1.7.2024 | Svátek má Jaroslava


Diskuse k článku

Všichni mají vždycky pravdu

Před parlamentními volbami všichni říkali, že to vítězství jedné dvou a jedné trojkoalice spojené do pětikoalice (anebo dvou-superkoalice, berte jak chcete) dopadnout dobře.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Nešpůrek 8.9.2023 11:44

I když platím, média nevyjadřují můj názor. Co s tím ? Můžu to nějak ovlivnit ?

J. Václavíková 8.9.2023 11:45

Média veřejnoprávní služby nejsou od toho, aby papouškovala vaše názory, ale aby hledala pravdu.

R. Sorge 8.9.2023 11:49

Média veřejnoprávní služby nehledají žádnou pravdu ;-D,

jedním z kritérií je

vyváženost – prostor média je určen nejen pro majoritní názory, ale i relevantní menšinové. Uplatňuje se tzv. Okrentův zákon: "Snaha dosáhnout (v komentáři) rovnováhu může vést k nerovnováze, protože někdy je taková i skutečnost

https://cs.wikipedia.org/wiki/Ve%C5%99ejnopr%C3%A1vn%C3%AD_m%C3%A9dium

L. Novák 8.9.2023 11:49

Což často nedělají a ŠÍŘÍ BLUDY A NESMYSLY. ČTK, ČT i ČRo.

L. Frydryšek 8.9.2023 11:56

Hlavně že ty tvoje L. Nováku často citované https/www vždy napíší pravdu, pravdoucí.;-D;-D;-D

R. Nešpůrek 8.9.2023 11:52

Pravda ... ;-D;-D;-D

Když nevyjadřuje můj názor, proč bych ji měl podporovat ?

Vy si v obchodě také kupujete to co nechcete ? ;-D

D. Mach 8.9.2023 13:02

Kupte si je. Kdyby vyjadřovali váš názor, to bych trval na zrušení poplatků. To jo !

P. Spáčil 8.9.2023 11:56

A proč to nedělají?

P. Spáčil 8.9.2023 11:51

Na Slovensku to placení z rozpočtu přináší nějaké problémy?

J. Václavíková 8.9.2023 11:53

Jestli bude vládnout Fico, tak to bude konec svobodných médií.

J. Anděl 8.9.2023 11:58

Ale my nemáme nezávislost ČT v rukách, my na ní nemáme žádnou páku, my jen musíme platit složenky podle absurdních pravidel, u kterých se uvažuje či možná přímo plánuje, že budou ještě absurdnější.

Až zavedou placení jako za Netflix, pak budeme mít něco v rukách.

J. Václavíková 8.9.2023 12:03

Neplatíš za to, že je chceš sledovat, ale za to, že pro stát dělají veřejnoprávní službu. Jejich činnost je svázána přesnými pravidly a podléhá kontrole, že jim dostojí. Ta služba hlídače demokracie stojí za ty cca dvě stovky měsíčně. A jak to dopadá s demokracií, když si vláda ochočí média, se můžeš podívat do Maďarska nebo do Turecka. Možná je ti to jedno, ale já bych o demokracii nerada přišla. Žádný jiný systém vlády nezaručuje takovou ochranu nejslabších.

J. Anděl 8.9.2023 14:12

Když hlídá demokracii pro všechny občany, tak jí mají platit všichni občani, a ne jenom ti, kteří vlastní přístroj, který je schopný TV pustit (navíc ty pravidla pracují s "domácností" a celé je to úplně absurdní).

Chápeš? Všichni občani.

A prosím, opravdu prosím, nezkoušej to na mě s "ochranou nejslabších". Česká televize je všechno možné, jen ne ochránce nejslabších.

J. Anděl 8.9.2023 14:14

Promiň, v poslední větě píšeš, že ochranu nejslabších zaručuje demokracie. Okej, proti tomu nic v principu nemám, že není lepší systém.

Ale ČT sama o sobě demokracii nezachrání, je jedním z mnoha a mnoha aspektů.

Stavět to tak, že když mi připadá nespravedlivý systém placení ČT, tak ohrožuju demokracii, je odporné.

J. Anděl 8.9.2023 14:17

Vážně - jestliže takhle ČT slouží všem občanům, proč jí musí platit jenom ten, kdo se na ní hypoteticky může dívat, ale nemůže jí platit jenom ten, který se na ní doopravdy dívá? Proč? Vysvětli mi tenhle jedinej rozpor.

Za mě buď úplně všichni, a nebo jen konzument. Cokoliv mezi je byrokratickej rozmar.

J. Václavíková 8.9.2023 14:29

Ano, měli by ji platit všichni. Ale to by bylo ještě více řevu než teď.

