28.5.2024 | Svátek má Vilém


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
j 25.3.2009 14:24

Re: Tak do toho slované

Ty mě taky. Začni si kupovat Ohníček ať seš zase v obraze( a zase ty lži,ještě , že to slovo vymysleli, čím bys ostatní napadal)

.) 25.3.2009 14:28

Re: Tak do toho slované

vyjádři se ke svědectví vedoucí finského forenzního týmu, pokud s ním nesouhlasíš  

ll 25.3.2009 13:38

Jaká genocida? Albánců? Ne. Srbů v Kosovu.

Autor zřejmě ani netuší, co se v Kosovu ve skutečnosti dělo nebo jen sprostě lže. To druhé je pravděpodobnější.

vita 25.3.2009 14:02

Re: Jaká genocida? Albánců? Ne. Srbů v Kosovu.

Netušit mohl v době bombardování Srbska bombami a zbytku sběta propagandou.

Dneska lže.

kajik 25.3.2009 14:20

Re: Jaká genocida? Albánců? Ne. Srbů v Kosovu.

 A lže záměrně, není blbý, jen prolhaný demagog.

.) 25.3.2009 13:33

ke Kovaničovi

on dobře ví, jak se věci mají. Přesto z ideových důvodů lže. Pokud kdy říkal, že jeho rodina za II. světové války trpěla, těmito řádky, tímto štvaním, ale nejen jimi (je znám svou propagandou, kdykoli jde o USA) zařadil se na úroveň nacistů.  Opakuji, že patří i ke spodině českého národa, pokud k němu vůbec patří....

janoryna 25.3.2009 13:29

zase jeden zastánce humanitarního bombardování

ve prospěch pašeráků drog a lidí. bůh je veliký !

.) 25.3.2009 13:21

ke Kosovu

* Žádná genocida nebyla: 100 tisíc údajně pohřbených v masových hrobech byly vlastně jen dva tisíce, a to ze všech etnických skupin, včetně zabitých v boji. Kosovští Albánci si s námi hráli jak na stradivárky. Podporovali jsme jejich násilnou kampaň za etnickou čistotu a nezávislost Kosova… Bombardovali jsme nesprávnou stranu.

Kanadský generál Lewis MacKenzie, bývalý velitel sil OSN v Bosně, National Post, 2004)

mnohokrát potvrzeno... .

.) 25.3.2009 13:18

bývalé lži a dnešní zhodnocení, citace západních médií

http://pravo.novinky.cz/minule/p070a14a.php

střízlivé zhodnocení přepadení Jugoslávie s odstupem času...--"Albánští uprchlíci se vrátili, za přihlížení mezinárodních sil však byly vyhnány statisíce Srbů. Zbylých několik desítek tisíc jich žije v ghettech. Oblast je etnicky téměř vyčistěna, tentokrát za mlčení světa.

Západní média i proto stále častěji spekulují, že důvodem nejrozsáhlejší vojenské akce v Evropě od 2. světové války nebyla ochrana civilistů, ale strategické zájmy."

"Jiný motiv naznačil před dvěma lety nynější viceprezident USA Joseph Biden: „Lid Kosova je nejvíce proamerický v islámském světě. Podpora jeho nezávislosti proto poskytne tolik potřebný příklad úspěšného americko-muslimského partnerství,“ vysvětlil, proč USA mají kosovské Albánce podporovat."

.) 25.3.2009 13:18

Re: bývalé lži a dnešní zhodnocení, citace západních médií

Před i během náletů docházelo k obrovské manipulaci s veřejným míněním. K hlavním propagátorům náletů patřil tehdejší německý ministr obrany, sociální demokrat Rudolf Scharping. Hovořil o stovkách hrobů pobitých Albánců, o statisících povražděných, desítkách koncentračních táborů (počet obětí Mezinárodní červený kříž odhadl později na zhruba 2500, a to jak Albánců, tak i Srbů a dalších národností).

„V údolí u Prištiny srbské dělostřelectvo z kopců masakruje albánské uprchlíky,“ řekl v německé veřejnoprávní televizi třesoucím se hlasem. Reportéři ho však zaskočili tím, že se spojili s německým chirurgem, který byl přímo na místě, a ten ministrova slova popřel.

Vylhané bylo také Scharpingovo tvrzení o existenci tzv. operace Podkova, kterou měl vytvořit Miloševič a jež spočívala v technice vyhánění Albánců z Kosova. Dva generálové bundeswehru později přiznali, že operace Podkova neexistovala.

Apea 25.3.2009 12:31

oboustranná genocida?

