3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

ŠAMANOVO DOUPĚ: Lidská práva ruských sportovců

V novověku se během světových válek nepořádaly olympijské hry. Když Sovětský svaz v roce 1979 vpadl do Afghánistánu, vyhlásil prezident Spojených států Jimmy Carter bojkot olympiády, která se v roce 1980 konala v Moskvě. Her se krom USA neúčastnily např. Kanada, Japonsko, Jižní Korea, Izrael, Chile, Čína, Spolková republika Německo, celkem 65 zemí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Laurencikova 17.2.2023 9:41

Vy to vase chybne mysleni nepochopite, ani kdyby cert na zebrakovi jezdil. Zmenit to musi samozrejme Nemci, ja vam jenom bezvysledne vysvetluju, proc na Zapad proudi davy "uprchliku" a do Ruska ne. Tak uz tim priste neoperujte jako dukazem pro zapadni bajecnost.

Nazory, spise vydiranimi a manipulacemi prezidenta Ukrajiny, ktery se NATO za kazdou cenu snazi zatahnout do poradne valky s Ruskem, bych se ja vubec neridila a uz se moc tesim, az se to bude psat a rikat nahlas. A ta doba prijde, verte mi. Vase zkusenosti z Ruska za Brezneva si strcte za klobouk. Moje zkusenost je take takova, ze dnesni Nemecko s tim, do ktereho jsme kdysi prijeli, nelze srovnat. Mam porad vychazet z toho, ze Nemecko je Bonner Republik? Neni! To je uplne irelevantni, co bylo v Sovetskem svazu za Brezneva.

Z ceho usuzuji, ze obdivujete vychcanost? Hadejte! Nebyl jste to vy, kdo meho pribuzneho, ktery mi odmitl vratit dluh,ktery jsem mu z z dobre vule a umyslu mu pomoct, sveho casu poskytla? Nemam to pisemne, duverovala jsem, samozrejme. Ja bych si nedovolila, nevratit dluh. Vy jste oznacil jeho jednani za c h y t r e a moje za hloupe ! Vam to prislo chytre, ze me blizky pribuzny de facto okradl. Ja se vubec nevztekam, ja jenom zasnu nad tolika nedostatku usudku a charakteru. Radeji si to po sobe ctete a snazte si pamatovat, co pisete. Mne nebavi se porad opakovat

J. Lukavsky 17.2.2023 7:28

"Muslimy a cernochy tady pritahuje magnet, ktery nechce nikdo odstavit, chapete?" chápu, je to jen a jen německá sebezničující blbost, která ty parazity přitahuje. A kdo to má změnit? My Češi? To je jen a jen vaše záležitost. Ale to nikterak nemění to, že to blbost byla a je. My jsme se ukázali jako nemoderní, neprogresivní.... a proto se k nám hrnou akorát Vietnamci a Ukrajinky, kteří ovšem pracují. To, že Rusko rozumí jen jazyku zbraní je názor kupř. i prezidenta Ukrajiny ale i jiných lidí z oboru. Rusko uzavře a poruší cokoli protože si myslí, že na to má, což nemusí vždy vyjít, jak vidíme. No já v Moskvě kdysi byl, ještě za Brežněva, a stačilo mi to nadlouho. Co se mého morálního profilu týče tak pracuji, platím daně, nedlužím, nepodvádím... dosud netrestaný. Dle čeho usuzujete, že obdivuji "vychcanost"? Spisovný český výraz by byl vychytralost, to už je na hranici. Prostě jste naletěla, to se stává. Nevím proč se tak vztekáte, pokud nemáte zájem o diskusi na konfliktní téma ... prostě nereagujte. Ale jen diskuze s oponentem může přinést nějaký užitek, švitořit si ve své bublině nikoli. Rada zadarmo. J.L. end

D. Laurencikova 16.2.2023 17:01

Jste vy vubec normalni? Jeste jednou: Porad argumentujete tim, ze "vsichni utikaji na Zapad" a ne do Ruska, coz je podle vas dukaz toho, ze na Zapade je raj a v Rusku svrab a nestovice. Tak nejak jste to myslel, i kdyz jste to tak nenapsal doslova. Kdyz vam vysvetlitm, ze na Zapad utikaji vsichni, protoze tady vladne naprosta sebeznicujici blbost a nikoliv rajske pomery, tak neco blabolite o spiskani... To je uplne jedno, kdo to spiskal! Muslimy a cernochy tady pritahuje magnet, ktery nechce nikdo odstavit, chapete? Je to proti duchu doby! Do Ruska se jezdi pracovat, kdyz tak, ne se houpat v socialni siti, proto to tam davy netahne tak jak na Zapad. Pro Rusko to tak bude asi rozumnejsi, ne pro ty "uprchliky", samozrejme.

