11.5.2024 | Svátek má Svatava


Diskuse k článku

Václav Klaus říká DOST

Institut Václava Klause, tedy Václav Klaus, ostatně prohlášení má na své stránce, vyhlásil válku vládním nařízením stran koronavirové epidemie. Má pět bodů, stojí za to přečíst si text, ostatně doplňkový šestý bod vybízí k šíření.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Schořík 14.10.2020 20:51

Jo. Byla. To je přesně ona.

M. Ilsner 14.10.2020 20:54

Pěkná hororová povídka. :-)

P. Vandas 14.10.2020 20:42

Čím to je, že mi hlavě zní ta dětská říkanka: Chodí Pešek okolo, nedívej se na něho. Kdo se na něj koukne, toho Pešek nakazí. :-):-):-)

P. Forejt 14.10.2020 20:44

mohou to být počáteční příznaky, ale stopka slivovice to jistě spraví ......držím palec !!

P. Vandas 14.10.2020 20:48

Někdo zde dnes napsal (omlouvám se, ale už jsem autora nenašel), že všichni zde už máme vyplněné Úmrtní listy a akorát tam chybí datum. :-):-):-)

P. Forejt 14.10.2020 20:39

pro vaší informaci :

Číslo R je základní reprodukční číslo. U epidemií pomáhá odhadnout, jak se budou šířit. Čím vyšší je číslo R, tím se nemoc rychleji šíří. Pokud je R menší než jedna, počet nakažených v populaci klesá.

Každodenní hodnotu čísla R pro Českou republiku počítají analytici sdružení v rámci aktivity Covid19CZ pod záštitou Jana Kulveita, experta zabývajícího se globálními riziky na univerzitě v Oxfordu. (Původně číslo R zveřejňovalo také Ministerstvo zdravotnictví ČR. Tyto hodnoty se lišily, protože vycházely z různých modelů. Stát se ovšem rozhodl nadále tento ukazatel sledovat jen interně a veřejnosti jej nepředkládat.) .....no toto??

J. Schořík 14.10.2020 20:44

Pro vaši informaci se číslo R bere z positivně otestovaných, takže čím méně testujete (a my testujeme vážně málo) tím menší je :).

A je zcela lhostejné kdo ho počítá. Pokud by se radikálně snížil počet testů, třeba na jeden, tak bude reprodukční číslo (kterým se Prymula zaklíná) najednou blízké nule a můžeme zrušit všechny opatření..

Je to jen taková marketingové zkratka tohle číslo R - počet mrtvých denně jsou oproti tomu tvrdá data..

P. Vandas 14.10.2020 20:44

To proto, že to R je ono ryčné "Rrr!" a to může jen pRemiérr! :-):-):-)

P. Forejt 14.10.2020 20:46

ale to se samozřejmě ví ...mě ale zarazilo, že jej počítá nějaký Kulveit v Oxfordu, protože naše modely byly nepřesné ?? ....to je přece šílené ???

P. Vandas 14.10.2020 20:51

Napadá mne matná vzpomínka na matematiku, když profesor Martínek pravil, že Statistika je metoda kdy zkoumáme přesný součet nepřesných čísel. :-):-):-)

I. Semrád 14.10.2020 20:56

Statistika je buržoazní pavěda. (JVS)

Popravdě, jsem podobného názoru :-)

P. Vandas 14.10.2020 21:00

:-):-):-)

I. Semrád 14.10.2020 21:10

Kdysi, kdesi jsem o tom cosi napsal:

http://www.np-diskuze.cz/?p=15491

(Odstraněné video bylo z "Jistě pane ministře/premiére")

P. Jirkovský 14.10.2020 21:13

"Tento web byl po téměř sedmiletém provozu vypnut, protože se jeho uživatelé k sobě chovali jako dobytek."

I. Semrád 14.10.2020 21:22

:-) No jo, mě odkaz fungoval jako přihlášenému.

Po odhlášení jsem zapadl mezi dobytek :-)

Možná ten článek opráším a třeba ho tady i zveřejní ;-)

L. Kolman 14.10.2020 20:29

Tak nevím, co jim doopravdy je, a sice těm, co jim v nemocnici vždycky nakecají, že mají covida. A proč vlastně ten Trumpeta furt nadává Číňanům a chce je sankcionovat za jakýsi neexistující virus? To se například Kňažko tak ožral, že se mu udělalo moc špatně a docela špatně teď i vypadá, jak jsem viděl jeho fotku? Ani bych ho nepoznal. A takových příkladů je hafo, tak teď nevím, jestli to všichni jen tak dokonale předstírají. Se dvěma takovými jsem mluvil osobně, moc si to nepochvalovali, a to nebyli ani padesátníci.

J. Schořík 14.10.2020 20:26

Popravdě jsem v té věci rozpolcen.

Na jedné straně si říkám, že to je docela rozumný risk a když to zvládla Zagorová, tak to dám taky, včetně mé rodiny. Co je v životě na jistotu? A v této linii mám zároveň za to, že to u spousty pracujících lidí žijících z ruky do huby může způsobit extrémní existenční problémy.

Na druhé máme prarodiče a z ohleduplnosti k nim a dalším ohroženějším (nad 70 let je smrtnost aktuálně v ČR 10%) se asi dá nějaké nepohodlí snést avýdělky oželet. Stejně to ale nebudou brát ti kteří kvůli tomu zkrachují nebo nebudou mít na jídlo..

