2.6.2024 | Svátek má Jarmil


Diskuse k článku

Záškoláci

Předsedkyni dolní komory našeho parlamentu Miroslavě Němcové vadí, že její kolegové chodí do na poslanecké schůze, jak se jim to hodí. Docházka některých kolegů je sotva padesátiprocentní a mnozí se ani nesnaží své absence omlouvat. A tak přišla se zajímavým nápadem - nechce, aby absentéři platili pokuty, je přesvědčena, že k nápravě poměrů postačí, když budou nosit omluvenky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Tolman 2.4.2011 18:40

Re: Civilizace v Africe neproběhla...

Ještě před asi 10 lety bylo Pobřeží slonoviny kvetoucí země a Abidjanu se říkalo Paříž Afriky. 

A to bylo 50 let po ochodu bílých lidí.

J. Václavíková 2.4.2011 18:36

Re: Civilizace v Africe neproběhla...

A kdyby tam bílý člověk kdysi nevnášel své představy, mohlo to taky vypadat úplně jinak.

H. Lukešová 2.4.2011 18:36

Re: Civilizace v Africe neproběhla...

Je nutné, aby mezinárodní společenství zasáhlo... Černošská etnika se vyvražďují mezi sebou. Poražený nikdy svou porážku neuzná a pak je z toho válka. Tak, jak jsme proti vyvražďování Židů nezasáhli, tak nezasáhneme ani proti vyvražďování afrických etnik. Co jsme udělali proti genocidě Tutsiů, kterou spáchali Hutové? Vůbec nic!!

J. Václavíková 2.4.2011 18:34

Re: Nemáte pravdu

Pro Vaši představu ideální péče byste musel mít schopnosti Ježíše podělit dvěma chleby zástup. Umíte to?

L. Brabencová 2.4.2011 18:34

Re: Civilizace v Africe neproběhla...

stejně jako bílá.

H. Lukešová 2.4.2011 18:31

Re: Civilizace v Africe neproběhla...

Ono, omlouvám se za výraz "negr", jen je smutný fakt, že se černošská etnika mezi sebou bijí a válčí o sto šest.

J. Václavíková 2.4.2011 18:30

Re: Pokud se pravice nepoučí, dopadne to zajímavě...

Nemůžu se zbavit neodbytné představy, že jste na prosperitě oranžové strany osobně zainteresován, jinak byste přece nemohl přehlížet do očí bijící fakta, jako je např. skutečnost, že tato strana zatím každou seriozní nabídku na spolupráci na potřebných reformách podupala. Ať už to byla možnost vyslat své odborníky do NERVu, či Johnova nabídka míst na vnitru, ČSSD má vždy stejnou odpověď. Tak už tu prosím neagitujte, tady polarizovaným názorům naštěstí pšenka nekvete.

S. Vaněček Šauerová 2.4.2011 18:25

Ano, autorovi jsem nevěnovala pozornost. Nemyslím, že by byl podstatný.

Že ? :-))

P.S.: Přesto si sypu popel na hlavu. :-)

J. Václavíková 2.4.2011 18:21

Re: Civilizace v Africe neproběhla...

Můžete vysvětlit, proč používáte pro lidi sužované občanskou válkou výraz ,,negři se mlátí..."?

J. Tolman 2.4.2011 18:00

Re: Civilizace v Africe neproběhla...

Ten boj v pořeží slonoviny je velmi důležitý, a to i pro nás (ČR). Se zásadních důvodů. V Africe se rozmohl nešvar, že se sice napodobily demokratické volby, ale poté poražený odmítl uznat výsledek a prohlásil se za vítěze voleb (např. Mugabe v Zambii, ale bylo jich více). Zde je šance, že se k moci dostane skutečný vítěz voleb, a to dokonce s pomocí ze zahraničí (OAS). Dodává to naději jiným státům, že pokud by se nějakému prezidentovi nechtělo odejít (a komu by se chtělo), dá se přinutit.

J. Tolman 2.4.2011 17:48

Re: Ta nula umí i španělsky... Dzp.

Španělsky jsem pana prezidenta  mluvit neslyšel, ale jeho anglická výslovnost na záznamech na youtube není nic moc. Například dost  "dzíká". Jeden jeho rozhovor jsem kdsi pomalu prošel a zaznamenal chyby a bylo jich dost. Ovšem jinak se samozřejmě domluvil a muvil reativně plynně, ale opět, pro profesionála to není nic až zas tak těžkého. Ale tu výslovnost jsem očekával lepší.

P. Boublíková 2.4.2011 17:45

Re: Nemáte pravdu

Byl to myslím natalizumab, monoklonální protilátka používaná při léčení roztroušené sklerózy, který pan ministr Rath zakázal hradit pojišťovnám a nechal nemocné na kortikoidech a imunosupresivech....

J. Tolman 2.4.2011 17:43

Re: Ta nula umí i španělsky... Dzp.

Ano, ale tito lidé se naučí pouze primitivně konverzovat, což by mohlo stačit na to, abyste na nějakém večírku byla hvězdou. Ale znalost jazyka to není. Tu získáte pouze přes gramatiku. Ten pobyt venku k tomu je samozřejmě plus. 

P. Boublíková 2.4.2011 17:41

Re: Nemáte pravdu

No, zatím je to tak, že nadstandard léčby schvaluje revizní lékař (a ne vždy všem) a v budoucnu, po zavedení standradů, si nadstandard (i léčby) budeme platit sami, není-liž pravda.  Na řadu léků - týká se to zejména monoklonálních protilátek - existují pořadníky, ne každý se dočká, a tak kdo na to má si raději léky koupí. To je realita, se kterou ovšem nic nenadělají ani socani (jak se možná domnívá pan Vízek) - existovala i za socanů, existuje nyní a bude existovat i nadále...

M. Moravcová 2.4.2011 17:37

Re: Nemáte pravdu

Pane Vízkui, když už můj život bude stát za "enoooono" ze zdravotního hlediska a nebudu mít vyhlídky ke zlepšení zdravotního stavu , bude mi nad 75 let., rádá zesnu v klidu ( i když budu  mít miliony ve strožoku).. bez zbytečného udržování a plýtvání zdravoitních nákladů a neúměrného zatěžování svých blízkých. Já se sem totiž ještě vrátím.

L. Brabencová 2.4.2011 17:36

Re: Ta nula umí i španělsky... Dzp.

nejlepší jsou zahraniční cesty, nebo příbuzní v cizině.

J. Tolman 2.4.2011 17:34

Re: Ta nula umí i španělsky... Dzp.

Mám s tím nějaké zkušenosti. Důležitá je chuť se učit a vytrvalost. Pokud má někdo příležitosti jako jsou zahraniční stáže a cesty, jehoúřad mu zajistí soukromého pedagoga v pracovní době, je to brnkačka.

H. Lukešová 2.4.2011 17:32

Re: Civilizace v Africe neproběhla...

Negři se mlátí o sto šest...

L. Brabencová 2.4.2011 17:29

Re: Nemáte pravdu

p.Vízek, jsem zdravotnice, to co píšete je nesmysl.Základní léčbu dostane každý, dokonce i ten,co neplatí pojištění.Nikoho nesmíme odmítnout. Nadstandart si každý musí platit sám.Ale ten se netýká léčby.

H. Lukešová 2.4.2011 17:28

Je vjsou vůbec k něčemu mezinárodní organizace?

http://www.lidovky.cz/etnicke-vrazdeni-v-pobrezi-slonoviny-800-mrtvych-ftv-/ln_zahranici.asp?c=A110402_092236_ln_zahranici_ape

M. Moravcová 2.4.2011 17:28

Re: Tento ubožáček byl nalezen

Nevím jestli reakce byla na mne, ale smrt je prostě  smrt.  Smrt někoho cizího mně přijde jako něco naprosto normálního, přirozeného. Příroda. Smrt někoho blízkého je bolestná, a přesto  normální. To si prožiju a odbrečím sama, do toho nikomu  nic není. To ještě neznamená, že nebudu nazývat věci pravými jmény.  Jestliže jste hnusná, nebudu vám říkat, že vám to sluší. Ač by to bylo humánní. Ale já buď mlčím, nebo to řeknu, jak to je.

