4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

Velký autoskok

Šéf Tesly Elon Musk nabídl na Twitteru převzetí automobilky, ta je ztrátová a on sám v ní vlastní jen pětinu. Cena firmy se odhaduje na 1,6 bilionu korun (72 miliard dolarů). Je to jen malá perlička, zpestřující krutě okurkovou sezónu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
E. Tocháček 8.8.2018 14:33

Re: Pan Doušek a pan Tocháček...

Zatím jsem to neřešil. Ale to vím, že Japonci tuto "překonanou" koncepci stále drží. Uvidíme.

S. Ševeček 8.8.2018 9:14

Elon Musk - tunel

jak prase.

K. Janyška 8.8.2018 9:05

Kolikrát vám mám všem vykládat, že lidský svět je lidmi

neřiditelný a že bez znalosti kompozitivní teorie, tedy zejména teorie spontánního řádu lidského světa, jsou všichni jen pomotaní konstruktivističní racionalisté, tedy v politické činnosti marxisté a nově neomarxisté.

Už se těším, že se najde někdo, kdo využije celosvětové sítě internetu k výuce této pro lidstvo absolutně nejdůležitější vědecké materie. Zatím však nic. Nejsou lidi. Ani na nejvyšší úrovni. Musí se čekat. A Hayek je mrtvev a složitost jeho díla lidé nejsou schopni pochopit.

Jen já, pozemský červ. To je málo, psí hlas do nebe nejde... Dzp.

D. Polanský 8.8.2018 10:55

Svět není potřeba řídit

stačí život žít.

V. Klepetko 8.8.2018 8:52

Prekvapuje mě, že EK zatím nesáhla po zákazu motorů

...jako takových - kompletně všech, spalovacích i elektrických. Bylo by to zcela v duchu Eurofederálních hodnot, jak je prosazuje Nová Levice v čele Unie, kterou nám sprostě ukradla!

Vyřešilo by se tím i začlenění všech běženců do pracovního procesu: jen si to představte - milióny rikšů místo aut! :-)))) Žádné femise... Obnovitelný pohon... Nádhera! :-))))))))))))))))

Dobré ráno.

V. Klepetko 8.8.2018 8:53

Re: Prekvapuje mě, že EK zatím nesáhla po zákazu motorů

"emise":-)

F. Kusák 8.8.2018 8:58

Re: Prekvapuje mě, že EK zatím nesáhla po zákazu motorů

Škoda, slovo "femise" má zajímavé konotace, já bych to bral.

F. Doušek 8.8.2018 9:09

Re: Prekvapuje mě, že EK zatím nesáhla po zákazu motorů

Bacha na mee too.

V. Klepetko 8.8.2018 9:14

Re: Prekvapuje mě, že EK zatím nesáhla po zákazu motorů

Femise: nažehlené košile, navařené jídlo a spousta řečí :-)))

J. Ráž 8.8.2018 10:45

Re: Prekvapuje mě, že EK zatím nesáhla po zákazu motorů

V pozdějším věku hlavně to poslední

J. Jurax 8.8.2018 9:13

No, emise by byly taky, byť jiného druhu - ony milióny lidí už něco vyséřou a prdí skleníkový metan.

V. Klepetko 8.8.2018 9:19

Re:

Na to jsem nepomyslel... Ale dokázal by někdo spočítat ve srovnatelných jednotnách "skleníkový efekt" na 1KWh výkonu rikši a dieslového motoru, se započtením celkové uhlíkové stopy obou variant?

J. Jelínek 8.8.2018 9:31

Re:

Tuhle jsem šlápl v lese do jedné uhlíkové stopy. Nic příjemného. Zašpuntovat! Všechny a šmahem.

J. Jurax 8.8.2018 10:10

Jestli by na tom nebyl diesel celkově líp než rikša ...

J. Pospíšil 8.8.2018 15:59

Re: Prekvapuje mě, že EK zatím nesáhla po zákazu motorů

To ovšem předpokládá zcela neoprávněně, že běženci přicházejí, aby si našli práci. Ale tak to prostě není. Vozit nikoho v rikše nechtějí a nevěřící už vůbec ne. To si radši vezmou ty sociální dávky.

Na zákazy tu máme prakticky EU a teoretika Kajana.

Ten vám sestaví (zkompozituje) ze samých zákazů samočinný řád, který je svobodou. Přišel na to tak, že viděl velké řady slov, nazval to prostudováním, řekl aha, což nazval pochopením a začal o tom psát naprosto zmatené výkřiky, což nazývá šířením. Posléze začal kdekomu nadávat, což nazývá získáváním.

EU to dělá dráž, z mocenských pozic, ale v podstatě se od Kajana moc neliší.

J. Chaloupka 8.8.2018 8:51

Spíše se snažte propagovat ne-cestování, zejména

letadlem. Zabývá se vlastně někdo, kolik spalin je po takovém letadle? A tzv. turisté jsou dnes všude. Benátky již před 30 lety byly spíše muzeem, než živým městem a dnes omezují přístup turistům, proč asi?

E. Tocháček 8.8.2018 8:36

Politici ovládaní ideologií?

No to by bylo ještě dobré. Ve skutečnosti jsou to oportunisti nejhrubšího zrna. Žádnou ideologii, mimo ukojení svého ega nemají.

P. Hlosta 8.8.2018 8:30

Autobaterie jsou řešeny už dávno

Akumulátory z aut se už čtvrt století odevzdávají prodejcům a ti je dávají do recyklačního procesu a navíc za to platí. Ne moc, ale přeci jen pár drobáků. Jsou tací, co si myslí, že rozbitím baterie auta vydobudou poklad olova, který jim finančně vypomůže. Následně postříkané oblečení od kyseliny sírové mohou vyhodit, protože to po vyprání je samá díra. Nadřou se a stejně je sběrny šroty zklamou. Ta tam je doba, kdy se občan musel starat "kam s ním". Nepřizpůsobiví tohle řeší tak, že to postaví(vysypou) před svůj barák, normální člověk odpady třídí, případně při koupi nového zboží odevzdá to staré prodejci.