P. Boublíková 14.10.2020 20:36

K tomu mám ryze praktickou poznámku, už jsem to psala dřív. Propagují se roušky, jejichž účinnost není 100 %, snad s výjimkou těch nanovláknových. Pokud se potkají dvě osoby s respirátorem ffp3, tak je pravděpodobnost přenosu infekce naprosto mizivá, ale ještě je třeba dát pozor na přenos dotykem přes ruce z povrchu respirátoru. Netuším, proč se víc nepropagují respirátory. Co jsem si všimla, tak většina lidí skutečně nosí na hubě jakési hadry :-)

Ekonomický dopad všeobecného nošení respirátorů = nula. Remcat se ovšem bude i tak :-)

J. Schořík 14.10.2020 20:39

Jo, mám FFP3 a celá rodiny taky. Ale to není dlouhodobé řešení a ani jistota (pořád v respirátoru není nikdo). Je to zase jen spíš posunutí problému v čase.

I. Semrád 14.10.2020 20:46

Dovoluji si tvrdit, že virus časem takňák vymře.

Zatím tomu tak vždycky bylo.

(Pravila paní při povodních 2002, když ji opožděně evakuovali ze zatopeného domečku někde u Terezína. "Bydlím tady už přes osmdesát let a voda vždycky sahala nejvejš k tamtomu stromu!")

Ale stejně tak si dovoluji tvrdit, že vláda tomu volný průchod dát nemůže. Prostě nemůže (důvody viz níže).

J. Schořík 14.10.2020 20:51

Máš pravdu. To ale nemění nic nemění na mém osobním pocitu z té věci. Prostě poškozujeme ve jménu ochrany jedné skupiny velice výrazně skupiny jiné.. Chudí zaměstnanci a samozřejmě taky podnikatelé "bez polštáře" (a těch je) to vážně budou rozcházet hodně těžko, exekuce, likvidace, bankroty, směnky, pády, ztráty, sebevraždy.. To není sranda..

I. Semrád 14.10.2020 20:58

Ještě hůř budou rozcházet, když onemocní oni, či někdo z rodiny a pomoci se nedočkají, z důvodu, že nebude mít kdo pomoci.

To není sranda.

J. Schořík 14.10.2020 21:00

Může být. Kolaps zdravotnictví je ten největší strašák. Nedokážu posoudit pravděpodobnost toho, že zrovna budou mít smůlu a budou potřebovat lékaře, popřípadě těžký průběh COVIDu. Osobně bych si tipnul, že globální opatření pro COVID tvrdě poškodí minimálně milion méně vydělávajících zaměstnanců, samoživitelů a podnikatelů..

J. Schořík 14.10.2020 21:02

A zadluží nás i naše děti na desetiletí..

I. Semrád 14.10.2020 21:13

No jo, no.

Tak zkus něco navrhnout Prymulovi, nebo snad Babišovi.

V létě ani v září celkem nikdo nic neuzavíral. Čím to je, že teď ano?

J. Schořík 14.10.2020 21:23

Většina Andrejových voličů to tak chce (úplně stejně jako chtěla na prázdniny rozvolňovat). Nic víc za tím nehledej :).

Jestli se vůbec ještě dá něco dělat, aby to mělo skutečný dopad je otázka. Nejspíš jen úplná karanténa může tu věc ještě zpomalit, všechna ostatní opatření od začátku druhé považuji pouze za předstírání boje a PR..

Ale jsem asi moc náročný..

I. Semrád 14.10.2020 21:28

Možná.

Ale v Izraeli a jinde Babiše nemají a když nákaz rychle přibývá, bobkují. I to Švédsko je opatrnější než dřív (se píše).

J. Schořík 14.10.2020 21:32

Věřím. A kdyby před dvěma týdny zavřel celý stát na tři týdny, tak bych to podporoval (jasné tvrdé řešení proti šíření). Místo toho jen pořád dobíháme vývoj a nasazujeme jakoopatření.. Každý týden kdy to nechali otevřené (děti ve školách a školách - to jsou super místa pro přenos) to zhoršovali. Teď už nic jiného než tvrdý postup nezbývá..

Buď promořuji (a pro uklidnění předstírám opatření, jak jsme to dělali dosud), nebo to chci vážně zpomalit.. :)

I. Semrád 14.10.2020 21:46

Klasika.

Problémy se řeší, až když nastanou.

Nevím, jestli je to dobře, nebo špatně (asi někdy tak, jindy onak), ale obvykle to tak chodí, je to přirozené.

P. Boublíková 14.10.2020 20:49

Čistě teoreticky, v uzavřeném okruhu lidí, do kterého by se infekce nedostávala zvenku, by stačilo třítýdenní důsledné nošení respirátorů (dejme tomu, že každý by baštil někde v ústraní a vše po sobě dezinfikoval) a virus by ztratil hostitele.

V praxi by se důsledným nošením respirátorů epidemie zpomalila stejně nebo možná i lépe, než drastickými uzavírkami všeho možného (hospody by se zavřít asi musely).

Ale jinak máte pravdu, že v okamžiku odložení respirátorů by se virus zase začal šířit.