Diskuse
ŠAMANOVO DOUPĚ: Metro - o čem se před 50 lety nepsalo
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
T93o83m15a53s 49N81e28m63e69c
pisete... montéři provedli obměnu ruské (málem ještě carské) elektroinstalace... coz je ponekud mimo. sovetske vozy byly kopiemi vozu vyrobenych k berlinske olympiade 1936. jako fotoaparaty zorkij (leica) kiev (zeiss contax) nebo puvodni moskvic (opel olympia)
V77l80a15d62i39m50í76r 37Š71m21í97d70l
Nakonec i průvodčí Českých Drah v nultých létech rádi skočili do metra mezi Smíchovem a Hlavním nádražím(rekonstrukce trati Plzeň-Praha prodloužila cestu i na 3 hodiny a Dráhy zrovna zavedly možnost cestující odškodnit) , aby nebyli napadeni cestujícími.
P95e53t47e 86B12r56i97c94h
Ačkoliv byla vybudována jako první, dodnes nese název trasa "C".
F58r86a97n91t25i89š76e23k 92N82a69v15r86á49t63i60l
Praha měla velké štěstí, že se podařilo včas vybudovat fujtajxl russácké metro. Pokud by se do výstavby pustila dnešní pravda a láska, výstavba ideologicky správného metra by se ani nezahájila jednak kvůli ohrožení populace krtka obecného a jednak kvůli válce mafiánských korupčníků na pražské radnici. Vozy by byly vyrobeny v Číně, ale koupeny přes několik prostředníků na Tchaj-wanu.

P91. 24P16o82s69p38i80s64i39l
ad Tatra T1
Nějak zapadlo, že ty vozy byly lehčí (asi o 20 % ve srovnání s Ečs) proto, že při jejich konstrukci byly použity lehce nestandardní materiály (např. laminátová střecha), díky kterým nesplňovaly požádní předpisy. A že po splnění všech podmínek nutných ke schválení k provozu, které jim požární správa stanovila, by ztěžkly natolik, že by se ta váhová výhoda vymazala a tím nuselákem by neprojely taky.
Ale furt bychom měli sice těžké, ale moderní vozy, zatímco jsme dostali těžké vozy vyvinuté v 50. letech.
P37e97t40r 67P65a47v34e30l
Ty repasované vozy slouží na trase "A" i dnes. A jsem tomu rád, protože tuto trasu využívám nejčastěji. Dají se v nich otevřít okénka v létě když je vedro. Dobré to bylo i v době covidu, vagony se daly pořádně provětrat. Na céčku je v těch nových vozech nedýchatelno. I když původně to bylo ještě horší, pak vzhledem k nedostatku vzduchu navrtali do dveří díry s mřížkou. Tím se to trochu zlepšilo, ale ne o moc když je vagon plný.
Z68v20i89r81e22t47n48i72k 63L43a87p50i91l
Mimochodem, ten rozlišení rošt se dost nepovedl, jen jsem zíral (projektovat ocel umím), co dokázal dát někdo z ruky.
Zhruba: konstrukce na únavu NESMĚJÍ mít ostré hrany, tyhle rošty měly. Všimněte si u kteréhokoliv ocelového mostu, jak jsou všude v rozích náběhy nebo ještě raději oblouky.

M82i55r89o85s93l87a50v 24Š34e30j16n43a
Vozy z ČKD Tatra Smíchov byly ještě v roce 1972 ve zkušebním provozu a už tehdy bylo rozhodnuto, že v pražském metru nebudou použity. Problémem byla nedostatečná výrobní kapacita továrny. To byl důvod, proč se použily sovětské vozy.
J61i86ř90í 46N54o37v45á44k
Nesouhlasím. Hlavním důvodem byl befel, který obdržel Husák z Moskvy. A jako Kremlem dosazený slouha podle toho jednal.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz