9.6.2024 | Svátek má Stanislava


Diskuse k článku

Za korunu

Jako kouli na noze vleče za sebou vláda případ Ostravsko-karvinských dolů. Jsou ztrátové, jak už teď hlubinné doly bývají. Těžba v nich je náročná, samozřejmě fyzicky, z hlediska ekonomického je ale podstatné, že se prostě nevyplácí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Vobr 3.5.2016 10:56

Re: OKD NEMÁ ŘEŠENÍ !!!

KYKINA DOBŘE TRANSFORMOVALA !!!

__________________________________________

Tu-ááá.

A. Trick 3.5.2016 11:12

Stehlík

neměl nic společného s těžbou uhlí. Poslední šachta, důl Scholler byl uzavřen po neštěstí.

J. Vobr 3.5.2016 11:18

ANI S OCELÁŘSTVÍM aneb Vandas uhlobaronem

Stehlík je architekt !!!

_______________________________________________

:-)))

M. Prokop 3.5.2016 10:52

Dobrý Kohout níže

http://1url.cz/Ptrnm

" Podstatné je, že centrální banky provádějí politiku, kterou Keynes doporučoval jako vhodný prostředek pro zničení dlouhodobých úspor obyvatelstva."

Z. Koutecký 3.5.2016 10:44

Zákon o hornické činnosti

Jsme prý právní stát, na všechno máme nějaký zákon. Máme rovněž docela konkrétní zákon upravující hornickou činnost. V případě OKD se všichni tváří, jako kdyby si majitelé mohli dělat, co chtějí. Sebrat všechny peníze a jít o dům dále. Nikdo se vůbec nezmiňuje, že majitel dolu musí vytvořit finanční rezervu, která bude postačovat na komplexní (nijak levné) zajištění dolu po jeho uzavření.Jinak nedostane licenci na těžbu nebo mu bude odebrána.Výši rezervy schvaluje BÚ a musí být uložena na zvláštním účtu, o jehož použití rozhoduje výhradně BÚ. Rezerva nesmí být předmětem ručení ani nesmí být zahrnuta do majetkové podstaty. Kolik financí je na rezervním účtu, existuje vůbec? O tom se vůbec nemluví.

J. Vobr 3.5.2016 11:00

ŽÁDNÝ ETATISMUS - PRAVILA KYKINA !!!

Trh bez přívlastků !!!

________________________________________

Poučky ekonomů z minulého století a nulitní praktické zkušenosti !!!

P. Vandas 3.5.2016 10:37

Horníci nevyfárali.

Je třeba počkat, až budou lační a potom vyfárají, jak pravil Jára Cimrman. Do té doby se budou horníci hromadit v dole. :-):-):-)

M. Berka 3.5.2016 10:55

Re: Horníci nevyfárali.

No, já si akorát pamatuji, že jsem se učil ve školce básničku: "Já jsem horník, kdo je víc..." a když jsem to doma nadšeně recitoval, můj dědeček, strojní inženýr, vystudovaný za první republiky, se mohl potrhat smíchem...

P. Maleček 3.5.2016 9:52

Pro pražskou nadutou zkorumpovanou blbku Astona

Kaňon Labe - co to je? Jsou to dva úseky, jeden přes litoměřické České středohoří, zvaný Porta Bohemica, kde potřebnou hladinu vody jistí Střekovská - Ústecká zdymadla. Zde vláda chráněná území odsouhlasila.

Druhý úsek labského kaňonu je až do Děčína opět mezi kopci Středohoří, za Děčínem se zařezává do pískovců ČS-Saského Švýcarska a to až k německé Pirně. V této části žádné jezy nejsou a v jeho české části vláda chráněné území neodsouhlasila. To proto, že právě zde je Labe nejhůř sjízdné, což chce napravit mnohamiliardovým jezem (spíš dvěma), postaveným z našich daní. Což vláda zdůvodňuje údajnou výhodností lodní dopravy.

