5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

Vypůjčený úvodník

Pokud nejsem někde v Tramtárii, píši úvodníky sám. Dnes dělám výjimku, dostal jsem zajímavý mail, který myslím přesně vystihuje mínění mnoha lidí. Netvrdím, že se s textem ztotožňuji, ale rozhodně si myslím, že by se měl brát vážně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Hofman 25.10.2012 7:05

Naivní

...a totálně mimo mísu. Takové hloupoučké vyznání modrého pitomce. Této straně už nezbývá nic jiného, než že poslední zhasne.

J. Balcar 25.10.2012 7:01

Spasitelé došli.

Není spasitelů a není jich v žádné z politických stran, natož pak v obskurních uskupeních. Není jich ani mezi nezávislými (Na čem jsou nezávislí? Zatím jsem zažil jen takové, co byli nezávislí na důsledcích svých rozhodnutí.). Nás nemůže spasit nikdo, stejně tak jako není pomoci evropským sociálním státům. Důvod není v osobnostech výše zmíněných, ale v cyklu voleb, který je příliš krátký a ve všeobecném hlasovacím právu. Většina hlasů je vždy na straně pouhých uživatelů systému, tvůrci pracovních příležitostí a průmyslníci hrají podle not, nastavovaných jejich zaměstnanci. To jsou ti lidé, co ráno přijdou do práce a ptají se: Co mám dnes dělat? A odpoledne jdou volit někoho, kdo jim slibuje že zařízne jejich zaměstnavatele.

P. Rajman 25.10.2012 6:56

Říše to je stát jednoho muže

a to od nepaměti. Dnešní neschopnost opozice v čele s nejsilnější stranou ve státě převzít moc (všiměte si legitimizuji řádně zvolené komuše nikoliv jako své přání, ale realitu), stejně jako neschopnost vlády tuto moc řádně vykonávat se označuje jako politický pat. Tento pat je však navíc doprovázen neschopostí vlády vykonávat svůj úřad v souladu se zákony této země (viz sestavování rozpočtu, ale i další zákony včetně těch méně nápadných). Jediný, kdo se proto v tuto chvíli stává nezpochybnitelným (jako v každé krizi  státu-vzpomeňme na rozhádané Německo let třicátých) je jeho hlava. Tento stát tak do řádných voleb prožije svou existenci (bez ohledu na své ozančení na mezinárodním poli) jako faktická říše pouze proto aby vůdci umožnil dokonat dílo své vlastní zkázy.

J. Balcar 25.10.2012 6:55

Pro paní Boublíkovou

Jen abychom si udělali pořádek v pojmech: Zaměstnanec platí odvod na zdravotní pojištění ve výši 4,5% z hrubé mzdy, 9% za něho odvádí zaměstnavatel, třeba také živnostník.

Živnostník platí odvod na zdravotní pojištění ve výši 6,75% z hrubého zisku.

Hrubá mzda není totéž, co hrubý zisk. Mzdu (plat) můžete za měsíc utratit a dohromady nic se nestane. Je určena ke spotřebě, za měsíc dostanete další.

Hrubý zisk spotřebovat nemůžete, prostě proto, že musíte nakupovat materiál (zboží), platy / mzdy, nájem, energie a ještě musíte mít nějakou tu provozní rezervu.

Tohle není pláč, ani stížnost, jak by se rádi místní prudilové snažili zdůraznit, to jsou jen fakta. Tak jako nejsou jedno hrubá mzda a hrubý zisk a srovnávat je není seriozní, není seriozní šmahem prohlásit, že živnostník platí málo a zaměstnanec hodně.

S. Hovorka 25.10.2012 6:51

Takové máme řemeslníky.

Po přečtení mailu pana řemeslníka Astonovi, nezbývá hrudi čtenáře , než dmout se pýchou, jaké máme řemeslníky. Taková perfektní rešerše kritik, které se snesly na Nečase, panečku s tím se nedá, než souhlasit. A koho za Nečase pro časy příští ? Pan senátor Kubera je viditelný  a známý dostatečně. Čertovo kopýtko vidím čněti v kratilinké zmínce o panu Tošenovském , coby vhodném spasiteli ODS. Za jakého řemeslníka se asi čertík vydává ?

E. Heusinger 25.10.2012 6:34

Dovolil bych si požádat

abyste mě ze svého seznamu parazitologů vyškrtla. Nepovažuji za parazity ani Vás ani Kellera.

Byla to pouze moje reakce na Vaše "naznačování".

O. Uživatel 25.10.2012 6:23

Uživatel požádal o vymazání
M. Trhlík 25.10.2012 6:19

Re: Jako konzervativec, a tedy nevolič ODS

Máte pravdu pane Pavlovský, že bude velký problém najít schopného předsedu ODS.Myslím, že odpovědnosti se každý bojí a vůbec nejsem přesvědčen, že tuto funkci by bez váhání vzal i Klaus.Dobře jste poznamenal, že Čunka i Kuberu volí lidé bez problémů.Vedou je k tomu víc praktické důvody, než politické.To není problém zjistit mezi jejich voliči. A to co současné vedení ODS nabízí, je pro většinu lidí dost rozporuplné.Paní Němcová, je taková šedá myš, které ochotně "slouží" předsedovi,MarekBenda je pořád velmi ctžádostivý politik, který je velice vzdálen od problémů normálního života, protože politika ho provází od školních lavic.Nebude to lehké.

A. Fritscher 25.10.2012 6:17

Já už si dám jenom kafíčko, dnešní úvodník je přesně to co jsem včera psal sám ( ale můj meil to není ) ...... :o)

.........a čeho si Ryba a podobní "rozhodně" nevšimli :o))

P. Boublíková 25.10.2012 6:14

Re: Kovbojův nářek

Ještě bych dodala,že platit povinně sociální pojištění je IMHO blbost, v tom s vámi souhlasím. Pro kohokoliv. Ať si platí každý, kolik chce, třeba nic - podle toho se pak odvíjí podpora v nezaměstnanosti, důchod atd.

J. Švarda 25.10.2012 6:11

Nečas vasal Kalouska a TOPu

Souhlasím s názorem, že Kalousek přinese spíš švédské daně a rumunské služby. Nečas tím že se stal vasalem TOPu a poslouchá nesmysly Kalouska již pohřbil ODS. Měl by dostat cenu od levice.

P. Boublíková 25.10.2012 6:02

Re: Kovbojův nářek

No ale já píšu o zaměstnancích. IMHO jediný rozdíl je v možnosti neplatit sociální v případě, že je zaměstnanec bez výdělku.

Co se týká zdravotního jsou na tom obě kategorie stejně a "srovnání" živnostníků do jedné lajny se zaměstnanci ve věci odvodů zdravotního bude asi ten Nečasův kopanec, nebo se mýlím?

H. Grúbr 25.10.2012 5:53

Re: Kovbojův nářek

omyl! Platí se, ať se vydělává nebo ne. V dalším období(za rok)se to pak mění, ale sazba je napevno daná a odvozuje se minimálně z 50% průměru výdělku v ČR(zdr. poj.).

H. Grúbr 25.10.2012 5:50

Re: Kovbojův nářek

...ale já si stěžuji, a jediné co proti tomu mohu dělat, je jít jednou za pár let volit, tak volím.

P. Boublíková 25.10.2012 5:47

Re: Kovbojův nářek

S placením zdravotního je to tedy u zaměstnanců úplně stejné jako u živnostníků - i když není práce a výdělek, pojistné se platí (je to něco přes 1000 Kč měsíčně a asi to bude podobná částka jako u živnostníka bez výdělku). Jen sociální se v případě neplaceného volna odvádět nemusí.

P. Boublíková 25.10.2012 5:41

Re: Kovbojův nářek

Takže nespokojenost s odvody - to je ten Nečasův kopanec do zadku, dříve tomu bylo jinak? Jen se ptám.

Jinak pro vaši informaci, jako zaměstnanec odvádím obojí pojistné sice v závislosti na příjmu, ale pokud bych si chtěla vzít neplacené volno (například nutné rodinné záležitosti), platím si povinně zdravotní ze svého, i kdybych se "ulila" jen jeden den nebo jeden měsíc a jinak celý život platila jak mourovatá.

Jinak samozřejmě každý se může stát i zaměstnancem, pokud mu nevyhovuje být živnostníkem - vše má své výhody i nevýhody, stěžují si živnostníci, já si nestěžuji...

P. Boublíková 25.10.2012 5:34

Re: Kovbojův nářek

Dovolte, abych reagovala - o zaměstnancích státu se nemluví "pomalu jako o příživnících", nýbrž natvrdo jako o parazitech. Jen během minulého týdne jsem ne zde, v diskusích na NP, s tímto označením na svou adresu (učím na VŠ) setkala dvakrát. Takže zahoďme choulostivost.

Jinak je váš příspěvek o dopadech krize, ale za krizi snad Nečas nemůže nebo je oním "kopnutím do zadku od Nečase" krize?

S. Sedlák 25.10.2012 5:32

Re: Jen minimum -

Kubera by o předsednictví nestál a Tošenovský se už jednou z té pražské squadry .... zalekl.

Prosím vás o jakých reformách to píšete? To má být to, co dělá Péťa s Mirďou? Ti jen ukazují, že zvyšování daní má své limity a že zvyšovat daně bez důrazného vybírání a kontroly je naprosto zbytečné. Zvyšování spotřebních daní bez drakonických sankcí postihne nakonec jen ty poctivcee a spotřebitele. A teď nemám na mysli alkohohol, ale paliva.

