20.5.2024 | Svátek má Zbyšek


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Sch. glosátor 7.2.2006 19:44

Je otázka času,kdy se křesťané spojí s muslimy proti ateistům a nevěřícím

Společná víra se bude jmenovat Chrislám. Nechci vám brát váchně, ale zdá se, že nejperspektivněnšími koncepty budoucnosti jsou Budhismus, Taoismus a Konfucianismus.
Dušan Neumann 7.2.2006 19:42

Přemýšlení o nemyslitelném byl titul knihy, Alfreda Kahna, který

se jako jeden z prvníh zabýval hypotesou nuklárního konfliktu. V padesátých letech byla vydána česky jako odpudivý příklad imperialsitické nelidskosti. Je načase znovu přemýšlet o nemyslitelném. věčným antagonismem je nemožnost dialogu mezi principem individuální svobody a dogamitickou vírou, jež dialog neuznává neboť vlastní veškerou pravdu. Křesťanství, vyznávající princip Kristův, ať už chápaný literárně či symbolicky, je vírou respektující individuum. Islám tento princip nezná a nechápe. Po staletích věroučných sporů úzce spojených s jejich světskou transcendecí (abych použil dnes oblíbeného slova), dospělo soužtí víry s individuální svobodou k vzájemnému respektu nejúspěšněji ztělesněnému v americkém pojetí separace státu a náboženství (nejen církve). Islám, kodifikující sebe jako konečnou a jedinou víru, jíž jsou ostatní víry subservientním, jádro korekce a v sobě nemá. Bylo potlačeno v 11.století, kdy se Islámu víra transformoval do víry - politické doktriny conquisty. Bohužel, v době přístupnosti ke zbraním hromadného ničení nemáme ten luxus dát Islámu dvěstě let potřebných k reformaci, jeho radikálním křídlům výrazně prosazujícím kult smrti (formulace mého kamaráda Steva) si nemůžeme dovolit dát ani dva roky. (pokrač)
astraia 7.2.2006 19:40

Re: Re: Islám navěky věků. Amen.

Nenávist, zášť, zištnost, lhostejnost, krutost, lhaní, zabíjení atd.  No uznejte sám, starat se o blaho ostatních přeci vyžaduje víc: lásku, soucit, milosrdenství, odpouštění, obětování. A otázka na závěr, co z toho nám muslimové předvádějí?
JM 7.2.2006 19:36

Re: Racek chtěl vědět kdo koho vraždí....

co, davy muslimů, ale křesťanů! *vražda v kostele* a ne nějaký nablblý obrázky!
Petr H 7.2.2006 19:32

Děláte pokroky,T.Zajícová.:-)

Když jsem tu před časem napsal,že Ježíše a panenku Márii muslimové uctívají jako světce,div jste nenapsala jak nekecám.A teď panečku jak pěkně píšete.:-)
Ještě jsem tehdá psal,že křesťanům a muslimům bude stačit aby  jim "Někdo" sepsal Poučení z krizového vývoje a padnou si pod vlajkou jednoho Boha znovu do náruče.Také jste tehdá vehementně protestovala.Dávám vám dva roky na "prozření".:-)
Je otázka času,kdy se křesťané spojí s muslimy proti ateistům a nevěřícím.O tom tento střet bude.
Karel 7.2.2006 19:28

Re: Islám navěky věků. Amen.

Co myslíte tím zlem, ke kterému má člověk blíž? Sociálně neprozíravé chování?
Tana Zajicova 7.2.2006 19:24

Dignitatis Humanae, # 10 (1965)[2]

It is one of the major tenets of Catholic doctrine that man's response to God in faith must be free: no one therefore is to be forced to embrace the Christian faith against his own will. This doctrine is contained in the word of God and it was constantly proclaimed by the Fathers of the Church. The act of faith is of its very nature a free act....
 
