30.6.2024 | Svátek má Šárka


Diskuse k článku

Zeman v parlamentu

Prezidentovo vystoupení zaniklo v mediálních mydlinkách, protože následoval svátek konce války, který u nás nikdo nebere vážně, protože jsme zavedení na konec války 9. května. Zeman se dostavil do sněmovny poprvé, aby tam udělil své rozumy a hraběcí rady.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Pavlovský 9.5.2013 10:32

Ano, NOBLESA,

to je přesné pojmenování toho, co nám náš president ve sněmovně předvedl.

ČTVRTÁ CENOVÁ....

V. Kováčová 9.5.2013 14:45

Re: Ano, NOBLESA,

Pane Pavlovský a ti, kteří nadávají voličům a příznivcům Zemana lůzy, hnědých a rudých prasat a dávají jim jiná   nepublikovatelná  jména i tady na NP,  presidentovi říkají "ovar", to jsou podle Vás  inteligenti?. Přitom k chybám a nevychovanostem svého kandidáta, z kterého s pomocí médií udělali div ne svatého,  jsou přinejmenším  velkorysí a shovívaví? Zeman rozhodně nepatří k lidem, které jsem si představovala na Hradě. Ale Schwarzenberg by byla naprostá katastrofa!

J. Vyhnalík 9.5.2013 15:07

Re: Ano, NOBLESA,

Včetně "umakartového čela" ;-)

P. Pavlovský 9.5.2013 15:55

Schwarzenberg by byla naprostá katastrofa?

Možná, ale určitě ne hulvátská, nýbrž NOBLESNÍ :-)

J. Mrázek 9.5.2013 6:00

Diagnoza Klaus-ová

Pokud kdokoli na této zeměkouli bu souhlasit s pragmatickám a informovaným Klausem, který má tu nepříjemnou vlastnost, že má téměř vždy pravdu, tak se stane úhlavním nepřítelem Astona. Nevím, co Astonovi Klaus udělal, ale muselo to být minimálně vyvraždění všeho příbuzenstva a známých (upřímnou soustrast k potomkovi, ale ten by to takhle také chtěl? ). Prosím, Astone, jsi skvělý spisovatel, začni myslet realisticky, ne pod dojmem emocí, které člověka jen užírají jeho samotného. Život jde dál a nakloněná rovina se začíná podobat kolmé stěně, potřebujeme povzbuzení, ne dodachmání. Díky.J.M.

J. Šimek 9.5.2013 6:27

Re: Diagnoza Klaus-ová

Pane jo, to je hodně k Zemanovu vystoupení v PS ČR :o)

J. Mrázek 9.5.2013 6:53

To je prosba k Astonovi

Chápu, že nechápete , jsou tací, co jim unikají vzájemné souvislosti ....

V. Hajková 9.5.2013 7:06

Re: Diagnoza Klaus-ová

Přesně  - p. Mrázek!   Největší   chybou  V.  Klause  je  to,  že  měl  téměř  vždy  pravdu  a  to  se  u  nás  nepromíjí! 

P. Pavlovský 9.5.2013 4:04

Menší Zlo

provozuje už léta "divadlo jednoho herce" - one man show . Není to ovšem divadlo přiznané, je to mystifikace, tedy divadlo, tvářící se jako reál. Předstírá skutečnost, zatímo opravdové divadlo přiznává, že všehno je jen "jako", že jde pouze o ZNAK SKUTEČNOSTI..

M. Z. není hloupý a moc dobře ví, že nic z toho, o čem ve sněmovně mluvil, nebude realizováno. Jako autorskému herci o to ovšem Milošovi vůbec nejde, touží po něčem jiném: Po potlesku publika, nejraději ve formě "standing ovations", jak to zažil na sjezdu ČSSD v Ostravě. Na rozdíl od V. Klause - bytostný populista.

Jakkoli dobře placený, je M. Z. hercem amatérským, podprůměrným. Vykazuje sice slušné improvizační schopnosti - souvislé mluvení spatra působí vždy autentičtějí než čtení z papíru. Kazí to ale jak bezobsažností tak i formou - zoufale nudným výrazem. Jeho projev je projevem "uspávače hadů", chybí jakékoli "větné členění". (Tím trpí i B. Sobotka, ze kterého řeč také teče jako jednotvárný kolovrátkový proud.)

