5.6.2024 | Svátek má Dobroslav


Diskuse k článku

Zase Velikonoce

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
AeroKarel 9.4.2007 15:28

Další zábavu podnětnou i zvrhlou

přeji, metelím ven projet nějaké vozidlo.

Starý J. 9.4.2007 15:27

Re: "proboha proberme se a začněme skutečně žít !!"

R^R^R^

baci 9.4.2007 15:24

ad aero karel letnice

ano máte pravdu svatodušní svátky jsou přiřazeny k starožidovskému svátku Letnic souhlasím je co slavit ale lze také věřit hezký den

Starý J. 9.4.2007 15:20

Ale autora

Většina našinců žádné křesťanství neuznává - stejně jako Vy - takže   žádnou "křesťanskou skromnost" neproklamuje! Nevím o čem je tedy řeč.  Ty doby, kdy se na Štědrý den a na Velký pátek a Bílou sobotu držel půst si u nás vzpomíná jen málo lidí. A husa byla tak maximálně dvakrát v roce - tak proč ji nesnít na největší křesťanské svátky? (Vlastně husa na Velikonoce ne - to byla máma housat, ale kůzle nebo jehně.)

AeroKarel 9.4.2007 15:06

Re: AreoKarel: Radoby pravicak Klausova typu? Modry, kdyz je to bezpecne, profitabilni?

To mluvíte z cesty už v tak brzkou hodinu?

lenoch 9.4.2007 15:03

stromek nezdobim, vejce nebarvim

a prece mam rada  kazde svatky, pokud je volno, taky soboty a nedele. A to nedelam manualne !!v kamenolomu!!, jako soudruh Vizek.

JK 9.4.2007 15:01

Wágner odsuzuje konercializaci svátků, přitom mu vadí zavřené obchody, mrtvá TV ...:

K BigBeatu a jiné únikovce se vyjadřovat nebudu. Nesleduji, nezajímám se, žádná taková hudba (a hudba obecně) takový význam v mém životě nemá (stejně jako většina umění a umělců).

Nevím jak si stěžujete na kometrcializaci a přitom vám vadi, že je "mrtvo, nic" na TV atd. v době svátků. To by jste měl vítat, čas na meditaci nebo naslouchání toho křupajícího sněhu, nemyslíte? Ti, co si stěžují na komercializaci svátků naopak ticho vítají. Vy ale kritizujete zprava i zleva, oboje.

Mám dojem, jestli netrpíte depresí (když i tak zdravá, normální věc, jako mrknout do kalendáře, zda je svátek jeden nebo dva dny je problém).

“Obchody jsou zavřené": jo ta komercializace, že jo!  Vypadá to, že jste ale nakonec našel alespon jednu otevřenou, nezkomercializovanou, šrajtofli neničící IV. cenovou.  Ve ktere jste svuj sloupek sepsal, s peti pivy v hlave,

JK 9.4.2007 14:58

Vůbec NE originální, ale plytké rozjímání. Ale tržní ekonomika, chléb a hry vždy (a více) zvítězí!:

Pane Wagnere, nebojte se, mně "nepřipadáte zakomplexovaný a nesnášenlivý" tím že "ale skutečně nemáte rád svátky". Většina mužů oproti většině žen (a dětí) není ze svátků hin. Vaše rozjímání mi - zejména na sloupkaře - připadá neoriginální, tuctové, banální,minimální hodnota.

Vaše "zprofanovanost,  komercionalizace a pokrytectví", to je  jako od naivky puberťáka. Ve světe dospělých, zejména světě kapitálu, skoro vše ( a svátky jsou velký byznis) má své komerční, pragmatické důvody. Že se divíte? Za komunismu to bylo snadnější, potřeba ODBYTU zboží nebyla jako za nadprodukce globálního kapitalismu. Kdyby jste byl zodpovědný za odbyt, vymýšlel by jste i jiné triky než komercializaci svátků (a zavádění dalších).  Z vašeho "křupajícího sněhu" po půlnoční byznis nekouká, leda že by jste měl poslední špičkové boty a spal v de luxe hotelu.

Maloobchodní sezóna před svátky se musí stále prodlužovat a lidé zadlužovat, aby se ODBYT hýbal. Navíc, tlaky na populaci, od dětí přes ženy atd. aby si "dovolili” co si sousedi dovolí, je nevyhnutelny zejména ve společenském a ekonomickém modelu, který jsme si prý po 89. vybrali. Dárky "nejsou pitomý zvyk", jak vy nepravicově (ikdyž jste pravičák), snad jako pánbíčkář (ikdyž jste neznaboh) odsuzujete: Naopak, kupovat a spotřebovávat je vlastenecké, protrzní, zodpovědné občanské jednání. Kola trhu třeba roztácet!

Je ale vidět že jste slaboch, tlakům podléháte, ikdyž s tím nesouhlasíte, neboť asi ženy a děti ve vašem životě "důkazy lásky", tedy dárky vyžadují a vy nejste schopen filozofií jakou zde předvádíte jim vysvětlit, že je to pitomost.  Vy snad nejste ani pravicový vlastenec: národní zvyk (EU zakázaný) s pomlázkou vám nevoněl! Dokonce se styděl! Místo aby jako chlap, ženské sexuálně proháněl! K BigBeatu a jiné únikovce se vyjadřovat nebudu. 

(dokončení níže)

chytrý horák 9.4.2007 14:53

Re: Re: Re: Re: Dovolím si připomenout

Pochopitelně, jen se snažím vyvážit převládající argumentaci levice.

JK 9.4.2007 14:40

AreoKarel: Radoby pravicak Klausova typu? Modry, kdyz je to bezpecne, profitabilni?

Klaus bytostne potreboval Rumla jako fikovy list sve disidentske nahoty, zvlastepak kdyz nikoho nepresvedcil tim, ze komunistce od 16-ti let Rite Budinske-Mlynarove-Klimove ppravdu, ale opravdu dal do samizdatove Tvare jeden clanecek pod statecnym, hezkym ceskym originalnim pseudonymem Kosmas. Cesky malomestak  ma Klause rad, neb je jejich prototyp "pragmatika".

AndyO 9.4.2007 14:40

Re: PRAVDA VÁM PŘEKÁŽÍ !!!

aspoň nekecejte, Vízku. V době, kdy, jak vy píšete, nastalo "tání", dělal Maňásek, mimořádně nadaný a komunisty z vysoké školy vyhozený, kdysi  za podpis charty i vězněný matematik sanitáře, o škole si nemohl nechat ani zdát. Tisíce lidí neměli šanci na školu, na práci, kterou chtěli a uměli dělat.  Kdo z politicky perzekvovaných by mohl dělat doktorát, ač nebyl vynálezcem léku proti rakovině, to ví každý- cena byla předem daná a podmínky také. Autoři vydávali knihy pod cizími jmény, aby vůbec mohli vidět svá díla mezi veřejností. Udávalo se ostopéro. Kolegyně udělala pětkrát přijímačky na medicínu a pětkrát jí odpověděli, že není vhodné, aby studovala, protože rodina nezaručuje..ble ble, její táta skutečně pracoval ve fabrice, dříve ve výzkumném ústavu. V roce 1988 zemřel ve vězení Pavel Wonka. 

Dělejte si srandu z někoho jiného, člověče.

AeroKarel 9.4.2007 14:31

"proboha proberme se a začněme skutečně žít !!"

Proboha, a co vám brání? Nestačí vám vaše sváteční zaujetí? Potřebujete k tomu ještě i ty ze supermarketu? Jděte si klidně do přírody, do kostela, do Španělska, a nechte jiné, ať si také jdou kam chtějí.

AeroKarel 9.4.2007 14:29

Re: PRAVDA VÁM PŘEKÁŽÍ !!!

Víku, dejte už pokoj a snažte se pochopit, že důvod k občasné polemice s vámi je ve vašich současných, intenzivně šířených (IMHO mylných) myšlenkách. To, že jste se kdysi účastnil nějakého frakčního boje v KSČ už zajímá jen vás, to nám nemusíte pořád otloukat o hlavu. Možná to jen trochu vysvětluje váš setrvalý příklon k socialismu, ideji jak jiným vnutit své předsudky, případně žít za jejich peníze. Vaše současné myšlenky to nijak nepotvrzuje ani nepopírá. Ani ono slavné působení v lomu.

AeroKarel 9.4.2007 14:24

Re: zbožní hoši z moravy

No jo, než do toho začali křesťané šťourat, tak to byl svátek slunovratu, ke svátku jara se to zase vrátilo a místo svatodušních se také nějaký původní dá najít. To se táhne už od pračlověka Janečka, to křesťanství v tom je jen epizoda. Ale hlavně, že je co slavit, případně nějaký volný den.

F.VÍZEK 9.4.2007 14:22

PRAVDA VÁM PŘEKÁŽÍ !!!

Pravda Vám překáží!  A také to, že nemůžete uvěřit, že by se otec čtyř dětí mohl pustit do zápasu s totalitním režimem, podat žalobu na stát, nedat se zlanařit pro StB a zůstat i nyní za demokracie levicově orientovaným socialistou.  To je můj případ.   A že mě komunisté považovali za pravicového oportunistu a antisocialistu? Tím se nevzrušujte, neměli pravdu, kdyby našli něco "kriminálního", jistě by to využili...

Doktorát z matematiky jsem na KU v Praze získal nepochybně díky politickému tání, které po Brežněvově smrti v roce 1982 nastalo a nepochybně kvůli strachu našich husákovců z Gorbačovovy perestrojky a glasnosti.  Jiné vysvětlení pro to nemám.  Bojoval jsem za to drahně let. A že to nebylo "za něco" dokládá skutečnost, že ani poté jsem nešel od lopaty, ale dalších skoro pět let (až do ledna 1990) manuálně dělal v kamenolomu (Liberec, Králův Háj).

baci 9.4.2007 14:10

Re: Ha ha ha "zbožný hochu z Moravy" proto u vás na Moravě vyhráli socani z komoušema? :-)

bohužel máte úplnou pravdu

baci 9.4.2007 14:09

ad pan Vízek

k těm vyučním listům.Vlastním jeden vyučni list na práci zvanou"zajištovač zadků",aby si to někdo špatně nevykládal.Je to práce u kruhu,kdy k vám každých 2O vteřin přijelo kopyto na,které člověk přede mnou natáhl punčošku neboli vnitřek a ja jsem to zajistil sicherheistkou vzadu a za mnou pak byl zajištovač předků.

blbej socan 9.4.2007 14:08

Re: Re: Netahejte nás do svejch úchyláren,socializmus si rozvracet nedáme !!!

Joooooo,na závazky my oranjes slyšíme, "Více píce republice,to je naše agitace",hlavně že nebudeme muset makat ;-D;-D;-D

Haf 9.4.2007 14:06

Re: Jakej tapetář? Jsem kameník disident,zapište si to za uši !!! Ještě o mě uslyšíte

Doktor pajsr. Dzp.

Policejní doktoři práv - např. bejvalej starosta v Peci p.Sn. Padouch - měli vzdělání koupený za 3 ročky. Hlavně naprosto pod úrovní. Jasně - doktor kameníků.

Jenda 9.4.2007 14:05

Ha ha ha "zbožný hochu z Moravy" proto u vás na Moravě vyhráli socani z komoušema? :-)

blbej socan 9.4.2007 14:03

Vždyť má Paroubek pravdu,zvýšit dluhy o 100% a pořádně se nažrat za cizí

Ať to stojí co to stojí;-D;-D;-D"Opálení" neplatiči nájemného už se taky přidali,za byt za který neplatí ,chtějí milion odstupného a nový byt ;-D;-D;-DVykořisťovat se rozhodně nenecháme !!!

Haf 9.4.2007 14:02

Re: Netahejte nás do svejch úchyláren,socializmus si rozvracet nedáme !!!

Budovali ste ho, blbí socani, 8 let. My si vůbec nenecháme nabourávat ten jen náš, českej kapitálismus, jeho základy a však my se k němu dopracujem a do 30ti let předhoníme i Rakousko. Kdybychom kvůli tomu měli nechat bouchnout i Temelína.;-(

baci 9.4.2007 14:01

zbožní hoši z moravy

myslím si,že je to důsledek minulého režimu a vrozeného ateismu v českých zemích ony ty svátky byly 3 podle důležitosti-Hod Boží velikonoční,hod Boží svatodušní a hod Boží vánoční.Z vánoc se stal svátek nákupnictví,z velikonoc byly udělány svátky jara a svatodušní svátky už nikdo nezná.Mně jako synkovi z Moravy to,ale zůstalo z mladí takže se na svátky těším.

blbej socan 9.4.2007 13:56

Netahejte nás do svejch úchyláren,socializmus si rozvracet nedáme !!!

clay 9.4.2007 13:51

Re: ČSSD je Velikonoční beránek

a terazky ste majorom?;-D

Skybird 9.4.2007 13:49

Zvláštní chápání svátků člověkěm českým .

Právě jsem v pěti dnech projel kus Španělska a severního Portugalska. Velikonoční svátky tam jsou velmi pohodové a hlavně mají duchovní náboj. To je něco, co u nás chybí. A tím nemyslím nějaké bigotní křesťany, ale lid obecný, který to již s vírou zas až tolik nepřehání.

Supermarkety a drtivá většina obchodů samozřejmě zavřeny a nějak ti obchodníci nekrachují a lidé nestrádají nedostatkem tovaru. Rodinné večeře, kulturní akce, naplněné kavárničky, restaurace a bary. No a samozřejmě tradice - procesí v každé farnosti, které je skutečně reprezentativní událostí. V čele  kromě církevních i obecní  vašnostové a vážení občané, vypadající skutečně na prvý pohled ctihodně. Na chodnících davy lidí. Nikde jsem nespatřil opilce či někoho ověšeného narvanými taškami materiálna.

Potom návrat do Prahy a nutkání neustále si mnout oči a štípat se do tváře: Je to skutečně tady ten ráj na pohled ? Nejsou kromě těch spořebitelských úhlů pohledu důležité i ty další ? Nepřevrátili jsme si nějak tu stupnici hodnot ? Otevřeš internet a hned Čuňkárny, Pablbkoviny, Tupohlavoviny ......  proboha proberme se a začněme skutečně žít !!

clay 9.4.2007 13:46

Re: na lichotky si ja AndyO nehraju, jde o jednoduche konstatovani

to jako škemráte, aby tu někdo uznal, že "zde na Psu patrite k tem malo komentatorum, kteri se jako levicove orientovani daji cist"? ;-D;-D;-D;-D

Jenda 9.4.2007 13:44

Tak jsem se dočkal,Paroubkovo Urvi et Orvi je socialistické požehnání :-)

Paroubek: Navrhovaná reforma je antisociální a antisolidární,

není dokonce anticikánská ? ;-D;-D;-D

Haf 9.4.2007 13:43

Re: ČSSD je Velikonoční beránek

je nejvyšší čas podříznout velikonočního beránka, česnek. cibule, nádivka, brambory

Haf 9.4.2007 13:32

Re: Tradice? Jak se to vezme .My v ČSSD máme dokonce Síň tradic dělnického hnutí !!!

To by ste tam nejdřív museli pověsit Altnera - brzy bude stánek fuč.i s tradicema v (Y)

Jedině u komoušů - u Švagerků v Hradci