28.6.2024 | Svátek má Lubomír


Diskuse k článku

Velký autoskok

Šéf Tesly Elon Musk nabídl na Twitteru převzetí automobilky, ta je ztrátová a on sám v ní vlastní jen pětinu. Cena firmy se odhaduje na 1,6 bilionu korun (72 miliard dolarů). Je to jen malá perlička, zpestřující krutě okurkovou sezónu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Klepetko 8.8.2018 9:19

Re:

Na to jsem nepomyslel... Ale dokázal by někdo spočítat ve srovnatelných jednotnách "skleníkový efekt" na 1KWh výkonu rikši a dieslového motoru, se započtením celkové uhlíkové stopy obou variant?

S. Ševeček 8.8.2018 9:14

Elon Musk - tunel

jak prase.

V. Klepetko 8.8.2018 9:14

Re: Prekvapuje mě, že EK zatím nesáhla po zákazu motorů

Femise: nažehlené košile, navařené jídlo a spousta řečí :-)))

J. Jurax 8.8.2018 9:13

No, emise by byly taky, byť jiného druhu - ony milióny lidí už něco vyséřou a prdí skleníkový metan.

F. Doušek 8.8.2018 9:09

Re: Prekvapuje mě, že EK zatím nesáhla po zákazu motorů

Bacha na mee too.

K. Janyška 8.8.2018 9:05

Kolikrát vám mám všem vykládat, že lidský svět je lidmi

neřiditelný a že bez znalosti kompozitivní teorie, tedy zejména teorie spontánního řádu lidského světa, jsou všichni jen pomotaní konstruktivističní racionalisté, tedy v politické činnosti marxisté a nově neomarxisté.

Už se těším, že se najde někdo, kdo využije celosvětové sítě internetu k výuce této pro lidstvo absolutně nejdůležitější vědecké materie. Zatím však nic. Nejsou lidi. Ani na nejvyšší úrovni. Musí se čekat. A Hayek je mrtvev a složitost jeho díla lidé nejsou schopni pochopit.

Jen já, pozemský červ. To je málo, psí hlas do nebe nejde... Dzp.

E. Tocháček 8.8.2018 9:03

Re: Autobaterie jsou řešeny už dávno

Tak pokud argumentujete zpětným odběrem olověných akumulátorů, to jste "vaší" věci moc neposloužil. Ale hlavně jsme to vzali poněkud od konce. Kde vezmeme materiály na výrobu tolika akumulátorů? Kde vezmeme zdroje el. energie, co nahradí ty fosilní (50 l nádrž benzínu je asi 400 KWh)? Kde vezmeme infrastrukturu na distribuci takového masivního nárůstu el. energie? Povídejte.

F. Kusák 8.8.2018 8:58

Re: Prekvapuje mě, že EK zatím nesáhla po zákazu motorů

Škoda, slovo "femise" má zajímavé konotace, já bych to bral.

J. Chaloupka 8.8.2018 8:57

A nutí někdo zemědělce pěstovat řepku?

Nebo je to tak, jak řekl jeden zemědělec: Mák se vyplatí, ale na obilí dostanu dotace, tak pěstuji obilí.

J. Chaloupka 8.8.2018 8:54

Ano a také: optimista se učí anglicky, pesimista čínsky

a realista střílet.

V. Klepetko 8.8.2018 8:53

Re: Prekvapuje mě, že EK zatím nesáhla po zákazu motorů

"emise":-)

V. Klepetko 8.8.2018 8:52

Prekvapuje mě, že EK zatím nesáhla po zákazu motorů

...jako takových - kompletně všech, spalovacích i elektrických. Bylo by to zcela v duchu Eurofederálních hodnot, jak je prosazuje Nová Levice v čele Unie, kterou nám sprostě ukradla!

Vyřešilo by se tím i začlenění všech běženců do pracovního procesu: jen si to představte - milióny rikšů místo aut! :-)))) Žádné femise... Obnovitelný pohon... Nádhera! :-))))))))))))))))

Dobré ráno.

J. Chaloupka 8.8.2018 8:51

Spíše se snažte propagovat ne-cestování, zejména

letadlem. Zabývá se vlastně někdo, kolik spalin je po takovém letadle? A tzv. turisté jsou dnes všude. Benátky již před 30 lety byly spíše muzeem, než živým městem a dnes omezují přístup turistům, proč asi?

P. Spáčil 8.8.2018 8:42

Re: :-P

Ne že bych chtěl obhajovat Agrofert, ale ten má na pěstování řepky podíl je 5 %.

E. Tocháček 8.8.2018 8:36

Politici ovládaní ideologií?

No to by bylo ještě dobré. Ve skutečnosti jsou to oportunisti nejhrubšího zrna. Žádnou ideologii, mimo ukojení svého ega nemají.

F. Doušek 8.8.2018 8:34

Re: Autobaterie jsou řešeny už dávno

Olověné akumulátory ano, ale v elektromobilech takové nenajdete. A nejde jen o jejich likvidaci, ale i o dopad na životní prostředí při jejich výrobě.

J. Vobr 8.8.2018 8:32

Re: Skromně se mlčí o problémech

... na staré dobré louče také nezapomínat !!!