Pravicových voličů je významně víc. Valná většina zůstala naposledy doma. ODS získala polovinu voličů oproti roku 2008. Pokud se jí nepodaří najít za předsedu někoho, kdo drží slovo, tak končí. Alespoň uvolní místo pro stranu, která si nebude ze svých voličů dělat vrtuli.

J. Schwarz 25.10.2012 5:16

Tak pod tenhle

dopis čtenáře bych se klidně podepsal.

H. Grúbr 25.10.2012 5:15

Re: Kovbojův nářek

Snad bych jen poznamenal, že každý se(zatím) může stát živnostníkem, a tak využít(či zneužít:-))možnost vyhnout se placení odvodů ve výši, jak jsou odváděny zaměstnanci. Jen, čistě pro ujištění, že autorka diskusního příspěvku ví, o čem píše, tak živnostník platí(a to ať už má kšefty, nebo ne!)25% z průměrné mzdy měsíčně zdravotního pojištění, a k tomu platí minimálně 30%(cca)z (cca)8000,- na sociální pojištění. Tyto hodnoty jsou ovšem minimální. Pokud se v minulém rozhodném období, podařilo živnostníkovi dosáhnout(podotýkám vlastní pílí a riskováním)lepšího hospodářského výsledku, tyto hodnoty alikvotně stoupají. Pokud ne, platí stejně i za předpokladu, že nevydělal nic!!! Co bych za to dal, kdybych mohl mít odvody jako zaměstnanci!!!

S. Sedlák 25.10.2012 5:10

Re: Kovbojův nářek

Asi nebudete živnostník. Pán měl asi na mysli to, jak o nich mluví - pomalu jako o příživnících. Koneckonců to obsahuje i konec vašeho příspěvku, který je k pláči. Kolik si asi myslíte, že je v dobách krize výpadek přijmů živnostníka? Nad 10% by se pousmál a o důchdcích a jejich sebelítosti radši ani nepište. Na živnostníky dojde vždy mezi prvními.

P. Boublíková 25.10.2012 4:46

Kovbojův nářek

Totiž živnostníkův. Nic proti kritice ODS a Kalouska, jenom jsem se nedočetla, čím konkrétně živnostníky Nečas nakopl do zadku.

Uvědomuje si například ten pán, že živnostníkům poskytuje tento stát za hubičku to nejcennější, co je k dispozici - totiž zdravotní péči? Živnostníci pokud vím platí mnohem menší zdravotní pojištění než zaměstnanci a zaměstnavatelé.

Asi to bude něco s daněmi - jenže dotyčný zapomíná, že například státním zaměstnancům (kromě učitelů) se předloni snížily platy o 10 %, že důchodci mají šlus s valorizací důchodů, a postupně asi dojde na každého.

H. Grúbr 25.10.2012 4:37

Ano, ano, ano

Jo jo jo. Líp bych to nikdy nenapsal, jen bych zdůraznil, že v ODS mám problém věřit komukoliv(to poznamenávám s ohledem na jmenované bafuňáře), ale princip toho mejlu Astonovi je jasný a pravdivý.

M. Ilsner 25.10.2012 3:49

Ještě ne.

L. Handzel 25.10.2012 3:03

Re: Jen minimum -

Možná si na kongresu v Brně zvolí soudružku Němcovou a idiota Bendu. :o)

L. Handzel 25.10.2012 2:58

Re: Jako konzervativec, a tedy nevolič ODS

Světélko tam je, akorát není jisté, zda to není terčík laserového zaměřovače. :) Poslouchám řeč M.Doktora v parlamentu. Nevím, zda tak hovořil dříve, ale obsah by měl být v ODS k zamyšlení. Časopis Dikobraz už neexistuje, parlament ho však plně nahrazuje. Pokřiky premiéra a chemika jsou možná podobná skřekům letících úředníků při pádu z oken za třetí defenestrace v roce 1618.

J. Kanioková 25.10.2012 2:50

Jen minimum -

nemyslím si, že je Tošenovský tvrdší a odolnější než Nečas. Kubera sám v TV mluvil o svých limitech, takže pochybuji, že by stál o šéfovskou funkci.

Obávám se, že ODS, bohužel, k obnově nemá lidi. Už ne. V podstatě jakákoliv pravice u nás... na obzoru žádný důrazný a charismatický sebevrah není. Protože skutečná pravice by musela jít dál v tvrdých reformách.. a v tomto levicovém národě? Počítám, že skutečně pravicových voličů je tu tak nejvýš 10 %.

L. Handzel 25.10.2012 2:38

Re: S tím se dá souhlasit

:o) Vidím, že jste také silný jedinec, která tento blábol dočetl.

J. Stejskal 25.10.2012 1:39

Re: Jako konzervativec, a tedy nevolič ODS

Myslím si to také. Není světélko na konci tunelu.

J. Stejskal 25.10.2012 1:38

Re: S tím se dá souhlasit

Už jsem se lekl, že to nezavinila "pravdoláska". Ale už jsem klidný.