2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

Zhroucení snu o konci dějin

Dějiny pokračují, momentálně je to pád importované demokracie v afghánském Kábulu. Každá taková událost nasvětluje směšnost teorie o konci dějin, který nastane, jakmile svět zjistí, že demokracie a tržní hospodářství je ten nejlepší systém: on sice je, ale nebere to tak ani velká část naší veřejnosti, natož pak primitivní společnosti, které by mohly pozitivní výsledky realizovat až n enté generaci za sto let, možná déle.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Forejt 16.8.2021 19:07

jezdím také na vodu....a pokud vím, tak komáři štípou většinou úplně jinam ......aha.

R. Rampas 16.8.2021 19:08

To nechává prostor pro představivost. :-)

P. Forejt 16.8.2021 19:14

to byl právě účel .....paní Boublíková totiž potřebuje, aby jí mozek pořád pracoval naplno. Pak je skvělá......

J. Matuška 16.8.2021 18:44

Stanovisko Institutu Václava Klause k situaci v Afghánistánu

... Rychlost zhroucení loutkové prozápadní afghánské vlády a její všestranně vybavené a Západem vyzbrojené armády ukazuje, že její opora v zemi byla nulová. Vysoká morálka bojovníků Tálibánu naopak potvrdila autentickou sílu odporu proti okupantům a pevné zakořenění Tálibánu v zemi a jejích tradicích. To není překvapivé. Afghánistán se vrací k režimu, který odpovídá charakteru místní společnosti více než experimenty s exportem liberální demokracie. Nepřipusťme proto hysterické snahy zneužít afghánské situace k roztočení nové vlny masové migrace do Evropy.

I ve světle této zkušenosti si přiznejme, že dnešní Západ nemá oprávnění komukoliv ve světě vnucovat uspořádání společnosti podle svých představ. Připomeňme také, jaké míře ostrakizace byl vystaven každý, kdo u nás kriticky hodnotil míru angažovanosti NATO v Afghánistánu, v Iráku, v Sýrii, či při stupňování napětí na Ukrajině.

Současně afghánský debakl ukazuje, jak sporná byla snaha založit strukturu i tradice nově budované české armády na logice námezdního expedičního sboru bojujícího ve vzdálených konfliktech. Porážka Západu, jíž dnes v Afghánistánu přihlížíme, je také porážkou české zahraniční politiky a měli bychom být schopni si to aspoň jednou přiznat. A využít toho k zásadní reflexi. Zavazují nás k tomu i zbytečně zmařené životy 14 českých vojáků. Václav Klaus a kolektiv IVK, 16. srpna 2021 https://www.klaus.cz/clanky/4787

M. Varadinková 16.8.2021 18:49

Tak tohle podepisuju. Když zrovna není řeč o covidu, mluví IVK rozumně. Do kamene tesat je třeba zejména větu:

"Nepřipusťme proto hysterické snahy zneužít afghánské situace k roztočení nové vlny masové migrace do Evropy."

P. Milan 16.8.2021 18:52

Zatím zde hysterčí několik rusofilů nad několika tlumočníky.

Vlnu migrace roztočí Talibán a jsem moc zvědavej, zda se soudruzi a soudružky v Bruseli a Berlíně poučí z minula. IMHO nikoliv.

V. Novák 16.8.2021 19:04

Úžasné, jak jste odhalil rusofilnost naší-vaší ČT09! Musíte být jasnovidný, jinak to nevidím.

Taliban roztočí vlnu migrace pouze pokud splní své sliby a nebude nikomu v emigraci bránit. Což po něm Západ chce.

Co se reakce soudruhů a soudružek v Bruseli a Berlíně týče, domnívám se, že zachovají Nezpochybnitelné a Neměnné Evropské Hodnoty - tedy "jak kdy a jak ke komu". Příkladem může být schengenská hranice Maďarska a Litvy.

M. Moravcová 16.8.2021 19:45

Uvědomujete si, co píšete za blbosti? Co mají odpůrci účasti NATO společného s Ruskem? Černá-bílá? Nic mezi tím. Jste trapný jak Jirkovský s Machem dohromady.

J. Anděl 16.8.2021 19:17

VK pracuje s informacemi a rozumem stejně v analýze našeho angažmá v Afghánistánu, jako v analýze našeho angažmá v boji s covidem.

M. Varadinková 16.8.2021 19:37

Jenže v tom druhém případě neanalyzuje fakta, protože se rozhodl je ignorovat.