Porusit jednostranne dohody udelane s Ruskem s tim, ze "s Ruskem nema cenu uzavirat zadne dohody", je na te same urovni, jako kdyz jste kriminelni energii, sprostotu a vycuranost povysil na "chytrost". Ale je dobre, ze se tady tak hezky outujete. At si kazdy precte, jake predcivilizacni nazory mate a jake zakony dzungle vam vyhovuji. ;-)

J. Jurax 16.2.2023 16:27

Nicméně přesto dnes diskutabilní je; mezi jiným i pro to Chruščovovo gesto.

J. Lukavsky 16.2.2023 14:05

" Kdyby odstavili Nemci ten magnet" Kdyby byly v zadeli ryby, nemusely by se stavět rybníky. A kdo Německo donutil ten magnet zapnout? USA? NATO? Vy, Němci jste si to spískali, tak nenaříkejte a něco s tím dělejte. No Budapešťská smlouva jistě teď nikoho nezajímá, stejně ale tak Minské dohody na které se neustále dovoláváte. No asi s Ruskem nemá cenu uzavírat žádné dohody, rukoudáním ba ani písemně, prostě: "Chceš-li žít v míru, buď dobře připraven na válku" (Římské přísloví). No zatím NATO připraveno je. J.L. end

D. Laurencikova 16.2.2023 13:58

Vidim, ze vy si take pletete pojem chytry a vychcany. Takze podle tohoto kriteria hodnotite vsechno. Neni chytry, takovy clovek, ktery zneuzije neci duvery. Je sprosty, je bezcharakterni, je to kriminalnik. Ja mu uz nepujcim ani desetnik, ani se smlouvou.

D. Laurencikova 16.2.2023 13:53

Tak uz to konecne prestante omilat, ze je to nejaky dukaz kvality, ze se sem vsichni hrnou. Ne! To je dukaz blbosti! Kdyby odstavili Nemci ten magnet - sociali podpory, neprisla by ani noha! Nejaka budapestska dohoda nemuze nikoho zajimat v dobe, kdy se NATO roztahuje na Ukrajine, vyzbrojuje tamni armadu a cvici na valku s Ruskem a planuje svoje zakladny at uz na zaklade clenstvi, ktere nechal Zelensky mimochodem jako cil zapsat i do Ustavy, nebo na zaklade bilateralnich smluv. Prosim vas, myslete trochu vic a piste min. Dekuji.

K. Křivan 16.2.2023 13:33

Ukrajince z nich udělal až hnusný syfilitik Lenin.

J. Lukavsky 16.2.2023 13:32

"opevujete skutecnost, kolik lidi ze vsech koncin sveta se hrne na Zapad" podle čeho soudíte, že to opěvuji? Já to beru jako důkaz toho, že na Západě a v USA se pořád žije lépe a proto se tam lidi hrnou. Jistěže řada z nich hodlá parazitovat, ale to je věc vlád USA a Západu. Jistě by mohli podmínky nastavit tak, aby imigrant dostal šanci ale pokud hodlá jen parazitovat... tak hybaj dom! U nás muslimy nežereme a Ukrajinky povětšinou pracují. Takže po této stránce OK. PS: Ukrajina se vzdala A zbraní, na základě Budapešťské smlouvy (písemné dokonce). To vám nestačí jako příslib neutrality? Jak nyní vidí byla to chyba. Kdyby je měli tak by si Rusko tolik nevyskakovalo, poučení propříště. J.L. end

K. Křivan 16.2.2023 13:21

Putin není blbec, aby si pronajímal něco, co mu stejně patří. ;-D

J. Lukavsky 16.2.2023 13:20

"Je on ten chytry? Vy to respektujete?" Ano on je chytrý a vy.... no já bych mu nepůjčil, tedy větší částku nežli 100 Kč, bez smlouvy. J.L. end

K. Křivan 16.2.2023 13:14

Není "diskutabilní". Byl dobyt na osmánských otrokářích Kateřinou Velikou, a darován v roce 1954 ožralým mužíkem Chrušovem Ukrajině. Takže žádný dikutabilní status ! To by bylo sméšné !

D. Laurencikova 16.2.2023 13:10

No, porad opevujete skutecnost, kolik lidi ze vsech koncin sveta se hrne na Zapad a ne do Ruska! Nezajimaji vas ani priciny, ani dusledky. Pricinou je v nejlepsim pripade hloupost zapadnich vlad, v horsim pripade skutecne naplanovana snaha, znicit narodni staty a monokulturni spolecnosti a dusledek je v krajnim pripade opravdu jejich konec. K tomu si prictete prestrelky kriminelnich arabskych clanu, nejhur je tomu dnes ve Svedsku, a obcanske valky, ktere budou islamizaci provazet. Konec demokracie a blahobytu vam doufam nemusim vysvetlovat.