M. Z. se má za rétora. Mluví pomalu nejenom proto, že text nemá napsán a musí jej zároveň tvořit (to je ta autenticita, pozitivum), ale především ze samolibosti: soustředění pozornosti celého okolí (a kamer!) pouze na sebe si vysloveně užívá, podobně jako třeba M. Sládek, V. Mečiar nebo V. Bárta (všichni vždycky bez papírku!).

Snaží se působit jako vzdělanec, nejenom obsahem (chorobná citátománie), ale i formou - hyperkorektní výslovnost, vyslovování hlásky J tam, kde se vyslovovat nemá (jsem, jste, jsou...) - srov. učebnice ortoepie. Zeman ve své sebestřednosti a nafoukanosti ovšem žádné učebnice nepotřebuje (v tom se podobá svému předhůdci), protože on ví všechno, co chce, nejlíp. (Jindy hraje skromného, který si nechá poradit od odborníka, např. jména kandidátů do ÚS.)

P. Pavlovský 9.5.2013 4:06

Menší Zlo může být opravdu malé

Bude-li budoucí premiér šikovný, nemusí to dopadat nejhůř. Menšímu Zlu nejde - na rozdíl od V. Klause - o podstatu, nechce měnit skutečnost.

Jde mu o efekt, o zdání!

 Poskytne-li se mu ho dostatečně co do množství i intentzity, nemusí se z jeho pseudonápadů realizovat prakticky nic.

O to mu vlastně jde stejně málo jako představitelce Maryši o otrávení Vávry.

Hlavní jsou potlesky na otevřené scéně a počet opon na konci představení.

S. Vaněček Šauerová 9.5.2013 4:18

Dobrý den, pane Pavlovský,

právě jsem něco podobného napsala pod čl. Daniela Kaisera. Ano, i v PS, jakož i v projevu ke květnovému povstání nešlo o nic jiného než o sousto pro vlastní voliče a o provokaci těch zbylých. Prošla jsem mediasearch, všechny listy např. komentovaly jeho zpochybnění současného systému, resp. poměrně nestoudné srovnání jara 1945 s jarem 2013, za současného popichování proti bohatým lidem.

Jenže, jak správně píšete, M.Z. není blbec. Dobře zná typologii svého voliče (kterým ve skutečnosti pohrdá). A dobře také ví, jakou pozornost vzbudí podobné provokace u normálně myslících lidí. Druhý den se komentáři musí dobře bavit u sklenky vína nebo slivovice. Novináři by jeho řeči vůbec neměli brát vážně, dělají stejnou chybu jako kdysi, když psali o tom, jak bude Zeman vázat stranické knížky do kůže členů ODS ... aby z toho nakonec byla opoziční smlouva.

Opravdu nechápu, jak tyhle Zemanovy řeči může brát - v r. 2013, po tom, co všechno jsme se Zemanem za léta už zažili - někdo vážně.

V. Bok 9.5.2013 0:05

Zeman byl prostě výborný

co dodat? Spatra, pojmenoval problém, navrhl řešení, navíc proveditelné, co chtít víc?

O. Kadlec 9.5.2013 0:31

Re: Zeman byl prostě výborný

No jistě - když vám jde o divadlo tak možná víc ani nemůžete chtít.

Já bych chtěl míň. Máme dnes prezidenta, který chce taky dělat kašpara, jako ten minulý. Jenže tenhle má větší komediální talent, a rozhodl se ho předvádět. Bohužel to znamená, že se bude topořit v parlamentu, na vládě, a bude překážet. Je to stoprocentní egoista a víc už chtít prostě nelze. Jedině míň.

Bohužel to taky znamená, že nebude poptávka po poctivých politicích. Zeman možná vyprovokuje národ, aby vypotil ještě větší kašpary, kteří s ním budou chtít zametat, aby se udělali velkými.

N. Hájková 9.5.2013 1:39

Re: Zeman byl prostě výborný

Kašpaři jsou všichni, vážně berou jen sami sebe a to napříč politickým spektrem (jak se říká) a i když si vždy říkám, že horší to už být nemůže, tak je... Národ je nepoučitelný a na čisté ruce zapomněl....

