4.7.2024 | Svátek má Prokop


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
T. Nemec 8.5.2024 23:51

pisete... montéři provedli obměnu ruské (málem ještě carské) elektroinstalace... coz je ponekud mimo. sovetske vozy byly kopiemi vozu vyrobenych k berlinske olympiade 1936. jako fotoaparaty zorkij (leica) kiev (zeiss contax) nebo puvodni moskvic (opel olympia)

V. Šmídl 8.5.2024 21:11

Nakonec i průvodčí Českých Drah v nultých létech rádi skočili do metra mezi Smíchovem a Hlavním nádražím(rekonstrukce trati Plzeň-Praha prodloužila cestu i na 3 hodiny a Dráhy zrovna zavedly možnost cestující odškodnit) , aby nebyli napadeni cestujícími.

P. Brich 8.5.2024 19:10

Ačkoliv byla vybudována jako první, dodnes nese název trasa "C".

F. Navrátil 8.5.2024 9:07

Praha měla velké štěstí, že se podařilo včas vybudovat fujtajxl russácké metro. Pokud by se do výstavby pustila dnešní pravda a láska, výstavba ideologicky správného metra by se ani nezahájila jednak kvůli ohrožení populace krtka obecného a jednak kvůli válce mafiánských korupčníků na pražské radnici. Vozy by byly vyrobeny v Číně, ale koupeny přes několik prostředníků na Tchaj-wanu.

P. Pospisil 8.5.2024 9:00

ad Tatra T1

Nějak zapadlo, že ty vozy byly lehčí (asi o 20 % ve srovnání s Ečs) proto, že při jejich konstrukci byly použity lehce nestandardní materiály (např. laminátová střecha), díky kterým nesplňovaly požádní předpisy. A že po splnění všech podmínek nutných ke schválení k provozu, které jim požární správa stanovila, by ztěžkly natolik, že by se ta váhová výhoda vymazala a tím nuselákem by neprojely taky.

Ale furt bychom měli sice těžké, ale moderní vozy, zatímco jsme dostali těžké vozy vyvinuté v 50. letech.

P. Pavel 8.5.2024 9:31

Ty repasované vozy slouží na trase "A" i dnes. A jsem tomu rád, protože tuto trasu využívám nejčastěji. Dají se v nich otevřít okénka v létě když je vedro. Dobré to bylo i v době covidu, vagony se daly pořádně provětrat. Na céčku je v těch nových vozech nedýchatelno. I když původně to bylo ještě horší, pak vzhledem k nedostatku vzduchu navrtali do dveří díry s mřížkou. Tím se to trochu zlepšilo, ale ne o moc když je vagon plný.

Z. Lapil 8.5.2024 8:54

Mimochodem, ten rozlišení rošt se dost nepovedl, jen jsem zíral (projektovat ocel umím), co dokázal dát někdo z ruky.

Zhruba: konstrukce na únavu NESMĚJÍ mít ostré hrany, tyhle rošty měly. Všimněte si u kteréhokoliv ocelového mostu, jak jsou všude v rozích náběhy nebo ještě raději oblouky.

M. Šejna 8.5.2024 0:32

Vozy z ČKD Tatra Smíchov byly ještě v roce 1972 ve zkušebním provozu a už tehdy bylo rozhodnuto, že v pražském metru nebudou použity. Problémem byla nedostatečná výrobní kapacita továrny. To byl důvod, proč se použily sovětské vozy.

J. Novák 8.5.2024 7:15

Nesouhlasím. Hlavním důvodem byl befel, který obdržel Husák z Moskvy. A jako Kremlem dosazený slouha podle toho jednal.

P. Kmoníček 8.5.2024 9:22

Pane Nováku, Šejna ví, tak ho nepoučujte !

P. Diviš 8.5.2024 7:56

:-P

Takže nás okupanti vlastně zachránili ....

P. Pospisil 8.5.2024 9:08

Kapacita opravdu nestačila, ale finance na případné rozsáhlejší investice do továren tehdy přicházely "shora" v rámci centrálního plánování a hospodaření. A protože v tomto případě nepřišly, dá se to považovat za ministerské nebo vládní rozhodnutí.