Ale ta údajná ekonomicko-ekologická výhodnost říční dopravy je manipulativní lež. Všude ve světě její objem upadá, to včetně skvělých německých kanálů. A ekologie?? - říční loď pro svou pomalost spálí na kilometr-tunu přepravy víc nafty než dieselová lokomotiva. To nemluvě o zastaralosti lodních motorů od těch železničních = mnohem víc emisí na jednotku spálené nafty. Přitom po obou březích Labe vedou 2x kolejné železniční tratě kde nákladní vlaky uvidíte sotva dva za půl hodiny - takže kapacita už fungující a elektrifkované železnice zcela nevyužitá.

Takže Astone, potřeba splavnění Labe mezi Ústím a ČS-německou hranici je vládní lež, mající za cíl nakrmit betonářskou a říčně dopravní loby. To z kapes daňových poplatníků. Což je pro Pražáka Astona zcela samozřejmé - dle toho jaké zlodějny Pražáci už 20 let tolerují na pražské radnici.

J. Anděl 3.5.2016 10:32

Re: Pro pražskou nadutou zkorumpovanou blbku Astona

Haha, pražská nadutá zkorumpovaná blbka. Tady někdo nemá prdelákovský komplex :)

Z. Švrček 3.5.2016 10:36

Re: Pro pražskou nadutou zkorumpovanou blbku Astona

Podezření na to, že papaláš koná dle toho, o jak lukrativní zakázečku jde mám více : třeba několikamiliardová stavba protipovodňové hráze v Nových Heřmíovech, či svěření letecké záchranky policii a armádě, což si vyžádá nákup další techniky a výcvik lidí, ty různé úlitby zamědělcům tu za sucho, tu za mokro, tu za mráz, různé prodlužování podpor - viz solární energie, či čerstvě další podpora "zelené" nafty atd. Jsou i malá rozhodnutí, která se dějí pod praporem všeobecného dobra pro všechny - povinná kontrola kotlů na tuhá paliva, či povinné kompostování zeleného odpadu - to zase účinkují různé lobby, kterým to nahání penízky občánků napřímo bez kolečka skrz státní rozpočet... Je toho na litanii. Oproti tomu stát markýruje tu 40,-Kč měsíčně důchodcům, tu diskutabilní dobro prostřednictvím zvýšení minimální mzdy, platbu alimentů státem za neodpovědné "tatínky", či příspěvky neziskovkám atd. - zase na litanii.

M. Prokop 3.5.2016 10:43

"právě zde je Labe nejhůř sjízdné"

Jo, auta se tam boří do vody. :-P

Je nejhůře splavné. Výhodnost říční dopravy skutečně je lež, ani tam, kde je vody dost, se prostě nedopravuje, tedy, dopravuje málo. Pomalé, nepružné, vhodné pro těžké zásilky. Ale do technických podrobností raději nezabíhejete.

A. Trick 3.5.2016 11:19

Re: Pro pražskou nadutou zkorumpovanou blbku Astona

Relevantní je uvažovat pouze s jednou tratí. Österreichische Nordwestbahn končí v Dolním Žlebu a dále pokračuje do Německa pouze K. k. privilegierte österreichische Staatseisenbahn-Gesellschaft.

L. Šarina 3.5.2016 9:51

Bylo období,

koňů, potom páry a uhlí, potom nafty a benzínu, následováno atomem a další něco kolem ekologie, pokrok nezastavíš. V době před 27 léty bylo potřeba moc uhlí na elektřinu a vytápění, koks pro ocel, výroba a pod. Převážně těžký průmysl byl veliký žrout energie, hutě, válcovny, továrny jejichž výrobky měli malou přidanou hodnotu a byli žrouty energie, přes to žádoucí proto že jiné nebyli k mání. Dnes uhlí v tak velikém objemu nikdo nechce , snad kromě Ruska, Ukrajiny, Horní Volty ! Doly se zavírají v Belgii, Polsku, Německu, VB, možná i jinde, prostě uhlí až na vyjímky v milionech tun netřeba, ale co s horníky po 40 letech? Kam je dát k čemu se umí postavit s nalomeným zdravím, jakou profesi, Majitelé dolů měli založit fondy pro své lidi a né jak je to u nás měnit podnikání za zlodějnou. Zabavit peníze uhlobaronům a rozdat horníkům a né je hodit na krk státu s populistickou vládou a to před volbami!!!

A. Zajícová 3.5.2016 10:49

Re: Bylo období,

Proč by měli majitelé něco rozdávat horníkům? Platí jim za práci a riziko, nejsou to ale jejich doživotní chůvy.

