3.6.2024 | Svátek má Tamara


Diskuse k článku

Úporná snaha

Je to zajímavý trend naší doby: místo aby převládala snaha o to, aby fungovalo to, co je, usilujeme o to, aby všechno bylo jinak, pokud možno tak, jak nikdy nebylo a o čem nikdo netuší, jak to bude fungovat. Trend prosakuje do všeho kolem nás a v nás, projevuje se to i na dětech. Ten trend se dobře sleduje. Všichni jsme byli dětmi a pamatujeme, co se s námi v té době tropilo. Mnozí z nás jsou rodiče a prarodiče a máme známé s malými dětmi, zkrátka dětství je jakási univerzální dimenze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Bokr 10.3.2016 0:51

Školství jde do kytek

Bohužel musím konstatovat, že naše školství jde do kytek. Jednak díky masivním "reformám", které zahájila už kdysi soudružka Buzková a které trvají dodnes. A stále nějací úředníci vymýšlí další a další neskutečné ptákoviny.

A také tím, že kdysi učitelé učili slušné děti slušných rodičů. Později učili neslušné děti slušných rodičů a dnes učí neslušné děti neslušných rodičů.

A na některé ty dnešní parchanty neplatí už vůbec nic. A přes hubu jim nikdo nesmí dát.

O. Kadlec 10.3.2016 0:50

Re: Neštěstím naší civilizace

:-)))

Tihle internetoví primitivové, ve skutečnosti patrně lidi z s tituly a odpovídajícím postavením, patří mezi ty nejzábavnější tvory, co lze na síti potkat.

R. Brzák 10.3.2016 0:49

Re: Naposledy včera

Ano, teď jste na to kápl - učitelka učí dobře, když je placena přímo rodiči konkrétního žáka. Protože právě oni vědí nejlépe, co pro své dítko chtějí. Proto se ona může s nimi dohodnout a za jejich peníze odevzdat nejlepší možný výkon. Tak funguje trh. Nikdy tak nefunguje socialistické vzdělávání. A takové je státní vždy.

R. Brzák 10.3.2016 0:46

Re: Neviděl bych to tak dramaticky

Existuje tradice, která je osvědčená po tisíciletí - a to rodina. Svobodu a odpovědnost rodiny, jak vychovává své děti a připravuje je na život. V tomto ohledu je snaha o inkluzi v vzdělávání nahlédnutelná takto.

Není důvod oddělovat od sebe různě bystré děti na základních stupních. Je ale důvod za neúspěchy některých dětí, které mají velký problém se školním řádem a pozorností k výuce vyvozovat odpovědnost jejich rodičů. Jestliže některé děti nejsou schopny se školní výuce na rozdíl od ostatních žáků přizpůsobit, není potřeba nechat ostatní rodiče platit specialistu, který se bude věnovat jenom onomu jednomu. To by skutečně vedlo k narušení výuky a také ke stigmatizaci onoho dítěte. Namísto toho nezbývá, než vytvořit tlak na dotyčného rodiče, aby své dítko lépe sám připravoval na školu. Pokud tomu tak činit nebude, jeho dítko nebude prospívat - a on jako rodič tak možná selže ve své roli zajištění přežití svých genů. Když jej zastoupí stát, udělá to dráž a neefektivně, se všemi dopady závislosti občana na státu. Právo dítěte na vzdělání není věc absolutní odpovědnosti státu, ale především jeho rodičů. Škola nemůže nahradit chybějící rodičovskou podporu ve vzdělávání.

J. Vintr 10.3.2016 0:41

Neštěstím naší civilizace

jsou takzvané humanitní univerzity. Produkují statisíce lidí, opatřených tituly (a tedy i patřičným sebevědomím), kteří ničemu nerozumí a nic neumí a proto jim nezbývá nic jiného, než se cpát do různých vedoucích funkcí, neziskových organizací a státní úřadů, tedy na místa, kde může jejich sebevědomá nablblost nejvíc škodit ...

J. Sinnreich 10.3.2016 0:39

Nechtene dopady

Cela ta snaha o inkluzi t. j. socialni inzenyrstvi dopadne tak, ze majetni rodice budou sve potomky posilat do soukromych skol, aby se neco naucili. Socialne slabsi na to nebudou mit a vysledek bude tridni rozdeleni, prave proti kteremu neomarxiste bojuji.

O. Kadlec 10.3.2016 0:38

Naposledy včera

jsem měl rozhovor s učitelkou. Ta teda byla mimořádně pesimistická: školství (základní) je špatně, komplet celé, neopravitelně.

Ale učí. Zdá se že ne špatně. Učí - jak říká - jak musí, a ne jak je třeba. Jak je třeba, to učí až po vyučování soukromně. Dobrý, co?

Je naštěstí mnoho lidí, narozdíl od ní, kteří ví co s tím, ale každý ví něco jiného. Protože snad všichni vědí, že to co je je špatně, je potřeba nechat ty, co něco vědí, aby udělali každý něco jiného. Pak se uvidí. Setrvávat na školství jak ho zná Aston je jen pomalý propad do bažin.

O. Kadlec 10.3.2016 0:31

Teda chaos v tom má Aston.

A to větší, než je ve školství. Asi to je věkem. Pokud se celej život o školství nezajímal, tak teď už to nedohoní.

J. Anděl 10.3.2016 0:21

Re: Neviděl bych to tak dramaticky

Jedině snad pracovitost těch, kteří postavili na nohy a dovedli k prosperitě poválečnou Evropu. Ale lidé si neřekli - dost, teď jsme spokojení, takhle to uchováme. Dokáží lidé vůbec něco takového? Podle mě ne. Snad chvíli, třeba pár let, možná jednu generaci. Možná trochu víc, když se jo nic neděje a je chléb i hry. Ale nikdy to nebude nafurt.

J. Anděl 10.3.2016 0:15

Neviděl bych to tak dramaticky

Lidé se pořád snaží dělat věci lépe. Možná někdo hodně konzervativní řekne, že všechny změny jsou k horšímu, něco na tom je. Ale obecně vzato, vezmeme-li si posledních sto let, není divu, že chceme zkusit věci jinak. Ono totiž snění o tom, jak dříve věci fungovaly dobře, neodpovídá realitě. Byly kruté války, byly kruté totality, vše bylo vyvoláno, nebo alespoň masivně podporováno lidmi, kteří nebyli spokojení se svými životy. Co, které tradiční hodnoty, nebo spíš postupy a metody, tedy obhajovat?