28.5.2024 | Svátek má Vilém


Diskuse k článku

Zelenáč ministrem

Ondřej Liška se - zdá se - nevyhnutelně sune k ministerskému postu. Nikdy jsme o něm neslyšeli a až ho vyhodí, s velkou pravděpodobností už o něm nikdy neuslyšíme.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Irena 28.11.2007 23:41

Pan Liška-

další kadet  Biegler  v naší vládě!Že se to tam hejtmanu Ságnerovi ale začíná množit!!!

Irena 28.11.2007 23:33

Pane Astone

Jo pane Astone, tentokrát jste trefi hřebík přesně na hlavičku!Škoda, že tomu tak ve vašem případě nebývá vždy.Ale tentokrát není co dodat!!!R^R^R^R^

pf 28.11.2007 23:06

p. cumil

diky za podrobny komentar ke slatinskym kasartnam - rikalo se jim opravdu Masarykovy?

nikdy jsem se nemohl ubranit jistepocitu hnusu nad lidmi, kteri vystudovali zadara (diky tomu sehnali nejaky slusnejsi flek) a ted objevili ameriku a chteji placene vysoke skolstvi. Obzvlastniho opovrzeni pak chovam k protekcnim pazdratum z bafunarskych rodinek kteri prolezli s usima odrenyma az k lebce obor, kam se bez tlacenky neslo dostat. 

Majda 28.11.2007 23:31

Re: p. cumil

 Ty prestižní vysoké školy za bývalého režimu : zahraniční obchod, právnická a lékařská fakuty. To jste musel mít sakra dobrý kádrový posudek aby jste se na nějakou z techto fakult dostal!

Hrad 1.12.2007 14:31

Re: Re: p. cumil

To teda správný kádrový posudek musel mít skoro každý, kdo se tam dostal. Nejvíce přijaté uchazeče zpochybňují ti, kteří tam neměli co dělat(znalosti, schopnosti).   10 % přijatých odhaduji na tzv. tlačenky(mohu se mýlit, ale ne o řád), které existují pořád, a v daleko větší míře, díky všeobecnému trendu, který není výdobytkem období Reálného socialismu(všem těm, kteří si pletou terminologii), ale situace na trhu. Aby taková politicky prestižní peresona školu dokončila, musela být minimálně celostátně politicky nezastupitelná. Třeba takový Karol Bacílek. I po mnoha letech z úst akademických funkcionářů na Filozofické fakultě Komenského univetzity v Bratislavě se ozývalo "Novák, Novák ste sprostý(hloupý) ako Bacílek. Majdo, hádej v kterých letech jsem to autenticky zaznamenal. Aby jsi to uhádl, musíš se probudit. Být vzhůru neznamená nespát, ale žít.

PetrH 29.11.2007 0:08

Re: p. cumil

Co to je zadara? Učitelé učili zadara, skripta taky zadara, učební pomůcky, provoz školy, to nic nestálo? Nebo to platila strana a vláda ze svého? Nevím, proč by za mé - nebo někoho jiného - vzdělání měli platit ostatní. To je stejný jako s levným bytem pro Křečka a Fischerovou.

Demokrat 28.11.2007 22:27

Oni ti Zelení zase nejsou tak špatní

S prvním odstavcem se dá souhlasit. Ale ten druhý vypadá jako nekonkretně kritický. Zelení mají přece docela solidní volební program. Raději mám stranu, která o všem diskutuje, než tu s pevnou vnitřní strukturou (jakou měla KSČ a pod.). Disciplinované strany jsou pro společnost často velmi nebezpečné neboť snáze prosadí své představy. Mně připadá SZ jako docela zajímavá strana. Je to také jediná neparlamentní strana, která se po dlouhé době dostala do Poslanecké sněmovny!

Bzuk 28.11.2007 22:31

nejsou zdaleka vyzrálí

souhlasím, že by diskuze uvnitř strany měla probíhat. Ale o volebním programu, o vedení. Rozhoduící a demokratická diskuze je pak mezi stranami. A v té by měla být strana jednotná, jinak je slabá a nevěrohodná ...