M. Moravcová 16.8.2021 19:47

Nemáte pravdu. Experti a odborníci zdaleka nejsou jednotní. Jde o boj strachem. Bohužel jste mu podlehla.

P. Milan 16.8.2021 18:50

Každá sekulární vláda je tam "loutková.

Migraci Talibán nepochybně roztočí. Což bude horší problém, než pár stovek tlumočníků.

S tím vnucováním, vztahuje se to i na Rusáky, okupující část Ukrajiny?

Česká armáda je, naštěstí, profesionální. Bojuje tam, kam ji politici vyšlou. Co je na tom sporného, to je mi tajno. Stejně tak, co by měla být ta "zásadní reflexe". To se panu expresidentovi moc nepovedlo.

V. Novák 16.8.2021 18:55

Vnucovat je nutno uspořádání těm, kteří s vnucovaným uspořádáním nesouhlasí, ba aktivně se mu brání.

Což je případ Afghánistánu a není případ DLR, LLR ani Krymu.

Žádná sekulární vláda v Afu nebyla, není, nebude a ani být nemůže pro absolutní nedostatek sekularistů.

P. Milan 16.8.2021 18:58

Jo, v Afghanistánu s tím začali Rusáci, tehdy sověti. Ostatní je následek.

Pokračučují všude, kde se nebojí NATO.

S tím poslední souhlas. Byl jen pokus, neúspěšný.

R. Toman 16.8.2021 19:03

Proč jenom tam. Vláda kterou dosadí a drží u moci okupační armáda je všude loutková. Taková byla v podstatě i v ČSSR. A Taliban bere amíky jako my rusáky.

V. Novák 16.8.2021 19:07

"... dosadí a drží u moci okupační armáda proti vůli místních" - což samozřejmě byly i všechny vlády v 70. a 80. letech v ČSSR.

V. Novák 16.8.2021 18:52

I Klaus má občas pravdu.

M. Kolář 16.8.2021 18:52

Západ má oprávnění zasáhnou na ochranu lidí mučených, terorizovaných, utlačovaných z ideologických či jiných důvodů.. Není žádný důvod uznávat zločinné vlády nebo s nimi dokonce spolupracovat... Pokud se Západ nebude touto zásadou řídit, ohrozí tak i práva a svobody občanů vlastních států..

P. Milan 16.8.2021 18:57

Oprávnění nemá. Nikdo nemá.

Občas to ale někdo udělá i bez oprávnění a pokud je úspěšný, zatleskám mu.

No a to ohrožení práv a svobod občanů Západu, to už máme dost dlouho. Páchají to progresivisté.

P. Jirkovský 16.8.2021 18:54

Mně se nejvíc líbí tahle věta:

"Vysoká morálka bojovníků Tálibánu naopak potvrdila autentickou sílu odporu proti okupantům a pevné zakořenění Tálibánu v zemi a jejích tradicích."

Hlavně ta část o morálce a pevným zakořenění. Holt jsou to myslitelé, to je málo platný.

P. Jirkovský 16.8.2021 18:59

Málem bych zapomněl na ty "okupanty", to je taky výživná charakteristika. Teda autorů, samozřejmě.

P. Milan 16.8.2021 19:00

To se bohužel prokázalo, že Talibán je Afgháncům a jejich zvyklostem bližší, než pokusy o pozápadnění.

P. Jirkovský 16.8.2021 19:04

A ti okupanti?

To bych teda neřek, že se něco prokázalo, třeba je to jenom strach a nevědomost.

V. Novák 16.8.2021 19:10

Pravil Hrdina a Vševěd Jirkovský!

M. Moravcová 16.8.2021 19:50

Afgánkolog?;-D

M. Němec 16.8.2021 18:56

"Zbytečně zmařené životy" ať si ta populistická svině nebere do huby.

V. Petr 16.8.2021 20:30

R^R^R^

V. Čermák 16.8.2021 19:01

Dnes ode mě úplný souhlas. Chybu v zahraniční politice nepřiznáme, budeme držet basu, Američanům nadále platit Výpalné, po Rusku cosi vyžadovat, oni nám to nedají takže budou pro nás Nepřátelé, což EUUSA požaduje...;-DRv

P. Jirkovský 16.8.2021 19:06

Jak se vám drží basa a kolik Američanům posíláte výpalnýho?

M. Moravcová 16.8.2021 19:42

Souhlasím se vším. Lépe to říct neumím.