Shodovala jsme se s autorem článku před deseti lety, souhlasím s ním i dnes. Ale jednu poznámku ke komentářům:

Svazová republika Jugoslávie nebyla schopna zajistit v Kosovu to, co je první úkol každého státu - potlačování každého jiného násilí než je to, které uplatňuje stát v souladu se svými zákony. Paramilitantní bojůvky Albánců i Srbů, teror a vydírání, vyhánění. Asymmetrické rozdělení daní v neprospěch Kosova obecně a albánského národního života zvláště, nejvíce škol. O politické řešení se přitom bělohradský režim nikdy nepokusil, jen historicky nesmyslné žvásty o Kosovu jako odvěké kolébce Srbů a o přivandrovalých Škipatárech. Nakonec zvolil řešení silové a jugoslávská armáda začala s masivním vyháněním (byla jsem tehdy v Albánii a viděla jsem to), aby vytvořila fait accompli. Pokračovala přes jasné ultimátum a teprve pak bylo Srbsko bombardované. Humanitární bombardování je blbost, bylo to použití vojenské síly a použití vojenské síly je to nejhorší z možných řešení, když už se vyčerpalo vše ostatní - ale v tomto případě bylo odpovědí na předchozí použití síly a zjevně reakcí na masivní porušování lidských práv prostřednictvím státního teroru. Ono to bylo po Bosně, a zvláště po Srebenici a oni v Kosově operovaly vedle regulérní armády stejné srbské bandy se stejnými veliteli.

Tedy až do Milošovičova použití armády se v Kosovu nekonala žádná genocida, bylo tam silné národnostní napětí a lokální teror jak ze strany srbských, tak kosovských ozbrojených band. Na to neodpověděl srbský stát vyhlášením stanného práva, odzbrojením všech band atd., prostě formou, kterou ještě smí stát použít, ale podporou srbských band. Tím věc přerostla v genocidu, ovšemže jednostrannou. A tom nic nemění fakt, že Nato nezvládlo následnou okupaci a nepotlačilo dost důsledně pro změnu albánské teroristické struktury.

j 25.3.2009 12:36

Re: oboustranná genocida?

R^

vita 25.3.2009 12:42

Re: oboustranná genocida?

SRJ byla schopná v Kosovu proti teroru bojovat. Do té doby, než jí USA, NATO a EU začaly házet klacky pod nohy. I poté se dařilo UCK potlačovat.

Až místo klacků pod nohy začalo NATO házet bomby na hlavy...

Většinou civilní hlavy.

Abraham 25.3.2009 12:55

Re: oboustranná genocida?

Víťo R^

Přitom mezinárodní síly, měly jinou možnost- DIPLOMACII, a nebylo by nutno " Vedlejších účinků" ( dalších civilních obětí).

vita 25.3.2009 14:06

Re: oboustranná genocida?

No ovšem - vždyť Miloševič Dohody z Rambouillet přijal! Souhlasil s mezinárodními jednotkami v Kosovu.

Tak se musela přidat další podmínka - volný pohyb těchto jednotek po celé Jugoslávii a řešení případných nehod v režii nejugoslávského práva. To jsou podmínky kapitulace - na to nemohl přistoupit dobrovolně žádný představitel po Háchovi.

Po cca 80 dnech bombardování se nakonec NATO vrátilo k PŮVODNÍM dohodám z Rambouillet - tedy k tomu, na co Jugoslávie přistoupila i bez bombardování.

.) 25.3.2009 13:09

Re: oboustranná genocida?

Skutečnost: albánské SS divize za II světové řádily mezi domácím obyvatelstvem,  nealbánce dílem vyvražďovaly, dílem vyhnaly. Po válce se vyhnanci nealbánského původu nesměli vráti zpět, na jejich půdu a do jejich domů bylo nastěhováno albánské obyvatelstvo. Jeho příliv během násl. 40ti let neustával, byli to ekonomičtí uprchlíci z Albánie. Tito chtěl jejich podporou docílit, aby se Albánie začlenila do Svazové republiky Jugoslávie. Už v 60tých letech se ozývá požadavek na etnicky čisté (albánské) Kosovo. Albánci neplatí za vodu, plyn a elektřinu, na rozdíl od nealbánské populace. V provincii byly albánské vysoké školy, většina tisku, televize, veřejný život, to vše dotované z Bělehradu. Titova "samospráva", kterou Srbsko neodsouhlasilo a která nemá historické opodstatnění dala Albáncům další nástroj do ruky. Systematická perzekuce nealbánské populace v zaměstnání, školství  i bezpečnostní (útoky albánských sousedů, neochota albánské policie věci řešit) znamenala migraci (útěk) nealbánců z Kosova. V první polovině 90tých let se objevily ozbrojené úroky, kdy jeden člen rodiny byl ze zálohy zastřelen, ostatní prodali pod cenou půdu a dům Albáncům a vystěhovali se z Kosova. Útoky na civilisty začala UCK, teroristickými útoky v kavárnách, kostelích a dopravních prostředcích. Byla na US seznamu teroristických organizací až do doby, než se USA rozhodly jejích služeb využít. Nikdy se netajila, že cílem je etnické vyčištění Kosova - pokud někdo tvrdil, že Usa jde o multietnické Kosovo, neodpovídá to realitě. UCK zabíjela i Albánce, kteří nechtěli bojovat a zabila jich nejvíce.