A ano, veřejnoprávní média jsou jen jedním z článků nutných pro fungování demokracie. Oddělení pilířů moci, nezávislá média a hlavně, to jsem zapomněla zdůraznit, právní stát.

Chtěla jsem jen připomenout, že to líbivé heslo o zrušení poplatků se nám může škaredě vrátit. Je prostě potřeba mít média, která jdou vládě po krku, a jejichž investigativa se dostane do každé domácnosti.

J. Anděl 8.9.2023 14:43

Samozřejmě nebudu volit Babiše nebo nedej Bože SPD jenom proto, že slibují říznout do systému hrazení ČT, který shodou okolností i mně připadá pitomý, avšak z jiného důvodu. Mně vadí z hlediska čistoty a spravedlnosti, ne kvůli tomu, že ČT nehlásá to, co by chtěli hlásat voliči SPD.

ČT nekonzumuju. Televizor nemám. Mám ale počítač, chytrej telefon, tablet, v domácnosti toho nepočítaně. Nicméně nedívám se na vůbec žádnou televizi. Ani na ČT, ani na Novu, ani na Primu, ani na National Geographic, prostě na žádnou. I ten Netflix platím vlastně jenom kvůli zbytku rodiny, možná tak dvakrát do roka se podaří, že tam najdu něco, na co se dá koukat.

O rozhlasu ani nemluvím, rádio jsem taky neměl puštěné kolik let. Žádné. A to platit musím, protože mám přehrávač v autě. Na kterém si pouštím svojí muziku, žádný rozhlas.

A vůbec nevidím, že by mě to nějak stavělo do znevýhodněné polohy, co se týče elementární orientace v domácím a světovém dění a vůbec obecně v sociálním životě.

Umím totiž číst. Skvělá věc, takový čtení.

M ČT mám dvě základní výhrady: jednak k formátu placení, jednak k nabídce. Veřejnoprávní funkci plní zhruba desetina nabídky ČT. Demokracie nepotřebuje víc tancujících moderátorů a kuchařů, ani fotbal nebo tourdefrance.

R. Nešpůrek 8.9.2023 11:37

Mohl bych být poslancem a tvořit jednoduché a srozumitelné zákony. Například ten o koncesionářských poplatcích. Zněl by takto :

Pokud někdo z rodiny není slepý a hluchý, tak bude v zájmu zachování demokracie platit jako jediný z rodiny koncesionářské poplatky.

Hotovo. Co tam máte dál ? ;-D

J. Farda 8.9.2023 11:31

Radši budu sám pálit penicilin, než aby nějakému pacientovi chyběl, slibuje Válek

Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/valek-ministerstvo-zdravotnictvi-nedostatek-leku-penicilin-antibiotika.A230908_074853_domaci_hovo

No te slovo do pranice - MUDr. Válek s praxí z pálenic bude také alchymista! ;-)

J. Václavíková 8.9.2023 11:34

Dodávky penicilinu do Česka jeden z výrobců, společnost BB Pharma, navýšil za půl roku o 500 procent.

L. Frydryšek 8.9.2023 11:41

A furt penicilín není. Někde je chyba.

V. Kuhaj 8.9.2023 11:47

Nechte si toho nenápadného podrývání autority ministra zdravotnictví, ano?;-D!

J. Václavíková 8.9.2023 11:48

Pokud jste nemocný, dají vám širokospektrou náhradu. Ale podle článku už je distribuován.

S. Lazárek 8.9.2023 11:52

To asi není cesta kterou by se mělo jít, ale Válek dal hlavu na špalek tak uvidíme. Opravdu nechápu, proč nejsou lékárny a špitály vzájemně propojeny aby bylo online vidět kde lék je a kde není. Tohle je za mě fakt středověk.

J. Václavíková 8.9.2023 11:57

Cestou je, nenechávat to všechno na Číně. Ovšem to nebude ze dne na den. A rozhodně si připlatíme.

S. Lazárek 8.9.2023 11:58

Chtělo to být levně a do covidu bylo. Už není a asi ani nebude.

J. Václavíková 8.9.2023 12:05

Přesně tak. Sami si za to můžem.

S. Lazárek 8.9.2023 12:07

Bylo to logické rozhodnutí výrobních firem které dlouhá léta fungovalo dobře, ale tomu je konec.

V. Kuhaj 8.9.2023 11:48

Vy jste prostě skalní fanda téhle vlády, co? A do smrti budete.

L. Novák 8.9.2023 11:53

Jenom stačí hájit pravdu proti lžím babišovců a putinovců, jako jste vy.