Porad blabolite o tech 15 letech kriminalu v Rusku.... Kolik lidi znate, kteri je skutecne dostali? Vite, ze i v Cesku uz se sedi za nazor? Zeptejte se pani Lukesove, ta vi vic podrobnosti. V Nemecku sedi uz take par lidi za nazor a nedavno dostal jeden clovek 6 mesicu naostro, za to, ze kritizoval "islamismus", t. j. politicky, fasisticky islam. ja myslim, ze ty tresty s pribyvajici totalitou budou jenom stoupat. Znate pripad Tomyho Robinsona ve Velke Britanii? ten si za kritiku islamu uz take odsedel sve. Ne v Saudske Arabii, ale ve Velke Britanii! Takze se snazte hlavne o napravu pomeru u nas, nez zvednete kamen, abyste jej hodil na Rusko.

Jinak - stacil prislib neutralni Ukrajiny a konec masakrovani Rusu na Donbase a zadna "specielni operace" nebyla. Ja vim, ze vam to nevysvetlim, vy jste neco jako flasinet. Dekuji, ze me usetrite dalsi vasi reakce. Ja je uz totiz vsechny znam.

K. Křivan 16.2.2023 13:06

Ano, původní ruští obyvatelé Novorossiji.

D. Laurencikova 16.2.2023 12:52

"Pacta sunt servanda"! Punkt! To je civilizace. Nedodrzet dohodu s nekym s tim, ze to vsak nema pisemne, je znamka spantneho charakteru a tedy nic, co bych mohla respektovat. Tak se napr. uz leta domaham navraceni dluhu. Pujcila jsem jednomu prislusniku nejblizsi rodiny penize, samozrejme bez pisemneho dluhopisu, proste jsem duverovala. Jak uz to byva, nevratil mi je. Nemam to pisemne, nemuzu nic delat! Je on ten chytry? Vy to respektujete? Ja takove jednani povazuji za predcivilizacni. Uz mu nikdy nic nepujcim a nas vztah je ten tam. To je chytre, myslite?

Dum se nakupovat rukoudanim neda. V Nemecku dokonce nekoupite immobilii bez notare. Takze zapisy v katastru nemovitosti jsou na rozdil od tech ceskych uplne a spolehlive.

J. Lukavsky 16.2.2023 12:42

" jinak se muze stat, ze vam soused jednu vrazi a vy nic nenadelate" no se sousedy vycházím dobře ale kdyby mi někdo jednu vrazil tak mu jí vrátím a nebudu se pídit po smlouvě. Dokonce je na to zákon o "přiměřené obraně". Nepochopila jste, že považuji za samozřejmé, že drobnosti se "řeší ruky mávnutím", ale závažné věci písemnou smlouvou. Opravdu věříte, že i zásadní mezinárodní smlouva stačí "per huba"? Proč se tedy o tom dohadují i roky ministerstva zahraničí a oba parlamenty a pak se to podepisuje před zástavami a TV? No docela bych vás rád viděl nakupovat dům jen tak rukoudáním, inu v Německu snad ano, "jiný kraj, jiný brav"...... J.L. end

J. Lukavsky 16.2.2023 12:34

"v dusledku te emigrace, kterou tak obdivujete dnes" z čeho usuzujete, že obdivuji emigraci? Emigraci do Německa spustila paní říšská kancléřka a ne já, naopak. Jestli si muslimy nasadila do kožichu Francie tak si to také musí vyžrat a vyřešit. V USA najdete vždy alespoň jednoho co tvrdí cokoli, už proto, že mu za to nehrozí 15 let kriminálu. No jistěže Speciální vojenská operace Ruska svět na kraj žádné války nemohla přivést, jejím účelem je jedině a pouze vybojovat a udržet mír, za jakokoli cenu.... J.L. end

D. Laurencikova 16.2.2023 10:49

Vy mate asi s kazdym sousedem pisemnou smlouvu, ze se v Treppenhausu nebudete po tme fackovat, protoze jinak se muze stat, ze vam soused jednu vrazi a vy nic nenadelate, protoze to nemate pisemne.... Veskere vase uvahy jsou detinske, povrchni, nedomyslene a pomerne hloupe. Ani nemuzu diskutovat na tema, do jake miry Rusko mrzi ztrata tanku, nemam kontakty na ruske dustojniky, jako vy. Ciny se asi Rusko bat nemusi, Cina je prakticky spojenec, i kdyz vas tady o tom moc podrobne neinformuji a NATO uz skocilo, jak vidite. Mozna to nakonec ta "obranna organizace" skutecne az k te atomove valce s Ruskem dotahne? Zatim tomu vsechno nasvedcuje.

