násobek peněz polovinu práce a desetinu stressu (nemluvě o té sestře na kterou jenom každý řve).  Myslíte si, že je opravdu bohorovný frajer vynucující si respekt?