18.5.2024 | Svátek má Nataša


Diskuse k článku

ŠAMANOVO DOUPĚ: Neviditelná demonstrace

Mezinárodní křesťanské velvyslanectví Jeruzalém (ICEJ) pořádalo už po dvacáté akci „Kulturou proti antisemitismu“. Konává tak pravidelně vždy v období kolem Jom ha-šoa, což je izraelský svátek k uctění obětí holokaustu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Koníček 20.4.2023 4:47

Autore , :-)[>-]!

V. Čermák 19.4.2023 19:29

Kovaní Svazáci vaří z vody. Vodvářka zmlkl, Ziegler šlape vodu, Šaman jede na vzduch.....;-D

H. Rybnická 19.4.2023 23:18

Hlavně že tady straší nějaký kostlivec Čermáčisko.

F. Navrátil 19.4.2023 11:05

Opravdu autore "vnuci provinilého národa českého"? Přijal a uplatňoval snad český národ nějaké norimberské zákony? Budoval koncentrační tábory? Trávil snad židovské vězně v plynových komorách a pálil v pecích? Pořádal hony na ty, kteří uprchli z pochodů smrti? Nemohu si pomoci, ale vaše vyjádření, které klade rovnítko mezi Čechy a Němci, shledávám jako snahu omlouvat zločiny Třetí říše, německého národa a rasistické ideologie. Jako projev latentního protičeského rasismu.

P. Hák 19.4.2023 14:03

R^

H. Rybnická 19.4.2023 14:48

Tak ta etnická čistka 1945 o které se lépe moc nemluví, nepíše a spíše mete pod koberec není moc daleko od zločinů nacistů. Samozřejmě že český národ v ní uplatňoval stejné etnicko-rasistické teorie a ubít starou ženskou klackem se moc od těch technických "pomůcek" nacistů neliší, končí tam i tam smrtí. Norimberské zákon po česku = Benešovy dekrety. To rovnítko autora sedí na 100 procent - a nejsem si jista, zda na české straně není ještě vyšší. Pochody smrti se konaly v letních měsících 1945 také, a ubíjení lidí, kteří z nich prchali, stejně, O nákladních vozech, které jezdily neustále kolem onoho pochodu z Brna a jejich osazenstvo, správní vlastenečtí mladíci, kteří ještě před několika dny pracovali ve Zbrojovce pro Říši a Führera pilně sbírali kufry, které to převážně staří lidé už nemohli unést a odhodili, museli totiž zachovávat tempo Tudých gardistů. Pokud se stařík ještě kufru držel, stařilo lehké klepnutí. Po hlavě. Dokumentací pamětníků a dokonce zahraničních novinářů je právě dost.

Pokud je někdo lump, tak nemusím být také.

J. Farda 19.4.2023 18:08

Měli Vaši rodiče štěstí, že se jejich židé se nevrátili z koncentrálu, tudíž jim nemuseli nic vracet? :-P

H. Rybnická 19.4.2023 23:12

Moji rodiče, pantáto, měli velký kruh židovských přátel. A někteří se dokonce vrátili. Z Osvětimi. Rodiče museli přihlížet, s jakou povýšenou arogancí čeští úředníci s některými jednali. Jedna židovská rodina pouze požadovala svůj VLASTNÍ rodinný domek zpět, obě ženy, matka a dcera měly ještě vytetované číslo z Osvětimi. Otec rodiny zemřel v Mauthausenu Úřady domek nevydaly. Trvalo to měsíce a myslím i roky. Konečně se podařilo doložit, že dcera kdysi navštěvovala české lyceum. pro úřady tudíž není jenom "Němka". Koneckonců svůj majetek dostaly zpět. Domek stojí nedaleko vily Tugendhat. Byl to český stát, který jak domek, tak i tuto hodnotnou vilu nevydal vlastníkům. Být Vámi bych se styděla do smrti.

J. Farda 20.4.2023 8:44

Milá dámo, má poznámka s dotazem neplatila Vám, ale když už v souvislosti s ní hovoříte o vztahovačné hlouposti některých lidí, Vám ji rád přiznávám! ;-)

H. Rybnická 20.4.2023 8:54

Podle sebe soudím tebe - staré české přísloví.

