23.6.2024 | Svátek má Zdeňka


Diskuse k článku

Z Krymu je stát

Z Krymu je stát, jako Kosovo je stát. Historie se vrací jako bumerang. Kosovo je dnes teritoriálně vymezená zločinecká organizace a jako stát vzniklo jenom proto, že se Západ (tedy i my) bál masového úprku a vlny emigrace z tohoto území. Pragmaticky vysvětlitelný vznik samostatného státu Kosovo bezesporu je. Z hlediska Západu, který si ho vybombardoval. Na Krymu zatím nikdo nikoho nebombardoval a za ustavením samostatného státu je cosi jako referendum. Aspoň že nepadaly žádné bomby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jílek 18.3.2014 2:07

Re: Autor ale nějak pozapomněl,

Kellogg, Brown & Root... :-)

E. Heusinger 18.3.2014 1:58

Re: Astone, Astone, Kosovo si vybombardoval západ? :-)

Očekávaný.

Thaci je přece náš přítel a muckal se s ním i Schwarzenberg.

"Karla z Mostu" když začala "zlobit" byla odvolána.

E. Heusinger 18.3.2014 1:54

Re: Dvojí účinek dankcí?

Jasně, proto jste tak chytrej jako "Jelena přemoudrá".

J. Jílek 18.3.2014 1:52

Re: Autor ale nějak pozapomněl,

dostáváme se totiž kruhem k cíli, víme? :-)))

J. Jílek 18.3.2014 1:50

Re: Astone, Astone, Kosovo si vybombardoval západ? :-)

http://neviditelnypes.lidovky.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A131225_120528_p_zahranici_wag

rasista, xenofob...blb

J. Jílek 18.3.2014 1:43

Re: Dvojí účinek dankcí?

je znát, že neznáte tenhle typ Rusů....

J. Jílek 18.3.2014 1:41

Re: Autor ale nějak pozapomněl,

a je tam? :-))))

E. Heusinger 18.3.2014 1:40

Re: Dvojí účinek dankcí?

I na Krymu je krásně. A rezidence budou.

J. Jílek 18.3.2014 1:38

Re: Astone, Astone, Kosovo si vybombardoval západ? :-)

sleduju už delší dobu vaše primitivní příspěvky

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Demographic-history-of-Kosovo-in-20th-century.png

J. Jílek 18.3.2014 1:34

Re: Dvojí účinek dankcí?

uvidíme, až nebudou moci do svých rezidencí na Floridě a jižní Francii...

J. Jílek 18.3.2014 1:32

Re: Astone, Astone, Kosovo si vybombardoval západ? :-)

Podobná obvinění vznesl v roce 2010 švýcarský vyšetřovatel ve zprávě pro Radu Evropy Dick Marty. Z obchodování s orgány srbských vězňů a dalších lidí v Albánii obvinil několik vysokých představitelů UÇK, včetně současného premiéra Hashima Thaçiho.....jaký je výsledek?

E. Heusinger 18.3.2014 1:28

Dvojí účinek dankcí?

Zatímco zpravodaj Pazderka z Krymu sděloval že na krymské politiky budou mít sankce tvrdý dopad, tak zpravodaj Karas z Moskvy hlásil, že zde se sankcím smějí.

Mají sankce opravdu dvojí dopad, nebo zpravodajové měří jiným metrem?

M. Varadinková 18.3.2014 1:27

Re: Autor ale nějak pozapomněl,

Můžete kádrovat a psychopatovat, jak chcete. Ale nic to nezmění na tom, že bombardování i následné vybudování té vojenské základny je realita, která se opravdu stala.

P. Sulc 18.3.2014 1:24

Re: Astone, Astone, Kosovo si vybombardoval západ? :-)

Je to pro Srby jakasi Bila hora. 28 Cervna, tusim ze 1389, tam prohrali bitvu s Turky. A ze tam nechteli zit? Blbost. To, ze je Abanci vrazdili, o tom se jeste pred smtri Tita psalo i v americkych movinach. A o tu autonomii prisli prave proto, ze Albancu byla vetsina a tak legislativne potlacovali vse srbske. A vetsinu tech Albancu tam nastrkali za valky Italove, ci po valce prisli ilegalne, s pozehnanim Tita, Chorvata a tudiz prirozenenho nepritele Srbu.

J. Jílek 18.3.2014 1:22

Re: Autor ale nějak pozapomněl,

to jsou ty vaše psychopatické zdroje stejných psychopatů, jako jste vy a Hájek

P. Sulc 18.3.2014 1:18

Re: Astone, Astone, Kosovo si vybombardoval západ? :-)

Jisteze je to lidskopravni organisace, ale velice chuda, nemeli ani na anesthesii, kdyz zdrave, zive Srby rozebirali na dily pro transplantace.

J. Jílek 18.3.2014 1:14

Re: "Bude vždycky svázaný s Ukrajinou "

anebo Perekopským průplavem, agente Ševečku....

J. Jílek 18.3.2014 1:10

Re: Astone, Astone, Kosovo si vybombardoval západ? :-)

V 90. letech vznikly neformální struktury Kosovských Albánců, jako školy (poté, co bylo zakázáno vyučovat v albánštině), včetně neoficiální univerzity, poté co byla prištinská albánská univerzita rozpuštěna...

M. Varadinková 18.3.2014 1:09

Re: Autor ale nějak pozapomněl,

Some months before the US-led bombing of Serbian targets, one of the heaviest bombings since World War II, a senior US intelligence official in private conversation told Croatian senior army officers in Zagreb about Washington’s strategy for former Yugoslavia. According to these reports, communicated privately to this author, the Pentagon goal already in late 1998 was to take control of Kosovo in order to secure a military base to control the entire southeast European region down to the Middle East oil lands.

http://www.globalresearch.ca/kosovo-s-mafia-state-and-camp-bondsteel-towards-a-permanent-us-military-presence-in-southeast-europe/30262

J. Jílek 18.3.2014 1:06

Re: Astone, Astone, Kosovo si vybombardoval západ? :-)

Tito označil tamní srbské sedláky za kulaky a bral jim půdu

J. Jílek 18.3.2014 1:00

Re: Astone, Astone, Kosovo si vybombardoval západ? :-)

než vždycky začnete skuhrat, tak si zjistěte fakta, fištróne, kdy vznikla UČK(1996, bojovat začala v roce 1997) a kdy byla zrušena Kosovu autonomie(28. září 1990), a kdy začala srbská policie s vražděním Albánců: Dne 27. února 1989 byl v Kosovu vyhlášen výjimečný stav, ze strany jugoslávské policie nastaly, represe při nichž bylo zabito 83 Albánců a stovky dalších zraněny. O měsíc později Srbsko zrušilo většinovou albánskou samosprávu. Kosovští Albánci na tento krok reagovali bojkotem jugoslávských úřadů.

J. Jílek 18.3.2014 0:52

Re: Autor ale nějak pozapomněl,

fakt, já už to často četl, ale vždy jen v příspěvcích takových fištrónů, že to byl cíl... :-)

Američané odcházejí z Kosova, Bondsteel bude uzavřen Středa, 4. ledna 2012

Americké jednotky brzy Kosovo opustí, navzdory hlasitým protestům albánských lobbistů v USA, kteří tvrdí, že takový krok by mohl způsobit novou nestabilitu v regionu.

R. Brzák 18.3.2014 0:52

Re: Astone, Astone, Kosovo si vybombardoval západ? :-)

Ta situace není tak jednoznačná. Tito v rámci internacionalismu a idei Jugoslávie potlačoval velkosrbskou myšlenku tak důkladně, že nedovolil srbským utečencům z Kosova za druhé světové (kdy tam byl velká podpora fašistických jednotek ze strany tamních albánců - viz vzniklá divize SS z tamních dobrovolníků) návrat do jejich domovů a naopak vydával zákony podporující Albánské přistěhovalce - dostávali tam zdarma půdu a pod. Oni Srbové jistě hledali uplatnění i jinde, než v Kosovu - ale říct, že tam žít nechtěli, je nesmysl.

