19.5.2024 | Svátek má Ivo


Diskuse k článku

Vánoční déjà vu

Barbora Tachecí otevřela v Rádiu Plus v předvečer Štědrého dne významný problém – postavení křesťanských menšin v muslimském světě. O postavení těchto lidí se málo píše, protože je to politicky nekorektní. Je to mlčení pokrytecké, hanebné – srovnatelné se zakrýváním očí před nacistickou genocidou Židů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Hofman 24.12.2015 7:39

Re: Good morning Böhmen und Mähren i Śląsk

Tak si ty dvě moje věty ještě jednou přečtěte. Ale že nepochopíte, vím předem. Proto jsem napsal, že diskuse s vámi nemá smysl.

P. Boublíková 24.12.2015 7:46

Re: Good morning Böhmen und Mähren i Śląsk

"Žádná velká církev včetně islámu nehlásí nenávist".

Takže ještě jednou a pomalu: islám není církev (ani křesťanství není církev). Islám i křesťanství jsou náboženství. Existují křesťanské církve, neexistují islámské církve.

Nazdar.

O. Uživatel 24.12.2015 7:49

Uživatel požádal o vymazání
P. Boublíková 24.12.2015 7:53

Re: Good morning Böhmen und Mähren i Śląsk

Jauvejs.

Vždyť píšu, že islám žádné církve nemá.

O. Uživatel 24.12.2015 8:22

Uživatel požádal o vymazání
P. Boublíková 24.12.2015 8:52

Re: Good morning Böhmen und Mähren i Śląsk

To je sice pravda, ale islám žádnou strukturu (církevní hodnostáře) nemá.

J. Laták 24.12.2015 8:38

Re: Good morning Böhmen und Mähren i Śląsk

Dovolíte lajkovi otázku? Jak mám chápat rozlišení mezi samotnými muslimy, kteří kvůli nuancím ve víře mezi sebou válčí? To nejsou církve?

P. Boublíková 24.12.2015 8:49

Re: Good morning Böhmen und Mähren i Śląsk

To jsou různé - školy, směry, odnože - vyberte si, co libo, islámu.

Církev je náboženská struktura, hierarchie. Islám ani jeho odnože nemá žádnou "zastřešující" autoritu (papež, patriarcha, anglicky král....), nemá kláštery, má jen duchovní vůdce, což ale nejsou kněží, jsou to muslimové jako všichni ostatní, "civilové".

P. Hofman 24.12.2015 8:13

Re: Good morning Böhmen und Mähren i Śląsk

Tady je to pane Čepku totální ztráta času.

V. Hejdak 24.12.2015 10:32

Re: Good morning Böhmen und Mähren i Śląsk

Jenže - islám možná nenávist nehlásá ale rovnou praktikuje.

B. Volarik 25.12.2015 0:42

Re: Žádná velká církev na světě nehlásá nenávist

A co si takhle třeba prostudovat Korán než začnete hlásat všeobecná tvrzení založená na naprosté neznalosti. Včetně Islámu!

K. Drobková 24.12.2015 7:00

Dobré ráno z Jihočeska.

Stojí za přečtení.

http://zpravy.idnes.cz/rozhovor-s-profesorem-sokolem-dzv-/domaci.aspx?c=A151220_144131_domaci_zt#utm_source=rss&utm_medium=feed&utm_campaign=zpravodaj&utm_content=main

P. Hofman 24.12.2015 7:04

Re: Dobré ráno z Jihočeska.

A nebo, z trochu jiného soudku, poslechnout si včerejší debatu v Událostech mezi profesory Bělohradským a Halíkem.

P. Boublíková 24.12.2015 7:09

Re: Dobré ráno z Jihočeska.

Ten člověk je úplně mimo, copak někomu vadí Vietnamci a Ukrajinci?

J. Schwarz 25.12.2015 20:57

Re: Dobré ráno z Jihočeska.

Jeden o koze, druhý o voze. Co jsou to "cizí vlivy" a je vůbec možné cizí vlivy takhle shrnout dohromady? Ano, mikroprocessor jsme si nevymyslili, Shakespeare byl angličan, ani na GPS jsme si nepřišli sami - to všechno rádi jako "cizí vliv" přijmeme. Cizím vlivem byla taky svatá inkvizice, nabodávání na kůl, koncentrační tábory nebo syfilis. Je tohle taky tím cizím vlivem, kterému jsme se měli pokrokářsky "otevřít"? No a muslimský "cizí vliv" má daleko blíž k syfylidě než ke Shakespearovi. Howgh.

J. Kulheim 24.12.2015 7:31

Re: Good morning Böhmen und Mähren i Śląsk

Pane Hofmane pomáhat nikomu nemusíte.Pokud jsem úvodník dobře přečetl, tak vaše jméno není zmiňováno. A nemusíte to ani zdůvodňovat, solidarita je dobrovolná.

