26.6.2024 | Svátek má Adriana


Diskuse k článku

Volby skončily, všichni vyhráli

Těžko hodnotit tyto volby. Jsou zásadně důležité, protože určují chod skoro sedmi tisíc obcí v České republice. V každé z nich jsou jiné poměry a vazba na politické strany někdy hraje, jindy nehraje roli. Lidé tam volili podle bezprostřední zkušenosti a jestli volili správně, to ukáží příští čtyři roky

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Novák 26.9.2022 16:35

Zelený alarmismus se za více než půl století téměř nezměnil. Taktika strašení je v jádru stále stejná

https://svobodny-svet.cz/zeleny-alarmismus-se-za-vice-nez-pul-stoleti-temer-nezmenil-taktika-straseni-je-v-jadru-stale-stejna/

D. Mach 26.9.2022 16:35

Ostatně to letos nebylo poprvé a neděje se to jen ve Francii. naštěstí je v létě nízký odběr a svítí slunce na soláry.

https://oenergetice.cz/jaderne-elektrarny/francouzske-i-svedske-jaderne-elektrarny-jsou-kvuli-teplu-odstavovany

L. Novák 26.9.2022 16:34

... a francouzská socialistická regulace cen elektřiny, EDF má málo peněz.

D. Mach 26.9.2022 16:33

No však ano.

P. Čech 26.9.2022 16:33

To ovšem není demokratické. Občané u nás to vidí a výsledkem je směšná a trapná volební účast. Bohužel volební systém podle zásad poměrného zastoupení u nás připouští skutečnost, že i kdyby se voleb zůčastnil pouze 1, slovy jeden volič a volil třeba ODS, vyhrála by tato strana volby se 100% ziskem hlasů. Tedy vaše rada "nevolte" také není řešením.

D. Mach 26.9.2022 16:32

To není údržba, to se bude opakovat. Nedostatek studené vody na chlazení!

D. Mach 26.9.2022 16:31

Ale polovina europoslanců za SPD stranu už opustila. ;-D

J. Krejčová 26.9.2022 16:31

Vzpomněla jsem si jak jsem kdysi, ještě před nepokoji v Bělorusku, četla rozbor jednoho grantu pro Člověka v tísni. Pár lidí se domluví, požádají o grant ve výši 183 milionů a dostanou je. Název žádosti byl Diskuze s občany Běloruska.

Následně ze sebe udělají ředitele, náměstky a asistenty s tučnými odměnami a udělají si výlet do cizí země, kde štvou proti vládě.

Po začátku nepokojů Bělorusko tvrdilo, že je v tom česká stopa a naši politici ječeli, jaká že je to lež.

O těch výplatách, které pobírají neziskovkáři tohoto typu se může většině lidí jen zdát.

L. Frydryšek 26.9.2022 16:30

No ano, ale pokud chcete k ODS připočítat ty 4,5, procenta KDU-ČSL, 4 procenta TOP 09, tak musí jít do voleb jako SPOLU.

P. Diviš 26.9.2022 16:30

Nedalo. Frantíci odflákli údržbu, mimo jiné i kvůli zelené propagandě odstavování jaderných zdrojů. Naše jaderky jedou podle plánu, v létě i v zimě.

Energetický mix ano, ale podle rovných, neideologických pravidel, bez dotací a povinných výkupů.

J. Anděl 26.9.2022 16:30

Naopak, stávající systém reflektuje vůli voličů lépe než systém, ve kterém vládne ten, kdo vyhrál třeba s dvacetipěti procenty (tedy kterého nevolilo 75 procent voličů).

R. Toman 26.9.2022 16:29

A o jádru ten šmejd jak jste ho vtipně nazval dnes v TV nemluvil.

P. Čech 26.9.2022 16:29

STAN, KDUČSL a TOP 09 mohou utvořit předvolební koalici a potom nevypadnou. Náš nedemokratický volební systém s tím počítá. Jen nechápu Babiše, že se toho také nechápe. Pokud by ANO 2011, SPD, Trikolóra a Přísaha utvořily předvolební koalici, mohly by dosáhnou dokonce ústavní většiny v poslanecké sněmovně, což politickým stranám a hnutí STAN "nehrozí".

P. Diviš 26.9.2022 16:28

"Účelem voleb by mělo být ctění vůle těch, kdo kteří volili vítěze, tedy toho, kdo vyhrál."

Za vítěze by bylo lze s velkým přimhouřením oka považovat toho, kdo dostane přes 50% hlasů. Což je v Česku prakticky nemožné.

I s většinovými volbami by většinu mandátů dalo dohromady jen více stran v koalici. Pokud ne, měla by "vítězná" strana tak široký elektorát, že by se stejně všichni její voliči nepovažovali tak úplně za vítěze.

Pokud jsou pro vás volby zbytečné, nevolte.

D. Mach 26.9.2022 16:28

Může, ale nemusí.

D. Mach 26.9.2022 16:27

Stejně by se dalo po letní zkušenosti hovořit o jaderných blocích, a stejně je plánujeme postavit. Proto ten energetický mix.

J. Anděl 26.9.2022 16:27

Vážně nerozumíte, proč se nehodí těch pár procent hlasů, které by jinak skončily pod prahem vstupu do sněmovny?

D. Mach 26.9.2022 16:26

Když k ODS ale připočtete KDU-ČSL s 4,5% a TOP09 s 4%, tak náhle má spolu zajímavých 24,5 procenta. A jsme jen o málo míň, než kde jsme byli při volbách. I Piráti s 11,5 procentem a STAN s 4,5 procentem dá dohromady 16 procent. Takže se vlastně nic moc nezměnilo. ;-D

P. Boublíková 26.9.2022 16:25

V podstatě souhlas.

P. Diviš 26.9.2022 16:24

Bohužel to úroveň techniky OZE (občasných zdrojů energie) dosud neumožňuje.

R. Toman 26.9.2022 16:24

Máte pravdu, po odchodu juniora jsem se přestal o tuto stranu zajímat. Občas zahlédnu Zahradníkovou v TV, tak to radši přepnu.

P. Čech 26.9.2022 16:23

Volby skončily, nevyhrál nikdo. Takový měl být nadpis, Astone.

Účelem voleb by mělo být ctění vůle těch, kdo kteří volili vítěze, tedy toho, kdo vyhrál. To však u nás neplatí. U nás jsou volby naprosto zbytečné a celý volební systém je jen vytvářením zdání, že jde o vůli voličů. Je totiž obvyklé, a systém to dovoluje, že politické subjekty handlují povolební koalice obvykle proti vůli největšího počtu voličů. Už se vůbec nedivím té trapné volební účasti, když toto voliči vidí. Volby u nás, s výjimkou voleb do senátu a volby prezidenta jsou naprosto zbytečné, protože ty koalice je možno vyhandlovat i bez nich se stejným výsledkem.

P. Diviš 26.9.2022 16:23

Volební matematika ...

D. Mach 26.9.2022 16:22

Pokud budeme nezávislí na zdrojích z konfliktních lokalit, jako je Russko nebo Blízký Východ, určitě na tom budeme líp. A také ušetříme nějakou tu miliardu týdně. ;-D

P. Diviš 26.9.2022 16:22

Výzkumy veřejného mínění se ptají někdy na jednotlivé strany, jindy na koalice. Dá se z toho poznat, zda je koalování přínosné nebo ne.

J. Anděl 26.9.2022 16:21

Jedinej, kdo měl šanci konkurovat v politice pod vlajkou pravice ODSce, byl Babiš. A ten to vzal moc zhurta, takže s ním málokdo chce spolupracovat (byli jsme svědky toho, jak dopadla ČSSD), a navíc míří nalevo. Nejspíš proto, že se ODS nerozpadla, naopak se zvedla z bláta a zas tak moc pravicových voličů tu není.

Trikolóra z mého pohledu udělala chybu, že se pokusila soupeřit s SPD v nacionalistické notě. Samotný název byla podle mě chyba. A naprosto mě ztratili tím návrhem zákona na povinnost obchodů prodávat určitá procenta českých produktů. Což bylo dávno před jejich blamáží po začátku ruské války, ve které jim podle mě naprosto nezafungoval kompas či cit pro to, co je důležité, a co je podružné.

Ve spolupráci či splynutí s SPD mají dost voličů na to, aby o nich bylo vědět. Ale to je spíš výsledek SPD než Trikolóry.

P. Boublíková 26.9.2022 16:18

V minulých volbách do PS to pomohlo.

Ovšem Jurečka ač formálně lidovec je všech socanů futrál a Pekarová mentálně pomalejší (raději jí ani nesvěřili ministerstvo), takže jak se s tím ODS vyrovná do budoucna, uvidíme.

P. Diviš 26.9.2022 16:17

Dobře se z té zelené lumpárny má on, šmejd jeden.

J. Farda 26.9.2022 16:16

:-)

L. Novák 26.9.2022 16:15

Green Deal propaganda:

Chcete se mít dobře a žít v míru a demokracii? Tak musíte být pro Green Deal, vzkazuje Timmermans

https://archiv.hn.cz/c1-67118870-chcete-se-mit-dobre-a-zit-v-miru-a-demokracii-tak-musite-byt-pro-green-deal-vzkazuje-timmermans