4.7.2024 | Svátek má Prokop


Diskuse k článku

Volby v Maďarsku

V neděli v sedm večer se zavřely v Maďarsku volební místnosti. Podle dosavadních výsledků strana Fidesz současného premiéra Viktora Orbána opět zvítězila a vstoupí do čtvrtého volebního období s ústavní většinou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Ješterka 4.4.2022 9:43

Ne,

píši o jiných kontinentech, Německo je za "bukem".:-)

O. Musil 4.4.2022 9:55

Nevím, v Timesech je Ukrajina na titulní stránce, v podstatě se všemi aktuálními informacemi jako u nás. Jiné kontinenty se mi nechce hledat, ale mohlo by to být zajímavé.

J. Ganaur 4.4.2022 9:44

Evropská media se také moc nezabývají válkou v Jemenu.Čím to asi bude?:-)

Z. Ješterka 4.4.2022 9:46

Ano,

asi tím, že 100 000 mrtvých Jemenců nevydá za 5000 death Ukrajinců....

D. Mach 4.4.2022 10:00

A co jako? Vy si snad myslíte, že v Číně nebo Indii píší každý den o russké invazi na Ukrajinu?

V. Hájková 4.4.2022 9:29

https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/clanek/televize-klimatizace-i-skutr-rusti-vojaci-posilaji-domu-lup-z-ukrajiny-40392637

NIC PŘEKVAPUJÍCÍHO- stále stejný ruský DOBYTEK !! Když právě nevraždí tak loupí !!!!!!

J. Fridrich 4.4.2022 9:27

To, co se projevuje u Orbána je u mnoha dalších politiků - dobré a špatné řešení v jednom člověku. U Orbána to dobré byla "stopka" plotem muslimům při jejich kolonizaci Evropy - a to špatné je kamaráčoft se zločince Putinem...

P. Diviš 4.4.2022 9:29

Asi tak to vidím.

D. Laurencikova 4.4.2022 9:39

Orban nepestuje zadny zvlastni "kamaracoft" se zlocincem Putinem, ale neni ani tak hloupy, aby si z Ruska stale delal nepritele. Orban se stara predevsim o zajmy Madarska, potazmo Evropy - nikoliv te zdegenerovane EU. Jak vidite, Madarum se to libi, jinak by jej nevolili.

J. Ganaur 4.4.2022 9:48

Proč v té zdegenerované EU ještě žijete, proč nejdete tam, kde by vám bylo o mnoho lépe?Třeba do RuSSka.Laciný plyn, laciné pohoné hmoty, naprostá svoboda projevu, skvělý starostlivý vládce....;-D8-o;-D

L. Polehla 4.4.2022 10:02

Vy jste si nevšiml, že píše o zločinci Putinovi?

D. Laurencikova 4.4.2022 10:11

Velice hloupa, otrepana otazka a celkem stupidni reakce na muj prispevek.

J. Fridrich 4.4.2022 10:34

Ne, pan Ganauer vám přesně poslal ty krásné a světlé zítřky v Putinově ZEMI SNŮ pro všechny blbouny a hlupáky Světa.. Tak neváhejte, několik zemljanek za Uralem je ještě volných... Ale pozor, nepojedee sama do toho rusáckého ráje, Rudá Garda z našeho NP si už blokuje místenky směr Moskva...

D. Laurencikova 4.4.2022 11:05

Pan Ganauer mi polozil hloupou otazku, ktera muze jenom "blbounovi" a "hlupakovi" - to jsou vase vyrazy, pardon - pripadat smysluplna. Jenom blbec si muze myslet, ze kazdy, kdo zaujima ponekud racionalnejsi postoj by se mel ihned stehovat do "zemljanek za Uralem" do "rusackeho raje". To uz nedavate rozumu v nasi zemi vubec zadnou sanci?

J. Lukavsky 4.4.2022 10:21

"ale neni ani tak hloupy, aby si z Ruska stale delal nepritele." No přesně takto si zdůvodňovalo Švédsko, že prodává Hitlerovi železnou rudu a Švýcarsko když jejich banky braly do úschovy zlato z vymlácených zubů Židů. Prostě vlastní prospěch FIRST. Inu ale každý chvilku - tahá pilku. Jednou se to může Maďarsku vymstít, neboť "nic na světě není věčné, ani láska k jednej slečně..."..J.L. end

D. Laurencikova 4.4.2022 10:30

Vazeny pane Lukavsky, valka mezi Ukrajinou a Ruskem je vyusteni dlouhodobych problemu mezi Ukrajinou a Ruskem, potazmo pokracovanim valky, ktera tam de faco mezi Rusy a Ukrajinci uz 8 let trva. Take mocenske zajmy Ruska a USA hraji velkou roli. Pan Selensky mel moznost, pracovat na nejake rozumne dohode s Ruskem, coz se nestalo a navic tvrdi, ze tento konflikt je konflikt nas vsech. Srovnavat to s vymlacenymi zuby Zidu je prinejmensim zcestne. Ja osobne se domnivam, ze jsou horsi osudy, nez nebyt clenem Nato.

