2.7.2024 | Svátek má Patricie


Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Pospisil 8.5.2024 9:00

ad Tatra T1

Nějak zapadlo, že ty vozy byly lehčí (asi o 20 % ve srovnání s Ečs) proto, že při jejich konstrukci byly použity lehce nestandardní materiály (např. laminátová střecha), díky kterým nesplňovaly požádní předpisy. A že po splnění všech podmínek nutných ke schválení k provozu, které jim požární správa stanovila, by ztěžkly natolik, že by se ta váhová výhoda vymazala a tím nuselákem by neprojely taky.

Ale furt bychom měli sice těžké, ale moderní vozy, zatímco jsme dostali těžké vozy vyvinuté v 50. letech.

P. Pavel 8.5.2024 9:31

Ty repasované vozy slouží na trase "A" i dnes. A jsem tomu rád, protože tuto trasu využívám nejčastěji. Dají se v nich otevřít okénka v létě když je vedro. Dobré to bylo i v době covidu, vagony se daly pořádně provětrat. Na céčku je v těch nových vozech nedýchatelno. I když původně to bylo ještě horší, pak vzhledem k nedostatku vzduchu navrtali do dveří díry s mřížkou. Tím se to trochu zlepšilo, ale ne o moc když je vagon plný.