Po odchodu Tita a pádu socialismu nebyl důvod v této zničující politice dále pokračovat. Byla zrušena neopodstatněná samospráva a zavedena rovnost před zákonem.  Proti bojůvkám bylo policejně zasahováno. Nikdy však nebyly zničeny, protože USA vždy tlakem na Srbsko vyjednaly příměří, které vzápětí UCK po přezbrojení porušila.  Nastrojená causa Račak byla jen otázkou času..

Abraham 25.3.2009 13:14

Re: oboustranná genocida?

R^

Souhlas. Není o čem mluvit. Jsem zvědav, co na to  " druhá strana ".

.) 25.3.2009 13:14

Re: oboustranná genocida?

Dnešní mafiánská vláda drogových dealerů a válečných zločinců je dědictvím...

http://pravo.novinky.cz/minule/p070a14b.php

Jak Walker, agent CIA v souvislosti s Račakem vyvíjel nátlak na finský forenzní tým.  Plná pravda vyšla najevo až loni.

j 25.3.2009 13:18

Re: oboustranná genocida?

Konečně argumenty , které snad mají i určitou váhu( na vás).

V každém případě to srbové vzali do svých rukou, kdyby armády tak je to v pořádku ale polovojenských jednotek? a to byla chyba tak jako udělali chybu gruzínci když se stejným způsobem chtěli vyřešit situaci v Abcházii.

drak 25.3.2009 13:20

Re: oboustranná genocida?

Srbové se píše s velkým S, nechte si vrátit školné, byly to vyhozené peníze.

j 25.3.2009 13:26

Re: oboustranná genocida?

Školné je zadarmo pokud mi neuděláte přednášku jak za své vzdělání vděčím vám a vaši straně

.) 25.3.2009 14:13

Re: oboustranná genocida?

vyjádři se ke sdělení vedoucí finského forenzního týmu, uděláš to?

.) 25.3.2009 13:26

Re: oboustranná genocida?

Kosovo je srbské území.  Abcházie a Osetie není gruzínské území, ke Gruzii je proti vůli jejich obyvatel připojil Stalin. Chápu pane důchodče, že uctíváte bezpráví, násilí a komunistického diktátora, vše má však své meze.  

j 25.3.2009 13:29

Re: oboustranná genocida?

Já psal o způsobu řešení problému a už vůbec nechápu co to tady kdákáte o uctívání bezpraví a komunistikých diktátorech

pbla4024 25.3.2009 13:30

Re: oboustranná genocida?

Abcházii ani Jižní Osetii Stalin ke Gruzii nepřipojil. Kdo vám ten nesmysl nakukal?

vita 25.3.2009 14:27

Re: oboustranná genocida?

Ale samozřejmě že Abcházii připojil ke Gruzii osobně Stalin. Do SSSR vstupovala jako samostatná republika.

Celá Osetie se přidala po revoluci na stranu Rudých, Gruzie ("demokratická") na to reagovala gebnocidou Osetů. Stalin se za podporu revoluce "odvděčil" po stalinsku...

Ale už jset ti to, pablbe. psal tolikrát, že nemůžeš být TAK blbý, abys to nepochopil. Tudíž lžeš a zkoušíš to na ty, kteří tě ještě tak dobře neznají.

pbla4024 25.3.2009 14:46

Re: oboustranná genocida?

1) Abcházie byla součástí Gruzie již několik set/tisíc před Stalinem

2) Do SSSR Abcházie nevstupovala jako samostatná republika, v té době byla součástí Gruzínské republiky a spolu s ní byla v roce 1921 okupována Rudou armádou.

3) Rovněž Jižní Osetie byla součástí Gruzie několik set/tisíc let před tím, než ji vůbec osídlili Osetinci.

Já vám to říkám pořád, soudruhu komisaři, nesmíte tolik lhát. Vždyť vám na to hned přijdou.

.) 25.3.2009 15:54

Re: oboustranná genocida?

Kraňsko (Slovinsko) bylo součástí přemyslovského soustátí také před několika sty lety. I když dalších několik set let s námi nemá co společného. Otázka: Je tedy SOUČASNÉ Slovinsko součástí českého státu? A Rakousy, Štýrsko, Braniborsko, Míšeň, Lužice, Slezsko...

pbla4024 25.3.2009 16:32

Re: oboustranná genocida?

Co se snažíte říct? Jižní Osetie a Abcházie byly součástí Gruzie v roce 1920 a jsou součástí Gruzie nyní.

.) 25.3.2009 19:40

Re: oboustranná genocida?

v Rusku byly součástí Zakavkazského vojenského okruhu.  Poté nedobrovolně Zakavkazské republiky. Pro útlak Gruzínů se odtrhly a do SSSr šly samostatně. Až diktátor Stalin je připojil ke Gruzii.

Jsi bolševik, obdivuješ diktátora Stalina? :-D