5.6.2024 | Svátek má Dobroslav


Diskuse k článku

Zvítězila reálpolitika

Pouze jeden ze čtyř členů vedení sociální demokracie na schůzi předsednictva strany hlasoval pro odchod z vlády poté, co si prezident republiky udělal z ústavy trhací kalendář a premiér se před ním podělal. Je to symbolické, že se to děje ve dnech výročí srpna 68 i srpna 69.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Tulejová 24.8.2019 7:44

Re: To je nebetyčná drzost.

A kdo nás osvobodil v roce 1945? Prozraď nám to ó moudrý Vacku.

S. Tomáš 24.8.2019 7:42

V Praze je blaze

a platí prvomájové heslo: My jsme mládež nová

A. Trick 24.8.2019 7:42

Jezusmarjájózef

Zeman už před více lety odmítl Becherovku. Pokud by Američané radar v Kotlince opravdu chtěli, tak by tam už byl. Kdyby někdo posprejoval "Kolářovu vysvětlující tabulku", tak by už byl v klepetech.

Tož tak.

M. Moravcová 24.8.2019 7:38

Re:

A že ty Němce porazila v Praze vaše matka?

J. Lepka 24.8.2019 7:36

Re: KONĚVŮV POMNÍK V PRAZE JE NESMYSL

Tedy Kellnere, když na počátku května 45 US osvobodila Plzeň, očekávalo se, že do pár hodin dorazí do Prahy, venkoncem i to byl impuls pro Pražské povstání. Že Džugašvili najednou chtěl striktně dodržovat Jaltskou dohodu, pramenilo jen z jeho imperiálních a dobyvačných choutek (a také z obav o nedosažitelnosti krušnohorských zásob uranu. Nedělejte si iluze, že U- bomba ještě nebyla dokončena, užiteční idioti dodávali Stalinovi špionážní informace v reálném čase.) K tomu navíc už zcela rozvrácené velení Němců, kteří si mysleli, že v Praze a okolí v klidu vyčkají na americké zajetí (pravda kromě vymytých mozků, stále věřící v tajné zbraně). Nicméně historických publikací na toto téma je dost a dost, abyste ze sebe nemusel dělat troubu.

A nyní k vaší ironicky myšlené otázce : Vlasovci! To zlikvidovali fanatické německé obránce poslední výspy a Prahu před devastací, do které by jí jistojistě uvedly Koněvovy tanky. Ovšem nedá mi to zdůraznit, že i jejich oběti byly zbytečné, kdyby US vedení tušilo, jak se jakýmkoliv smlouvám rusáci vždy postaví a na tu Jaltskou nebralo ohled.

M. Moravcová 24.8.2019 7:33

Trhací kalendář z ústavy

si udělal Minář od milionářů. A to doslova a je ticho po pěšině. Sochu Koněva ať schovají někam do depozitáře.

L. Černín 24.8.2019 7:33

Re: Valdštejn - ?

Jo, jo. Také mi ta otázka při čtení přišla na mysl.

J. Lepka 24.8.2019 7:21

Re: ještě jedno místo mě napadlo

Mauzoleum kuriozit!

J. Lepka 24.8.2019 7:18

Re:

Nemám důvod nevěřit svým rodičům a podle vyprávění mé matky, Rusové dorazili pozdě. Sice ne úplně do vyprázdněné Prahy, ale dost pozdě na to, aby se tomu dalo říkat osvobození. A navíc se nechovali jako osvoboditelé, ale od počátku jako dobyvatelé. Ještě jste nikdy neslyšel : "Davaj časy!"

J. Lepka 24.8.2019 7:14

Re: Je to tak.

Váš výrok má dva aspekty. Aston to nesporně napsal.Ale to je asi jediné, s čím jde souhlasit.

J. Lepka 24.8.2019 7:13

Re: Astone,ty s t=im nepřestanš, co !

