27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

ŠAMANOVO DOUPĚ: Elektrorealita

Počítají producenti práce elektrické se zaváděním elektromobility? Dosud platná Státní energetická koncepce z roku 2015 ne. A proč by taky měla???

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Lapil 14.3.2020 13:15

Pomineme-li, že něco takového jsem četl už několikrát, tak zrovna plazma mi zní velmi atomově.

Nemluvě o tom, že si nějak nedovedu představit, kde vzít a jak ukočírovat plazma pod kapotou.

Neboli přikláním s k názoru, že je to blbost.

J. Jurax 14.3.2020 13:53

Ano.

Ale jednodušší by bylo oprášit baterie z Nautila. Ten uplaval 20 000 mil pod mořem jenom na baterie - Verne to popsal již před jedenapůl stoletím!

V. Loula 14.3.2020 15:00

ano, popsal, ale řešení nepopsal.

J. Krynický 14.3.2020 16:13

To odpovídá. Ten váš Ital to také popisuje jak Werne Albatros.

J. Jurax 14.3.2020 17:25

Verne.

A ten Albatros byl ekologický, recyklovatelný, z tvrzeného papíru!

J. Krynický 14.3.2020 21:09

Dík. Nevím, co mě to s tím W napadlo.

No právě. Čímsi nespecifikovaným napuštěného a slisovaného s čertvíjakými bateriemi.

M. Rozbořil 14.3.2020 17:36

Ni56Li7AlO2. To má být palivo? A pro plazmový výboj? Hm....

V. Kučer 14.3.2020 21:52

Američani zkoušejí motor na přírodní thorium. Na 1 gram dojezd více než 100 tisíc km. Cena jednoho gramu 3 koruny 50 hal. Prototyp má být postaven do dvou let. Tento článek jsem četl někdy před čtyřmi léty, tedy další fantazie. Zatím je zde pouze osvědčený U-235.

V. Kolman 15.3.2020 9:00

Až na pneumatickou fázi a nezbytnou korekci plazmového výboje v palivu abťurační žahvou jste to pane Šrajere popsal naprosto dokonale!

Š. Hašek 14.3.2020 8:33

1. Dostavět Temelín/postavit další jaderné zdroje.

2. Pokračovat s mírou v provozu uhelných elektráren, které již dosahují "provozní čistoty", o které se nám ani nesnilo.

3. Energetickou soustavu ČR předělávat (moc vo tom nekecat) co nejrychleji na naprostou provozní samostatnost s možností bleskurychlého odpojení od "filosofické soustavy" Německa.

4. Podobně zahájit práce na potravinové soběstačnosti ČR. Tím nechci říci, že modernisté by si nemohli kupovat hroznové víno v únoru z Chile. Ale základ jsou brambory a kysané zelí, maso, naše mrkev a celer - v tom únoru.

Zkráceno, bylo by toho víc.

V. Braun 14.3.2020 8:43

Postavit další jaderné elektrárny? Proč ne. Ostatní návrhy nikoli.

Š. Hašek 14.3.2020 8:55

A to proč?

3. Vy hodláte vylizovat ekovětrníkové problémy ekoelektrikářů odvedle?

4. Vám nechutnají brambory z Vysočiny, uzené, zelí? Pro Vás jsou gruntem vitamínů v zimě chemická rajčata ze Španělska? Za dotovanou cenu, která "ničí naše pěstování mrkve/brambor, zelí"???

L. Novák 14.3.2020 9:09

Ceny ničí dotovaný řepkový OZE průmysl. Ten je potřeba co nejdřív stopnout, aby se ušetřila nafta a zemědělci nepěstovali něco, co je stejně ku h***u. Pak se zase vrátí k zemědělským plodinám pro lidi a dotace na OZE ať se jim klidně vyplatí na běžnou produkci potravin...

Š. Hašek 14.3.2020 10:18

Vynechte, prosím, řepku. Nikoliv, že by se také (!!!) neúčastnila. Ale grund leží jinde.

Jde o to, že dotace na hektar jsou pro nás poloviční, než pro Francouze.

Zřejmě francouzský venkov leží Teličkovi, Schwarzenbergovi, Peksovi ...... více na srdci než Haná. Nebo okolí Humpolce. Nebo ....

Zkráceno, zjednodušeno.

L. Novák 14.3.2020 13:12

Vzhledem k obrovskému rozsahu žlutého moru soudím, že pro příjmy zemědělců má pěstování řepky zásadní význam. Je to součást tunelování celého hospodářství zelenými magory, protože vyčíslitelný přínos (nikoliv tržby pro zúčastněné) nemůže být kladný. K ničemu dobrému celý řetězec od pěstování až po státem vynucenou spotřebu neslouží.