F. Vízek 2.4.2011 17:25

Nemáte pravdu

Smrt sice přijde pro každého, ale důležité je KDY a také JAK se bude umírat (= proces, který někdy trvá měsíce)...

Pokud peníze budou i ve zdravotnictví v hlavní roli, potom nejvíce léčeni nebudou ti nejvíce nemocní, ale nejvíce bohatí. .

To jim zajistí nejen ono "KDY" a hlavně ono "JAK"...

Nemyslím si, že právě o to usilovali občané  v "sametových dnech 1989" při cinkání klíči. 

L. Brabencová 2.4.2011 17:23

Re: Ta nula umí i španělsky... Dzp.

na to musí být buňky.Každý se cizí jazyk nenaučí, je to jako s matematikou. Pro někoho je jednoduchá, ale většina ji nikdy nepochopí.

F. Vízek 2.4.2011 17:18

Pokud se pravice nepoučí, dopadne to zajímavě...

Kdekdo si myslel, že Topolánko - Čunkova vláda držená Melčákem a Pohankou je už politické dno... Ukazuje se, že to byl omyl. Nečas se svou kamarilou předvádí věci zcela nevídané...

ČSSD po vyhraných volbách poslaneckých, po vyhraných volbách senátních a po vyhraných volbách krajských by měla být minimálně stranou RESPEKTOVANOU pro vážná jednání o všem, co se na vládní úrovni "kuje". 

Tak by se choval každý dospělý vládní politik v demokratické zemi, protože volební signál veřejnosti by bral vážně.

V Česku je to jinak...  Demokratické volby - nevolby: nepřítel je znám. Je to ČSSD, byť pět let nevládne a pod palcem nemá žádné ministerstvo...  A jak to všude "klape"!   Inu - občan vidí a dává to znát.

PS: Jen aby se ti dosavadní nevoliči (= až 35 % občanů !) nerozhodli potrestat více než dvacetiletou demokracii protestní volbou komunistů. To by bylo "tóčo"...

J. Tolman 2.4.2011 17:18

Re: Ta nula umí i španělsky... Dzp.

Španělsky mluví vodvoka asi půl miliardy lidí, a mezi nimi je obrovské množství nul. A já vám něco prozradím. Pokud se naučíte dobře jeden evropský jazyk a češtinu, ovládnete obecnou gramatiku a bude trochu sečtělý, nebudete mít problémy se po krátkém zácviku domluvit s    většinou hlavních evropských jazyků, ať už germánských nebo románských či hispánských. 

M. Moravcová 2.4.2011 17:17

Re: Tento ubožáček byl nalezen

Pane Tolmane, musela jsem se v životě rozloučit s několika svými zvířecími miláčky a představte si, že to bylo velmi lidské, smutné, bolestné  a přesto chcípli.Jen jednou jsme nechali pejska "usnout".

L. Brabencová 2.4.2011 17:17

Re: Smrt je hlavním předpokladem života ! Dzp.

a je to jediná spravedlnost, tady žádná protekce neexistuje, penězi ji nepodplatíš.

K. Janyška 2.4.2011 17:14

Smrt je hlavním předpokladem života ! Dzp.

L. Brabencová 2.4.2011 17:13

Re: Ta nula umí i španělsky... Dzp.

Klaus umí španělsky ze studentských  let. Učili se spolu s Livií, ale ta neměla takové schopnosti se rychle učit cizí jazyky jako Václav, takže podle jejich slov, značně zaostávala.

K. Janyška 2.4.2011 17:13

Re: Tento ubožáček byl nalezen

Tolman, je svoboda, říkejte si třeba, že Vám zdechla matka a zemřel králík.. Ale v tom problém není ! Lidská morálka je lidská morálka a má se dodžovat. Mimochodem, kdo jí nedodržuje, stejně dostane od ostatních, tak či tak, nakonec přes držku... Dzp.