O. Kadlec 9.5.2013 2:07

Re: Zeman byl prostě výborný

Ne, prosím, kašpaři nemohou být všichni, to byste Zemana zprůměrovala a to jediné si nezaslouží. A může to být ve skutečnosti ještě mnohem horší. Je tady jakási brzda, a to je evropské politické klima, které například v meziválečné Evropě bylo horší než dnes.

Může to být ale mnohem lepší, jenže problém začíná u lhostejných a cynických voličů. Proto máme tak málo slušných a schopných politiků. Na to, aby se slušný a schopný člověk stal politikem musí nejprve kandidovat a pak být zvolen. A to bývá u nás problém.

S. Vaněček Šauerová 9.5.2013 4:07

Výborný Zeman. Ano, to pro ty, kteří nevědí, jaké má prezident v našem ústavním systému kompetence.

Vysvětlete, pane Boku, prosím, jak může prezident republiky zařídit změnu volebního systému, najmenovat si - bez MZV, resp. vlády - namísto velvyslanců obchodní atašé, pustit se do boje s korupcí (jak daleko se dostal jako předseda vlády, když řídil prostřednictvím ministrů vnitro i spravedlnost ?) nebo vystavět kanál Dunaj - Odra -  Labe ? Jo, až jeho SPOZ, opravuji, až SPOZ tohoto nadstranického a společnost sjednocujícího prezidenta vyhraje volby, to bude jiná. Do té doby ale ... :-)

T. Hamet 9.5.2013 4:12

Re: Výborný Zeman. Ano, to pro ty, kteří nevědí, jaké má prezident v našem ústavním systému kompetence.

No jasně, Schwarzenberg by to všechno dokázal mnohem, ale mnohem líp, nicht Wahr?

S. Vaněček Šauerová 9.5.2013 4:23

Jaké "to všechno", prosím ?

Schwarzenberg by se rozhodně nepokoušel být aktivistickým prezidentem. Byl by prezidentem uměřeným, který ví, že nemůže slibovat nic z toho, k čemu nemá kompetence. S tím si pan Zeman ovšem nedělá hlavu. Může navrhovat zákony ? Nemůže. Může jmenovat velvyslance bez vlády ? Nemůže. Miloš Zeman tohle všechno ovšem ví taky. Proč by ale čas od času neuspokojil - ŘEČMI - své voliče, důvěřivé ovečky, které se nějakými pravomocemi nezabývají ? :-)

T. Vodvářka 9.5.2013 5:24

Re: Jaké "to všechno", prosím ?

Ale vážená paní, Vy zapomínáte, že MZ je v podstatě již blahoslavený a jeho kamarila jsou přece apoštolové, kteří nesou jeho "myšlenky" dále, jako tomu bylo kdysi v dávných dobách. Ještě se máme na co těšit.

S. Vaněček Šauerová 9.5.2013 6:42

Já vím, pane Vodvářko. A to jsme teprve na začátku.

Nejlepší cestou, jak se mi zdá, by bylo ho ignorovat. To se týká vlády, jak této, tak i budoucí, a ovšem i PS. Bohužel, Zeman má do nemalé míry ČSSD zmáknutou a najde se i dost pochlebovačů z jiných stran.

Zeman ale zejména provokuje nehoráznostmi a novináři, bohužel, píší. Zajímalo by mě, co by se stalo, kdyby nekomentovali. Ten by se zvenc.

:-)

P. Hofman 9.5.2013 6:53

Re: Já vím, pane Vodvářko. A to jsme teprve na začátku.

Za prvé, nekomentovat není možné, je to přece jenom president.

Za druhé, existuje něco jako "placená žurnalistika". Kdyby bylo potřeba, Lukoil jistě ví, kudy vede cesta do českých médií.

J. Mrázek 9.5.2013 6:11

Kárl by vše nejspíš prospal,že?

