7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

ŠAMANOVO DOUPĚ: Chudák Koněv

„Vám poděkování a lásku vám, kéž zněly by jak zvony...“ zpíval český národní umělec Stanislav Kostka N. v básni Poděkování Sovětskému svazu už v roce 1935.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Vintr 28.8.2019 11:33

Re: To ovšem USA taky, že ano,

Američani vždycky jen hasili oheň, který zapálili Rusáci. Angažovali se v tom ale vždycky otevřeně, čím poskytli rusofilům záminku na plivání.

F. Houžňák 28.8.2019 11:46

Kdybyste aspoň nelhal tak

průhledně. Zlepšilo by vám to styl.

J. Ganaur 28.8.2019 15:39

Re: Kdybyste aspoň nelhal tak

No jo, vám dovezli buřty z Agrofertu.

F. Houžňák 28.8.2019 15:41

Ano, kupuji výhradně kostelecké uzeniny,

jsou holt nejlepší, to se nedá nic dělat. Kdo z ideologických důvodů žere podřadné věci, ať tak klidně činí, já mu to přeju. Kdo chce kam, pomozme mu tam a proti gustu žádný dišputát.

J. Ganaur 28.8.2019 15:49

Re: Ano, kupuji výhradně kostelecké uzeniny,

Jo, jo.Kostelecký jsou fakt nejlepší... :-D. Byly, než je sežral Af.Teď je to prvotřídní hnus.

J. Drobný 28.8.2019 8:34

Re: Asi by to chtělo chápat vojensky

Pane Kočí a není to tedy dnes naopak, když se americké základny posouvají o 1000 km na východ? To není imperialismus v obráceném gardu? On ten světový četník má totiž vojenské základny po celém světě, na rozdíl od Rusů. No a utočí kde chce a kdy se mu zachce! Případné záminky si podle potřeby sám vyrobí (viz Irák a chemické zbraně). Takže se nedivte, že Putin si pohlídal Krym. Pokud by to neudělal, byla by tam dnes další americká vojenská základna, 8000 km od jejich hranic.

P. Janoušek 28.8.2019 9:36

Re: Asi by to chtělo chápat vojensky

Pokud vím, tak armáda USA nás nepřepadla na základě spojeneckých smluv. A to stačí.

Zlu se musí čelit a USA tak činí. To že nevýkonná Ruská(Sovětská) ekonomika je schopna vyprodukovat dva překližkové tanky a ukazovat je světu jako absolutně neprůstřelné a tím pádem nemohou mít základny po celém světě je jen jejich problém.

Ostatně, dělal to tak již Napoleon. V případě ohrožení Francie přenesl válku na cizí území a území francouzské zůstalo biji nedotčeno.

V. Novák 28.8.2019 11:26

Re: Asi by to chtělo chápat vojensky

Jste nelogický.

Pokud by proběhl 21. srpen 1968 na základě spojeneckých smluv, nemohlo by to být přepadení a vice versa. Takže nebylo.

Kdyby nevýkonná Ruská(Sovětská) ekonomika byla schopna vyprodukovat jen dva překližkové tanky, nikdo by se s Ruskem nebavil kromě diktátu a rozparcelování, jak hrozilo za Jelcina.

V. Novák 28.8.2019 9:50

Re: Asi by to chtělo chápat vojensky

Nejste poněkud desorientován?

A nemyslím jen historicky, ale i geograficky.

Zato ideologicky jste zorientován dokonale!

M. Malinovský 28.8.2019 7:32

Chudák Koněv.

Chudáka Koněva smete rusofobní vlna, ale Faktem zůstane, že při osvobozování Československa zahynulo 150 000 vojáků Rudé armády a 180 Američanů.

T. Kočí 28.8.2019 10:08

Re: Chudák Koněv.

Kde Rus, tam mrtvoly.

P. Fialek 28.8.2019 10:39

Re: Chudák Koněv.

Člověče, to je opravdu vaše reakce na počet padlých při osvobozování Československa?

Z. Lapil 28.8.2019 11:00

Re: Chudák Koněv.

ну, нас много

Říkali prý sovětští velitelé

M. Fleishman 28.8.2019 7:15

100 % Souhlas s autorem

P. Fialek 28.8.2019 4:54

nadávat nebudu

Očekávám hněv, nadávky na adresu autora a sadu osvědčených kremelskych lži ze strany zemanovske diskuterske bažiny.

Pouze poznámečka k jednomu bodu - smlouva o neútočení . . . v té době a dávno před podpisem se sověty ji měl Hitler s Poláky a kdovíkým ještě - to nevím. Že sověti usilovali o tutéž smlouvu s Velkou Británií dávno před před podpisem s Německem lze taky dohledat. Ale v té době Británie pošilhávala po ropných polích na Kavkazu, tak jednání se SSSR co nejvíce zdržovala a to také tak, že svoji delegaci do "Ruska" poslala lodí (aby to trvalo) a ne letadlem a po příjezdu do Moskvy se zjistilo, že členové britské delegace nemají žádné kompetence. No a čas letěl, nikdo z demokratického západu se nechtěl se SSSR upsat, Stalin chtěl co nejvíc oddálit zřejmě nevyhnutelný střet, tak smlouvu podepsal. Tím ji vůbec neobhajuji, ale moc prosím ty, kteří jsou se svým názorem vždy rychle hotovi, aby si o tom jenom trochu zjistili informace. Zřejmě budu zařazen mezi kremelské lháře, s tím nic nenadělám. pf

A. Trick 28.8.2019 8:18

Re: nadávat nebudu

Ano, uvádíte fakta, která se nehodí do současného propagandistického výkladu dějin. Dodávám, že Hitler měl enormní zájem o Pobaltí a argumentoval, že Pobaltí je historický německý Lebensraum. Na tom se ale Německo se SSSR nedohodlo. Po ostudné porážce Francie Stalin předpokládal, že Hitler si půjde pro Pobaltí a v obsazení Pobaltí jej předešel.

