1.5.2024 | Svátek práce


Diskuse k článku

ŠAMANOVO DOUPĚ: Je ti teplo, děvče?

Jsem sice chlapec, ale ano, slabozraký dědečku Mrazíčku, je mi teplo. A proč je mi teplo, když je venku 13° C? Možná proto, že ven chodím patřičně oblečen. Možná i proto, že jsem se narodil v Liberci a až do zletilosti tam žil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Brecík 5.10.2022 8:48

1, Německo má s Gazpromem smlouvu do r. 2030 Ber / neber = platit musí stále jistou sumu. 2, Svobodný plyn je 3x dražší + pronájem tankerů LNG ( nejsou ) + pronájem terminálů na zplynování + pronájem přepravních potrubí + zisky dopravců + zisky prodejců. JESTLI tohle rusové vymysleli, tak jsou geniální. ;-D Jo, od terminálů EU je to k Ruským na Baltu kousek, plyn je levný ..... tak to bude, jako vždy !! PS: OPEC + se chová logicky. Sedlácký rozum. Proč by pro Bidona / EU těžilo více za méně, když může těžit méně za více !! Jo, a jsou mírně proruští ( Rusko je členem OPEC+, i s Venezuelou;-D ) A od USD všichni utíkají maximální rychlostí. Tak nevím / vím, jak to dopadne. Nevíte ? Čtěte studii RAND pro USA vládu :-(

I. Krahula 5.10.2022 8:43

Autore, „ministerská lodyha“ je Slovák Jozef.

J. Rejzek 5.10.2022 8:31

Pane Lapile, co se stalo , když ten hajzl napadl Srbsko a bombardoval Bělehrad? Válka nemá přívlastků a to hlavně pro její oběti.

V. Novak 5.10.2022 8:15

Především mu házíme klacky pod nohy sankcemi, které znemožňovaly dodávky plynu oběma NS.

Teď to ale už neplatí - "někdo" se postaral, aby Rusové dodávat nemohli, ani kdyby německá vláda poslechla demonstranty a licencovala NS2 a povolila opravit kompresory na NS. Opravy - i kdyby se do nich Rusové pustili - potrvají nejspíš do jara. A je otázka, jestli se do nich Rusové pustí...

V. Novak 5.10.2022 8:12

Víte, k čemu jsou zásobníky plynu? Aby DOPLNILY dodávky plynu na zimní spotřebu. Plynovody jsou totiž projektovány na průměrný tok, který je v létě nadbytečný (a proto se plyn vtláčí) a v zimě nedostatečný (a proto se ze zásobníků čerpá).

Takže samotné zásobníky naplněné na 100% nám bez průběžných dodávek (které nejsou) vystačí tak na měsíc, při šetření možná na dva...

R. Meišner 5.10.2022 8:06

další autor, co tvrdí že nečte diskuze pod svými výplody---a přitom nedělá nic jiného....hezkýýý 8-o

O. Kožušník 5.10.2022 7:58

Hi, poznámka pouze k větě - proč platit za plyn Putinovi vysoké ceny, ale skutečnost je taková, že ruské ceny plynu jsou poměrně stálé, ale enormně navyšují ceny keťasi zejména němečtí. ti, kteří kupují primárně plyn od Rusů, a to my nejme, jsou to RWE a další

A. Alien 5.10.2022 7:45

O tom ale ten článek je: Autor vzpomíná, že v roce 1970 (za komunistů) lidé chodili doma v trenýrkách. - V roce 2022 budou díky voličům pětikoalice chodit v kabátech.

Z. Lapil 5.10.2022 7:11

Jenže v tom je právě ta cena. Komunisti se také mylně domnívali, že dostatek a láci zároveň lze nařídit.

Z. Lapil 5.10.2022 7:08

Podle mě úvaha skončí u vydirani: hajzl napadající sousedy má něco, bez čeho se (zatim) nedokážeme obejít. My jako Západ, my jako EU i my jako podniky i jednotlivci topici plynem.

Napadá mě Sofiina volba, i když to je asi až příliš drsná analogie.

L. Harvánek 5.10.2022 7:08

Tak nějak mi z toho vyšlo, že si s celým vládním nařízením o minimálních teplotách můžeme vytřít něco. Ale ona může nastat trochu očekávaná situace, že sice budeme topit na kolik se nám bude líbit, ale když nám dojdou omezené zdroje plynu a elektřiny?

R. Langer 5.10.2022 7:01

Jasně, ti chudáci knihovníci, co tam celý den sedí, ať si klidně zmrznou, že, když JÁ zrovna přijdu zvenku. ;-D

L. Frydryšek 5.10.2022 6:51

Jednouché vysvětlení.

Rus napadl Ukrajinu, zabíjí, bourá a to se nesmí.

Jiný může, no může, nemůže, ale činí tak, aniž by byl peskován

Je normální, že se měří dvojím metrem.

L. Frydryšek 5.10.2022 6:42

Rovněž jsem mužského rodu a je mi teplo a není vylouč, že se i zapotím, čeká mne rytí, ne do politiky, fyzické rytí.

Jestli mi bude teplo v prosinci, lednu, únoru, březnu nedovedu odhadnout, ale je tvrzeno, že zásobníky jsou z 90 procent naplněny a dále se plní, takže útrata za rolák je zbytečné plýtvání peněz, neboť ty budou potřeba k výživě, žití (přežití?) zastropování energií končí mnohým výrobním podnikům.

