3.6.2024 | Svátek má Tamara


Diskuse k článku

Uzavřena dohoda o poplatcích

Poplatky budou, to se vědělo hned, jakmile ve volbách vyhrála koncepce rozumného hospodaření a prohrála koncepce čistě populistická. Lídři trojkoalice se dohodli na obrysech nového uspořádání poplatků. Nicméně, detaily do kterých tato jednání jdou budí podiv.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 8.7.2010 14:49

Re: Copak poplatky !

Neměl by. Zatím se tak ke škodě věci dost často děje.

S. Trkola 8.7.2010 16:40

Re: Copak poplatky !

Ten kdo má důch.5,000.-Jaký měl

plat,kolik odpracoval let?Také někteří byly jen ná oko vprac.   poměru vydělovali tzv.bokem,na

ruku!!Někteří aby nemuseli platit

výživné! Tito mají malí důchod!!

S. Maršálek 8.7.2010 20:00

Re: Copak poplatky !

Ano, jsou to živnostníci, zaměstnanci restaurací a barů, kteří pobírali minimální mzdu a vedle toho nezdaněný obnos. Je to běžná praxe. Co s nimi ale bude? To bude chudých.

J. Klepal 8.7.2010 10:00

zbytečné diskuze

Všechny podobné diskuze na toto téma by byly zcela zbytečné, kdyby byla důsledně vyžadována stále platná ústava bez pochybného překrucování a uplatněn v plném rozsahu odstavec o bezplatné (tedy nikoliv jak se někdo hloupě domnívá - zadarmo)  lékařské péči, přesněji článek 31 Listiny základních práv a svobod, v němž se zaručuje, že "Každý má právo na ochranu zdraví. Občané mají na základě veřejného pojištění právo na bezplatnou zdravotní péči a na zdravotní pomůcky za podmínek, které stanoví zákon."

Že v případě poplatků nejde pouze o jedno pivo, ukazuje následující příklad zablokovaných krčních plotýnek. Návštěva praktického lékaře 30 Kč, dvě položky na receptu za léky plus doplatky 150 Kč, rentgen páteře bezplatný. Po dvou týdnech návštěva neurologa 30 Kč + jiné dva léky s doplatky 200 Kč. Návštěva rehabilitačního lékaře 30 Kč, elektroléčba bezplatná. Po dvou týdnech kontrola u rehabilitačního lékaře, 30 Kč a za další týden kontrola u neurologa 30 Kč. Celkem na tzv. vstupenkách do ordinace 150 Kč,  za položky na receptech 120 Kč a na doplatcích za léky 230 Kč. Dohromady za jedny bloknuté plotýnky 500 Kč.

P. Boublíková 8.7.2010 10:53

Re: zbytečné diskuze

Raději bych se tohoto odstavec moc nedržela. Různě se dá totiž interpretovat už i formulace "občané mají na základě veřejného pojištění právo" - to znamená všichni občané, tedy i ti, co veřejné pojištění neplatí nebo ho vůbec nikdy neplatili (děti)? Nebo jen plátci pojištění (současní nebo i minulí)? A hlavně - nic se tam nepraví o tom, jak konkrétně má bezplatná péče vypadat - na základě této formulace byste mohl na plotýnky bezplatně dostat čaj z třezalky a vymalováno. Nebo kde tam čtete, že máte konkrétně při dané diagnóze nárok na to a to? Berte tuhle proklamaci z Listiny raději jako plk a moc do toho nevrtejte, protože jinak opravdu skončíte bezplatně leda tak s nějakým vlídným slovem...

Jinak tohle vypočítávání desetikorun a stokorun od lidí s bloknutými plotýnkami mě vždycky rozveselí, poněvadž za dceru platíme už čtvrtým rokem spoluúčast na léčení 30 - 40.000 Kč ročně (přesně to raději už ani nepočítám). Jde o zdravotní pomůcky, na které se nevztahuje limit spoluúčasti. Platili jsdem tyhle peníze ještě dřív, než byly zavedené poplatky, a kupodivu jsem si nevšimla, že by se v podobných diskusích někdo rozčiloval nad tím, jak je možné, že rodiče malých dětí musí platit tak horentní částky. Teprve 30 Kč národ vyburcovalo z letargie. Holt solidarita je někdy opravdu k nezaplacení...