...It is therefore completely in accord with the nature of faith that in matters religious every manner of coercion on the part of men should be excluded. In consequence, the principle of religious freedom makes no small contribution to the creation of an environment in which men can without hindrance be invited to the Christian faith, embrace it of their own free will, and profess it effectively in their whole manner of life.
Karel 7.2.2006 19:23

Re: Islám nemusí vůbec nic.

Já vím, od problému jsme uhli. Problém není ani tak s islámem, jako s muslimama: už jsou za humny a chovají se arogantně.
Sch.glosátor 7.2.2006 19:22

Pokud se někdo chystá mě zamordovat, je mi lhostejná jeho pohnutka. To není můj problém.

Mým problémem je jak přežít. A je mi naprosto lhostejné co si o tom on nebo někdo jiný myslí.
Sch.glosátor 7.2.2006 19:17

Islám nemusí vůbec nic.

Není rozumné být mostem. Po mostu se šlape a občas ho někdo zboří. Obrození Islámu není náš problém. Náš problém spočívá v tom nemít problém s Islámem. Podstatou řešení toho problému je nemít Islám. Problémy Islámu ať se zabývají muslimové. Třebaže je  lhostejné, zda, jak a kdy je vyřeší nebo je nikdo nikdy nevyřeší. Konečně, lhostejné jsou i ony problémy. Nejlepší řešení problémů je nemít problémy. Řešit cizí problémy znamená mít problémy. A to je špatně. Přeberte si to.
astraia 7.2.2006 19:17

Islám navěky věků. Amen.

Problémem islámu je hlavně sám člověk. Člověk je svou podstatou převážně zlý, nebo jinak, má ke zlu blíž. Pokud není při dospívání jeho tabula rasa popisována úctou k lidské bytosti, její důstojnosti, uznáním svobody svědomí včetně vyznání, nemůžeme se divit, že jsou miliony divochů nadrženi zemřít za víru nějakého Mohameda, který byl pro změnu nadržen na devítiletou Aišu. A pokud je tomu skutečně tak, mám plné právo označit milého Mohameda za PRASE!!!
Marek Staněk 7.2.2006 19:14

Hodnoty "tady" a "tam"

Možná by se mohli všichni zamyslet nad následujícím faktem. Kapitán lodi s na první pohled arabsky spatlaným jménem (jako ostatně mají všechny jejich kocábky) odmítl potápějícímu se trajektu plnému egypťanů pomoci, přitom sami egypťané odmítli pomoc američanů a angličanů. To ale dalším jelimanům s hadry kolem palic běsnit nad tuctem obrázků, velice trefně jejich mentalitu vystihujících. Má taková parodie na civilizaci, která má blíž k tlupě zvířat (a to ještě urážím zvířata), vůbec právo nám do něčeho kecat?
Karel 7.2.2006 19:04

Re: Re: Ad. Stanislav

Korán jsem nečetl, ale je tu dost příspěvků s výňatky z něj. Jestli je tam obojí, tak to ale stejně nepomůže, toho štvavého je tam víc. Jak to chcete vyložit, když nemůžeme Korán redukovat na Váš výňatek?
Radek.B 7.2.2006 19:03

Re: Re: Re: Ad. Stanislav

v tomto nejsme ve sporu - ovšem aby se muslim stal křesťanem, to právě tak jako u "křesťana" není jen o tom, že uznává jeho osobu - pro mně je Ježíš symbolem lásky a odpuštění a znovu lásky. Jméno jeho osobnosti, jakkoliv zajímavé, jsem použil pouze symbolicky.
Stanislav 7.2.2006 19:01

