3.6.2024 | Svátek má Tamara


Diskuse k článku

Velké trápení

Jen vyznavač hesla „čím hůř, tím líp“ se může radovat z policejní razie s výsledkem neobvykle bohatým – sedm obviněných, z toho dva vysocí úředníci ministerstva dopravy. Je přeci známo, že policie dopadne jen malé procento pachatelů trestných činů. A korupce je trestný čin, který se snad nejhůř dokazuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foundryman 12.3.2006 21:13

Petře H.,

no to je právě ten problém. Za ideální považuji systém, kdy všechno běží samospádem a úkolem politiků je zúřadovat to nejnutnější a moc do ničeho nešťourat. Krize jsou něco jiného - ovšem krizový vůdce obvykle za normálních okolností selhává.
Petr H 12.3.2006 21:09

Foundry,nezlob se,ale mýlíš se

Zeman měl morálky plnou hubu a s tím vyhrál volby.O akci čísté ruce se snad ani nebudeme bavit.
pV. 12.3.2006 21:08

Ano Foundry, opět souhlasím...

...a možná, že jste to vystihl naprosto správně. Když si totiž položím otázku, zda se domnívám, že v nejbližší (historicky) době očekávám nějaké výrazné strukturální změny společnosti jako takové, odpovím, že pravděpodobně ano - což je pocit, žádný kalkul. A z toho pohledu by to opravdu chtělo někoho, kdo udá směr (jak správně píše Dana). Cifršpióni to potom rozpracují :-)
jonáš 12.3.2006 21:06

Re: Foundry,to je všechno hezký,ale...

ten politickej souboj je jen o tom, aby tam byli "ti správní" -- pokud se to ještě dá označit za politickej souboj. Má dáti dal směřuje spíš k handlu.
Foundryman 12.3.2006 21:04

Ibne,

tady bych nesouhlasil. Nerad používám termín vůdce, dle mého soudu je špatně, když začnou lidé shánět vůdce. Preferuji termín osobnost. Po listopadu jsme měli bezesporu pouze dvě osobnosti, schopné dát obecnému hemžení nějaký směr - Klause a Zemana. Nikdo z nich o morálce neřekl ani slovo. Havel měl morálky plnou hubu, ale byl bych moc nerad, kdybych byl v době krize odkázán na lidi jeho typu.
raptor 12.3.2006 21:02

Mno ono to jmenovitě sudlicí ani tak nebylo... :-/

Petr H 12.3.2006 21:02

Foundry,to je všechno hezký,ale...

beru,nejsou všichni politici stejní a vůbec jim nezávidím v dnešní době do politiky chodit,nemají to jednoduchý,ale...
drtivá většina z nich jsou chlapící,kteři to dotáhli v životě maximálně na to,že poslouchali mistra v dílně a skákali jak on píská a najednou jim spadla do klína takováto moc.
Jak si k tomuto jednou čichneš tak už zpátky za ponk nechceš.Z toho vychází že politik má být dobře zaplacen,je to reprezentace státu,ale má jich být co maximálně nejméně s co nejmenšími pravomocemi.
O tom je ten politický souboj,není?
Dana 12.3.2006 21:01

Re: Re: pV + Evropan

s tím vůdcem - naopak, Češi vždy potřebovali jasného vůdce...Stačilo, že se tak jen sám tvářil. Jenže spíš než vůdce je nám třeba určení směru, on už někdo tu maršálskou hůl zvedne..jen ten směr, ten směr....
Šumavák 12.3.2006 21:01

Souhlas ! Já si také myslím, že "chlap jako vy "

není muž na svém místě!:-)))
ibn 12.3.2006 20:57

Re: pV + Evropan

A co terorismus v Evrope?
USA je v nevyhlasene valce, v Evrope to boucha, imigranti trhaji rekordy. Obavam se, ze priciny katastrof byvaji ruznorode, ale s jistou pravidelnosti se opakuji po zhruba 50 letech.
Panove Ma dati- Dal nebyvaji obvykle partaci do nepohody. Beze vseho moralizovani, dneska neni doba zrala na ucetniho v cele vlady. A to nemluvim o obecnejsich principech, kdy amoralni clovek (rozumej vystupujici amoralne, nikoliv nemoralne) neni ze sve podstaty vudcem. A podle mne je vudce treba, i kdyz to tak nevypada (myslim u Cechu).
Pobavený pravicový volič 12.3.2006 20:53

Také protestuji

proti lecčemu, co ČT za moje peníze dělá.
 
