24.6.2024 | Svátek má Jan


Diskuse k článku

Úvaha o stíhačkách páté generace F35

Plánujeme šinkansen v době, kdy z Brna do Prahy jedeme vlakem (bez stálého připojení mobilu) tři hodiny, chceme provrtat tunel z Prahy do Berouna (padesát kilometrů). Chceme atomové elektrárny a též i stíhací letectvo vybavené F35. Potud plány. Jak dopadne realizace?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Han 15.9.2023 17:16

Nějak jste zapomněl na pakt Molotov - Ribbentrop. To nebylo neútočení, ale společné zaútočení na Polsko. Mrkněte se, jak se z toho společně radují.

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/tak-v-rusku-prekrucuji-dejiny-k-valecnym-zlocinum-v-polsku-a-pobalti-je-pry-donutil-zapad-85113

A. Renjascu 15.9.2023 17:20

Vy jste ovšem tak nějak mimo jiné smlouvy mnoh zemí s Hitlerem pominul smlouvu Hitler Pilsudski po jejímž podepsání polský ministr zahraničí deklaroval zájem ustavit společnou hranici s Maďarskem, aniž by mu vadilo, že mezi těmito zeměmi se nachází Československo. Poláci si chtěli moc moc kousnout a také si kousek kousli než byli samí roztrhání většími hafany...

P. Han 15.9.2023 17:31

To jsou ty neexistující "tajné dodatky" smlouvy Hitler - Pilsudski? ;-D

A. Renjascu 15.9.2023 18:18

Při odjezdu ze Ženevy 28. září 1934 ministr zahraničí Polské republiky Beck prohlásil: „Polsko o své vůli prohlašuje, že od nynějška spojuje svůj osud s osudem Německa... Polská vláda se prohlašuje od nynějška za osvobozenou od jakýchkoliv závazků vůči Československu a připomíná svoje přání stanovit společnou hranici s Maďarskem

„Tato politika napomohla zničení Československa, rozbití Malé dohody, oslabení pozice Francie ve střední Evropě a přiblížila svět válce. Osud Československa, na kterém polský ministr zahraničí Józef Beck tak usilovně pracoval, se stal osudem Polska. On sám na svém vystoupení v polském Sejmu dne 5. května 1939 prohlásil: "Mír je cenný a žádoucí. Naše pokolení, které prolévalo krev ve válkách, si jej zaslouží. Ale mír, stejně jako skoro všechny věci na světě, má svoji vysokou a spravedlivou cenu. My Poláci neznáme pojem mír za každou cenu. V životě lidí existuje pouze jedna věc, která se nedá koupit - a tou je čest!"

I. Semrád 15.9.2023 18:55

Ano, na jaře 1939, když Hitler požadoval pozemní přístup do Gdaňsku, tzv. Gdaňský koridor, mu Poláci i Beck osobně řekli: Nasrat.

A. Renjascu 15.9.2023 23:04

To už ovšem měli ukousnuté Těšínsko, které začátkem října 1938 anektovalo a vyhnalo více než 35 tisíc Čechů

R. Toman 15.9.2023 17:26

Tak z našeho pohledu už to bylo jedno. Němci tady vraždili už od 15.3.39. Když pominu ty prasárny v českém pohraničí z roku 1938.

R. Woloszczuk 15.9.2023 18:15

LŽETE M-R pak byl o neutočení. Německo jako jediná západní země bylo ochotné podepsat se SSSR smlouvu o neútočení. O podpis podobné smlouvy se Stalin pokoušel i s Francií a VB, nicméně ty se smlouvně odmítli zavázat k tomu, že na SSSR nezaútočí a nebudou podporovat státy, které tak učiní.

Druhá věc je útok na Polsko - tajná část smlouvy garantovala SSSR, že Německo si nebude nárokovat žádné části tehdejšího Polska, které Polsko zabralo z území SSSR!!! Vezměnte si mapu a ověřte se, že rudá armáda v roce 1939 překročila hranice Polska cca 50km západně od MINSKU - to nebyl útok na Polské území, ale na území, které si Polsko vojensky zabralo cca deset let před tím...

V. Petr 15.9.2023 19:30

Pakt Molotov - Ribbentrop byl o rozdělení si celé oblasti mezi Polskem a Německem. Např. Němeclo tam výslovně dává SSSR volné ruce v tehdy rumunské Bessarábii.

V. Zadák 15.9.2023 17:20

Británie a Francie vyhlásily 3. září 1939 válku. A udělaly co? Udělaly howwno. Vždyť Hitler šel "správným směrem".

Takže na válce neměly žádný podíl, že Karle Šebesto?

Kontrolní otázka: Proč Polsku nepomohly?

V. Losík 15.9.2023 18:01

Pokus se nepletu, tak na začátku války (1.9.39) jsme už dávno byli obsazeni! Takže u nás přicházejí do úvahy relevantně jen komentáře o konci války!

V. Petr 15.9.2023 19:21

Kterým "osvoboditelům," těm z roku 1945 nebo z roku 1968? Nebýt oscobození roku 1945, bavíme se tady německy.

V. Čermák 15.9.2023 16:46

Mezi tzv. okupanty byla Rusů menšina, Ukrajinců většina. Rudé hvězdy, znak SSSR nosili stejné...;-D

P. Diviš 15.9.2023 16:59

Jo, to byl sovětskoruský zvyk, nahnat na frontu porobené národy. Teď na Ukrajině to dělají také.