Prodejci mají problém, občané ne. Takže jestli se kdokoliv rozhodne koupit si elektromobil Tesla a má na to prachy(pár jezdit už jsem jich viděl), uvítá je prodejce a ručí jim za odběr starých dílů auta. S EU to souvisí nepřímo. Větší problém Česko má s ojetinami bohatších států EU. Tolik je jejich starých křápů na trhu, že potlačují zdravý vývoj v automobilismu u nás. Je otázka nakolik je to vlastní vina Česka. Máme systém padlý na palici s STK namísto systému ručení za úroveň údržby auta s pomocí pouze servisní knížky, kdy servis je ten, kdo odpovídá za stav servisovaného auta a ne občan kupující si starou ojetinu. V tomto ohledu kdyby na nás zatlačila EU, já bych byl spokojený. Kšeftaři s ojetinami ovšem pochopitelně ne. Servisy by kvalitní údržbou zákazníkům dost získaly. Takhle látají nesmyslně a nemají za to odpovědnost.

F. Doušek 8.8.2018 8:34

Re: Autobaterie jsou řešeny už dávno

Olověné akumulátory ano, ale v elektromobilech takové nenajdete. A nejde jen o jejich likvidaci, ale i o dopad na životní prostředí při jejich výrobě.

E. Tocháček 8.8.2018 9:03

Re: Autobaterie jsou řešeny už dávno

Tak pokud argumentujete zpětným odběrem olověných akumulátorů, to jste "vaší" věci moc neposloužil. Ale hlavně jsme to vzali poněkud od konce. Kde vezmeme materiály na výrobu tolika akumulátorů? Kde vezmeme zdroje el. energie, co nahradí ty fosilní (50 l nádrž benzínu je asi 400 KWh)? Kde vezmeme infrastrukturu na distribuci takového masivního nárůstu el. energie? Povídejte.

F. Doušek 8.8.2018 8:25

Skromně se mlčí o problémech

FVE. Ty, světe div se, mají v současných slunečných a teplých dnech problémy a nuceně jedou na snížený výkon.

Nutno přiznat, že i v JETE snížili výkon reaktoru kvůli chlazení, a tak zbývá spoléhat na staré dobré uhelky.

J. Vobr 8.8.2018 8:32

Re: Skromně se mlčí o problémech

... na staré dobré louče také nezapomínat !!!

________________________________________________

:-)))

J. Jelínek 8.8.2018 9:37

Re: Skromně se mlčí o problémech

Snížení výkonu, resp. účinnosti tepelného stroje po zmenšení energetického spádu , tedy nárůstu teploty do které stroj pracuje vyplývá z Carnotova cyklu a nemá co společného s chlazením reaktoru. S chlazením kondenzátoru ano. To jen tak pro upřednění, jinak máte samozřejmě pravdu.

J. Jelínek 8.8.2018 9:38

Re: Skromně se mlčí o problémech

ach jo - upřesnění.

T. Kočí 8.8.2018 9:54

Re: Skromně se mlčí o problémech

Jen pro přesnost. V takto horkém počasí klesl výkon i klasických (uhelných ,prostě fosilních)kondenzačních elektráren, protože teplota chladicí vody se zvýšila.V řekách je málo vody a je teplá.Chladicí věže také neochladí vodu dosti hluboko. Proč FVE snížily výkon nevím. To je jako zastiňují slunečníky ? Prosím o vysvětlení.

J. Pospíšil 8.8.2018 15:37

Re: Skromně se mlčí o problémech

Všechny tepelné elektrárny mají v zimě vyšší tepelný spad a tedy i vyšší výkon. Jak uhelné, tak jaderné. Ten nižší výkon není nucený, ale přirozený.

M. Berka 8.8.2018 7:52

Budoucnost není elektřina, ale

VODÍK... Dál je zbytečné o tom diskutovat...

M. Prokop 8.8.2018 7:56

Re: Budoucnost není elektřina, ale

Však oni soudruzi z Brusele nediskutují, ale směrnicují.

Je jedno, jaká technologie se prosadí, bude-li to přirozenou cestou.

R. Dubravský 8.8.2018 9:25

Re: Budoucnost není elektřina, ale

To jsem si také myslel. Jenže ne. Vodík má dva zásadní problémy:

1/ Není skladovatelný. Jakýkoliv materiál nádrže je pro molekuly vodíku prostupný. V praxi vám za týden uteče polovina "nádrže".

2/ Vodík má malou energetickou hustotu. Z toho plyne, že vodíkem poháněné vozidlo má nedostatečný dojezd.

Z těchto dvou skutečností plyne, že vodíkem poháněná vozidla mají přesně stejné použití jako elektrická, tedy časté jízdy na krátké vzdálenosti s možností častého doplňování energie. Dojíždění za prací, rozvážka zboží apod. Jinými slovy, druhé či třetí auto v rodině.

J. Pospíšil 8.8.2018 15:32

Re: Budoucnost není elektřina, ale

Ať doplňujete, jak často chcete, furt vám energie z nádrže uniká a nezískáte větší hustotu energie.

Hlavně nesmíte zapomenout na dobré větrání garáže, snad je lepší negarážovat a odstavovat vodíkové auto venku.

Nedojedete daleko. Skoro bych řekl, že je lepší vodíkové auto vůbec nemít a když už si ho obstaráte, tak se s ním jen chlubit a nepoužívat ho.