Samozřejmě je jasné, že různá výše zemědělských dotací pro stejné plodiny v různých státech EU vede ke zvýhodňování a na trh působí ničivě. To je z ekonomické teorie známá věc, nicméně úplné odbourání dotací je politicky neprůchodné a jejich výrazné zvýšení pro naše zemědělce ekonomicky neúnosné.

Když se ale podíváte na rozsah zeleného blbnutí a jeho astronomické náklady v podstatě vyhozené do kanálu, (viz třeba tzv. Bilionový tunel OZE, který utopil tisíc miliard Kč a další následují), tak vám musí být jasné, že jen malý zlomek těchto promarněných výdajů by v zemědělství mohl přinést užitek. Ale proboha ne pěstováním řepky nebo obilí jako zdroje energie pro energetiku!

J. Jurax 14.3.2020 13:54

Souhlas

P. Lenc 14.3.2020 10:45

Naprosto přesné a vysvětlující pane Hašku, ovšem jak pro koho.

L. Novák 14.3.2020 9:54

Vracet se k systému "soběstačnosti", jak jsme jej poznali za komunistické totality, znamená vrátit se k nedostatku všeho. Přitom banány i po třiceti letech občas koupíte za cenu v Kč stejnou, jako za bolševika v Kčs, kdy průměrná hodinová mzda nepřesahovala 10 Kčs.

Š. Hašek 14.3.2020 10:23

Jste úplně mimo.

Klidně si dovážejte Plzeňské pivo od výrobce určeného štrasbruselí, jezte brambory dtto, ........ Křen je fakt asi nejlepší z Belgie.

A na bolševika husákovského se vykvajzněte! ...... myslel jste bolševika z brusele?

Mně nějak banány stačí .... několik za rok. Rozlišuji možnost banánů a nemožnost si koupit brambory od Humpolce.

Tak se radujte, .......... z těch banánů.

L. Novák 14.3.2020 13:25

Bolševici z Brusele jsou teď aktuální, ale mnoho lidí poukazuje na "soběstačnost" za komunistické totality jako vzor hodný k následování. Jak to tady vypadalo, si ještě stále dobře pamatuji.

Když jdu do obchodu, kupuju to, co je pro mě výhodné. Nekoukám na původ (přesněji: při nákupu pro mě není rozhodující), kupuji to, co je dostupné za rozumnou cenu. Pro brambory si do Humpolce jezdit nebudu, ale pokud mi je přivezete do Brna za slušnou cenu, klidně si je koupím. :-) Mimochodem, v posledním roce jsem brambory domů na zpracování nekoupil... Za ceny, které nabízejí naše super-hyper se bez nich klidně obejdu. ;-)

No a banány jsou dobře srovnatelné zboží, ale třeba i cukr, který stojí jen o pár korun víc, než za totality (7,40 Kčs za kilo?). Nebo káva, na kterou komunisti uvalili vysokou spotřební daň...

L. Novák 14.3.2020 13:39

Před časem jsem tady popisoval zkušenost s nákupem sterilovaného zelí. Ve sklenici z Německa bylo zelí nalisované tak, že po vytažení do mísy nezbyl skoro žádný nálev. Zatímco zelí českého výrobce (levnější asi o 5 nebo 6 Kč ve stejném objemu) se ve sklenici volně pohybovalo v nálevu, a po vytažení na mísu zbyla polovina sklenice s nálevem. Tahle česká nepoctivost mě docela prudí, takže si asi umíte představit, čemu dám v obchodě po zběžném prohlédnutí přednost...

Ošidit, naředit, zmenšit balení při zachování stejné ceny, to jsou praktiky, které nesnáším a výrobcům se taky podle toho odvděčím.

J. Jurax 14.3.2020 17:30

Prohlížíte na to chybně.

Nálev je významným zdrojem vitamínů C. Český výrobce Vám tedy k zelí dodá i osvěžující nápoj lahodné chuti, kdežto hamižný Němec jej Vám upře a cpe Vás zelím, které nadýmá!

L. Novák 14.3.2020 19:25

Jo. Budu se muset nechat proškolit na správné chápání značky čech šmejd...

:-D

Z. Lapil 14.3.2020 10:30

Koncem 80. let jsem coby voják stavěl Dukovany za minimální mzdu 9,41 Kč/hod, neboli "vaše" desetikoruna je dost podběhnutá. Banány nevím.

