3.6.2024 | Svátek má Tamara


Diskuse k článku

Úporná snaha

Je to zajímavý trend naší doby: místo aby převládala snaha o to, aby fungovalo to, co je, usilujeme o to, aby všechno bylo jinak, pokud možno tak, jak nikdy nebylo a o čem nikdo netuší, jak to bude fungovat. Trend prosakuje do všeho kolem nás a v nás, projevuje se to i na dětech. Ten trend se dobře sleduje. Všichni jsme byli dětmi a pamatujeme, co se s námi v té době tropilo. Mnozí z nás jsou rodiče a prarodiče a máme známé s malými dětmi, zkrátka dětství je jakási univerzální dimenze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Němec 10.3.2016 22:00

Re: K dnešnímu tématu si myslím toto.

No, nebudu s Vámi souhlasit. Podle mne je rozsah učení na základní škole vcelku dobře postavený. Dějepis, zeměpis, přírodověda, fyzika, chemie a to všechno kolem spadá do všeobecných znalostí o světě ve kterém žijeme. Chyba je podle mého v tom, že se dětí učí memorovat data, vzorce, tabulky a neučí se souvislosti těch věcí. Není důležité jestli se Karel IV narodil 14 nebo 15 května. Ono to po těch stoletích stejně nevíme přesně. Důležité je v jakém žil století, kdo s ním žil, jaký byl svět ve kterém žil a jaký byl svět za jeho doby. A to platí pro každý školní předmět.

P. Lepew 10.3.2016 21:58

Re: Vida, z chlupatých dek v Německu leze,

Jak píšu. Překvapí mne, pokud to dopadne pro mutti dobře.

TeĎ když jsou dveře zavřené, by to tak i dopadnout mohlo..

P. Lepew 10.3.2016 21:57

Re: K dnešnímu tématu si myslím toto.

To já vzpomínám jako na zcela irelevantní na Biologii (jsem se učil prvoky..), Chemii a Fyziku. Nic reálně použitelného. Ale určitě existují i učitelé kteří tam nějak tu praxi dostanou, já je ale nezažil.

Kromě elektriky - kterou jsem ale dal sám kvůli výrobě booterů na kytaru, jsem tam nic použitelného nezažil.

J. Kombercová 10.3.2016 21:55

Re: Vida, z chlupatých dek v Německu leze,

No, uvidíme.

Abychom nekoukali jak puci.

I. Kellnerová 10.3.2016 21:55

Re: Vida, z chlupatých dek v Německu leze,

Lidi si myslí něco jiného, než si mají myslet......Dzp.

P. Vandas 10.3.2016 21:54

Re: K dnešnímu tématu si myslím toto.

Ano ,je to i moje zkušenost. Například si vzpomínám na šílenou prudu od základní školy i na Gymplu "Množinové počty." Kravina srovnatelná s kompozitivní teorií. Nikdy jsem ji nepoužil. Občanská výchova byla a je dodnes jen nalejvárna státněideologických zhovadilostí, snad ten Zeměpis bych vzal na milost, ale Dějepis absolutní nula, vše jsem nastudoval jindy a hlavně jinde. Ruský jazyk, na hovno, výsledek nic. Pokud neučí jazyk rodilý mluvčí, nenaučí a jen týrá. Ale i na Gymplu třeba logaritmické počty a manipulace s logaritmickými tabulkami a logárem se ukázalo, jako naprosto v životě nepoužitelné stejně jako základy programování. Algol,Cobol, Fortran a Basic. Kde si to rozměním? :-):-):-)

P. Lepew 10.3.2016 21:53

Re: Vida, z chlupatých dek v Německu leze,

Hodně bych se divil, pokud nebudou v Německu také velmi překvapeni. Němec drží hubu, ale u voleb se podle mého zachová po svém.

K. Berka 10.3.2016 21:53

Re: Jsem našel na hromádce troje noviny

Telefonát Obama - Putin

- Vladimíre, jak to že bombarduješ umírněné povstalce, které podporujeme?

- Milý Obamo, my je bombardujeme umírněně!

J. Kombercová 10.3.2016 21:52

Re: Vida, z chlupatých dek v Německu leze,

Na Slovensku před těmito posledními volbami bylo na 14 dní předtím zakázáno (nebo nepovoleno?) uvádět preference kandidujících stran. No a pak byli všichni překvapeni.

K. Němec 10.3.2016 21:49

Re: Vida, z chlupatých dek v Německu leze,

To je fakt síla.

P. Lepew 10.3.2016 21:49

Re: Vida, z chlupatých dek v Německu leze,

To byl článek pana Taberyho :-). Hofman z něj část kopnul i s tím fajnovým nadpisem. Cizí zásluhy..

J. Mráz 10.3.2016 21:47

Jsem našel na hromádce troje noviny

Do oka mi padly titulky v nich. Asad za ruské podpory postupuje. Bitva o klíčové Aleppo je na spadnutí. Rebelové si chválí přísun munice z USA.

P. Lepew 10.3.2016 21:46

Re: K dnešnímu tématu si myslím toto.

Za mne jsem se na Gymnaziu naučil učit. Ale naprostá většina (90%) bylo úplně k ničemu. Samostudium ze zájmu, to je ta cesta. Ale u různého dalšího vzdělání to může být různé.

U právníků se v podstatě v prváku dozvíte že musíte zapomanout skoro všechny ty věci ze střední, protože jsou jednoduše špatně.

K. Berka 10.3.2016 21:46

Re: K dnešnímu tématu si myslím toto.

Volnou výuku provádí ona pološílená učitelka z Brna, je to vizionářka, už předběhla dobu a Kalousek se s ní dokonce fotí.