J. Farda 20.4.2023 9:14

Jak použil Dr. Strossmajer v Nemocnici sestře Huňkové jiné rčení - platné zjevně i pro Vás - kdyby hloupost nadnášela, létala byste jako holubička - Vy kráááá*o! :-(

J. Farda 20.4.2023 9:34

Apropos - to rčení o souzení dle sebe, čiže o nesnesitelné hlouposti - jste paradoxně uplatnila na sebe - gratuluji k neobvyklé sebekritičnosti. Žijte v ní i nadále blaze ... :-)

J. Plzák 20.4.2023 11:06

Dobře, dobře, paní Rybnická, už o vás víme, tak se uklidněte. Zviditelnila jste se a je doře. Budem na vás myslet, jako na zapálenou bojovnici. Bože to je kr...

H. Rybnická 19.4.2023 23:17

Jeden z brněnských vědeckých - dávno zapomenutých - židovských profesorů si málem před příchodem nacistů vzal život. V poslední chvíli dostal - dík Albertu Einsteinovi - s rodinou vizum k emigraci do USA. Jen tchyně s rodinou zůstala v Brně. I ona musela do brněnského "pochodu smrti" a zemřela někde u Pohořelic. Je nesnesitelné, jak jsou lidé jako Vy hloupí.

H. Lukešová 19.4.2023 10:52

Dnes před 80 lety (19.4.1943) povstali židovští bojovníci proti naciNěmcům ve Varšavském ghettu. Židé v ghettu věděli, že si již nemůžou zachránit život, ale bojovali s velikým nasazením hájit čest židovského národa, aby dokázali, že existují stateční Židé, kteří se nevzdají bez boje.

Wokeistický Západ miluje Žida-oběť, který vchází "dobrovolně" do plynových komor či se nechá zastřelit na místech zvaných Babij Jar, zatímco hrdinného Žida, bojujícího ve Varšavském ghettu či Izraelitu, válčícího za svou Zemi izraelskou, vítězícího nad arabskou přesilou zuřivě nenávidí.

Stát Izrael je garancí, že si již nikdy nikdo k Židům nedovolí to co naciNěmci. Izrael, který má statečnou armádu, účinné zbraně zajistí přežití a rozkvět židovského lidu. Život nakonec zvítězil nad smrtí. Am Yisrael Chaj!

P. Hák 19.4.2023 14:04

R^

H. Rybnická 19.4.2023 14:52

Paní Lukešová právě jsem zhlédla vynikající projev przidenta SRN v rámci velké památkové akce. Takových alcí je v SRN více. BYla bych ráda, kdyby se CZ obdobně zachovala k památce oněch 800 mrtvých, kteří jsou "JEN" registrováni na území kolem Pohořelic. Byla bych ráda kdybyste byla trochu objektivnější.

H. Lukešová 19.4.2023 15:41

Jak to myslíte, paní Rybnická, abych byla objektivnější? Vždyť já odsuzuji nacistické válečné zločiny a ty Němce, kteří se na nich podíleli a nezavrhuji všechny Němce do posledního člověka a nikdy jsem neschvalovala a neschvaluji a naopak odsuzuji zločiny během odsunu Němců z českého pohraničí.

H. Rybnická 19.4.2023 16:11

Paní Lukešová patří k tomu také skutečnost, že Německo se své minulosti nevyhýbá, zločiny odsuzuje a pokud možno se snaží ono zlo vyrovnat, jak finančně, tak i symbolicky. Myslím že i toto stojí někdy za zamyšlení a případně i zmínku.

H. Lukešová 19.4.2023 16:20

Ano, to je zajisté správné a chvályhodné, ale upřímně, je to normální. Když kdokoliv spáchá nějaké zlo, lhostejno jaké, je jeho povinností zlo odčinit a nahradit škody, jak jen to jde.

Když lékař pochybí a svou nedbalostí způsobí smrt pacienta, nemocnice by měla odškodnit pozůstalé členy rodiny.

Holocaust byl masová vražda, při které přišlo o život dvě třetiny evropských Židů, včetně 1,5 milionu dětí. Nejprve byli Židé zbaveni práv, posléze okradeni a pak zavražděni. Je přece v pořádku uznat tento zločin a odškodnit alespoň nějakým způsobem pozůstalé. Byť se nabízí otázka jakou finanční cenu má lidský život a jak velké by mělo být odškodnění.