________________________________________________

:-)))

P. Hlosta 8.8.2018 8:30

Autobaterie jsou řešeny už dávno

Akumulátory z aut se už čtvrt století odevzdávají prodejcům a ti je dávají do recyklačního procesu a navíc za to platí. Ne moc, ale přeci jen pár drobáků. Jsou tací, co si myslí, že rozbitím baterie auta vydobudou poklad olova, který jim finančně vypomůže. Následně postříkané oblečení od kyseliny sírové mohou vyhodit, protože to po vyprání je samá díra. Nadřou se a stejně je sběrny šroty zklamou. Ta tam je doba, kdy se občan musel starat "kam s ním". Nepřizpůsobiví tohle řeší tak, že to postaví(vysypou) před svůj barák, normální člověk odpady třídí, případně při koupi nového zboží odevzdá to staré prodejci.

Prodejci mají problém, občané ne. Takže jestli se kdokoliv rozhodne koupit si elektromobil Tesla a má na to prachy(pár jezdit už jsem jich viděl), uvítá je prodejce a ručí jim za odběr starých dílů auta. S EU to souvisí nepřímo. Větší problém Česko má s ojetinami bohatších států EU. Tolik je jejich starých křápů na trhu, že potlačují zdravý vývoj v automobilismu u nás. Je otázka nakolik je to vlastní vina Česka. Máme systém padlý na palici s STK namísto systému ručení za úroveň údržby auta s pomocí pouze servisní knížky, kdy servis je ten, kdo odpovídá za stav servisovaného auta a ne občan kupující si starou ojetinu. V tomto ohledu kdyby na nás zatlačila EU, já bych byl spokojený. Kšeftaři s ojetinami ovšem pochopitelně ne. Servisy by kvalitní údržbou zákazníkům dost získaly. Takhle látají nesmyslně a nemají za to odpovědnost.

F. Doušek 8.8.2018 8:25

Skromně se mlčí o problémech

FVE. Ty, světe div se, mají v současných slunečných a teplých dnech problémy a nuceně jedou na snížený výkon.

Nutno přiznat, že i v JETE snížili výkon reaktoru kvůli chlazení, a tak zbývá spoléhat na staré dobré uhelky.

P. Boublíková 8.8.2018 8:23

Re: :-P

Plus zničená zemědělská půda, ztráta schopnosti zadržovat vodu, následná sucha - asi nejhorší důsledek ekologických biopaliv.

R. Langer 8.8.2018 8:22

Re: Prečo toľko skepse?

... kromě toho už i ty akumulátory z koloběžek budou brzy představovat dost podstatný problém...

R. Langer 8.8.2018 8:21

Re: Výbušný motor?

Nebuďme hnidopichové, je to hodně rychlé hoření... :-)

R. Brzák 8.8.2018 8:16

Re: Je bohužel faktem

sakra, samozřejmě že - "...absence životních zkušeností...co podléhání strachu podporuje..."

R. Langer 8.8.2018 8:13

Re: Prečo toľko skepse?

V Číně jezdí elektromobily? Kde? "Koloběžky" s elektromotorem do toho fakt nepočítám. :-P

R. Brzák 8.8.2018 8:12

Re: Je bohužel faktem

Podléhání strachu se ovšem vůbec nevyhýbá ani mladším ročníkům. Ba právě naopak - je to absence životních zkušeností (mnoho strachů prožitých a posléze vyhodnocených jako zbytečné), co podléhání strachu umenšuje. Proto jsou levičáci (principiálně ustrašení) obvykle mladší (viz "kdo nebyl v mládí levicový, nemá srdce, kdo je levicový ve stáří, nemá rozum").

Tep doby, vytvářející velký tlak, je právě největším potenciálním zdrojem strachu - lidská bytost je totiž velmi konzervativní (kdybychom mohli, ještě dlíme v dělohách svých matek) a tudíž každá změna přináší přirozeně nějaké rizika (krom občasných přínosů). O těchto rizicích nás informuje strach (a to vždy a každého). Jestli mu podlehneme, to závisí na více okolnostech - a čím více podobných situací jsme zažili, tím větší máme naději, že nebudeme ve strachu pouze reagovat (útokem nebo útěkem) a budeme schopni si povšimnout svého strachu a tak snížit jeho omezující vliv na naše myšlení.

A. Trick 8.8.2018 8:07

Re: Prečo toľko skepse?

V Tušimicích žádný komín nekouří.

P. Kučera 8.8.2018 8:03

Re: :-P

No kdo asi? Přece Babiš, řepkový král.

M. Prokop 8.8.2018 8:00

" svojimi (lacnými) elektromobilmi "

Pokud budou skutečně "lacné", tedy při nákupu i provozně, bez dotací, tak proč ne?

P. Dvořák 8.8.2018 8:00

Re: Je bohužel faktem - vy budete nějaký mladík.

Při pohledu na Evropskou unii a její koncepci čehokoliv, vy jste nadšený a optimisticky naladěný z toho, co přijde?

Vycházím z osvědčeného, že optimista je člověk, který má nedostatek informací.

M. Prokop 8.8.2018 7:57

Re: Je bohužel faktem

Největší průser je, pokud se dostanou na ministerstva nebo do Brusele.