P. Lepew 10.3.2016 21:44

Re: Protestní žranice?

Ten je dobrej. Už jsem ho viděl.

Vzhledem k nedostatu vítačů a mému plánu k nim přeběhnout aby byla sranda to tam budu muset pořádně načíst :).

P. Vandas 10.3.2016 21:43

K dnešnímu tématu si myslím toto.

Položil jsem si otázku, co jsem si odnesl za znalosti ze Základní školy. Možná by stálo za to se zamyslet, co skutečně děti potřebují. Myslím si, že se to dá shrnout do pár bodů. 1.) Znalost čtení a psaní, 2.) Znalost kupeckých počtů 3.) Všeobecné znalosti o světě, který je čeká. Za dobu základní školy jsme měli jistě mnoho rozličných předmětů, jako Dějepis, Zeměpis, Dílny, Pozemky, asi i Fyziku a možná i Chemii, určitě nějakou Občanskou výchovu, Kreslení, Tělocvik a i Brannou výchovu a Ruštinu. Dovolím si tvrdit, že jsem si odnesl ze základní školy znalost čtení a psaní a počtů, ostatní bylo zbytečné, neb nehodnotné. Skutečné a hodnotné poznání získané studiem, jsem okusil až na Gymnasiu. :-):-)

Krátce, kdyby se Základní škola věnovala především tomu, aby děti byly gramotné a uměli počty, tak by zbylo mnoho prostoru pro velmi volnou výuku, která by byla volbou učitele a ten by mohl učit děti to, co skutečně umí a čemu rozumí.

P. Lepew 10.3.2016 21:43

Re: Teda

Upřednostňuji paní Martinovskou. to je kultivované vítání které má hlavu i patu a v podstatě i Kadlece.

Paní Václavíková nemá tu argumentaci tak promyšlenou a není tak zapálená.

I. Kellnerová 10.3.2016 21:42

Re: Protestní žranice?

Je to prostě heroj. Měsíc nejí, týden nepije, bicepsy stále jak Kličko, a vymrští se na židli a fakáčuje .... Mareček hadr .. -)

K. Berka 10.3.2016 21:41

Re: Protestní žranice?

Chodím i na ruské weby i na polské i na německé, jen nechodím třeba na tyto weby :

http://vychodoevropska.cz/

J. Mráz 10.3.2016 21:41

Tak ke kterému dubisku se přichýlíme,

až ta EU půjde pod vodu? Otevřeme telemost přes Atlantik? Nebude to dlouho trvat, Evropa sama sobě postupným hrobařem. Snad by to ještě všechno mohl zvrátit ten americký bohatýr Trump. Do něho vkládám velkou naději, a doufám, že důvěru ve mě vloženou nezklame.

I. Kellnerová 10.3.2016 21:39

Re: Vida, z chlupatých dek v Německu leze,

Ano, hrozné - okované boty a holé hlavy. Nebo jak pravil p.Hofman - NOŽE A PLAMENY!

Mě zaujal dnešní majstrštyk - jeden policajt nechal za oknem služebního vozu prospekt AfD - dokumentuje to např. toto foto :

https://twitter.com/SPIEGELONLINE/status/707816032228872192

A je z toho riesige aféra, hraničící se zrušením voleb.

K. Berka 10.3.2016 21:39

Re: Protestní žranice?

Paní Ivanko a copak tak zhurta!

J. Fialová 10.3.2016 21:38

Re: Vida, z chlupatých dek v Německu leze,

Ještě umí - znovu zavést cenzuru diskusních příspěvků. Na Die Welt po několika měsících relativní volnosti, teď asi jen náááhodou před volbami: "Im Sinne unseres Qualitätsanspruches haben wir uns entschieden, die Kommentarfunktion bis auf Weiteres portalweit einzuschränken. Für ausgewählte Artikel wird die Redaktion wochentags die Kommentarfunktion zeitweise öffnen und moderieren."

K. Němec 10.3.2016 21:37

Re: Protestní žranice?

Četl jsem jenom ten odkaz. Týden nepila??? To je opravdu třída. Berou pracovní nebo kalendářní týden?

K. Němec 10.3.2016 21:34

Re: Vida, z chlupatých dek v Německu leze,

Stokrát opakovaná lež se stává pravdou. Nic jiného už ani neumí.

P. Lepew 10.3.2016 21:32

Re: Protestní žranice?

Myslíte rovnou ruské weby, ne jenom ty "proruské", že?

:-)

K. Janyška 10.3.2016 21:32

Re: Pane Janyško, jsa nacionalistou

Vy jste bláznivý. Zřejmě vůbec nechápete realitu a používáte termíny, kterým zbla nerozumíte. Opravdu by mě zajínalo, co je na mých výrocích a kompozitivní teorii kolektivistického... Dzp.

J. Fialová 10.3.2016 21:32

Re: Vida, z chlupatých dek v Německu leze,

Vždyť AfD podporují enem náckové, to jste nečetl? Se podívejte třá sem - jedna holá lebka vedle druhé !!! http://bilder.bild.de/fotos-skaliert/online-umfrage-so-ticken-die-afd-mitglieder-51396013-44864392/3,w=993,c=0.bild.jpg

I. Kellnerová 10.3.2016 21:31

Re: Tak nevím,

Výborně, Bohušu. Řekni, že přistěhovalecké kvóty nechceme, a máme to v kapse, v té EU.

M. Prokop 10.3.2016 21:31

Re: Teda

Paní Kanioková má velmi silný názor, odkazy podložený, ale obvykle není osobně útočná, ano.

Vítače dobře reprezentuje pí Václavíková, ale už je toho na ni asi moc. Něco jako poslední obranná linie Volksturmmu před Berlínem.