D. Laurencikova 16.2.2023 10:41

Opet jste nepochopil. U "poctiveho gaunera" vim, s kym mam co do cineni a muzu se mu vyhnout, nebo se na nej pripravit. U pokrytce, ktery se dela dobrakem, to nevim. Vase hodnoceni smluv, jsou-li kravina ci nikoliv, vubec k nicemu neprispeje, tak si ho usetrte.

Takove problemy, jak maji USA dnes, jeste nemely. V USA uz take sedi komuniste na dulezitych mistech a americka spolecnost je rozbita, jak dosud nikdy nebyla. Opravdu vam chybi prehled. Dalsi zapadni zeme, jako napr Svedsko jsou v dusledku te emigrace, kterou tak obdivujete dnes v podstate padly stat. Nemecke obce se brani, ze stoji pred kolapsem, tri ctvrtiny Rakusanu odmitaji migranty a Francie ma ke Kalifatu uz jenom krucek. Jeste hur je na tom Belgie... a i v Nemecku muslimove hrde hlasi, ze "tuto zemi zdedi", kdo by jim to chtel vymlouvat? A kdo to zmeni?? To je dusledek toho, co tak obdivujete. Spadnete na zem, pane Lukavsky. Vy nezijete ne v tomto svete, ale v predstavach o nem.

Specielne pro vas clanek z dnesni Freie Welt, v nemz znamy americky ekonom Prof. Jeffrey Sachs rika, ze "US-geopolitika privedla svet na pokraj atomove valky"! Ne ruska, ale americka geopolitika, rozumite? A ze Biden musi konecne jednat s Putinem. O teto valce nerozhodne Zelenskyj, ani Fiala, ani Scholz..., ale "pan prezident usa" a Putin!

https://www.freiewelt.net/nachricht/prof-jeffrey-sachs-biden-regierung-bringt-ganze-welt-in-gefahr-10092333/

J. Lukavsky 16.2.2023 10:31

"vetsina dohod mezi zememi je neformalnich" No to je pro mě opravdu překvapení, já jsem domnivatelem, že naopak mezinárodní smlouvy jsou písemné, schvalují je parlamenty obou stran a ukládají se do speciálního sejfu na vládě. Vono totiž "per huba" je takové dosti neurčité a navíc tlumočníci mohou plácnout co jim slina na jazyk přinese.... a pak jsou zbytečné dohady. Jistěže podržtaška č. 6 se může s podržtaškou č. 6 z druhé strany bavit o čemkoli, ale "řeč se mluví, pivo pije". No jistěže Ukrajina bude v troskách, nicméně Německo bylo také v troskách a Západní se z nich vyhrabalo dosti rychle (Marshallův plán). Nenávratné jsou ovšem ztráty lidí, což ovšem asi neplatí o Rusku že? Docela zajímavé je, že Rusko nikterak netrápí ztráty tanků, letadel, lodí.... že se nebojí, že si NATO nebo Čína počká a pak na ně skočí Speciální vojenskou operací. Asi věří tomu, že NATO je obranná organizace? J.L. end

J. Lukavsky 16.2.2023 10:21

"me je milejsi kazdy poctivy gauner, nez pokrytecky "dobrak"." Takže je Vám milejší poctivý gauner který Vás poctivě podřeže... ale netají se s tím, nežli dobrák co Vás pokrytecky nepodřeže, i když by vlastně chtěl. Inu proti gustu žádný dišputát. Co se týče těch ústních smluv, to máme také, a je to nebetyčná kravina, akorát to přináší kšefty advokátům. Jistěže by ústní smlouva mohla být, ale např. omezena hodnotou 100 Kč, ty snadno oželím. Ale zkuste si koupit auto či dům na "ústní dohodu". Nechápu jak mohl JUDr. takovou kravinu napsat do zákona. Asi chyběl když se bralo Římské právo, kde je jasně "Litera scripta manet". No o tom "vydělávání" v Rusku jdou spíš varovné příběhy, ale "kdo chce kam, pomozme mu tam". Jinak USA měly v minulosti několikrát gigantické problémy, ale vždy se z toho vyhrabaly, doufejme, že i z dnešních se vyhrabou, je to i v zájmu Evropy, jako už několikrát. No a z problémů s parazity z východu si musí pomoci Německo samo, zdá se, že už jim to dochází. Pomaloučku. J.L. end

