9.5.2024 | Svátek má Ctibor


Diskuse k článku

ŠAMANOVO DOUPĚ: Letadlem ne

Psal jsem tady před týdnem, jak mne v době koronavirové zklamávají televizní seriály - i ty detektivní. Přitom jsem úplně zapomněl, že jeden seriál mám ve zvláštní oblibě. A jsou to prosím Letecké katastrofy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Novák 9.4.2021 16:43

Jen pro doplnění - ten Šamanem zmiňovaný malér byl Boeing 747-131, let TWA 800 New York - Paříž - Řím.

Vyšetřování trvalo, tuším, 4 roky. Nejvíc času sebralo přesvědčit FBI, že to nebyla bomba a veřejnost, že to nebyla raketa. Což se nakonec stejně nepovedlo.

I román o tom napsal Nelson DeMille - Pád za soumraku. Zvlášť závěr je prostě geniální...

V. Kolman 7.4.2021 17:48

Ono v "katastrofách" je pane Křepelko občas víc "nejasností". Mě například "zaujalo" zdůvodnění ulomení a odlétnutí svislé ocasní plochy (směrovky) u Airbusu řady 300.

Zdůvodnění bylo, že pilot za letu vyšlápl směrovku "na doraz" na jednu a hned pak na druhou stranu a drak letadla to nevydržel.

Nejsem pilot dopravního letadla, ale vím, že letadla řady Airbus 300 jsou ovládána "přes počítač", který NEDOVOLÍ! nadměrné namáhání vinou chybné pilotáže. Jinými slovy, že "upraví" povel pilota tak, aby nedošlo k přetížení konstrukce letounu. Zajímavý by byl názor pilotů, kteří sledují "katastrofy" a s letadly řady A 300 létají, a znají je z praxe.

J. Jurax 7.4.2021 13:46

Ano.

A proto musíme elektromobily a bojovat proti kysličníku!

Ale těmi letadly to nejspíš nebude :-)

J. Jurax 7.4.2021 13:41

No jo no, šetření ... jenže letenky ať jsou co nejlevnější, že. Jinak bychom si vejlet holt nemohli dovolit.

Takže když se šetří přesmíru, je nakročeno k průseru; jenže když se nešetří nebo šetří málo, tak taky, ledaže k jinému.

L. Písařík 7.4.2021 13:40

Čas od času sleduji údaje o čistotě ovzduší -čs. hydrometeorologický ústav - a od října doposud jsou všechny údaje v modrém, v nejlepší čistotě, a to auta jezdí, fabriky i elektrárny jedou, jenom letadla nelétají, čímpak to asi je?;-)

J. Jurax 7.4.2021 13:36

Ano.

Ono v tom seriálu je názorně ukazováno, že velký průser má málokdy jen jednu příčinu. Takměř vždy jde o posloupnost jevů, jež jsouce patřičně zřetězeny způsobí katastrofu, ač každý z těch jevů sám o sobě průser katastrofální velikosti obvykle nezpůsobí.

L. Beneš 7.4.2021 11:08

V našem podniku outsourceovali tak dlouho, až zjistili dvě věci: 1) nic outsourceovaného spolehlivě nefungovalo, 2) outsourceování stálo o dost víc, než když si to firma zajišťovala sama. Přitom source pro financování zůstal pořád stejný: přijmy z výkonů firmy.

I. Pávek 7.4.2021 8:39

Ono takhle už funguje i Česko. Na co mít zemědělství, armádu, průmysl, zrušit všechno co je drahé a co nepotřebujeme.

J. Křepelka 7.4.2021 8:39

Pan Kovanic se v tomto případě zapomněl zmínit, že jiskra, která zapálila nahromaděné kerosinové zplodiny v nádrži nad povolený limit, pocházela z čidla umístěného v nádrži, do kterého se dostal impuls vyššího napětí z vodiče společně vedeného s vodiči nižšího napětí. Příčinou byl zkrat mezi vodiči různého napětí, ke které došlo degradací izolace.