1.7.2024 | Svátek má Jaroslava


Diskuse k článku

Zemřel Josef Škvorecký

V pondělí, den po Novém roce, zavalen u svých papírů, jsem z domu ani na chvilku nevylezl do zimní nepohody, v níž severním směrem v Torontu dodýchal Josef Škvorecký, na tomto kontinentě můj nebližší kamarád.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Doušek 4.1.2012 11:35

Re: Z jiného soudku. Včera byl opět na tapetě ministr Dobeš.

Nedoložené drby z  chomutovských hospod. Až tam skončí nebo až tam budou mít nakročeno, pak křičte.

V. Hajková 4.1.2012 11:33

Re: Nebýt knihy

Naprostý souhlas.

A. Fritscher 4.1.2012 11:33

Re: Co si představot pod větou :

To je moc hezký výklad, a asi možná jste nejblíže pani Vozáblová, protože ta pasáž o naději je velmi nutná, a velmi pravdivá :o)

A. Fritscher 4.1.2012 11:24

Re: Vrabci si cvrlikají,

A to já bych troubil a ještě u otevřenýho okna, víte jak by sousedi pukali závistí, kdybych plánoval výlet na Hawai, a pak jako obvykle jel na chalupu..................ale představa jak se žerou, že "fričeři ty šmejdi si jedou na Hawai, a my akorát do chorvatska", je funny ne :o))

J. Anděl 4.1.2012 11:20

Re: Vrabci si cvrlikají,

Asi jo :).

Vzhledem k tomu, že nezávisle na našich záměrech se všechno navenek těm nejvzdělanějším v lidském poznání jeví jako brownův pohyb, je to možná úplně jedno.

Může to být tím, že se mě momentálně školství nijak netýká. To mi nevydrží věčně.

V. Hajková 4.1.2012 11:19

Re: to: p. DOUŠEK

Dnes   vubec  jsou  skvělé  články  na   Psu-  zvláště  ten  od  J.  Fištejna  ale  i  od  p.  Koláře   o  Sobotkových  teplácích!  Ta  ""SPRÁVNÁ  PARTA"  z  Altneráku   se  pěkně  požírá!

V. Hajková 4.1.2012 11:15

to: p. DOUŠEK

četl   jste  dnes  článek  na  "PSU  -  od  p.  Fajmona-   proč  máme   problémy  s  dotačními  fondy  EU??  Pokud  ne-  pak  vřele  doporučuji. 

P. Hofman 4.1.2012 11:15

Re: Vrabci si cvrlikají,

Podobní manažeři jsou postrachem všech firem. Dokáží totiž rozesrat i dlouhodobě budované a skvěle fungující týmy a vyhnat i ty nejkvalitnější jedince.

J. Anděl 4.1.2012 11:14

Re: Trochu filosofie po ránu :o))

Tak. Jistě. Hezký den a mnoho zdaru. Potkáme se u aktuálnějších témat třeba :).

A. Fritscher 4.1.2012 11:01

Re: Trochu filosofie po ránu :o))

Máte pravdu jako skoro vždycky......................ale já už na ty viny předávané zvenku moc nedám, asi jsem se jich oprostil ale o to víc mne tlačí ty za které si můžu sám. Já nejsem věřící, přesto jsem tátovi stihl udělat křížek na čele pár chvil před tím než nás opustil, ale u maminky jsem to nestihl a vidíte dodnes mne to trápí....................je to na dlouhou diskusi, třeba se někdy sejdeme a budeme moci dát pár slov, tu na psu je řádka lidí, které bych rád oslovil a poslouchal :o)

S. Lazárek 4.1.2012 10:58

Re: Vrabci si cvrlikají,

Ten člověk na onom ministerstu vykonává cosi, jako je Brownův pohyb. Nebo to bude ten spontánní řád lidské interakce, těžko říct......:-)

J. Anděl 4.1.2012 10:52

Re: Vrabci si cvrlikají,

Na tom určitě něco je. Akorát co znám z různých projektů, od určitého okamžiku už to pod pokličkou neudržíte, pokud se jo nesnažíte. Ale máte recht, asi by se měli jo snažit.