S. Maršálek 8.7.2010 13:00

Re: zbytečné diskuze

Paní Boublíková, ze zákona jsou pojištěni i některé skupiny obyvatel i když osobně neplatí pojištění. To přece dobře víte. Bezplatná péče na základě pojištění! O způsobu léčení rozhoduje lékař, byť by to byl vuol. Jinak vám dávám za pravdu, když je někdo opravdu vážně nemocen, tak jsou mu poplatky šuma fuk. Jsem zvědav jestli opravdu začnou něco s tím zdravotnictvím dělat. Poplatky nejsou to pravé ořechové.

P. Boublíková 8.7.2010 13:15

Re: zbytečné diskuze

Vím to, jenom jsem upozorňovala, jak je celá ta formulace vágní, prostě je to takové plácání. O způsobu léčení rozhoduje lékař, a bohužel často nezvolí nejlepší způsob léčení, ale takový, na který má příslušné zdravotnické zařízení nasmlouvané s pojišťovnami prostředky. Stává se docela často, že pacienti nejsou ani informováni o všech možnostech léčby, protože zdravotnické zařízení na nejkvalitnější postupy nemá peníze a v našem zdravotnictví je jaksi apriorně předpokládá, že pacient není ochoten si připlatit ze svého - ostatně ve většině případů je to pravda. Nicméně posvátné bezplatnosti je tím učiněno zadost.

Nu, jsem zvědavá, jak se experti i pseudoexperti na Listinu postaví ke standardům zdravotní péče, budou-li definovány (má to být už za rok).

J. Kulheim 8.7.2010 13:49

Re: zbytečné diskuze

Bezplatná péče na základě pojištění!

 V České republice zatím zdravotní pojištění neexistuje. Platíme zdravotní daň. Mnozí lidé neplatí nic nebo téměř nic . 

Konzument péče není nijak zainteresován na četnosti využívání systému diagnostiky, léčby a prevence. Ani opakovaná vyšetření, která si ordinuje sám, se jej finančně nijak nedotýkají. Neplatí, léky, přepravu do léčebných zařízení ani hotelové služby v nemocniční zařízení. Navíc mu doma zůstává důchod. Poskytovatel péče má na různých úrovních různé podmínky. Lékař v první línii má kapitační platbu. Má vydělané, aniž by člověka viděl.Když by dělal víc, nic nedostane, kromě pokuty od pojišťovny za překročení limitu na léky. "Pojišťovny" ba měly hlídat hospodaření s penězi daňových poplatníků..

Bez přímé finanční účasti konzumenta péče nelze zjistit v jaká péče a v jakém rozsahu bude požadována. Není možné, aby si pacient zavolat odvoz do zdravotnického zařízení kdy se mu zlíbí. Pokud dude cestu platit, tak nech volá koho chce,  kdy chce. Není možné požadovat solidární cítění pro člověka, který zneužívá systém.

Solidarita ano, ale jako součást subsidiarity.Belze být solidární a tím, kdo zneužív solidární systém. Solidarita je dobrovolná, není to povinnost.

S. Maršálek 8.7.2010 14:06

Re: zbytečné diskuze

Ze zákona je to zdravotní pojištění! Žádná daň! Za některé skupiny obyvatel platí stát.  Odvozu sanitkou žádá pro pacienta lékař.

J. Kulheim 8.7.2010 14:32

Re: zbytečné diskuze

Pro platbu pojištění by měli všichni stejné podmínky platby. Říct můžete, že zdravotní služba je bezplatná, ale ve skutečnosti ji někdo zaplatit musí. Platí stát z peněz vybraných od těch, kteří daně platí. Sanitku na dovoz do nemocnice si volá většinou každý sám.

S. Maršálek 8.7.2010 15:01

Re: zbytečné diskuze

Souhlasím se stejnými platbami. Nemohu strávit, že živnostníci (OSVČ) platí polovinu co zaměstnanci. Stát by měl také platit za ty "své" plnou platbu. Peněz by bylo naráz hafo!