Re: Stanislave

Já s Vámi nesouhlasím, to není otázka slova Božího, jak ho dle islámu obdržel Mohamed, a je dnešním koránem, ale jeho intepretace. Pokud si přečtete korán, uvidíte, že na mnoha místech by šlo text vykládat zcela jinak a v tom je hlavni problém islámu - trvání na jeho výkladu z 7-9. století, které je základem šarii a kterí začíná zcela pokulhávat za současným světem. Naproti tomu křes´tanství prodělalo obrovský přerod a stále se snaží držet krok s dobou i když o tom jeho nepřátelé pochybují. Jinak se třeba velice liší interpretace šiitská a sunitská. Bohužel snahy o modernizaci islámu muslimskými učenci v 19. století ztroskotaly a tak máme to co máme, zkostnarělou časně středověkou náboženskou věrouku.
Karel 7.2.2006 19:00

Re: Re: Re: Ad. Stanislav

Já vím, Stanislave, zadal jsem "reagovat" na její příspěvek a ono se to zobrazilo až pod Vámi.
Táňo, na mně nesmíte anglicky, jinak jsem out of discusion.
Radek.B 7.2.2006 18:58

Re: Re: Re: Ad. Stanislav

více než já - chybující - promiňte
Radek.B 7.2.2006 18:57

Re: Re: Ad. Stanislav

je to tolik podobné vykladačům bible, až je to k pláči - jen mi už nemáme své imámy, naší výhodou je jeden papež, který určuje linii - a tím pádem může sice plodit tupá dogmata, je to koneckonců hcybující člověk, ale je alespoň čitelný.
Honza V 7.2.2006 18:56

Re: Janečku

Na Janečka vůbec nereagujte, je to zbytečné. Třeba ho to pak přestane bavit a my budeme mít konečně pokoj!:-)
astraia 7.2.2006 18:51

Re: Ad. Stanislav

Ono by úplně stačilo, kdyby se mohamedáni řídili tím, co se píše v Koránu:   „Ve víře nesmí existovat žádný nátlak.“ (Korán 2:257) „ A proto nechej věřit toho, kdo věřit chce, a nevěřit toho, kdo věřit nechce.“ (Korán 18:30) Ale to by se svět musel nejdřív zbavit těch krvelačných immámů a samozvaných vykladačů islámu, kteří si svými výroky odporují (na čímž se málokdo pozastavuje).
Honza V 7.2.2006 18:51

Re: Re: Ano, ano

Tak nevím, zda-li dobře rozumíme slovu ateista? Ateista je někdo kdo rozumem zduvodněně nevěří v existenci Boha. Narozdíl od teisty. A nevím kolik dětí máte, ale moje dvě rozhodně z postýlky nekřičeli, že v boha nevěří.:-))
Stanislav 7.2.2006 18:43

Re: Re: Ad. Stanislav

To jsem nepsal já, to psala paní Zajícová.
Stanislav 7.2.2006 18:41

Re: Re: Ad. Stanislav

Jak už jsem napsal vedle, muslimové považuji Ježíše za jednoho z největších proroků, ale na rozdíl od křesťanství neuznávají že je synem božím (to zpočátku křesťanství vyznávaly i některé východní křesťanské církve). A to je největší kámen úrazu,. který obě náboženství nesmiřitelně rozděluje. Když pomineme některé další rozdíly jako krutost a pohrdání ženami není rozdíl mezi  oběma náboženstvími zdaleka tak velký, jak se běžně myslí, shodu bych odhadoval tak na 80%. Ještě větší ironií je, že islám je jv svých zásádech ještě bližší judaismu než  křesťanství, přitom jsou židé v celém koránu (na rozdíl od křesťanů)  opakovaně  označováni  za  nepřátele muslimů.
Karel 7.2.2006 18:40

Re: Ad. Stanislav

Co myslíte tou nejistotou v islámském náboženství?
Tana Zajicova 7.2.2006 18:34

Dignitatis Humanae, # 10 (1965)[2]

It is one of the major tenets of Catholic doctrine that man's response to God in faith must be free: no one therefore is to be forced to embrace the Christian faith against his own will. This doctrine is contained in the word of God and it was constantly proclaimed by the Fathers of the Church. The act of faith is of its very nature a free act....
 