J. Lukavsky 28.8.2019 8:38

Re: nadávat nebudu

"nikdo z demokratického západu se nechtěl se SSSR upsat" no asi věděli s kým mají tu čest. To, že západní intelektuálové se tetelili nadšením nad úspěchy milovaného a obdivovaného SSSR ještě neznamená, že tajné služby a vrcholní politici o skutečném stavu věcí nevěděli. Jakou cenu má smlouva s lumpem? Nakonec se to ukázalo na smlouvě mezi dvěma lumpy. Gangsteři se vždy nakonec servou. Takže na nějaké smlouvy a řečičky nepoléhat ale mít pod postelí kvér připravený. Probatum est. J.L. end

V. Novák 28.8.2019 10:01

Re: nadávat nebudu

Inu, "demokratičtí"politici se dohodnout nechtěli - tak se dohodli ti nedemokratičtí.

SSSR neměl vůčí Británii nebo Francii žádné závazky. A neměl je, protože se jejich politici nechtěli dohodnou a zavázat se ke vzájemné pomoci v případě napadení.

Tím méně měl nějaké závazky vůči diktátorskému Polsku, které se deklarovalo jako nepřítel SSSR od začátku 20. let a ještě hluboko za války. Ještě v červenci a srpnu 1944 prohlašovala AK Sověty za nepřátele a 1.AWP za nepřátelské žoldáky. Její velitel byl Poláky odsouzen k smrti a Poláci z AK stříleli sovětské emisary, kteří se nechali vysadit ve Varšavě.

Proč by měl SSSR ve 39. brát ohled na nespojence a nepřátele - a ohrožovat sám sebe? Nota bene, když ho sami nespojenci přesvědčili, jak se chovají ke spojencům - třeba k ČSR.

A to se ještě nevědělo, jak neschopní pomoci ti nespojenci jsou...

P. Pilík 28.8.2019 8:42

Re: nadávat nebudu

Ano, jako oddalování nevyhnutelnému střetu s Německém, kde vládla dělnická strana (NSDAP), nabídl Stalin při jednání s delegací, že kdyby měl wehrmacht v západní Evropě problémy, Rudá armáda může přijít na pomoc. Německá delegace byla touto nabídkou tak překvapena, že na ni vůbec nereagovala. Záznam o tom se až dlouho po válce našel v zápiscích jednoho z německých diplomatů.

J. Ganaur 28.8.2019 10:20

Re: nadávat nebudu

"Dobrá" propaganda.A mezi lháře jste se zařatil sám.

P. Fialek 28.8.2019 10:43

Re: nadávat nebudu

Tak jo. Ještě bych chtěl opravit chybku - nejeli samozřejmě jenom lodí, ale i vlakem. Omluvte mne, Putin dává málo peněz, tak to flákám. Tož tak

V. Novák 28.8.2019 11:52

Re: nadávat nebudu

Sovětský vyslanec v Londýně navrhoval cestu letadlem. Když to lord Halifax odmítl, navrhoval, aby Británie - prý Královna moří(!) - přepravila delegaci torpédoborcem. Taky ne.

Nakonec, po různých odkladech, poslali podúředníka bez pověřovacích listin a jasného pověření co smí slíbit linkovým parníkem. A ten podúředník si ještě "musel" prohlédnout v Leningradě Ermitáž. Asi počítal, že má poslední příležitost - a Němci mu to málem splnili...

Až teprve pak se odebral vlakem do Moskvy na jednání s lidovým komisařem obrany.

V. Novák 28.8.2019 10:55

Re: nadávat nebudu

Co z toho není pravda, nácku?

J. Ganaur 28.8.2019 11:06

Re: nadávat nebudu

zařadil

P. Pilík 28.8.2019 0:40

Rád bych připomenul

co se ještě stalo v roce 68 a o čem se prakticky nikde nemluví. Moskevští maršálové prý chtěli obsadit Československo, jak nedávno prozradil jeden bývalý pracovník UV KSSS, už na jaře a Brežněv s Kosyginem prý byli proti takovému řešení. Pak však přišel srpen a oni konečně dosáhli svého; konečně měli smlouvu o dočasném pobytu vojsk u nás a mohutnou vojenskou základnu v tomto prostoru, o kterou prý řadu let usilovali.

P. Fialek 28.8.2019 7:46

prý - prý - prý

nikdo nemusel nic prozrazovat, ani bývalý člen ÚV KSSS, sovětům se nechtělo z Československa už po armádním cvičení Vltava. O základnu usilovali, ale prezident Novotný o tom nechtěl ani slyšet. Tak si vymysleli kontrarevoluci. Tož tak

D. Vavra 28.8.2019 0:18

Výborně popsáno! Rusko nikdy nebude občanskou moderní zemi, jen totalitou s imperiálními ambicemi, kdyz už jiné je zbytečné mít. Očekávám hněv, nadávky na adresu autora a sadu osvědčených kremelskych lži ze strany zemanovske diskuterske bažiny.