6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

ŠAMANOVO DOUPĚ: 17. listopad 1989 - co jsme nečekali

Co jsem nečekal, že se stane po sametovém převratu? Tak přesně toho sedmnáctého jsem nečekal, že se právě rozeběhla štěpná reakce, která povede k pádu ztrouchnivělého režimu „reálného socialismu“. I když u nás zrovna přespávala kamarádka, která ten den přijela do Prahy na sraz Jonáš klubu a Národní třídu zažila na vlastní kůži...

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
O. Uživatel 20.11.2022 9:58

Uživatel požádal o vymazání
P. Diviš 19.11.2022 21:12

Ve dvou z těch fabrik jsem dělal. Po bolševíkovi byly podfinancované, zastaralé a přeúředníkované. Obě časem krachly. Nestal jsem se nezaměstnaným, prostě jsem přešel jinam. Pracovat jsem uměl a umím, takže žádný problém.

Komu se chtělo "dělat" jako za bolševíka, ten problém měl.

P. Molík 19.11.2022 18:07

Všichni nově nezaměstnaní po listopadu 89, kteří už nemohli pracovat ve vytunelovaných, rozkradených a jinak zničených fabrikách, prý jsou hlupáci, protože se nechali zaskočit a stali se z nich nezaměstnaní. Právě slušní lidé neměli žaludek na divoké rozkrádání a teď jsou uráženi a označováni za hlupáky s tím, že se po listopadu 89 nechali zaskočit. I to je vizitka úpadku morálky a doposud nebývalé míry prohnilosti společnosti po listopadu 89. Slušnost je vydávána za hloupost atd. Darebáci a poskoci s prodejnými lokajskými dušemi se vysmívají slušným lidem.

J. Farda 19.11.2022 17:25

Dobrý den pane Kovanici, dal jste dnes do placu své 12 let staré retro, čímž jste mne inspiroval k sáhnutí do záložek, a pustit si jedno retro mladší o jeden rok. A při něm jsem si vzpomněl na jeden starý Kantorkův fór, na němž sedí chlap v pruhovaném na palandě pod zamřížovaným oknem a říká si: "pořád jsem byl jednou nohou v kriminále a druhou v hrobě. Zaplaťpámbu, že to dopadlo takhle!"

Už je to jako zlý sen za námi, zaplaťpámbu, že to dopadlo takhle! ;-)

https://www.ceskatelevize.cz/porady/10176269182-retro/211411000360042/

R. Toman 19.11.2022 15:48

Voliči nejmenují premiéra, toho jmenuje president. Jmenování Čalfy byl ten signál, jak se dnes říká. Pak už byli všichni další komouši v této funkci těžko kritizovatelní. A i na dalších postech. I to heslo OF "strany jsou pro straníky, OF pro všechny". Jo, i pro komouše. No, nic pozdě bycha honit. :-/

P. Diviš 19.11.2022 15:12

Nastavili ji hlavně voliči.

P. Diviš 19.11.2022 15:11

To mají asi pravdu, akorát nevím, proč by tak jasnou věc měl posílat někdo z Brusele.

F. Kusák 19.11.2022 13:49

Ano, v restitucí to byl občas "Danajský dar", protože bývalý režim ukradený majetek zničil a vyhospodařil. Restituenti většinou ani neuměli vrácený majetek užívat nebo neměli dost peněz, pro obnovu nebo na provoz. To je přirozené. Já ovšem mluvím o majetku, získaném v privatizaci. Těch, kteří nabyli majetek, aniž by se museli červenat, bylo žalostně málo.

R. Toman 19.11.2022 12:17

Já jsem se zase naivně domníval, že nebudou moci být komouši ve vrcholných politických funkcích. Rychle jsem se probral, když Havel jmenoval pendrekáře soudruha Čalfu prvním premiérem po roce 89, a když nikdo kromě trouby Štepána nebyl ani potrestán. Lajna byla nastavena.

P. Molík 19.11.2022 12:12

Jsme němými svědky budování polistopadové diktatury pod kuratelou Bruselu. V nedávné historii mlčící většina umožnila vzestup Hitlera a rozpoutání druhé světové války. My též umožňujeme vzestup největších hlupáků s největším škůdcovským potenciálem.

P. Molík 19.11.2022 12:08

A v Novinkách většina diskutujících, kteří píší příspěvky podle mustrů dodaných z Bruselu a dalších anticivilizačních centrál, do zblbnutí opakuje, že po listopadu 89 se nechali zaskočit jen hlupáci.

Z. Lapil 19.11.2022 12:05

Já mám až dojem, že to největší a jediné dobré, co pro nás EU udělala, bylo odsíření elektráren a vyčištění řek v 90. letech, tedy v době, kdy jsme tam ještě nebyli. Jak to bylo s penězi, netuším; ty elektrárny snad platila, ale nevím.

Konvertibility měny bylo dosaženo skrze půjčku od MMF, posléze řádně splacenou.

Z. Lapil 19.11.2022 11:59

Ono to nebylo vždy možné. Barák se dvěma až třemi byty, veliký obchod (dříve: opravna televizí a maloměstské obuvnictví), nějaké "skladové" prostory... Žádný vyslovený zapadákov (70 km od Prahy), situován mezi náměstím se zámkem, který znáte, a kostelem. V restituci to vypadalo jako terno, o barák se staral obchodní náměstek velkého podniku ve stavebnictví, a letos se ho konečně(!) podařilo prodat, přičemž cestou padaly myšlenky jako "To nechtěj ani Číňani, a ty chtěj všechno" a výsledná částka je poloviční až třetinová proti tomu, co byste jako první nástřel řekl.