...It is therefore completely in accord with the nature of faith that in matters religious every manner of coercion on the part of men should be excluded. In consequence, the principle of religious freedom makes no small contribution to the creation of an environment in which men can without hindrance be invited to the Christian faith, embrace it of their own free will, and profess it effectively in their whole manner of life.
Stanislav 7.2.2006 18:31

Re: Re: Re: Tohle je fascinujici postrech:

Od sveho vzniku islam velmi krute (prakticky trestem smrti) trestal odpadlictvi od viry, stejne jako se snazil, aby se islam siril i snatkovou politikou. Napriklad křesťan (žid) si nesmí vzít muslimku, ale muslim si může za ženu vzít kohokoli. Sám nevím zda je to z frustrace nebo spiše z absolutní netolerance či o snahu o co nejrychejší šíření islámu. Možná je to jen důkaz zjednodušeného myšlení, kterému k "spasen"í stačí dodržovat jednou napsané formulky - rozhodně to nevyžaduje žádnou duševní námahu a brání to  účinně jakkýmkoli pochybnostem.
Stejně je zajímavé, že v několika bitvách  na arabské půdě byl v počátku islámu Momamed poražen a zachránila ho jen nedůslednost či možná malá krvelačnost vítězů. Stačilo tak málo, aby žádný islám nikdy nevznikl.  Podobně kdyby v bitvě u Jarmuku v roce 637 (na hranicích mezi současným Izraelem a Jordánskem)  byzantská vojska arabská nepodcenila, postup islámu by se hned zpočátku zastavil a měli jsme zcela po dalších problémech. To věčné kdyby v dějinách...
Tana Zajicova 7.2.2006 18:28

Stanislave

Dokud bude Islam verit, ze Mohamed dostal prime Slovo Bozi, nebude schopen adaptace. Slovo Bozi je vecne a tudiz nemenitelne.
Radek.B 7.2.2006 18:26

Re: Ad. Stanislav

souhlasím s Vámi - ale co by se muselo stát, aby muslimové začali věřit v ježíše? Možná bychom v něj museli uvěřit my sami. A co by vedlo k tomu, že bychom měli Krista plná srdce a ne ústa (a většina ani to ne) - jak velká katastrofa musí nastat?
a to jsem sám ještě ne tak docela věřící....
Radek.B 7.2.2006 18:20

Re: sebevědomí

ano, jen si to zkusme uvědomit - oni jsou v obraně - cítí se tak. Co na tom, že dle našeho chápání je to naopak...
Nejsem odborník na vývojová stádia náboženství (a už vůbec ne na náboženství tak plné protikladů, jakým islám je). Přesto se nemohu ubránit srovnání s křesťanstvím ve středověku. A to se přitom křesťanství nemuselo poměřovat s obrovskou převahou ekonomickou, technologickou a vojenskou, jak je tomu v případě islámu. Vlastně zcela logicky kopou, zahnáni do kouta. Že je tam neženeme, jen jim umožňujeme vnímat informace o tom, jak žijeme? Jakpak se asi vede  válka idejí...teda až do okamžiku, kdy se jeden začne cítit příliš slabě bez kalašnikova v ruce...
sranda je, že řešení je nasnadě - je jich hned několik, jen k nim naše civilizace nebude nejspíš ochotna přikročit. Ačkoliv, možná se začneme cítit skutečně v defenzivě (díky tomu se naše uvažování zradikalizuje - tedy omezí) a pak to najednou bude historicky jednoduché. Jen se pak budeme muset připravit na rozvrácení "humanistické nadstavby nad sebezáchovnými instinkty", kterou si dnes nade vše ceníme.
asi se budu muset stát budhistou - jinak zůstanu smutný
Tana Zajicova 7.2.2006 18:19

sebevědomí

Je možné takovouhle sílu islámu obdivovat?
 
Jisteze ne. V tom sila Islamu nelezi.