A Vy navštivte psychiatra, synku
cumilek 12.3.2006 20:52

Re: Re: dneska....pssssssssssss jen tiše,tiše

my dneska odpocivame
Šumavák 12.3.2006 20:51

Re: Genetický odborář :-)))

Já si zas představoval to formování cepy a sudlicemi :-)))
Pobavený pravicový volič 12.3.2006 20:50

Používejte

Page Up  -  Page Down
Franta 12.3.2006 20:49

Bolševici v České televizi.

Česká televize zneužívá svého postavení. Jako plátce daní a koncesionářského poplatku protestuji proti tomu, že za moje peníze pořádá předvolební politické vystoupení úzké skupině lidí spolčených v několika politických stranách. Stejně jako za bolševika je znovu vytvářen prostor pro ty ”rovnější nadlidi”.
http://www.cibulka.net/petr/view.php?cisloclanku=2004120101
Foundryman 12.3.2006 20:49

pV + Evropan

dle mého soudu je na politiky a politiku nutno pohlížet prizmatem Má dáti - Dal. Už proto, že politika je z 90% otázkou způsobu rozdělení vybraných peněz. Bylo by ovšem chybou, rozhodovat se prvoplánově podle kritéria, kdo více rozdá. Za přínosnější považuji kritérium kdo méně vybere. Pro morální a duchovní otázky existují jiné instituce - nikoli politika. připouštím, že v dobách dějinných katastrof tento princip selhává, viz jistě schopný úředník Beneš. Ovšem příčinou takovýchto katastrof bývá zhusta snaha politiků formovat morálku.
Zíralek 12.3.2006 20:49

Re: Re: dneska....pssssssssssss jen tiše,tiše

ibn 12.3.2006 20:45

Re: Ibne,lapka byl z tehdejšího pohledu

Lapkove- agenti na tom byli vzdy nejlepe. Tak nejen bylo, ale i je a predevsim bude.
Petr H 12.3.2006 20:44

Hele,ty ...

je mi jasný,že musíš mít za každou cenu pravdu,ale nestačilo by namísto kopírování celýho článku dát jen world wide web adresu a kdo chce ať si klikne?
Jednoho pak bolí palec když musí věčně scrollovat.A i to kolečko na myši trpí opotřebováním.
ibn 12.3.2006 20:43

Zuzana W

My umime cist, nemusite nam sem kopirovat cely rozhovor, i kdyz jeho autora obdivuje 38% ctenarek Elle. Odkaz uplne stacil.
Zuzana W 12.3.2006 20:41

Nasi vudci..

* Jak si tuhle chronickou paniku Američanů vysvětlujete?
Amerika se považuje za otevřenou společnost. A každá otevřená společnost je velmi zranitelná. V určitých klíčových obdobích jsme měli štěstí na vůdce, měli jsme Lincolna nebo Kennedyho. Ale také jsme zažili období, kdy nám takový vůdce chyběl. Jako třeba teď. Tenhle názor nemá zrovna mnoho oponentů. Nemáme nikoho, kdo by nás uklidnil jako Roosevelt, který lidem řekl: Není čeho se bát krom strachu samotného. Nejsem žádný fanoušek Reagana, ale jsem přesvědčený, že kdyby stál v troskách po WTC on, dokázal by pochopit, co se v tu chvíli skutečně děje a jak je třeba reagovat. Řekl bych, že Američanům bylo v zásadě jedno, jestli zvolí Bushe nebo Gorea. Není studená válka, žádné bezprostřední nebezpečí nehrozí, tak co… Ale pak přijde katastrofa, situace, kdy v čele státu musí být skutečný vůdce, a on tam není.
Zuzana W 12.3.2006 20:39

Duvod linku je v techto textech:

 A místo toho přišla spousta nominací na Oscary…
To jsou ale dvě docela jiné věci, reakce filmových odborníků a reakce široké společnosti. Někde mé filmy bojkotovali a vedli proti nim kampaně. Leckdo mi říkal, že mám po kariéře. Kvůli svým politickým názorům. A teď jsem si to ještě zpečetil svými filmy. Nejsem v tom sám. Třeba Sean Penn, Tim Robbins nebo Michael Moore jsou na tom podobně. Jsou proti nim vedeny ostré útoky jako proti zrádcům Ameriky. Volal jsem tátovi, abych se s ním poradil. Říkám mu: „Tati, mám nějaké potíže.“ A on mi řekl: „Co je, nesplácíš hypotéku? Ne? Tak přestaň fňukat!“ Tyhle věci se dějí a v historii se po spirále vracejí. Každých třicet let nastane v Americe panika. Lidé dostanou strach a v panice začnou dupat po lidských právech. Teď si třeba namlouváme, že je v pořádku, když jeden druhého špehujeme, všude jsou kamery a odposlouchávací zařízení. A vláda říká: Důvěřujte nám a nechte nám volnou ruku. To je absurdní, špehování prostě nefunguje. Nefungovalo to po druhé světové válce, když pronásledovali každého Japonce v Americe, nefungovalo to, když špehovali Martina Luthera Kinga, nefungovalo to za McCarthyho… Přestože to nikdy nefungovalo, děje se to zas a znova. Z čehož plyne, že vládu prostě není možné nechat bez kontroly.
STEM 12.3.2006 20:39

Re: dneska....pssssssssssss jen tiše,tiše

ať neprobudíte na PSA nasazené Paroubkovo komando....
Petr H 12.3.2006 20:37

Ibne,lapka byl z tehdejšího pohledu

i Jan Žížka a dnes je už snad dostatečně dokázáno,že to byl agent Krále Václava mezi protirožmberskou lůzou.:-)
Není lapka jako lapka.:-)
Zuzana W 12.3.2006 20:37

Ale kde, ibne:

* Byly snahy váš film zakázat, aby se nedostal k lidem?
To by se nejspíš stalo, kdyby byla premiéra před rokem. Ale po hurikánu Katrina se hodně změnilo, změnil se hlavně tisk. Není tajemství, že americká média vládu poslední tři roky trochu šetřila. Máme republikánský kongres, výkonná moc je v rukou republikánů, právní moc jakbysmet. Není nikdo, kdo by stál nad tím a věci kontroloval. Kromě tisku. Tisk se ovšem bál, že bude napadán za to, že není dost vlastenecký. Během války v Iráku na vládu novináři neútočili dostatečně tvrdými otázkami. Ale v souvislosti s Katrinou se to změnilo, najednou došlo na otevřenou kritiku a novináři hnali naši vládu k zodpovědnosti jako každou jinou. Takže věci se změnily. Dříve jsem často slýchal, že jsem zrádce Ameriky. Proto jsem také natočil Dobrou noc a hodně štěstí, film o pádu senátora McCarthyho, skutečného zrádce Ameriky, a o novinářích, kteří se mu dokázali postavit. Říkal jsem si, že nic horšího než nařčení ze zrady se mi stejně nemůže stát
Evropan (original) 12.3.2006 20:32

Re: Genetický odborář :-)))

No Petre nevim nevim, dlouho jsem plakal do polstare
Petr H 12.3.2006 20:30

Genetický odborář :-)))

Tak takhle jsem se už dlouho nenachechtal.:-)))
Evropane,vám se omlouvám,nerad klikám na odkazy zde uváděné,ale kdybych kliknul na ten od vás a pořádné ho přečetl mohl jsem si ušetřit trapné extempore s dáváním odkazů sem.
Nechtěl jsem vás napadnout,ale toho Jana XXII jsem si fakt pamatoval...:-)))
herdekbabka 12.3.2006 20:30

Re: Cesilkovy rychlozpravy z domova aji z cyzyni:-)

jo to cesylko vzdycky pobavy.
herdekbabka 12.3.2006 20:28

Re: Nemame ted stesti na vudce:

ju a lidovky nečtu -díky
Šumavák 12.3.2006 20:27

....a sedmý Den odpočíval...(-li)