2.6.2023 | Svátek má Jarmil


Diskuse k článku

Zavinil to Prchal

Jméno marketingového specialisty Marka Prchala proniklo do povědomí širší veřejnosti poté, kdy ho na tiskovce po volbách v roce 2017 Andrej Babiš představil jako svého gurua a políbil ho na čelo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Novák 2.2.2023 6:49

ELEKTROMOBILIZACÉÉÉ!

Vláda schválila nezávazné memorandum s Volkswagenem o gigafactory

Praha - Vláda 1. 2. schválila nezávazné memorandum o porozumění se společností Volkswagen o výstavbě gigafactory na baterie pro elektromobily v Líních u Plzně. Memorandum má nastavit základní parametry budoucí spolupráce, ale nijak nepředznamenává, jak se společnost při výběru lokality nakonec rozhodne. Na tiskové konferenci po jednání vlády to uvedl premiér Petr Fiala (ODS).

Předpokládaná investice do gigafactory se podle Fialy pohybuje kolem 120 miliard korun, ale hlavně by projekt pomohl v úsilí připravit český autoprůmysl na elektromobilitu. Zároveň by to znamenalo příchod nových technologií, vytvoření nových pracovních míst a stabilní příjmy do státního rozpočtu.

"Jsem rád, že se daří slaďovat požadavky potenciálního investora i dotčených obcí a kraje. Pokročili jsme v řešení dopravního napojení právě ve spolupráci s obcemi a vláda dnes v této souvislosti jako další krok na té cestě, abychom z české strany udělali všechno, co je potřeba, a měli šanci získat tento projekt, odsouhlasila nezávazné memorandum o porozumění," uvedl Fiala.

Volkswagen pro umístění své továrny na baterie do elektromobilů zvažuje vedle Česka i lokality v Polsku, Maďarsku či na Slovensku. Rozhodnout by měl do konce března. Stavět by chtěl začít koncem roku 2024 a vyrábět články do baterií od roku 2027. ...

https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/vlada-schvalila-nezavazne-memorandum-s-volkswagenem-o-gigafactory/2319943

V. Vérosta 2.2.2023 7:06

Ježišmarjá, to snad nééé! Elektroauta jsou snad jenom dotační nesmysl poškozující životní prostředí! Víte kolik hnědého uhlí bude muset Německo spálit, aby to mohlo aspoň trochu jezdit! ;-D

R. Langer 2.2.2023 7:08

No, doufám že se ten EUrotunel na dotace z našich daní nikdy nerealizuje. ;-€

P. Kučera 2.2.2023 7:16

Podle mne je to krok vedle, chyba. Elektroauta jsou jen přechodný krok v vodíkovým palivovým článkům, navíc jde o výrobu "špinavou". Němci dobře vědí, proč si to nestaví kousek dál, na svém území. Přitom u nás máme jednu z nejstarších zkušeností s chemickým průmyslem, v Ústí n.L. se stavěl první vodíkovod už před 1. světovou válkou (viz Vesmír 12/2022). Dnes vyvíjíme jako jedni z několika málo států na Zemi vodíkové palivové články za pomoci nejnovějších nanotechnologií; cílem vývoje je jejich zlevnění a zvýšení trvanlivosti (viz tamtéž).

D. Mach 2.2.2023 7:39

Možná v tom bude ten problém. Elektrické dráty jsou nataženy všude, vodíkovody nejsou nikde.