P. Pospisil 5.10.2022 6:25

A opravdu jim něco hrozí? Poslední, co jsem o tom četl, byla informace, že jde o návrh, ke kterému se teprve mají vyjádřit jednotlivé kantony, jejichž připomínky budou či nebudou zapracovány do návrhu. No a návrh sám pak může být předložen ke schválení a může být či nemusí být schválen...

Nebo už je něco jinak?

M. Krátký 5.10.2022 6:13

Dobré ráno, bývám u netu velmi omezeně, obvykle jsem na chatě a tam PC nemám ( a rád ) - takže můj názor na současnou celospolečenskou situaci - zde : hlava mi nebere situaci, kdy od Ruska chceme laciné energie ( a třeba i dražší ) - a na druhou stranu mu házíme klacky pod nohy v podobě dodávek zbraní Ukrajině a zablokování přístupu Ruska mezi nás - může mi to někdo v klidu vysvětlit ? - hezký den všem

R. Langer 5.10.2022 5:56

Ve Švýcarsku? To se mi nějak nezdá...

R. Langer 5.10.2022 5:54

Však už tady byl článek toho důchodce, co si vezme klidně i dva svetry, jenom aby mohl dál fungovat náš průmysl. On se rád obětuje. To je podobná kategorie, i když u té kamarádky je evidentně hlavním motivem nenávist, na rozdíl od naivního důchodce, který chce pomahat.

Vezmeme-li ale v potaz, že k nám nyní bude proudit plyn americký, či jakýkoliv jiný než z Ruska, neměli bychom naopak otevřít všechny ventily, a spalovat o 106, abychom nechali vydělat spřáteleným spolubojovníkům, a ti by potom takto získané peníze mohli dále posílat na podporu Ukrajiny? Já bych rozhodně nešetřil, a tuto myšlenku bych veřejně podpořil! ;-D

R. Langer 5.10.2022 5:45

Když se tedy nic nemění, a jde POUZE o doporučení, o čem tedy vlastně celý článek je? Nebo to bude za 14 dní zase úplně jinak, jak jsme zvyklí z kovidu? Který v těch nevytopených kanclech a bytech bude mimochodem řádit 3x tolik?

Je to vlastně tedy jenom taková agitka "kdo nemrzne s námi, je s Putinem"? Který nám už vůbec nedodává plyn, který nám MUSÍ dodávat, aby mohl financovat válku, jak tvrdí místní bolševici z Brusele, a proto si vyhodil svůj vlastni plynovod do vzduchu jak tvrdí místní bolševici z Brusele? A jinak je všechno v pořádku? Aha... :-P

B. Liborek 5.10.2022 4:38

Přesně, trubky jsou odpálené, je třeba omezit dotace do spotřeb zbytných subjektů. A to bude některé zvyklé často někde kulturovat mimo domov, kde také topili, mrzet, že?;-)V knihovně jsem se minulou sezonu svlékal co slušnost dovolila...Přijít zvenku do 23 st...

B. Liborek 5.10.2022 4:34

Máte chytrou kamarádku...u mne by s takovým názorem přešla do kategorie "známí". Nechat se ovlivňovat štváči...;-D. Jinak souhlas , že cena rozhodne o spotřebě ale jen do určité míry. Když už na to opravdu nemáte, je zle...

P. Hatina 5.10.2022 2:55

Že o tom mluvíme, ono přece nejde o to "ušetřit plánovaných xx procent za každou cenu" - což spíš připomíná socialistický závazek.

Ono jde právě že o to, že nyní máme na zimu ještě nakřečkované zásobníky tím ošklivým ruským plynem. A ta opatření slouží k tomu, aby nám tato zásoba vydržela řekneme o dva, tři měsíce déle, než skončí zima (nebo i topná sezóna) - a co tomu obětujeme.

Jestli tedy teplo a (pohodu), ale taky zdraví obyvatel (rozuměno, zase všech, důchodců i děti) , i zaměstnanců (leč v kancelářích) , a nebo něco jiného.

Jenže, aby se skutečně leč postupně šetřilo, už dnes by se měli vypínat někteří velcí spotřebitelé - co mne tak napadá, třeba bazény, sportovní stadiony, kulturní zařízení, nemluvě třeba o "zbytných" úřadech, na VŠ, nemluvě tedy o velkých výrobních podnicích (kdo to sakra rozhodne, že?) - i to je dosti závažná politická otázka, kterou by ale měla fualová vláda rozhodnout, než to nechat na podřízených úřednících, aby si vymýšleli podobné tabulky,,

J. Vintr 5.10.2022 2:37

Jenže oni to soudruzi naši politici nepochybně mysleli tak, že to budou maxilální dovolené teploty. Je tčm blbům, kteří to vymýšleli, asi unikají jemné nuance jazyka českého. To třeba v takovém Švýcarsku na to jdou mnohem tvrději. Lidem hrozí, že za překročení povolených teplot v bytech můžou jít až do vězení. Zatím, zřejmě než zavedou dálkově odečitatelná teplotní čídla do všech bytů, kterým žádný hříšník neunikne, budou ty teploty měřit namátkově termovizí přes vchodové dveře