V. Čermák 15.9.2023 17:12

No, zrovna Stalin, podle vás naháněč, byl porobený Gruzínec, Brežněv, tak naháněč byl zase porobený Ukrajinec, bájivý Brouku Pytlíku...;-D

R. Tesařík 15.9.2023 17:15

Vy jste , prostě , matlal.

P. Han 15.9.2023 17:00

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/proc-rusum-vadi-pripominka-srpna-1968-berou-invazi-na-sebe-rika-byvaly-velvyslanec-85279

J. Fridrich 15.9.2023 17:14

Polámanej gramofonek zase přeskakuje dokola tu pitomost... Že, černíku...

J. Jurax 15.9.2023 16:46

Kompars k filmu či reklamě nebo členové KVH předvádějící prostému lid bojové ukázky ;-)

R. Toman 15.9.2023 16:58

Vy se chodíte do Lidlu kouknout na maso ? To jsme dělávaly jako děti u výlohy cukrárny.

P. Diviš 15.9.2023 17:00

Neškodí občas kouknout. Někdy mají i v Lidlu něco, co se vyplatí koupit.

R. Toman 15.9.2023 17:34

Tak Lidl je můj neojblíbenější obchod, máme ho cca 7 minut pěchy od baráku. Chodím tam obvykle 2x týdně, včera jsem tam byl pro mexické speciality. Akorát se tam nechodím koukat, jdu pro něco určitého. Pan Han píše o nudličkách, já tam včera také koupil hovězí nudličky na žádost manželky. Ty bývají výborné, měké. Bude z nich něco dělat do těch mexických placek.

R. Walker 15.9.2023 17:43

V Lidlu jsem nebyl už hezkých pár let. Od té doby co na titulní straně letáku vyretušovali kříže na kopulích pravoslavných kostelů, aby to náhodou někoho neurazilo. Mě zase urazilo práve tohle.

R. Toman 15.9.2023 17:48

Jo, to byla opravdu prasárna, tak zásadový jako vy ovšem nejsem, a zrovna ty řecké speciality prakticky nekupuji.

P. Han 15.9.2023 17:03

Já koukám na maso taky a nejen v Lidlu. Koukám, jestli mají krůtí kostky nebo nudličky. A většinou nemají. Zatracenej Fiala! ;-D

L. Novák 15.9.2023 17:19

Chtěl jsem se kouknout, co mají, už jsem tam dlouho neby. Koupit chleba, ale když jsem hned na začátku viděl krásné brambory balené po pěti kilech v síťkách ("brambory pozdní 5 kg 77,90"), Tak jsem neváhal a strčil je do vozíku. No a měli tam ve slevě krůtí prsa 0,987 kg za 44,38 Kč a krůtí stehna 0,883 kg za 29,11, tak jsem je přidal k těm drahým bramborám. No a ještě balíček Mozarella mini 285 g/150 g - ale tam mi ty svině Lídlovské naúčtovaly jinou cenu, než byla uvedená v regále - 32,90 Kč. Měli účtovat 14,90...

V Lidlu v Brně "u Zetoru" snad nemám jediný nákup, který by byl účtován správně! Vždy mě okradou!!!

L. Novák 15.9.2023 17:33

No a teď vidím na letáku, že ta sleva je na balení 220 g (14, 90) kdežto já měl v košíku "mini" 150g a vytáhl jsem to z regálu s cenovkou 14,90... Účtováno 32,90 Kč.

Lídlovská (a nejenom jejich) klasika!

V. Losík 15.9.2023 17:54

Jednou jsem se nechal nachytat taky - přečetl jsem si vedlejší (špatně umístěnou) cenovku! Když si vynásobíte 14,90*2,20=32,90, ale šáhl jste vedle, kde už sleva nebyla, což Lidl dělá velmi často! Pozor na to!

L. Novák 15.9.2023 19:47

Nedalo mi to a cestou do Alberta jsem se šel do Lidlu podívat, jak to vlastně s tou záměnou bylo. Oni ta dvě balení měli nad sebou, nahoře to menší drahé označené normální cenovkou nad zbožím a pod tím červeně označená cenovka 14,90 v úrovni plochy regálu. Jenomže pod ní byly jenom prázdné krabice. Takže já to bez bližšího zkoumání vyhodnotil jako "to je ta akční". Měl jsem se podívat do jejich katalogu a přesně porovnat...

Každopádně když už jsem tam byl, tak jsem koupil ředkvičky ve slevě, měli jich tam několik nenačatých beden, ze 9,90 slevněno na 6,90 Kč, tak jsem vzal 8 pěkných svazků a mám 24,- Kč kompenzaci za tu předraženou mozzarellu. ;-D

Jinak tam měli hromadu vykuchaných chlazených kachen s droby, ve slevě den před expirací kolem 70,- Kč za kilo. Zítra padne cena dolů, a taky tam čeká na pád ceny hromada kuřecích jater a žaludků. ;-)

V. Losík 15.9.2023 20:39

Je to tak. Když jsem to měl zaplatit, tak jsem to u pokladny odmítl. Asi to pokladní vědí, protože to bez jakékoli reakce akceptovali. Dřív se připlácelo za nedostakové zboží, dnes vás ojebou na tzv. Rvslevách. Holt se doba i příležitosti mění.