Vážený pane, každý v něco věří. Nevěříte v Boha, ale věříte v něco jiného. Věříte, že se vašim dětem bude dobře dařit, že Sparta vyhraje Ligu mistrů, že příští rok bude lepší, než letošní ap. To je také víra.

P. Hofman 24.12.2015 7:45

Re: Good morning Böhmen und Mähren i Śląsk

Vážený pane Kulheime, s tím vašim druhým odstavcem téměř úplně souhlasím. A to v tom smyslu, že každý věří v něco a "nevěřící" člověk neexistuje.

Nicméně, nic, co byste v tomto směru mohl na mém příspěvku kritizovat, tam není. A Aston apeluje na přednostní přijímání křesťanů všemi Čechy, tedy i mnou. Já se pouze jasně ptám, proč bych to tak měl vidět i já, jako atheista.

J. Kulheim 24.12.2015 8:02

Re: Good morning Böhmen und Mähren i Śląsk

Nic nekritizuji. Váš přístup považuji za normální.

" Aston apeluje na přednostní přijímání křesťanů všemi Čechy, tedy i mnou."

Nemůžu mluvit za Astona. Zdůraznil bych slovo apeluje. Pravděpodobně vychází z toho, že jsou v muslimských zemích lidé vyznávající křesťanské náboženství pronásledovaní a zabíjeni. Takoví lidé potřebují pomoc, protože jim jde o život. Pravděpodobně nemají 10000 dolarů na cestu, drahé mobily ap. Jejich myšlení vychází ze stejných kořenů jako moje nebo vaše.

P. Hofman 24.12.2015 8:12

Re: Good morning Böhmen und Mähren i Śląsk

Tak to pořád píšete dokola to, s čím já taky souhlasím a nikde nerozporuji. Ale kde je tedy ten bod, kvůli kterému jste na mne odmítavě reagoval?

Píšu jediné - ne nepomáhat a už vůbec ne nepomáhat tamějším křesťanům, ale proč bych je měl já, atheista, vytahovat před závorku? Proč bych vůbec měl nějaké lidi, věřící ve svého boha, upřednostňovat?

J. Kulheim 24.12.2015 8:37

Re: Good morning Böhmen und Mähren i Śląsk

"... já, atheista,.."

Nevím, proč jste to bral osobně. Vy nemusíte nikomu pomáhat.Pomoc, solidarita, je dobrovolná a je na každém z nás jestli chce někomu pomáhat. Je to osobní rozhodnutí, které nemusíte nikomu zdůvodňovat.

P. Hofman 24.12.2015 8:44

Re: Good morning Böhmen und Mähren i Śląsk

Takže problém je v tom, že jste můj text vůbec nepochopil. No, i to se stává.

J. Kulheim 24.12.2015 9:09

Re: Good morning Böhmen und Mähren i Śląsk

Možná nepochopil, možná jste to nenapsal dos jasně Pokud byste napsal, já ateista, pomáhat nechci. Tak není o čem diskutovat.

"Či přesněji - proč bych se měl o to, komu či čemu kdo věří, ve vztahu k migrantům vůbec zajímat?"

Nemusí vás zajímat, "komu či čemu kdo věří", stejně tak, jak to někoho zajímat může. Vy se nezajímáte, já se zajímám. Myslím, že postoj nás obou je normální. Na to není potřebné dávat za větu otazník. Nebo chcete, aby vás někdo přesvědčoval, proč se zajímat máte? Na to si měl odpovědět každý sám.

P. Hlosta 24.12.2015 5:50

Česko neporušuje nic. Jen se reprezentace nechová správně!

Nevěřím tomu, že pronásledovaný člověk si bude vybírat v které bezpečné zemi požádá o azyl. Náš stát je skutečně bezpečný, aspoň prozatím a má zákony, které umožňují přijmout do azylu a nic nenasvědčuje tomu, že by oprávněné žadatele o azyl odmítl. Jistě je byrokracie dost obtížná časově, ale doba čekání na poskytnutí azylu je adekvátní nutnosti.

Osobně je mi naprosto jedno, jestli žadatelem o azyl je křesťan, bezvěrec, nebo i muslim. Jeho oprávněnost žádosti o azyl se ovšem značně stává podezřelou, když odmítá náš azyl a chce azyl jen v určité zemi. Takové vybírání si azylu je víc než podezřelé. Nutně to evokuje pocit, hraničící s přesvědčením, že žadatel hledá výhody a nejde mu o azyl jako takový.

Takže směřovat k přijímání do azylu výhradně křesťany je proti významu azylu. Na azyl má právo ten, který důvodně utíká ze své země při svém ohrožení. Ne ovšem před chudobou.