Lucifer 28.11.2007 22:37

Re: nejsou zdaleka vyzrálí

safra, to mi něco připomíná...;-(

Bzuk 28.11.2007 22:43

Re: Re: nejsou zdaleka vyzrálí

je mi jedno, co ti to připomíná. A pokud volíš stranu, která se není schopna dohodnout vnitřně ani na prioritách a ani na personálních záležitostech, tak je to rovněž tvůj problém...

clay 28.11.2007 22:57

Re: Re: nejsou zdaleka vyzrálí

cílem sdružování lidí do stran je efektivita šance spolurozhodováním protlačit co nejvíc. Jedinec sám neprosadí nic, proto se sdružuje s lidmi stejných nebo podobných názorů a ochotných dospět ke kompromisnímu společnému programu a postupu, který se pak zavazuje v zásadních věcech podpořit. V zájmu efektivity musí být ochoten občas i něco skousnout, stejně jako očekává, že i někdo jiný podpoří jiný většinový názor v jiné věci. Pokud se někdo hodlá chovat v každé situaci jako solitér, nechť jím zůstane

Šumavák 28.11.2007 22:42

Re: Oni ti Zelení zase nejsou tak špatní...

doufejme, že takovou zůstane i do budoucna.

(neparlamentní)

Bzuk 28.11.2007 22:44

Re: Re: Oni ti Zelení zase nejsou tak špatní...

ale tak já jsem docela rád, že tam jsou. Sice jsem je nevolil, ale jejich postup mě potěšil. Nicméně Bursíkovi lidi typu kuchtové či Stropnického vůbec nezávidím - ti nemají v politice fakt co hledat ...

Bzuk 28.11.2007 22:47

Re: Re: Re: Oni ti Zelení zase nejsou tak špatní...

ona už ne a on ještě ne ...

Šumavák 28.11.2007 22:50

a stranický cestovatel Bursík už vůbec ne!

Penc na Hrad!

v hradních zahradách mít mariánku a v příkopu kozy... to nemá nikdo na světě!

Bzuk 28.11.2007 22:52

to teda nemá :-)

nicméně bez Bursíka by to byla pořád jen rozhádaná banda baťůžkářů s 0,5% voličů ....

Šumavák 28.11.2007 23:03

tak tím jsme si to vyjasnili.....to s Vámi i souhlasím.

A jediného opravdu úspěšného politika nominovali omylem.Schwarzenberga.

A když si vzpomenu, jak mu Liška chtěl organizovat pracovní týden a schůzky, tak teď, když bude ministrem, už nebude moci...:-)

a 29.11.2007 12:34

Re: tak tím jsme si to vyjasnili.....to s Vámi i souhlasím.

Blbe, to chtěl Stropnický!!!

Nekritizuj, když neznáš.

Irena 28.11.2007 23:35

Re: Re: Re: Oni ti Zelení zase nejsou tak špatní...

Tady někomu opravdu bzučí!!!

blabol 28.11.2007 21:22

Jen ti, kteří pochopili, že vzdělání je hodnota

mají budoucnost. Ať se jedná o studenty, nebo ať se jedná o rodiče. Vzhledem k tomu, že velká část rodičů (a většina) "dětí" to nechápe, je zapotřebí studium středoškolské a vysokoškolské zpoplatnit. Teprve pak si lidé postupně začnou vážit vzdělání, škol a všeho s tím souvisejícího.

dr Turnovský 28.11.2007 21:25

Re: Jen ti, kteří pochopili, že vzdělání je hodnota

ano, tak nějakR^

Milda 28.11.2007 21:31

Re: Jen ti, kteří pochopili, že vzdělání je hodnota

Jé pane, vy ste ale hloupej! Tento příspěvek jste nemohl myslet vážně. V dnešní době silně klesla úroveň kvality vzdělání.  Zpoplatnění studia znamená jen jeho znepřístupnění a ne zkvalitnění. A vážit si vzdělání? Když bude mít popelář dvojnásobek platu než profesor? Zamyslete se prosím.