H. Rybnická 19.4.2023 17:05

Platí to i pro CZ. Byla to CSR která židovským spoluobčanům nevydala jejich majetek, protože to byli "Němci". Ostatně i odpůrcům nacizmu německé národnosti. Vidíte to je ono: U jedněch je ušé jednání to samozřejmé u jiných je samozřejmostí pravý opak. Ostatně historikové jsou názoru, že i norimberský proces byl prvním a doposud jediným soudním řízením nad válečnými zločincy. .

H. Lukešová 19.4.2023 17:26

Ano, to nepochybně. Souhlasím. Pro všechny by měla platit stejná pravidla a všichni by měli dodržovat stejné zákony, Česká republika, Německo, Slovensko, Polsko, zkrátka všichni, Nikdo by neměl být nad zákonem.

Jak jsem Vám psala, krev Židů na rukou mají i Poláci a Ukrajinci, někteří Ukrajinci sloužili jako ostraha vyhlazovacích táborů či vraždili na mnoha místech jako byla v Babij Jar... Poláci zabíjeli Židy v Jedvábném (1941), a spousty dalších dokonce i po skončení druhé světové války v Kielcích roku 1946 a Ukrajinci a Poláci Židům ani Izraeli nezaplatili žádné odškodnění. Ale to zajisté víte.

H. Rybnická 19.4.2023 23:05

Paní Lukešová to není to co myslím.

V životě jsem se setkala s osobnostmi, pro které byl jakoli vynikající výkon někoho jiného samozřejmostí. - o které se nemluví. Podle životního hesla" když nic neřeknu, tak je všechno v pořádku, ozvu se jen - a to důrazně - pokud něco v pořádku není. A toto budu opakovat při každé příležitosti na věky věků.

Děcko přináší domů ze školy samé jedničky, pro tátu je to samozřejmostí, sotva že kývne. Paní manželka upeče k svátku překrásný voňavý dort, pro pana manžela samozřejmostí , sotva že kývne. Podřízení v zaměstnání jsou nadprůměrně výkonní, nadaní, mají radost ze svých úspěchů, pan manažer se dá jen vidět, když sem tam něco neklapne. A to důsledně.

Ale běda, když se paní manželce něco připálí. Děcko nějak nepochopilo, najednou je na vysvědčení trojka. Slyší to od pana manžela týdny a měsíce, skoro to končí rozvodem. Za trojku samozřejmě může paní manželka také, přece se o dítě řádně nepostarala.

Příklady. Nemyslíte, že i když je něco samozřejmostí, by se to nemělo nechat padnout pod stůl? Cudně zamlčet? A právě že - jak píšete - ti Ukrajinci nebo Poláci nebo i jiní ty " samozřejmosti" vůbec nevidí a necítí, dokonce rafinovaně zatloukají, by se mělo, jen tak tak kvůli pořádku sem tam uznat a především klidně i přiznat, že Německo svoji historii velmi dobře zná a že se jí nevyhýbá. Vlastně jako příklad pro ostatní. Víte co myslím?

H. Lukešová 20.4.2023 8:57

Ano, už chápu, co myslíte.

O. M. 19.4.2023 9:39

Ze značek turistických autobusů bych na poměr českých a německých návštěvníků neusuzoval, neb ti čeští do Terezína nemusí jezdit organizovaně. Nicméně i podle mne je povědomí o Terezíně až hanebně nízké. Své koneckonců vypovídají i propadající se střechy terezínských kasáren.

P. Kmoníček 19.4.2023 9:26

Je to smutné, ale většina sem píšící vůbec nepochopila důvod proč zde o tom pan Kovanič píše a přitom si myslí jak dnešní svět chápou.

M. Šejna 19.4.2023 9:38

Vzhledem k tomu, že v Pinkasové synagoze jsou jména i mých předků, tak jsem to pochopil.

Jen jsem nepochopil, proč do toho Šaman namontoval i protivládní demonstraci.

P. Diviš 19.4.2023 9:43

Stejná doba konání, srovnání účasti a informování. Snadné k pochopení.

M. Šejna 19.4.2023 11:51

Proto snad i Staronový Šebesta pochopí, proč na protivládní demonstraci bylo víc lidí než na této v podstatě pietní akci.

Psal jsem to tady už na počátku diskuze, že antiseminismus není to, co by v české populaci rezonovalo.

J. Farda 19.4.2023 18:11

Nerezonuje, ale je latentně, bohužel, ještě někde přítomen. :-(