Ještě že se toho nedožila máma, jejíž oblíbenou hláškou bylo, že její otec jí říkal "to nikdy neprodávej, tenhle barák tě uživí vždycky".

Trochu veselí na závěr: kolega restituoval nějaké (dva? Tři?) baráky v Praze, čímž se stal pracovníkem v oboru "pan domácí" a někdy v 90. letech tak spadal v daňovém přiznání do chlívečku "Prostitutky a další osoby bez zaručeného příjmu".

L. Žaloudek 19.11.2022 11:42

Pane Kovanici, článek je to pěkný, ale od té doby nic nového? Např.: Ještě pořád se cítíte svobodný? Tedy ve srovnání s 2010?

P. Diviš 19.11.2022 11:37

Tehdy jsem se naivně domníval, že půjdou komouši do kopru rychleji. O těch "prekabátěných" jsem moc neuvažoval, ti byli, jsou a budou při každé změně režimu.

Z. Lapil 19.11.2022 11:31

Lidi nedošli. Problém je v tom, že nemají šanci být zvoleni. A nemají šanci být zvoleni proto, že je mezi námi až příliš mnoho lidí, kteří se necítí schopni postarat se sami o sebe a potřebují, aby jim tu stát dal almužnu, tam zajistil cenu, tu je donutil dělat posudek na něco (tepelné štítky domů), co je evidentně jasné každému, kdo si nechá dát pětiminutové školení od, já nevím, přidavače na stavbě. Možná spíš realitního agenta, i když ti jsou v podezření, že ruinu na samotě popisují jako rustikální stavbu s lidovými prvky, ale na přímou otázku snad dávají přímé odpovědi.

J. Majzlík 19.11.2022 10:21

Protože nejsou lidi. Proč došli? Na tuto hypotetickou otázku nalézáme odpovědi m. j. z porovnávání obsahu a tónu jednotlivých příspěvků, sdělovaných na toto téma např. na NP i v tisku a v TV. V takto vytvořené nevlídné atmosféře lze očekávat, že se o post nejvyšší budou ucházet výhradně občané, jimž kryje záda majetek, zákulisí nebo nadměrné sebevědomí či ztráta soudnosti.

J. Novotny 19.11.2022 10:20

sorry, překlik.

J. Novotny 19.11.2022 10:20

Nebyla to vražda, ale chyba. Největší v tom, že tam ta dopravní letadla neměla co dělat.

V. Kučer 19.11.2022 10:16

Já jsem nečekal že se nenajde nečlen KSČ který přesvědčí voliče že je schopnější funkci presidenta vykonávat lépe než vámi uvedení bývalí členové KSČ.

R. Toman 19.11.2022 10:04

Máte pravdu, ale já píšu o tom co jsem nečekal v roce 89-90, tedy tak velkou podporu komoušů po tolika letech, natož jejich podporu na presidentskou funkci.

P. Diviš 19.11.2022 10:04

Pro nikoho, kromě těch, kdo dostávají "peníze z Brusele".

P. Diviš 19.11.2022 10:03

Ano. Na tu radost, že jde bolševík "od válu" taky vzpomínám.

P. Diviš 19.11.2022 9:59

Privatizátoři byli většinou ti schopnější. Někteří i všehoschopní. Za bolševíka i po něm. Restituentům se jen vrátilo ukradené a to ještě zdaleka ne všem.

V. Kučer 19.11.2022 9:57

Já jsem nečekal že se v EU začnou rušit jaderné elektrárny a nahrazovat grýndýlem. Dále jsem nečekal že nám bude hrozit socialismus s nelidskou tváří.

P. Diviš 19.11.2022 9:57

Kdyby to byl jediný člověk a jediný problém, tak jsme na tom dobře. Nejenom proto, že je tu i Bureš, který nevadí ± 30% aktivních voličů, ale i volba evidentních škůdců v dresu Brusele.

J. Jurax 19.11.2022 9:53

No, není, a je sporné, zda to kdy výhra byla :-/

R. Toman 19.11.2022 9:25

Věcí co jsem já nečekal je povícero. Co jsem však opravdu nečekal, že 33 let po roce 89 bude tolik lidí ochotno volit na funkci presidenta elitního komunistického estébáka nebo elitního komunistického rozvědčíka, kteří nejen v rámci KSČ, navíc byli i aktivní v rámci represivního aparátu, který tady potíral svobodu a demokracii.

F. Kusák 19.11.2022 9:16

Za chyby se omlouvám, nebudu je opravovat

F. Kusák 19.11.2022 9:15

Oni byli různí privatizátoři. Ti, co svůj nové nabitý majetek rozmetali, že z něj nic nebylo, nebo získali, ale stát z toho neviděl téměř ani korunu nebo jim ještě přidal. Pak také ti, téměř zadarmo získali, ale dráze prodali komukoliv, kdo byl ochoten zaplatit. Jen málo zbylo těch, kteří získaný majetek rozvíjejí ku prospěchu české společnosti i sebe samých. Těm patří můj obdiv.