A. Trick 3.5.2016 11:38

Tak, tak,

ti papaláši si sice rozdali miliony, ale jsou to zaměstnanci. Takže na jednoho zaměstnance připadlo 60 000 korun. Úžasný profit!

M. Pivoda 3.5.2016 9:44

Není koule jako koule.

Neff: ""... Ale i kdyby OKD stály korunu, pořád to bude koule na noze.

Ano. Lepší je mít koule ... než na noze. Lepší je mít mozek v hlavě než u vládních úředníků.

Takže: Saudská Arabie (s inteligentní vedením v čele svého státu) chce již do 15 let se stát nezávislá na své nevyčerpatelné ropě a spolehlivý Ray Kurzweil předpovídá, že již do 12 let bude solární energie dominantním zdrojem energie na naší zeměkouli.

Kam umístíme tu naši českou kouli?

O. Uživatel 3.5.2016 9:47

Uživatel požádal o vymazání
M. Pivoda 3.5.2016 10:13

Budoucnost bude jiná než byla minulost

Předvídaná budoucnost (ohledně solární energie) nastane s pravděpodobností 86%. To je hodně vysoké číslo.

Pokles ceny ropy záměrně přivodila Saudská Arabie (v prosinci roku 2014), aby tím oddálila nástup nových technologií (ztížila jim konkurenceschopnost). Mezitím chce Saudská Arabie přeorientovat svou ekonomiku na jiná perspektivnější odvětví. Zajímavé je, že mezi ty perspektivnější odvětví počítá i strojírenství.

Prodej podílů ve státní ropné společnosti jen dokresluje zvolenou státní strategii Saudské Arabie.

O. Uživatel 3.5.2016 10:24

Uživatel požádal o vymazání
M. Pivoda 3.5.2016 11:14

86% procento úspěšnosti předpovědí

To číslo, 86%, je procento úspěšnosti dřívějších Kuzrzweilových předpovědí v minulých 20 letech.

Ano strojírenství má určitě budoucnost, hlavně ale pomocí 3D tisku.

M. Prokop 3.5.2016 11:22

Re: 86% procento úspěšnosti předpovědí

Taková vytištěná lokomotiva bude tahat jak bejk! :-P

M. Pivoda 3.5.2016 11:41

Demokracie umožňuje vyjádřit se každému, ale ...

Když už jste ekonom (navíc myšlením ekonom z předminulého století), tak se nepokoušejte hovořit mimo svůj obor kompetence.

R. Langer 3.5.2016 13:40

Re: Demokracie umožňuje vyjádřit se každému, ale ...

Já jsem strojní inženýr, a mimo svůj obor kompetence tady mluvíte leda tak vy... :-P

M. Pivoda 3.5.2016 13:52

Upřesnění

1. Respektuji vaše vzdělání strojního inženýra (tím jsem také), ale bohužel nejste úplně v obraze s posledním stavem vývoje v technologické oblasti. Náhradní díly kosmických lodí se budou tisknout na kosmické lodi v kosmu, nikoliv na zemi. A toto je náročnější technologie než pozemské lokomotivy, které zmiňuje ekonom Prokop.

2. A všimněte si, že já jsem ve svém diskusním příspěvku výše uvedl, že půjde "hlavně o 3D tisk", nikoliv výhradně.

J. Vobr 3.5.2016 10:16

RYSOVA TROJ-OTÁZKA aneb diskusní Rittberger

... ODPÍCHNUTÝ !!!

_________________________________________

:-)))

:-)))

O. Uživatel 3.5.2016 10:25

Uživatel požádal o vymazání
M. Prokop 3.5.2016 10:45

"spolehlivý Ray Kurzweil"

bude za dvanáct let předpovídat totéž. :-P

K. Berka 3.5.2016 9:39

OKR půjde do kopru.

Na tomto příkladu se plně projevilo kapitalistické hospodaření, zisky privatizovat a ztráty socializovat.

Ještěže Bakala nejen kouří vítězný doutník, ale hlavně financuje knihovnu Pravdolásky.

O. Uživatel 3.5.2016 9:44

Uživatel požádal o vymazání