Ale to je jen upřesnění, v podstatě naprostý souhlas.

Mmch - brambory, mrkev, zelí a celer kupuju z českých zdrojů. Cenu nevím, ale rozhodně nic nehorázného.

Š. Hašek 14.3.2020 10:40

Uvědomte si, že je reálná/číselná nemožnost si brambory, zelí, mrkev ..... koupit z českých zdrojů. Protože to nevychází z výše naší domací produkce.

Často nehodlám kvůli české bramboře procestovat celý den. Snažím se to ošefovat. V obchodě je mrkev z Belgie, hnusná ...... tak co?

Rozlišujte možnost si koupit něco z celého světa a nemožnost (v případě i malých problémů) si koupit obyčejné potraviny odvedle, od Mělníka. Protože tam se pěstuje kukuřice na německý bioplyn! Fakt bezva, jourovština!

Proč se sem tahá furt ten Husák? On byl hlad? Nejsem si jist.

Teď máme Teličku ........ k jídlu bruselskému.

Z. Lapil 14.3.2020 11:14

No jo, to je pořád ten trh :-). Husák, předpokládám že symbol socialismu, se sem tahá z důvodů už ponejvíce folklórních. Je zajímavé sledovat, jak se z té doby vytahují ty nejméně podstatné problémy. Hlad nebyl, ale dobré maso byla podpultovka a ty v předkomentáři zmíněné banány i obyčejný hýzlpapír málem taky. Jiný než obyčejný neexistoval. Někomu vyhovuje to, jinému ono.

"domácí" jídlo objednávám jednou týdně, vyzvedávám připravený balíček jednou týdně. "Problém", spíš prostá skutečnost, je to, že je to relativně (nikoliv nehorázně) drahé. Respektive on je to takový virtuální supermarket, kde lze koupit jak IA-BIO zeleninu a potraviny vůbec, tak zhruba normální zboží, včetně třeba sádla, škvarků, jitrnic, čerstvých sýrů... Mám rád bez-kdovíco Vysočinu.

Zrádná je samozřejmě trvanlivost potravin bez chemické konzervace.

Takže není divu, že se leckdo rozhodne pro levnější a pohodlnější cestu. Je to jak s rajčatama ze zahrádky: sezónu máte svoje a zimu trávíte bez rajčat, protože v obchodě koupíte něco, co s nimi má společný jen vnější vzhled. Totéž mrkev a totéž brambory.

Š. Hašek 14.3.2020 12:34

Já to zkrátím, na minimum. !!!!!

Pokud jest pro řadovou domácnost ČR "výhodnější (???!!!) si koupit za svoji výplatu":

rajčata ze Španělska, brambory z Německa, mrkev z Belgie, květák z Nizozemska, zelí z Německa, ředkvičky z Itálie (a pochopitelně ta domácnost na to skočí! a libuje si!) .........

Tak se pohybujeme na hraně "být v p-deli".

A jest jedno, že Vy to netušíte. Dějí se věci, o kterých mnozí netuší.

Z. Lapil 14.3.2020 13:05

Každý štěstí svého strůjce, říkávala babička. Já jím dobrou zeleninu, zato jezdím v blbém autě, někdo naopak. Znamená to, že se pohybuju na hraně, o které hovoříte?

Aby nedošlo k omylu: nemyslím si, že by byl nějaký rajc dovážet jídlo bůhví odkud, ale je-li levnější, vždycky se najdou lidi, kteří ho kupovat budou. Nepředpokládám, že byste jim to chtěl zakázat, ale máte jiný nápad? Ještě by mohly fungovat dotace, ale to je přesně ten způsob, jak ztratit přehled, co kdo umí nejefektivněji vyprodukovat.

L. Novák 14.3.2020 13:49

K těm vašim Dukovanům... To jste byl zaměstnán v oboru, který byl oproti ostatním platově nadhodnocován, takže jste měl jasně víc než ostatní. Ale pořád to bylo těch do 10 Kč průměr... :-) Samozřejmě jsem znal i obory, kde byly hodinové příjmy i víc než desetinásobné. Třeba simultánní tlumočení na volné noze. 100 Kčs na hodinu i více. Ale kolik takových dobře placených profesí bylo v porovnání s ostatními pracujícími?

Z. Lapil 14.3.2020 20:07

Já tam byl na vojně. Těch 9,41 nám platili proto, že to byla minimální mzda.

Mmch - zdaleka jsme to nedostali, protože z toho nám byla placená vojna - uniformy, strava...