blabol 28.11.2007 21:40

Re: Re: Jen ti, kteří pochopili, že vzdělání je hodnota

Úmyslně jsem nemluvil o výšce poplatku a o tom, že to ihned a všude povede ke zlepšení kvality vzdělávání. a už vůbec jsem nepoužil absolutní kvantifikátory "vždy, všichni". Prostředky by neměly být primárně určeny na platy vyučujících či vybavení škol. Poplatky (část) by se mohly vracet zpět studentům ve formě sociálních a prospěchových stipendií. Poplatky by neměly suplovat peníze "od státu".

Poplatek by měl mít spíše psychologický efekt, kterým by se do procesu vzdělávání více zapojili rodiče i "děti".

Lucifer 28.11.2007 21:33

Re: Jen ti, kteří pochopili, že vzdělání je hodnota

Blábol, vzdělání se zpoplatní samo tím, že stvoří hodnoty, které nevzdělaní nejsou schopni stvořit. Většinou je to tak, že se zpoplatní hlavně těm nevzdělaným, ale patřičně vyčůraným. Vzdělání má být placeno společností, protože je to pro ni vždy výhodné. Na vzdělaných je pak, aby to společnosti vrátili. Takže něco jako půjčka za oplátku. A ne že nějaká opice vystuduje, protože papínek má hodně peněz, a nadaný člověk jde uklízet klozety, protože nemá prachy - ale nejdřív tu máš, když seš dobrej, a pak splať svým umem. Když nesplatíš, jdi uklízet klozety;-)

blabol 28.11.2007 21:47

Re: Re: Jen ti, kteří pochopili, že vzdělání je hodnota

Jenže problémem dneška je pokles "kvality vzdělání". A prvotní problém není ve vybavenosti škol, v nechuti či nezájmu učitelů, ale ve studentech. Chyba je v "mysli" studentů. Máte pravdu v tom, že velká část dnešních studentů si myslí, že po škole si budou konečně užívat, koupí si auto apod. Řekl bych, že ani rodiče jim to často nejsou schopni (někdy i ochotni) vysvětlit. Peníze - to je to, co znají všichni, ikdyž pro každého mají jinou hodnotu, hodnotu mají. To chápou i děti.

Šumavák 28.11.2007 22:48

Lucifere, syna jednoho známého nevzali na UK i pře úspěšně složené přijímačky.

Tak sedl, napsal do Oxfordu a dnes už má dostudováno.Na náklady rodiny.

Má také této společnosti vracet ???

PS.

Socialismus skončil 1989. Před 18 lety.

karel smutny 28.11.2007 23:54

Re: Lucifere, syna jednoho známého nevzali na UK i pře úspěšně složené přijímačky.

v roce 1989 skoncil komunismus. socialismus teprve zacina...

Hrad 1.12.2007 18:44

Re: Re: Lucifere, syna jednoho známého nevzali na UK i pře úspěšně složené přijímačky.

Ty blbe. To není urážka, ale diagnóza. Používáš termíny a netušíš co označují(pojem). Mezi lidmi mající vzdělání na úrovni ZŠ před dneska již 17 a více jak 100 lety bys někde mlčky jezdil s voly(tažné zvíře používané běžně před 70 lety, jinak vykastrovaný býk) a také byl neškodný, a lidsky trpěný(pokud bys mlčel). Tvoje "Ho..o, ho..o řekl Švejk, a přidal se nenápadně do rozhovoru" zapáchá omezeností. Možná si říkáš, že v tom je tvůj půvab. Tak nechoď ani do koupelny, ať z něj náhodou nic nesmyješ.

Bzuk 28.11.2007 22:33

souhlas

Hrad 1.12.2007 18:47

Re: Jen ti, kteří pochopili, že vzdělání je hodnota

Chudáku, uvědom si, pokud máš pocit, že ty chápeš, že většina nepochopení spočívá právě z ochoty a snahy chápat.