M. Prokop 8.7.2010 11:01

Re: zbytečné diskuze

A ještě reálnější by bylo opravit Ústavu, aby v ní nestála nedodržitelná pitomost.

F. Vízek 8.7.2010 12:28

Ale proč?

Zdravotní pojištění je povinné.  A když nastane pojistná událost, je pojišťovna povinna platit, to je snad jasné jako facka.  Podrobnosti by měl upravit zákon... 

Jenom hlupák může tvrdit, že lékařská péče je bezplatná.  Není a nikdy nebyla.

Proto ono povinné celoživotní zdravotní pojištění = garance občanovi od státu ! 

M. Prokop 8.7.2010 13:50

Re: Ale proč?

Jistě. Ale pokud je to pojištění bez spoluúčasti, je možnost čerpání bezmezná, ale zdroje omezené.

Jestli vymyslíte, jak to zařídit bez spoluúčasti, jste genius. Na celém světě se to dosud nepodařilo.

S. Maršálek 8.7.2010 14:20

Re: Ale proč?

Ano k lékaři se chodí s nadšením. Asi pro cukrlata a nebo na kávu. Od toho je lékař!

D. Švik 8.7.2010 14:50

Re: Ale proč?

V zásadě máš pravdu.Kamarád lékař mi vyprávěl úsměvnou story, jak mu jeden důchodce říká "tak mi nasypte to krmení".Strašně se pak divil, když ho kamarád chtěl nejdříve vyšetřit a pak mu polovinu těch "bobulí" seškrtal. To přeci si starý pán dochtor nikdá nedovolil

M. Prokop 8.7.2010 14:51

Re: Ale proč?

Máte divné zvyklosti, ale jak vás tak zde čtu, zase tak moc se nedivím.

S. Maršálek 8.7.2010 15:08

Re: Ale proč?

Vaše vysedávání u klávesnice soudruhu a zbůhdarma ubíjení času vás zformovalo. To vymývá mozek, jak řekl J. Paroubek. Já se na rozdíl od vás divím. Pořiďte si zahradu, běžte mezi lidi, pořiďte si pejska. Takový život co vedete, není k ničemu. Kyvadlo se za dva roky vychýlí do leva a vy se zblázníte. Čest soudruhu a rukám klid.

V. Skalová 8.7.2010 15:11

Re: Ale proč?

Argumenty došly, co? Co kdybyste se zařídil sám podle těchto rad?

S. Maršálek 8.7.2010 15:21

Re: Ale proč?

Já se tím řídím. Koukněte na můj čas zde. Dnes mimořádně lenoším, ale za chvíli jdu na to. Nejsem gembler jak Prokop. Já se bavím. A s argumentů v sociální oblasti mě s Prokopem nezkoušejte, abyste nevypadali jak kašpárci. Čest všem, co kolaborovali.

V. Skalová 8.7.2010 11:11

Re: zbytečné diskuze

Myslím, že by dohadů o ústavnosti poplatků ubylo, kdyby poplatky byly nazvány "režijní" nebo "administrativní". Kolem samotného léčení je spousta činností, které léčením nejsou, ale přesto je nutné je hradit - jak administrativní, za účetní, počítače, tak třeba na údržbu a opravy budov.

Tato spoluúčast je vybírána snad ve všech státech světa, kde zdravotnictví za něco stojí. Klapala to stálo 500 asi za 2 měsíce péče. Musí být totálně zruinován a prodává komp do bazáru.

M. Prokop 8.7.2010 11:42

Re: zbytečné diskuze

Nebýt té pitominy v Ústavě, dalo by se tomu stručně a výstižně říkat spoluúčast, jako u havarijního pojištění. Plní to konec konců stejný účel, aby se pojistné nevyplácalo na pitomosti a bylo na léčbu drahých diagnoz.

Na to už nikdo nevzpomene, jak Nova dělala sbírky na nešťastníky s příliš drahým léčením a DRátha a jemu podobní žvanili o solidaritě socanů.