Doba je pitomá, nelze si dovolit tupé a nemyslící a pasivní presidenty. Byť mají nulové pravomoci, ale ten Augiášův chlív sněmovna a senát potřebuje alespoň provětrat. Kárl by pouze konstatoval stav. Dávám přednost rýpavosti, která tu a tam dokáže pohnout věcmi. Klidný spánek si fakt nemůžeme dovolit. Už i Lafontaine odepisuje euro a unii a turbulence, které budou následovat spící stoik sice prospí, ale s fatálnímií následky pro jemu svěřený útvar. Nemusím ani Kárla, ani Miloše, mohl bych pragmatického Klause. Což Vám nejspíš způsobí záchvat....

S. Vaněček Šauerová 9.5.2013 6:33

Záchvat ? A nejste nějaký neodůvodněně sebevědomý, pane Mrázku ? :-))

Prezident nemůže ovšem ani nic "provětrávat". Může toliko vést řeči, to je všechno.

Pamatujete si, pane Mrázku, jak Jiří Paroubek pohrozil Klausovi zákazem zahraničních cest ? A byl klid, viďte ? Bohužel jenom do té doby, kdy vfládu převzala ODS. Tam se panu Klausovi se suitou oddaných stoupenců manipulovalo mnohem lépe. Jinými slovy, prezident může být u nás jen tak silný kolik mu dovolí vláda, případně parlament. Je-li slabá vláda (a slabý parlament, u nás lze dnes hovořit o hezky poslušném Senátu), má samozřejmě rozpínavý jedinec pré.

Pragmatického Klause (je to stejný populista jako Zeman) opravdu nemusím, m.j. i proto, že vyznávám zásadu, že v demokracii se MUSÍ střídat, to z velmi dobrých důvodů. U nás to zatím ale vypadá spíše jako v Rusku (nebo třeba v Súdánu). Tihle pánové se drží na špičce státní moci (ano, Zeman pauzíroval) už 24 let. Copak je něco takového v normálním civilizovaném světě možné ? Není už čas, proboha, jim poděkovat a poslat je do důchodu ?

P. Pavlovský 9.5.2013 7:43

Dělám to vlastně nerad, ale musím se V. Klause zastat

Do řady jeho záporných vlastností populismus nepatří.

On jde často velice rád "proti proudu", a to nejenom proti politikům, novinářům či "veřejnému mínění", ale i tzv. "hlasu lidu".

V dobrém i ve zlém. Vzpomeňte tzv. televizní krizi. Stál de facto na straně Bobošíkové!

J. Mrázek 9.5.2013 8:34

ČT dodnes dělá "nomenklaturní" vysílání

Pořád nadržují, namísto nestranného zpravodajství. Tam je vše "při starém" už třicet let ....Bobo ostrou babu jsem nemusel, ale měla pravdu s hodnocením stávky v ČT . Hezký den.

P. Pavlovský 9.5.2013 8:51

Re: ČT dodnes dělá "nomenklaturní" vysílání

V mém argumentu je celkem lhostejné, zda měla pravdu nebo ne.

Postatné je, že "populus" stál většinově proti ní, zatímco V. K. byl při ní, tudíž se projevil jako ne-populista.

To by, IMHO, M. Z. neudělal.

Jinak nápodobně, zde na Vysočině je dnes opravdu nádherně, jen oschne, jdu sekat trávu :-)

A. Sedláčková 9.5.2013 10:26

Re: Dělám to vlastně nerad, ale musím se V. Klause zastat

Ano, v době televizní krize stál podle mnohých hlasů z lidu, i mého, na správné straně.

P. Pavlovský 9.5.2013 10:38

Re: Dělám to vlastně nerad, ale musím se V. Klause zastat

Dle mého názoru ne a byla nás, tuším, většina.

Ale právě ta většina je důlazem, že  V. K. nebyl populista.

J. Šimek 9.5.2013 6:34

Re: Kárl by vše nejspíš prospal,že?

Jen pro připomenutí - pragmaticky za těch 10 let presidentování dokázal VK přesně co ? Kromě celosvětového úspěchu s propiskou, samozřejmě.

J. Mrázek 9.5.2013 6:58

Oba dva prokazujete absenci logiky

O zaslepenosti nemluvě. Klaus není dokonalý, Kárl ještě méně, Miloš také. Nicméně zvednout verbálně mandle senátu a sněmovně je lepší, než tam spát , alespoň trochu posun. Spěte dál a pak se divte .....