16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Diskuse k článku

Už to trvá příliš dlouho

Už to trvá příliš dlouho na to, aby to ještě bylo zábavné, chce se povzdechnout nad tahanicí kolem střetu zájmů Andreje Babiše. Přitom to bylo jasné od prvopočátku, kdy Andrej Babiš vešel na politické kolbiště. Věci se vyvinuly tak, jak se vyvinuly, prostě proto, že coby prodavač nadějí byl Babiš úspěšnější než jiní politici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
I. Kellner 6.3.2020 12:34

Trojská lávka 05.03.2020:

https://pbs.twimg.com/media/ESaco9CU0AY_ZCm?format=jpg&name=4096x4096

.

P.S. Jak dlouho by panu primátorovi trvala stavba Krymského mostu?

J. Anděl 6.3.2020 12:37

Pane Kellnere sorry, ale tohle je absurdně podpásový argument. Stavba Krymského mostu měla asi podstatně jinou prioritu. Jako - diametrálně jinou.

Dohlíží snad Putin na stavbu každé lávky někde v ruské prdeli?

I. Kellner 6.3.2020 12:41

Ne, nedomnívám se, že by to dozoroval, stejně jako se nedomnívám, že by pan Hřib dozoroval stavbu lávky v Pastuchovicích u Blatna.

J. Anděl 6.3.2020 12:43

To máte recht, s tou prdelí jsem to ustřelil. Ale i tak je to nesrovnatelné.

Stavba toho mostu je srovnatelná spíš s přejmenováním náměstí Němcova.

J. Anděl 6.3.2020 12:45

Stavba mostu na Krym...

A srovnatelná nikoliv náročností, ale politickou zajímavostí.

Lávka do Stromovky nezajímá skoro nikoho. Krym půlku planety.

I. Kellner 6.3.2020 12:47

..když já toho Hřiba tak nesnášim.. -)

R. Brzák 6.3.2020 12:48

oceňuji Vaši schopnost sebereflexe...a lituji Vás, že máte takového pitomce u moci nad sebou...

I. Kellner 6.3.2020 12:51

Já nejsem pražskej, pane Brzáku, jsem nedaleko od toho citovaného Blatna.. -)

R. Brzák 6.3.2020 12:54

pak je pro mne trošku zvláštní jakou vášeň ve Vás vzbuzuje jakýsi Hřib...

J. Anděl 6.3.2020 12:55

Tak to je jiná, beru všechno zpátky ;-).

Já o něm nic nevím. Na to že žiju v Praze asi blbý :)

V. Hájková 6.3.2020 13:38

To tak komouši mají- vždy nesnášeli inteligentní a chytřejší lidi!

F. Sojka 6.3.2020 12:55

Už jsme se jednou bavili o těch IT zakázkách, pamatujete?

Ono se dá říct, že je to tak vlastně normální, protože příkladů na takovou liknavost je dost. Stejně tak se můžeme dovolávat nesouměřitelnosti priorit.

Jenže, co z toho potom vyplývá? Že postavit nemocnici pro 1000 pacientů za 10 dnů jde proto, protože je situace mimořádně naléhava. A jinak ne?

Když se párkrát podíváte do Číny, tak zjistíte s obdivem co se tam za rok, dva změní. Jediné co zůstává jsou jejich "vepřové" způsoby, na které jsou patřičně hrdí.

U nás se za pět let změní akorát tak vláda, nebo nazvy ulic, realizované s náruživým justem: :-))

J. Anděl 6.3.2020 13:04

Ano. Ostatně právě z vlastní zkušenosti s IT projekty a různými prioritami vycházím, když tu opravu lávky komentuju.

I v rámci jedné firmy či jednoho státu je jasné, že různé věci mají různou prioritu a že rozpočet a lidské zdroje jsou omezené. Takže myslím si skutečně, že když je situace mimořádně naléhavá, udělá se mnohem víc. Ale s tím, že se pak podstatně méně věnujete jiným věcem.

Co se týče Číny: tam se podle mě míchá víc věcí. Jednak platí totéž, co píšu výše: tedy něco se staví, možná to, co slouží jako výkladní skříň, ale něco jiného někde jinde ne. Možná něco, co by nám připadalo důležité, leží na okraji zájmu. Čína je obrovská a my vidíme jen ty okázalé divy.

Další věc ale je, že tam skutečně, když si dupnou, tak mají autority větší autoritu. A vůbec větší právo či možnost do toho kecat. A lidé mají pracovitější mentalitu.

U nás má a) státní správa českou a nikoliv čínskou mentalitu, b) stát menší pravomoce. Ale když jsou peníze a jasný záměr, i u nás dokážeme máknout a postavit - třeba pěkné Čapí hnízdo (bez sarkasmu). Nicméně naší pracovní morálku bych bral jako východisko při výpočtech, nikoliv jako "kaz, který je třeba opravit" :-).

F. Sojka 6.3.2020 13:13

Takže si vlastně zase nemáce co říct, protože píšeme vlastně to same.

To neznamená, že mě to vůbec nesejří. :-))

J. Anděl 6.3.2020 14:44

To chápu :).