S. Maršálek 8.7.2010 13:20

Re: zbytečné diskuze

Paní Žulová, nebo Zkamenělá, Klepal chtěl jen upozornit, že to nedělá ve skutečnsti třicetikačku, ale že to může znamenat pro někoho nízkopříjmového zátěž.

V. Skalová 8.7.2010 13:33

Re: zbytečné diskuze

Maršálku Vissarionoviči, nízkopříjmoví mají od toho limity a v případě nouze se musí obrátiti na sociálku. Jak už jsem psala výše, kvůli tomu, že někdo je chudý, nemusí mít všichni všechno snad zadarmo!

S. Maršálek 8.7.2010 13:47

Re: zbytečné diskuze

O mne nejde. Když mně bude bolet zub, tak dám klidně zubaři láhev slivovice z archivu. Když budu nemocen tak klidně zaplatím, ale dělat reformu od regulačních poplatků je krávovina, která zbytečně rozděluje společnost. Poplatky se zavádějí až se udělá pořádek ve zdravotnictví (síž zdrav. zařízení, léková politika, korupce - dodavatelé léků,atd.) O standartech se mluví již desetiletí. A jinak nekomolte záměrně jména jiných, nebude komoleno vaše. Čest vaší usilovné práci na NP. Dejte si pod zadeček polštářek, ať se za celý boží den neodpaříte.

J. Kulheim 8.7.2010 13:54

Re: zbytečné diskuze

Když chcete měnit systém zdravotní péče, tzak musíte vědět jaký rosah péče bude požadovaný. To nelze jinak než přes přímé pklatby. Konzument zdravotní péče musí šáhnout do peněženky. Jinak mu cena nic neříká.

S. Maršálek 8.7.2010 14:18

Re: zbytečné diskuze

To už je pane Kulheime dávno zdravotními pojišťovnami zmapováno. Standardy, to je co stále chybí, zmapovat síť zdravotních zařízení a zbytečné provozy zavřít, zamést s korupcí u dodavatelů léků....... Peněz je dost. Zdravotnictví je černá díra. Proč se toho bojí?

J. Kulheim 8.7.2010 14:42

Re: zbytečné diskuze

Zmapováno mají zdravotní pojišťovny stav, kdy nikdo do kapsy nešáhl. Lidé si chodili předepsat i ty nejlacinější léky. Dnes se jim to nevyplatí, protože zaplatí v lékárně a většinou i u lékaře. Standardy se musí odvíéjet od množství peněz, které budou pro zdravotní péči k dispozici.

...zmapovat síť zdravotních zařízení a zbytečné provozy zavřít, zamést s korupcí u dodavatelů léků.......  Souhlasím. Nikdy neuděláte cenu léků, pokud cyny budou určovány na ministaerstvu. Pokud je větší množství firem, které vyrábějí stejné léky, tak by cena měla vznikat na trhu.

..... Zdravotnictví je černá díra. Proč se toho bojí?.... Souhasím. Bojí se proto, že se toho dá zneužít politicky. Vzpomenou se kojenci, maminky, dědáčkové a p. a máte volby v háji zeleném.

Všichni na tento stav nadávají, ale pokud se má něco změnit, tak všichni nadávají.

V. Skalová 8.7.2010 15:08

Re: zbytečné diskuze

S komolením jste si začal pokud vím vy. Zavedení poplatků právě umožní udělat ten pořádek. Sledování receptů, plateb u lékařů a podobně. Musí být zavedena elektronická kontrola , bez ní to nepůjde. Doktoři vědí, proč proti ní brojí. Bojí se pořádku a kontroly, ale bez toho to nepůjde. A právě to se vrátí pacientům jako úspory a umožní drahé léčby.

Vám asi vyhovovalo víc, když Ráth zakázal 2 měsíce léčit vše, kromě akutních stavů. Takovou reformu umí udělat každý, ale kolik lidí ji přežije? V novinách jsou uváděny fatální případy rakoviny prsu z té doby.

Z. Bureš 8.7.2010 11:47

Re: Ano, pane Klepal . . .

. . . . . bezplatnou zdravotní péči a na zdravotní pomůcky - ale za podmínek, které stanoví zákon !!!

A zákon o poplatcích  - to jsou vlastně podmínky, které stanoví zákon !!!