Jak jsi pomýlený soudruhu, za vše přece může Kalousek !

M. Sedliska 24.8.2019 7:10

Nevím proč ještě se rozhodl pro tak sáhodlouhé vysvětlování. Je to stejně zbytečné jako jít se štětkou na Koněva. Prostě na základě jednání spojenců US army zastavila u demarkační čáry a Prahu, ať už se vám to líbí nebo ne, osvobodili Rusové.

J. Lepka 24.8.2019 7:03

RE : " Fakt je, že v Praze byli Rusové první,"

Fakt je, že to byli Vlasovci, už mají někde pomník ?

Fakt je, rusáci štěkají jak pavlačová drbna, ale k tématu pomníků a památníků ČS legionářů je to stále stejná odpověď, je to vnitřní záležitost a na vaše peníze na opravy se neptejte.

Fakt je, že jejich falšování historie je kontinuální posledních sto let, pokud někdo pochybuje, stačí Džugašviliho orwelovský pokus o přejmenování nacismu na fašismus, také to užiteční idioti stále papouškují.

Fakt je, že kdo lže, ten krade. O jejich lhaní je důkazů bezpočet, tak ještě pro rusofilcky nějakou tu krádež : Královec, Podkarpatská Rus, Krym na naposledy posouvání hranic v Osetii.

Radši přestaňte Astone moralizovat !

P. Kučera 24.8.2019 7:00

Re: Zlá krev v panu Neffovi

Pane Čáslavo, škoda, že se už nemůžete setkat s paní Čáslavskou. Snad by vám vše vysvětlila.

P. Kučera 24.8.2019 6:58

Re: Pravdivá dilemata

Oprava: ne Žukov, ale Koněv.

A. Reček 24.8.2019 6:52

Je to tak.

Aston to napsal dobře!

P. Kučera 24.8.2019 6:51

Pravdivá dilemata

Myslím, že je konečně na čase říkat pravdu. A ta pravda není tak bez poskvrny, jak ji dnes líčí Aston.

Neosvobodila nás (přesněji Slovensko a větší část Moravy) ta armáda z východu coby výraz lásky k českému (a slovenskému) národu, trpícímu pod terorem nacismu. Sovětský svaz byl režim stejně zločinný jako hitlerovské Německo, ostatně když šlo o svobodu Polska, bez váhání se ke svému německému ideovému příteli připojil. (A Rusové to byli, kdo nechali vykrvácet SNP i povstání ve Varšavě.) USA váhaly s otevřením západní fronty přesně z tohoto důvodu: podporovali východního diktátora, aby zničil diktátora západního, byl to boj dvou ďáblů. Američané západní státy, které osvobodili, podpořili ekonomicky, i při (znovu)nastolení demokracie. Rusové "svoje" osvobozená území proměnili v kolonie a zavedli v nich ten svůj zločinný režim. Žukov aktivně plnil rozkazy svého zločinného režimu nejen za války, ale i dlouho po ní. Že tu urážím památku milionů padlých sovětů? Je známo, že kdyby Stalin tak skálopevně nevěřil Hitlerovi a nevyhubil svoji vojenskou generalitu v posledních letech před válkou, ztráty mohly být řádově menší. Stalin nebyl dobrý ani jako vojevůdce, hnal vojáky na jatka ("nás mnógo").

Astone, ano, v Praze byli jako první opravdu Rusové: Vlasovci. Je taky zmapováno, jak počátkem května na mnoha místech občané vítali osvoboditele a dočkali se leteckých bomb (v jednom takovém městečku, jehož starobylé centrum takto zmizelo, jsem vyrůstal). Poláci, Maďaři, Baltové a mnoho dalších, nakonec včetně Čechů, jsou přáteli Rusů jen podmínečně: buď tu budeme jako doma, nebo vás zmáčknem silou.