E. Heusinger 4.1.2012 10:47

Re: Vrabci si cvrlikají,

A Vy ty varianty výletů vytrubujete do světa? Varianty si mohou řešit na ministerstvu jak je libo. Ale výstup pro veřejnost už musí být konečný.

J. Anděl 4.1.2012 10:42

Re: Vrabci si cvrlikají,

No vzhledem k tomu, že je neuzákonil, tak ani neměl co zrušit.

Když plánujeme doma výlet, taky řekneme varianty, kterými se nakonec nevydáme, zejména když se některá z těch variant nesetká zrovna s nadšením. Co je na tom divného a chaotického? Snad jedině zbrklá snaha médií prezentovat každou variantu jako pevně daný plán.

J. Anděl 4.1.2012 10:33

Re: Trochu filosofie po ránu :o))

Také máte pravdu, s tou vinou. I s tím, že to je na dlouhatánskou diskusi. Nechci to tlačit někam, kam se dnes nehodí, zároveň toužím to vysvětlit a neumím to stručně (znáte mě už asi).

Člověk má svědomí a pokud mu naslouchá, ví, kdy udělal něco, čím někomu ublížil, je si vědom své viny.

Kromě toho však jsme ovládáni a manipulováni umělým pocitem viny. Je to vina, vyvolaná rodiči, učiteli, různými vzory (třeba církevní či straničtí představitelé, společenské časopisy, prezidenti...), kteří se nás snaží přesvědčit, že jsme špatní a něčím vinni. Nejzřetelnější je to třeba, když někdo nedojí jídlo a uslyší - co by tomu řekly děti v Somálsku? A prásk, už útočí pocit, že snad můžete za to, jak se žije v Somálsku. Neučíš se? Jsi špatný. Snědl jsi všechnu zmrzlinu? Jsi špatný. Nesouhlasil jsi s názorem učitelky? Zase jsi špatný. Koupil jsi si limonádu místo učebnice? Pořád špatný, jenom špatný.

Skrze tyto pocity lze člověkem snadno manipulovat, pokud se nechá. Navenek to může vypadat, že je slušný, není však takovým z vlastní vůle. Díky tomu se neřídí vlastním svědomím, ale názorem na to, co je slušné a upřímné. Kolikrát tak dokonce dělá i neslušné a neupřímné věci, což ví a cítí se ještě provinileji, neboť si tím potvrzuje, že je špatný. Často to jde ruku v ruce s moralizováním a odsuzováním druhých.

Tuhle manipulaci někteří vyčítají pravdolásce nebo církvi a mýlí se hlavně v tom, že ji přisuzují jim a nepřiznávají všem ostatním, hlavně sobě. Jsou to omyly a projekce. Člověku to vadí tím víc, čím více trpí vlastní vinou a zároveň touhou manipulovat a zařídit svět tak, aby vypadal podle jeho představ. Tohoto je dobré se zbavit. Může to být práce na celý život. A může to sklouznout do opačného extrému k cynismu a bezohlednosti.

J. Vozábalová 4.1.2012 10:33

Re: Co si představot pod větou :

No, možná nemám pravdu, ale já jsem si to vysvětlila tak, že komunismu byla předurčena nějaká doba - třeba sto let -  a kdybychom žili tři sta let, žili bychom dvě třetina života v jiném režimu. Ale opravdu nevím, jestli to tak pan Škvorecký mohl myslet - jen by mi takový výklad přišel dost logický - člověk vydrží hodně, když má naději.

A. Fritscher 4.1.2012 10:31

Re: Co si představot pod větou :

Ba né pane Kadleci tady ten váš příměr nesedí protože na začátku vojny je každej mladej chlapec UCHEM, poskokem a pucflekem se všemi mizernými povinostmi a téměř žádnou výhodou, kdežto ke konci vojny je to stará MÁZA, se všemi možnými výhodami a téměř žádnou povinností :o) .............. jde jen o to vytrvat a přežít a co se týká těch stracených dvou let a něčí blbé srandy, ruku na srdce, jinak se to hodnotí těsně po vojně a jinak po třiceti letech.