J. Vyhnalík 18.3.2014 0:51

Re: hlavně nesouhlasím s tvrzením,

Samovývojem za asistence oligarchů, kteří byli nešťastní z toho, že Janukovyč vede zemi ke kolapsu. Takový Porošenko je dnes presidentským kandidátem číslo jedna právě proto, že provoz Majdanu po celou dobu financoval. On si nemohl dovolit, aby se lidé rozešli, nebo se opozice dohodla s Janukovyčem na volbách. On potřeboval Janukovyče odstavit, jinak by riskoval odvetu.

J. Vyhnalík 18.3.2014 0:48

Re: "Bude vždycky svázaný s Ukrajinou "

Nomen omen.

J. Vyhnalík 18.3.2014 0:48

Všeobecné volební právo, národní obrození a sebeurčení

Astonovi, stejně jako většině komentátorů překvapivě chybí nadhled. Pokusím se ho tedy dodat.

S tím, jak bylo od 19. století v Evropě zaváděno všeobecné volební právo, docházelo k národnímu sebeuvědomování a sjednocování na národním základě. Národní obrození není nějakou českou specialitou. Ve stejné době podobné procesy probíhaly napříč Evropou. Nadnárodní říše se drobily a rozdrobené národy se naopak spojovaly (Německo, Itálie). Výsledkem bylo napětí, které vedlo až ke dvěma světovým válkám. Ale ani jimi proces neskončil ve druhé polovině 20. století se projevil ve formě dekolonizace a po konci studené války se rozpadlo Československo a Jugoslávie.

Smíšené státy zůstávají stabilní pouze tam, kde je to pro zúčastněné národy výhodné, nebo tam, kde drží pohromadě kvůli vnějšímu ohrožení.

Z tohoto pohledu byl rozpad SSSR pouze prvním krokem. Pouze státy s demokratickou tradicí (Pobaltí), byly schopny se s oddělením vyrovnat. Ve zbytku bývalého SSSR panují režimy s omezenou demokracií a vládnoucí třída hlídá případné projevy "nacionalismu". Ukrajina se pod Janukovyčovou vládou dostala na dohled ekonomického kolapsu a je pravidlo, že krize stimuluje změny. Konečně došlo k "národnímu obrození" a Ukrajinci si začali uvědomovat svoji národní identitu. Problém je, že Ukrajina není zdaleka homogenní a revolučnímu parlamentu schází politická zralost. Tak, jako Ukrajinci nesou úkorně to, že Ukrajinština byla dlouhodobě upozaďována, měli by si uvědomit, že pro velkou část jejich spoluobčanů je mateřštinou ruština.

Bylo by dobré si toto uvědomit a vyvarovat se zbytečného krveprolití, kterým si prošla Evropa v minulém století. Krym má nesporně právo na sebeurčení a EU i USA by v tomto směru měly s Ruskem hledat společnou řeč. Cílem by nemělo být zahánět Krym do Ruské náruče, ale naopak vytvořit prostor pro to, aby Krym mohl být samostatný.

J. Kulišek 18.3.2014 0:43

Re: Astone, Astone, Kosovo si vybombardoval západ? :-)

Samozrejme, ze to bylo vrazdeni oboustrane. Jenze Srbsko melo vyzbrojenou armadu a albanci pouze domobranu. Proti srbum nemeli nadeji, Jenze je tezke pochopit, proc srbum tolik zalezi na zemi, ve krere srbove nechteli zit a stehovali se  otud, po celou dobu vlady Tita, az z ni vznikla zeme, kde je 90 procent albanskeho obyvatelstva.

D. Šimáček 18.3.2014 0:33

hlavně nesouhlasím s tvrzením,

že majdan probíhal samovývojem (možná samovývojem za asistence eu politiků) protože eu potřebuje expanzi pro prodloužení své hospodářské agónie a 50 mil. spotřebitelů se hodí .

I. Gellner 18.3.2014 0:28

Re: Astone, Astone, Kosovo si vybombardoval západ? :-)

nebylo to vraždění náhodou vzájemné? UCK byla liskoprávní organizace? -

J. Jílek 18.3.2014 0:26

Astone, Astone, Kosovo si vybombardoval západ? :-)

anebo Srbsko, které Kosovu odebralo autonomii a poslalo do kosova vojsko, a kde srbská policie vraždila Albánce? Anebo Srbové, kteří masově opouštěli z ekonomických důvodů provincii už od dob Jugoslávského království, až ji sami etnicky vysídlili?