D. Laurencikova 16.2.2023 10:12

Jeste jednou vam vysvetlim, ze vetsina dohod mezi zememi je neformalnich. Bez nicht by mezilidske souziti vubec nefungovalo. Ze poruseni teto ustni dohody mezi USA a Ruskou Federaci take neprineslo dobre ovoce, zazivame v poslednich mesicich. Tak si triumfujte, jak chcete, jak se hloupi Rusove nechali pretahnout pres stul. Nakonec z toho bude Ukrajina v troskach, statisice mrtvych a ani vy z toho nebudete mit nic dobreho . Vy mate jenom tu spornou vyhodu, ze to proste nepochopite.;-)

D. Laurencikova 16.2.2023 10:04

Vidim, ze se bajecne vyznate ;-): "Gemäss Art. 11 OR müssen Verträge keine besondere Form haben, sofern das Gesetz nichts anderes bestimmt. Die meisten Verträge können deshalb auch mündlich abgeschlossen werden..." Prave v Nemecku lze smlouvy uzavirat ustne. Uz jsme to meli stokrat, ale jeste jednou pro vas: Na Zapad se hrnou lidi protoze tady je plne zabezpeci socialni urad. Napr. v Nemecku funguje azylovy zakon uz leta podle motta: "Bereme kazdeho". Kazdy smi zustat, kazdy je zabezpeceny a smi si pritahnout i pocetnou rodinu. V posledni dobe se proti teto politice konecne zveda odpor. Do Ruska se nechodi zavesit do socialnich systemu, proto se tam davy nehranou. To je jednoduche jak facka.

Nerikam, ze USA a Rusko jsou jeden za dvacet a druhy bez dvou za osmnact. Rikam, ze me je milejsi kazdy poctivy gauner, nez pokrytecky "dobrak". USA maji giganticke problemy, stejne jako cely Zapad. Obcanske valky jsou leckde na spadnuti. Moc toho nevite.

O. M. 16.2.2023 9:28

Jistě, lodě v ukrajinském přístavu potápění nespokojení občané Ukrajiny.

A teď tu o Sněhurce.

O. M. 16.2.2023 9:21

Máte pravdu. A kdyby Putin zůstal jen u toho Krymu, Západ by to zkousnul a Ukrajincům by se "podařilo dohodnout" návrat Krymu výměnou za "výhodný" pronájem sevastopolaké základny Rusům.

O. M. 16.2.2023 9:13

uvažované = ukazované, a samozřejmě Rusko s velkým na začátku.

O. M. 16.2.2023 9:11

Pane Kovanici, souhlasím s vámi, jen mám drobnou připomínku: byla to od vás jistě metafora, ale ruští sportovci, najmě ti potenciálně olympijští, na Ukrajině nebojují, Putin je nepotřebuje mrtvé někde u Kreminny, nebo zajaté (přeběhlé?) uvažované v ukrajinské TV, ale živé a zdravé předváděné na Pěrvom kanálu, aby mohl obyvatelům ruska naplnit ono panem et circenses.

J. Lukavsky 16.2.2023 7:23

"Smlouvu uzavrete i ustne." možná v Rusku, ale zkuste to v Německu... u nás písemně a u právníka, tedy když nejde o dvě píva. Ústní smlouvy jsou něco jako korespondenční volby. Litera scripta manet. Jinak rozdíl mezi USA a Ruskem je kupř. v tom, že do USA se hrne kdekdo, ale nějak jsem neslyšel, že by se do Ruska hrnuly zástupy. Možná by se dali spočítat na prstech jedné ruky. No s tím vyhazováním do luftu bych moc neoperoval, vyhodily USA do luftu Kubu? Nechali je vysmahnout. Poslaly do Francie Internacionální pomoc když de facto vystoupila z NATO? Tedy na čas. Přeci jenom nějaký rozdíl tady bude. Iluzi, že USA a Rusko jsou jeden za 18 a druhý za 20-2 jsou trošíčku mimo. Říká se tomu hlasování nohama. Jistěže USA mají svoje problémy, ale věřím, že si je vyřeší, u Ruska nevím, nevím, matko představená. J.L. end

J. Jurax 15.2.2023 21:12

Znám. Nicméně Sevastopol je na Krymu, jehož statut je v současnosti diskutabilní.

D. Laurencikova 15.2.2023 21:00

Je to tak. Mne take pripadaji nekdejsi komunisti, jak si na ne pamatuju, ve srovnani s temi dnesnimi "pokrokovymi" levicovymi debily, jako nacisto rozumni a konzervativni lidi!