Diskuse
ŠAMANOVO DOUPĚ: Metro - o čem se před 50 lety nepsalo
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
T77o51m55a67s 87N82e88m84e87c
pisete... montéři provedli obměnu ruské (málem ještě carské) elektroinstalace... coz je ponekud mimo. sovetske vozy byly kopiemi vozu vyrobenych k berlinske olympiade 1936. jako fotoaparaty zorkij (leica) kiev (zeiss contax) nebo puvodni moskvic (opel olympia)
V88l15a69d94i81m51í61r 57Š34m78í60d37l
Nakonec i průvodčí Českých Drah v nultých létech rádi skočili do metra mezi Smíchovem a Hlavním nádražím(rekonstrukce trati Plzeň-Praha prodloužila cestu i na 3 hodiny a Dráhy zrovna zavedly možnost cestující odškodnit) , aby nebyli napadeni cestujícími.
P95e88t45e 18B38r67i52c32h
Ačkoliv byla vybudována jako první, dodnes nese název trasa "C".
F65r50a20n94t42i47š95e39k 35N16a16v92r21á20t44i18l
Praha měla velké štěstí, že se podařilo včas vybudovat fujtajxl russácké metro. Pokud by se do výstavby pustila dnešní pravda a láska, výstavba ideologicky správného metra by se ani nezahájila jednak kvůli ohrožení populace krtka obecného a jednak kvůli válce mafiánských korupčníků na pražské radnici. Vozy by byly vyrobeny v Číně, ale koupeny přes několik prostředníků na Tchaj-wanu.

P44. 74P24o62s20p82i38s82i95l
ad Tatra T1
Nějak zapadlo, že ty vozy byly lehčí (asi o 20 % ve srovnání s Ečs) proto, že při jejich konstrukci byly použity lehce nestandardní materiály (např. laminátová střecha), díky kterým nesplňovaly požádní předpisy. A že po splnění všech podmínek nutných ke schválení k provozu, které jim požární správa stanovila, by ztěžkly natolik, že by se ta váhová výhoda vymazala a tím nuselákem by neprojely taky.
Ale furt bychom měli sice těžké, ale moderní vozy, zatímco jsme dostali těžké vozy vyvinuté v 50. letech.
P42e81t62r 19P58a58v25e45l
Ty repasované vozy slouží na trase "A" i dnes. A jsem tomu rád, protože tuto trasu využívám nejčastěji. Dají se v nich otevřít okénka v létě když je vedro. Dobré to bylo i v době covidu, vagony se daly pořádně provětrat. Na céčku je v těch nových vozech nedýchatelno. I když původně to bylo ještě horší, pak vzhledem k nedostatku vzduchu navrtali do dveří díry s mřížkou. Tím se to trochu zlepšilo, ale ne o moc když je vagon plný.
Z61v32i48r93e74t62n44i54k 31L32a28p71i66l
Mimochodem, ten rozlišení rošt se dost nepovedl, jen jsem zíral (projektovat ocel umím), co dokázal dát někdo z ruky.
Zhruba: konstrukce na únavu NESMĚJÍ mít ostré hrany, tyhle rošty měly. Všimněte si u kteréhokoliv ocelového mostu, jak jsou všude v rozích náběhy nebo ještě raději oblouky.

M25i85r54o37s72l62a52v 89Š22e82j21n37a
Vozy z ČKD Tatra Smíchov byly ještě v roce 1972 ve zkušebním provozu a už tehdy bylo rozhodnuto, že v pražském metru nebudou použity. Problémem byla nedostatečná výrobní kapacita továrny. To byl důvod, proč se použily sovětské vozy.
J98i98ř65í 43N30o75v56á89k
Nesouhlasím. Hlavním důvodem byl befel, který obdržel Husák z Moskvy. A jako Kremlem dosazený slouha podle toho jednal.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz