1.6.2024 | Svátek má Laura


Diskuse k článku

Za korunu

Jako kouli na noze vleče za sebou vláda případ Ostravsko-karvinských dolů. Jsou ztrátové, jak už teď hlubinné doly bývají. Těžba v nich je náročná, samozřejmě fyzicky, z hlediska ekonomického je ale podstatné, že se prostě nevyplácí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Berka 3.5.2016 9:49

Re: OKR půjde do kopru.

Socializují ztráty, systémem: zisky jsme pobrali, teď jsme ve ztrátě a tak státe pomoz!

O. Uživatel 3.5.2016 10:00

Uživatel požádal o vymazání
A. Trick 3.5.2016 11:22

Re: OKR půjde do kopru.

Ale je, ekonomisto.

M. Prokop 3.5.2016 10:47

Re: OKR půjde do kopru.

Kdopak to tomu Bakalovi prodal, oni "znalče" kapitalismu?

O. Uživatel 3.5.2016 9:37

Uživatel požádal o vymazání
P. Vandas 3.5.2016 9:35

V Dolním žlebu bych vybetonoval hráz se zdymadlem.

To by bylo jezero, jako hrom. Pouštěl bych do Němec vodu jen tehdy, když by s ní odpluly naše lodi do Hamburku. :-):-):-)

F. Doušek 3.5.2016 10:06

Re: V Dolním žlebu bych vybetonoval hráz se zdymadlem.

To by vás vietnamští obchodníci na protějším břehu hnali ....

J. Vobr 3.5.2016 10:19

Re: V Dolním žlebu bych vybetonoval hráz se zdymadlem.

:-)))

:-)))

:-)))

P. Selinger 3.5.2016 11:09

Re: V Dolním žlebu bych vybetonoval hráz se zdymadlem.

Výšku hráze bych stanovil na 76 metrů - tím by bylo Labe usplavněno až do Pardubic...

P. Vandas 3.5.2016 9:28

Průplav Labe-Dunaj-Odra půjde definitivně do kopru.

A já si jej tak přeji. :-):-):-)

O. Uživatel 3.5.2016 9:34

Uživatel požádal o vymazání
J. Hovorka 3.5.2016 9:21

jezy na Labi jeste jednou

Zkuste vypsat tendr na splavnění jezů na Labi pod Ústím nad Labem až ke

státní hranici za podmínek, že stavitel budu stavbu financovat a

udržovat ze svého, podobně jako se staví soukromé dálnice. Bude moci

samozřejmě vybírat poplatky za provoz. Garantuji, že se NIKDO

nepřihlásí, protože do tak ztrátového podniku by nikdo nešel.

J. Hovorka 3.5.2016 9:21

jezy na Labi

Po Labi NEMUŽE pricipialně fungovat ekologicka doprava z mnoha důvodů:

1.Labe NENÍ splavne po dostatečnou část roku zejména v Německu, tj výstavba jezů na Labi v naší krajině unikátním údolí neřeší dopravu do Hamburku

2. Řeka v tomto místě nese obrovská množství sedimentů. Ty budou případné jezy velmi rychle zanášet. Údržba jezů půjde na vrub státu.

3.Údolím běží dvoukolejná železnice. TO je nejekologičtější alternativa dopravy. Nicméně, výstavbě logistických center v Děčíně nebo v Ústí nad Labem NENÍ takový "vejvar" jako stavba jezů, a proto toto řešení nemá takovou podporu.

Je s podivem, jak takový ekologický, ekonomický ale i KULTURNÍ NESMYSL, jako je výstavba jezů v unikátním údolí Labe má kočičí život. Nikdo, kromě stavbařů, totiž jezy nepotřebuje.

J. Novotny 3.5.2016 9:27

Re: jezy na Labi

Jakým způsobem měříte ekologičnost dopravy?

J. Vobr 3.5.2016 10:07

ŠUPLÉROU, vole !!!

Tu-ááá.

P. Schuster 3.5.2016 9:13

Já jsem horník, kdo je více

Je zajímavé jak se kolem horníků OKD, kterých bylo kolem kdysi 10 000 se dělají takové cavyky. Když v Brně klekla Královopolská strojírna, Zbrojovka i Zetor tak ztratilo práci přes 25 000 lidí a vláda neudělala vůbec nic. Asi pořád platí, že náš první dělnický prezident byl horník a kdo je víc?

P. Novák 3.5.2016 9:22

Re: Já jsem horník, kdo je více

Truhlář. Ale jinak souhlas.

D. Polanský 3.5.2016 9:31

Re: Já jsem horník, kdo je více

V Brně toho kleklo více, třebaže již na objem pracovníků to nebylo tak dramatické. Zase to berte tak, že v ulicích blízko centra, jinak komerčně velice zajímavých adresách, bydlí hromada Romů. Cejl, Bratislavská, Francouzská. Když jsem to ukazoval jednomu Francouzovi, tak to nechápal. A stále se odvolával na Paříž, já mu říkal, skrze dceru, že to je na Brně jedinečné. Kroutil hlavou a asi krutí dodnes.

A. Zajícová 3.5.2016 10:54

Re: Já jsem horník, kdo je více

tak ať moc nekroutí, na Montmartre žije víc černochů než v Africe.

P. Harabaska 3.5.2016 9:36

Re: Já jsem horník, kdo je více

Náš první dělnický prezident, se narodil v Dědicích, byl truhlář a ve Vídni studoval pod pouliční lampou. Jako prezident žil i z práce horníků na Ostravsku. Mr. Telička se narodil ve Washingtonu, studoval v Praze, stejně jako Gottwald byl členem KSČ a nyní je členem představenstva NWR, jež převzala doly OKD. Také byl členem dozorčí komise firmy OKD Byty spravující "ukradené" byty, v nichž žijí horníci, z jejichž práce pan Telička dostal odměny ve výši téměř 12 milionů korun. Nyní se již podnikatelské činnosti nevěnuje, aby byl "čistý" pro splnění svých politických ambicí. Podobně jako jeho bývalý stranický soudruh v KSČ Gottwald by se rád stal prezidentem. Co všechno mají oba bývalí členové KSČ společného?

P. Schuster 3.5.2016 10:02

Re: Já jsem horník, kdo je více

Nyní vím, proč tak zasvěceně mluvil v OVM o OKD. Máte výborný postřeh. Já jsem reagoval nato, že si pamatuji jak se KG rád fotografoval v hornické uniformě a komunisté o něm mluvili jako o horníkovi.

M. Franková 3.5.2016 8:49

Nic proti havířům, ale

nepamatuji se, že by se tropil takový povyk kolen např. OP Prostějov. To ve své době zaměstnávalo celkem 16 tisíc dělníků - nemluvě o napojeném textilním průmyslu. Jen centrální závod jich měl 10 tisíc v PV. Ale, to byly převážně ženy cca - 85 procent.

Oni ti havíři jsou něco extra? Mají jiný spotřební koš a vyměšování? Navíc se textilní závody zavíraly v době daleko horších ekonomických podmínek a valná většina zaměstnanců skončila na úřadech práce. Ať se horník postará. V Anglii to taky nikdo neřešil. Madam Thatcher doly zavřela a po ptákách.

I. Břízová 3.5.2016 9:09

Re: Nic proti havířům, ale

Je to zajímavé. Velká starost, aby se necítila uražená kdejaká menšina, ale že se může cítit uražen každý propuštěný o kterého se nikdo nepostará....

J. Ptáček 3.5.2016 8:42

To víno není zas tak čisté jak nám Aston nalévá.

S jezy na Labi to zřejmě není tak jednoduché, Aston by si o tom měl něco zjistit, když už o tom musí psát. Naši rejdaři používají staré nákladní lodě s hlubším ponorem, proto potřebují zvednout hladinu. Kdyby si opatřili lodě nové, s nízkým ponorem, jako se používají od nás na západ, mohli by jezdit po Labi už dnes. Jenže nové lodě stojí peníze a když prosadí stavbu drahých jezů, tak to zaplatí stát. Takže to víno není zas tak čisté jak nám Aston nalévá.

J. Novotny 3.5.2016 8:54

Re: To víno není zas tak čisté jak nám Aston nalévá.

Tak ano, určitou část roku ty lodě projedou. Ale aby to bylo ekonomicky smysluplné, tak musí být infrastruktura vytížená (lodě, přístavy, návazný provoz), nejde, aby to fungovalo pouze 3-4 měsíce v roce. K tomu jsou kontrakty na alternativu (železnice) ve větších objemech minimálně roční, takže to ani moc nejde kombinovat.

V případě jezu by se vyplatily nové provozy, dnes se přežívá na stávající infrastruktuře.

P. Hlosta 3.5.2016 8:32

Komu to ještě nedošlo?

Nezaměstnanost je nedobrý na pocit, když se to začne týkat osobně. Pominu-li tunel v OKD i nebezpečně hloupé jednání vlád, pak zaměstnaný havíř je ten, kdo se choval neprozíravě. Ono totiž je víc než lákavé vzít zaměstnání v dlouhodobé perspektivě hrozící vyhazovem jednou, ale za dost peněz do té doby. Jistota v havířině žádná a přesto vyhledávaná. Dokonce ani ten učební obor není nijak nadšeně žádaný.

Havíři jsou většinou prostí lidé, co košile je pro ně blíž než kabát a tak se nejde divit, že spoléhají na náhody a nejsou prozíraví. Takové potřebovali majitelé dolů a byli ochotni je platit. Majitelé dolů se také chovají přirozeně tržně a snažili se proto trhnout co nejvíc. Co narvali trháním, to vytáhli pryč. Zbývá poslední skupina, co chce trhnout co nejvíc. Na kom? Na státu. Proto tohle vydírání. Vlády se chovaly k majitelům příznivě od počátku, tak proč ne na jejich konci.

Shrnuto - vlády jsou vinny za stav v současnosti. Ovšem vlády vzešly ze zastupitelské demokracie, takže odpovědnost mít nebudou. Odpovědni jsou proto všichni občané, ale vlády ne. Nést odpovědnost musí havíři a spoluobčané. Taková je doba a jiná na dohled. Socík skončil už před čtvrt stoletím a mnohým to ještě nedošlo!

P. Hlosta 3.5.2016 8:36

Re: Komu to ještě nedošlo?

oprava ... jiná není na dohled.

J. Novotny 3.5.2016 9:00

Re: Komu to ještě nedošlo?

Zrovna v dnešní době se firmy potýkají s obrovským nedostatkem pracovníků. A havíři vždy uměli zabrat za práci, takže je vlastně nejlepší doba pro zavření dolů.

J. Novotny 3.5.2016 9:02

Re: Komu to ještě nedošlo?

Co se týče OKD, tak cena uhlí je globální, s tím nic neudělají, o práci by přišli tak jako tak. Jenom stát to kvůli hlouposti Sobotků a spol. bude stát hodně miliard.

M. Červeňák 3.5.2016 8:06

Tak co, Bohúšu..??

Užs zaplatil Altnerovi? Zaplatils?