Otázka je, jak nastavit okolnosti, aby byl vždycky někdo, kdo má osobní zájem a zároveň dostatečnou autoritu skutečně řešit ty opravdu důležité věci, aniž by měl možnost zneužívat svou moc.

Ale když to takhle napíšu, zdá se mi, že kdybych znal odpověď, je to na Nobelovu cenu ;-).

M. Ilsner 6.3.2020 12:35

Tak to se na ní projedu, ale až odpoledne.

J. Anděl 6.3.2020 12:41

Kdybyste byl opravdu, ale opravdu dobrý křesťan, tak v těch místech přejdete suchou nohou kdykoliv, bez ohledu na to, jestli tam lávka stojí nebo ne.

R. Brzák 6.3.2020 12:43

no to by musel být Izraelita...(Mojžíš nebo Ježíš)...

J. Anděl 6.3.2020 12:44

Já myslím, že ne (resp. nejen). Pro malou víru Ježíš cepoval své učedníky a ti byli základem jeho budoucí církve.

R. Brzák 6.3.2020 12:49

ale nějak si nevzpomínám, že by jim sliboval schopnost chození po vodě...

J. Jirka 6.3.2020 13:56

Sliby se slibují, blázni se radují...

J. Černý 6.3.2020 12:21

Evropská armáda by byla pouze znakem nadvlády Německa a Francie nad Evropou.

Řecko má velkou armádu, potřebuje jen povzbuzení a peníze.

A EU by nikde neměla organizavat ty své Majdany, k ničemu dobrému to nevedlo. Ukrajina,Sýrie..

L. Kolman 6.3.2020 12:38

No jo, jenže dyckyfirst Trump slíbil tu podporu Erdoganovi. Podporu dostane v první řadě ten, kdo bojuje jakýmkoliv způsobem proti Rusovi, Íránu a Číně. Tam jsou first priority. Jak záleží Trumpovi na pevninské Evropě, to si dovedu živě představit!

J. Matuška 6.3.2020 12:17

→ bez ohledu na americké výzvy ukrajinský parlament v rámci totální výměny kádrů „zařízl“ i šéfa generální prokuratury Rjabošapku... ve hře je důkladné vyšetření korupčních aktivit Joe Bidena, jehož si americký establishment vybral za Trumpova protikandidáta... podle Trumpa se Bidenova korupce na Ukrajině stane jedním z hlavních témat amerických prezidentských voleb... čili, už se reálně počítá s tím, že Demokratická strana znovu zařízne populárnějšího, ale „levicového“ Sanderse... Kávička Terezy Spencerové.

Demokraty přijde impeachment hodně draho...

M. Pivoda 6.3.2020 12:16

Overtonovo okno - viz Wikipedie (https://cs.wikipedia.org/wiki/Overtonovo_okno)

Overtonovo okno je oblast myšlenek, které lze tolerovat ve veřejné diskuzi. Postupné přijetí nápadu spočívá v následujícím sledu:

Nemyslitelné, Radikální, Přijatelné, Rozumné, Populární, Zažité (obvyklé)

Podle mého (dlouhodobého) pozorovaní je okno tolerovatelných myšlenek na Neviditelném psovi docela úzké. Bohužel.

J. Anděl 6.3.2020 12:20

Máte na mysli články? Nebo diskuzi?

V obou případech však s popisem "docela úzké" nesouhlasím. Připadá mi naopak "docela široké".

Jde však o pojem relativní, tzn. záleží, s čím srovnáváte. A zde vás poprosím o uvedení média, které má okno tolerovatelných myšlenek nápadně širší.

Hmmmmm. Možná parlamentní listy? Tedy co se týče článků. Diskuzi nevím, ale co tu na NP občas vidím výstupy anket, tam bude to okno dost zavřené :-D.

M. Pivoda 6.3.2020 12:24

Noam Chomsky said in 1998:[10]

"The smart way to keep people passive and obedient is to strictly limit the spectrum of acceptable opinion, but allow very lively debate within that spectrum—even encourage the more critical and dissident views. That gives people the sense that there's free thinking going on, while all the time the presuppositions of the system are being reinforced by the limits put on the range of the debate."

J. Anděl 6.3.2020 12:25

To řekl hezky.

Chtěl jsem právě doplnit, že samozřejmě spektrum informací je mnohem bohatší i třeba na obyčejném idnesu.

J. Anděl 6.3.2020 12:27

Jenomže to není tím, co jsem původně chápal, že by souviselo s tím Overtonovým oknem.

Těžko třeba Malého filatelistu obviňovat z "malého spektra informací"...

M. Pivoda 6.3.2020 12:31

V hodinách povinné výuky vysokoškolského předmětu "Marxismus-Leninismus" se diskutovalo ve stylu: "Já plně souhlasím, a ještě bych chtěl zdůraznit, že ..."

Ano, od mých studentských časů se to české diskusní okno sice více otevřelo, ale stále je to zde na Neviditelném psovi v podstatě tak, jak to v roce 1998 vyjádřil Noam Chomský (viz výše).