Ta vysvětlující tabulka pod pomníkem Žukova jen uvádí historickou pravdu - falšují ji naopak Rusové. A říkat, že ten autor hesla z vápna je blbec, protože se neupálil jako Palach, tak ta blbost je na straně Astona. Je to naopak "jen" poznání a demonstrace historické pravdy.

Dobrý den.

J. Krásenský 24.8.2019 6:51

Re: KONĚVŮV POMNÍK V PRAZE JE NESMYSL

https://www.dotyk.cz/publicistika/posledni-bitva-druhe-svetove-valky-v-evrope-u-milina-se-stretly-tri-armady.html

R. Vacek 24.8.2019 6:11

To je nebetyčná drzost.

Před 30 lety jsme porazili komunismus a tady se stále ještě najdou takoví, kteří tvrdí, že Česko osvobodili Rusové. Nakonec nám snad budou lhát i v tom, že Gagarin byl taky Rus.

V. Mokrý 24.8.2019 5:20

Re: KONĚVŮV POMNÍK V PRAZE JE NESMYSL

Jo, válka skončila na západní straně demarkační čáry 8.5 a na území Československa Němci bojovali ještě 12.května.

P. Boublíková 24.8.2019 5:17

Re: Božíčku

Lépe jsem měla napsat ukončena německá okupace. Ono se tu moc neválčilo.

V. Mokrý 24.8.2019 5:12

Re: Božíčku

1*

V. Mokrý 24.8.2019 5:12

Re: Astone,ty s t=im nepřestanš, co !

ty s tím nepřestaneš

V. Mokrý 24.8.2019 5:10

Astone,ty s t=im nepřestanš, co !

Už několikrát bylo doloženo i zde, že si trhací kalendář z ústavy dělal už i sám Václav Havel. Ale kopat se bude jenom do M. Zemana ( přímo voleného prezidenta, na rozdíl od VH, jehož poprvně zvolil komunistický parlament ).

P. Boublíková 24.8.2019 5:04

Božíčku

Srovnávat srpen 68 s tajtrlíkováním kolem ministra kultury, to je teda úlet.

Co se týče Koněva, pod jeho velením byla na velké části našeho území ukončena válka. Pomník si snad proto zaslouží, i když méně vášní by budil "Neznámý vojín" či "Rudoarmějec".

M. Fleishman 24.8.2019 4:44

Začínám o Vás Astone vážně pochybovat,

nejprve návrh Franty R Čecha za ministra kultůry a teď podlézavý komentář na sochu pana Koněva reprezentující zájmy rozpínavého SSSR/Ruska.

R. Stary 24.8.2019 4:16

Becherovka a pan Neff

Ono je jedno co pan Neff zde napise. Nic to neovlyvni.. Ale zde nekomu nadavat do prasat dela ten dojem, ze panu Neffovi ta Becherovka nebo co to bylo nad miru zachutnala. Nebylo to poprve kdy nekdo veden spravedlivym hnevem zneuctil umelecke dilo. Samozrejme pachatel proti te sose jako takove nic nemel. Dat ale najevo nesouhlas s tim co SSSR nam natropil je legitimni. Na jedne strane je nutne pripomenout kolaboraci Stalina s Hitlerem a potom co nasledovalo po porazce Hitlera nutno hodnotit tak, ze Ceskoslovensko povazoval Stalin za valecnou korist, proto ho vyplundroval. Napadeni Ceskoskoslovenska varsavskym paktem dokazuje, ze jsme byli povazovani za ruskou gubenii a ne za suvereni stat.

I. Kellner 24.8.2019 3:58

Re: ještě jedno místo mě napadlo

Schody Národního muzea!

_______________________

M. Mýval 24.8.2019 3:29

ještě jedno místo mě napadlo

Vojenské muzeum Lešany

M. Němec 24.8.2019 3:08

Re: KONĚVŮV POMNÍK V PRAZE JE NESMYSL

https://youtu.be/Cq4gltPR0ho