J. Lukavsky 4.4.2022 12:12

"jsou horsi osudy, nez nebyt clenem Nato" To záleží na tom, koho máte za souseda. Být sousedem Ruska a nebýt v NATO není zase taková výhra, jste mu vydáni na milost a nemilost. A ta rozumná dohoda s Ruskem jistě možná je, pokud ovšem znamená, že se stanete jeho Běloruskem či jeho Čečnou či přinejmenším Finskem. Prostě rozhodovat se bude v Moskvě. A třebas ne každý stát to bere. No ale jsou věci co jsou přes míru a nelze je okecat a lakovat "správnými" názvy. Kdysi se zakládalo OSN proto, aby se předešlo takovýmto řešením, kdy si někdo (kdo si myslí, že na to má, třebas A.Hitler) mohl dělat co chce. Ale ponechali tam chybu, kdy člen Rady bezpečnosti si může dělat co chce, neb má právo veta. Vycházelo se z domněnky (mylné), že světová velmoc prostě nemůže být lump, agresor atd. Něco jako když by pro policistu či soudce neplatily zákony. J.L. end

D. Laurencikova 4.4.2022 13:05

Jak vidite, tentokrat tomu bylo naopak. Putin vyzaduje leta garance, ze Ukrajina nebude clenem Nato s americkymi zakladnami... Ukrajina je pro nej cervena cara. USA by nejednaly jinak. ;-) Nakonec to tak stejne dopadne, tak proc ne hned, bez krveproliti? Dohoda s Ruskem urcite mozna je. Jak rika podnikatel Wolfgang Grupp, ktery zpochybnuje hrdinstvi Wolodymyra Selenskeho, ktery zemi, za kterou nese zodpovednost, vystavil teto valce. A chce ji ostatne rozsirit na celou Evropu, kdyz mu tak nasloucham.

OSN nerespektuji predevsim USA, ktere zbombarduji, koho uznaji za vhodne, zcela bez mandatu.

L. Harvánek 4.4.2022 9:26

Tak když už jsme u výsledku maďarských voleb, je věcí občanů Maďarska, komu odevzdají ve volbách svůj hlas. A pokud jsem něco z mentality Maďarů pochopil během několika dovolených strávených u Balatonu, tak to byl především odpor vůči komunismu podporovaného ze strany bývalého SSSR. Samozřejmě za rok 1956 a také by si kritici poměrů v Maďarsku měli vzpomenout, že Maďarsko bylo brzy po Polsku jedinou zemí, která usilovně pracovala na tom, aby se poměry v zemi uvolnily a demokratizovaly. A to, že volby dopadly tak jak dopadly? Je to důsledek toho, je se vláda o své občany stará na rozdíl od vlád ostatních.

A pokud jde o vztah k Ukrajině? Tak tady nějak naplno zveřejňovat svůj názor na způsoby vedení války na Ukrajině není zrovna nejlepší parketa ,protože jakákoliv kritika je vykládána jako podpora Ruska. Já s vpádem Ruska na Ukrajinu nejen že nesouhlasím, také ho odsuzuji. Ale jak už jsem několikrát zmínil a tento hlas zazněl i od mezinárodních organizací na moc Rusku nakloněných, ukrajinská armáda často využívá civilní obyvatelstvo jako živé štíty, když nedokáže (nebo nechce?) civilní obyvatelstvo z míst vojenských střetů evakuovat. Protože vojenské cíle (to jsou i hnízda odporu v zastavěných částech) smějí armády podle válečných konvencí likvidovat. A ne všechny zbraně jsou tak sofistikované, aby dokázaly zasáhnout určený cíl a byla vyloučena možnost chyby. Ostatně tohle zná každý, kdo na vojně byl a minimálně jednou jedenkrát si vystřelil.

P. Diviš 4.4.2022 9:28

Které jsou ty "mezinárodní organizace na moc Rusku nakloněné"?

J. Fridrich 4.4.2022 9:22

"Masakr v Buče má zablokovat jednání o míru, tvrdí Moskva." -

Takové šílenosti dovedou vymyslet jen rusáci v Moskvě....

J. Ganaur 4.4.2022 9:24

RuSSonáckové jednat o míru nechtějí!:-([UA]

V. Hájková 4.4.2022 9:34

Přesně tak ! Pouze jim došlo, že nemohou okupovat celou tak velkou zemi- nato nemají- tak se ji snaží co nejvíce poškodit svými raketami a přeskupují se na válku na východě Ukrajiny !!

P. Fialek 4.4.2022 9:54

Hájková do generálního štábu, jinak to nevidím.

O. Vorálek 4.4.2022 9:24

V Nižném Novgorodu ne?;-D

V. Kuhaj 4.4.2022 9:30

No, svého vyjednávače si Ukrajinci zastřelili sami, coby údajného donašeče Rusku. A pak tam taky měli problém s označováním vojenských cílů ukrajinskými občany, kteří ty cíle ovšem označovali ve prospěch Ruské armády.

Já vím, že tady se to podává tak, že Ukrajinci jako jeden muž stojí v šiku proti Rusku, ale ono je mezi nimi dost těch, kteří s tím Ruskem sympatizují. No nic, já jen že je otázka, co je to za civilisty, kteří byli zastřelení se spoutanýma rukama...:-/

P. Černý 4.4.2022 9:49

Otázka smyslu takové hrůzy je na místě. Proč ruska armáda na ústupu střílela civilisty procházející se na ulici nebo dokonce cyklisty, když jinde v té obci probíhaly popravy lidí se svázanýma rukama, proč je ti zločinci nechali mrtvoly ležet na ulici pro novináře? Možné je všechno. Ale tohle opravdu volá po nestranném vyšetření. Doufejme, že ho Ukrajina umožní.

Z. Ješterka 4.4.2022 9:15

Ano, u nás je situace jiná, na jedné straně vláda pětikolky, na druhé straně nesourodá opozice. snad se najde nějáký nový opoziční leader. Babiše opravdu nemusím a pod praporem Okamury bych se táké necítil zcela komfortně. Chybí tu postava Orbána či Kačinsdkého snad i Pelegrínyho.

S. Ševeček 4.4.2022 9:21

bude muset být ještě mnohem hůř, než "se" tady najde vůdce pro zájmy českého Lidu.

/klidně i směsku CZ-JPN bych bral.

J. Ganaur 4.4.2022 9:26

A pak tu bude popelářský ráj....:-P:-P:-P