Nic není jen černé a bílé :o))

M. Prokop 4.1.2012 10:31

Re: A stejně by to chtělo

Napadlo to vás, tak si o ty píčoviny pečujte také ve své režii.

M. Prokop 4.1.2012 10:30

Re: Nebýt knihy

Ten Páral skoro až dole je také dobrý.

O. Kadlec 4.1.2012 10:27

Re: Nebýt knihy

Vydání cibulkových seznamů nebylo zdaleka tak užitečné jako vydání RKZ.

E. Heusinger 4.1.2012 10:24

Re: Vrabci si cvrlikají,

Poslední superzprávou bylo, že chaot Dobeš těch pět minut zase zrušil.

O. Kadlec 4.1.2012 10:23

Re: Co si představot pod větou :

Možná je to jako vojna. Na začátku vojny má civil pocit že dva roky se to nedá. Na konci vojny vojáček "ví", že má před sebou padesát let života a že to byla prostě něčí blbá sranda.

I kdybychom žili 300 let, komunistický režim by déle nevydržel.

P. Hofman 4.1.2012 10:23

Re: Z jiného soudku. Včera byl opět na tapetě ministr Dobeš.

"Nevýznamný" asi nebude, když i tento článek tvrdí že: "Přitom není jisté, jestli zisk z evropského projektu skončí na účtu zastupitele Fojtíka, anebo jestli ho nebude inkasovat například nějaký výše postavený občanský demokrat."

E. Heusinger 4.1.2012 10:22

Re: Z jiného soudku. Včera byl opět na tapetě ministr Dobeš.

Abyste neplácal hlouposti o bezvýznamném zastupiteli.

M. Trhlík 4.1.2012 10:21

Re: Josef Škvorecký a jeho manželka

Pane Vandasi,nepatřím mezi lidi,kteří někomu něco závidí.Ale velmi si vážím lidí,kteří něco umí.Těm také tak trochu závidím.Myslím si,že mezi ně patří i pan Josef Škvorecký,ale i řada dalších ne tak známých osobností.Ono je daleko těžší něco dokázat,než neustále operovat"argumenty",které jsou často diskutabilní.Jinak Vám blahopřeji k vydařenému akvarelu větrného mlýna i panu Frankemu,kterému se podařilo mlýn rozpohybovat.

F. Doušek 4.1.2012 10:20

Re: Z jiného soudku. Včera byl opět na tapetě ministr Dobeš.

Ne, proč bych měl?

S. Lazárek 4.1.2012 10:20

Re: A stejně by to chtělo

Kdo se bojí, sere v síni.....:-))

F. Doušek 4.1.2012 10:19

Re: Vrabci si cvrlikají,

Co by se mi mělo nepovést? Poukázat na fakt, co vše se hodí Sobotkovi k výzvě k odstoupoení ministra? Je to podobné jako se včerejší superzprávou o minimální době školních přestávek, notabene ponechaných na vedení každé konkrétní školy.

E. Heusinger 4.1.2012 10:19

Re: Z jiného soudku. Včera byl opět na tapetě ministr Dobeš.

Spadl jste z jahody naznak? Vy jste ještě nečetl, neviděl v televizi aféru "Kamencové jezero"?

A. Fritscher 4.1.2012 10:16

Re: Co si představot pod větou :

Však jste si mohl povšimnout, že ač VÝZVA, málokdo, a jsou zde fundovanější filosofové jako já a vy pane tesaříku do výkladu této věty nešli. ono to není tak lehké něco plácnout a pak být terčem viďte, a navíc je to opravdu těžké na rozpletení, v tom jsem to myslel naprosto úpřimně a moje reakce na vás byla jen a jen výkladem obraceného významu téhož................koneckonců na to jsme my češi mistři světa, zesmolit zákon, který jde pochopit více jak jedním způsobem :o))