Nesmyslné je i důsledné dodržování práva na slučování rodin v azylu. Není pravdou, že automaticky žadatel o azyl má svou rodinu mít k sobě přijatou. Opět je tam otázka, jestli ta rodina je právem žádající o týž azyl. Zásadní je však otázka, zda Česko potřebuje nové obyvatelstvo a zda je vůbec chce! Není to tedy o právu na azyl, ani o právu na slučování rodin, ale o potřebě republiky natáhnout do státu množství lidí, aby tak navýšil stát počet občanů.

Německo patrně naznalo, že potřebuje navýšit počet svých občanů s pomocí imigrace. Možná to naznala i EU. V Česku o tom nebyla žádná diskuze, žádné referendum a jsme jaksi jen v závěsu potřeb Německa, potažmo samozvaných vůdců EU! Našich 300tis. integrovaných cizinců k nám hovoří jasně za nexenofobnost Česka. Naše azylové zákony dodržujeme. Jen naše politická reprezentace není schopna dát v EU najevo naši Českou suverenitu!

K. Drobková 24.12.2015 6:54

Re: Česko neporušuje nic. Jen se reprezentace nechová správně!

A já zase věřím tomu, že uprchlík, pronásledovaný člověk, má právo nepožádat o azyl v zemi, která je sice bezpečná, ale kde jsou proti němu pořádány kampaně, kde je proti němu hecováno veřejné mínění dokonce nejvyššími politiky, kde si prezident bezostyšně stoupne vedle člověka, který by nejraději semlel žadatele o azyl do masokostní moučky a vůbec mu to nepřijde minimálně nevhodné prezidenta. Věřím tomu, že uprchlík, pronásledovaný člověk má právo nepožádat o azyl v zemi kde se pořádají tisícové demonstrace holých lebek vyřvávající Čechy Čechům.

Komunita muslimů, Turků a jiných jižních a blízkovýchodních národností je v naší zemi oproti Německu, Francii, Anglii, Švédsku, Belgii ..... malá, v podstatě bezvýznamná. Ve jmenovaných zemích má případný azylant daleko větší možnost se domluvit svým jazykem, případně anglicky, a bude mu od jeho, již ve státě usazené komunity daleko víc pomoženo než u nás.

Slučování rodin azylantů se řídí zákonem, myslím, že č.317/1993 Sb. vycházejícím z Všeobecné deklarace lidských práv, kterou naše republika přijala. Diskutovat o něm, nemá smysl.

P. Hofman 24.12.2015 6:59

Re: Česko neporušuje nic. Jen se reprezentace nechová správně!

Naprosto s vámi souhlasím.

Stačilo by se přeptat u českých emigrantů (kdekoliv na světě) jak nejen na začátku, ale v podstatě po celou svou emigraci vyhledávají ty své (Češi Čechy, Poláci Poláky atd.). Sokol byl ve světě založen jenom na tom, že se tam setkávali a vzpomínali Češi.

B. Volarik 25.12.2015 0:46

Re: Ano, přeptejte se exulantů...třeba mně samotného.

Odpovím vám, že jsme se ženou v Americe nikdy horečně nevyhledávali přátele jen Čechy. Také jsme se jim ale nevyhýbali. Nakonec máme více přátel Američanů než Čechů. Bereme to jak to přijde. Rozhodně si nevyberu za přítele nějakého pitomce, který si za bolševika "upravil vztahy" jenom proto, že je Čech.

J. Chaloupka 24.12.2015 11:47

Se slučováním rodin souhlasím, jen by nemělo být

tak jednostranné. Jestli někdo zatouží po rodině, nemělo by mu být bráněno, aby se k ní vrátil.

B. Volarik 25.12.2015 3:49

Re: Se slučováním rodin souhlasím, jen by nemělo být

V tom také nikdo nikomu nebrání.

J. Schwarz 25.12.2015 21:02

Re: Česko neporušuje nic. Jen se reprezentace nechová správně!

Ano, Německo možná potřebuje novou pracovní sílu / i když pak nechápu proč se 7 let spolu s rakušáky bránilo hypotetickému přílivu čechů který se pak stejně nekonal / a celé kvóty mají sloužit jen tomu, aby si němci vybrali schopné a integrovatelné imigranty, zatímco negramoty a pasáky koz by přerozdělili "nesolidárním" východním zemím...

J. Babička 24.12.2015 2:25

poznámka

Ony ty arabské státy se nejdříve zbavili židů. A nyní se zbavují křestanů. A krasoduchové nás poučují, že nemáme dělat rozdíly. Jenže on názor i toho umírněného muslima na židy se příliš neliší od názoru Adolfa Hitlera. A v uprchlických táborech si křestané stěžují, že je ignorováno nepřátelské, nebo alespon nevlídné chování muslimů k nim. Nakonec je i dost nebezpečné pro křestana být na jedné uprchlické lodi s muslimy, aby ho náhodou nehodili přes palubu. A tak dochází k paradoxu, že si sluníčkáři stěžují, že ti xenobní a nahnědlí evropští lidé ty xenobní a nahnědlé muslimy v evropě nevítají, kdežto oni ano.