4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

Umění politiky

Premiéra Jiřího Paroubka média ráda líčí jako buldozer v lidské podobě, který si razí cestu k volebnímu vítězství hlava nehlava a sází na to, že lidé si v tom rachotu a prachu nevšimnou, jak ostře doleva jím vyrytá cesta směřuje. Ona je to dokonce do značné míry pravda. Jeden obraz však nevylučuje jiné obrazy a Paroubek, který před nedávnem neváhal poslat těžkooděnce na „tančící děti“, uzavřel spojenectví s ikonou naší politiky, která zůstala tančícím dítětem až do pozdního věku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ivan Nový 7.11.2005 13:50

Kanuku,

jakých státních? Když tak komunistických a komunisti jsou akcionáři, akcie mají formu stranické knížky. Tak kde vidíte ten socialismus. A navíc neplánují spotřebu, jen ji odhadují.
Kanuk 7.11.2005 13:48

pk, 13:37

Plně souhlasím s vaším argumentem. Ještě bych dodal
1) Amerika měla gastarbeitery, více známé pod jménem otroci
2) Zmíněný počátek amerického rozvoje (19. stol) podle mých chabých znalostí historie nějak souvisí s napoleonskými válkami. Souvislost čistě náhodná?
Kanuk 7.11.2005 13:39

I. Nový, 13:14

Já jsem v Číně nebyl, tak nevím, komu patřejí ty továrny, vyrábějící 75 procent přehrávačů na světovém trhu. Ale že by tam měli nějaké jiné partaje, než tu komunistickou, jsem jaksi neslyšel (nečetl). A že by se komunistická partaj vzdala majetnictví klíčových podniků se mi jaksi nezdá. Nepochybuji, že
1) otevřeli obchodní styky se "západem", jmenovitě USA (a Kanadou) (které paradoxně jsou na východ od Číny)
2) umožňují soukromým osobám vydělávat na prodeji výrobků, vyrobených ve státních továrnách, a na různých transakcích s tím spojených,
3) umožnili západnímu kapitálu podílet se na státních podnicích. Pokud ale vím, nedovolují jim získat kontrolu.
Takže ono to s tím kapitalismem v Číně asi není tak horké. Možná, že vy máte přesnější zprávy.
pk 7.11.2005 13:37

no amerika byla predevsim v 19 stoleti

kontinent s nevyverpanymi zasobami surovin, lesy, ktere stacily na postaveni cele zeme, tehdy nejvetsi a nejkvalitnejsi lozisko zelezne rudy na svete  nahore u Horejsiho jezera,  obrovska prakticky povrchova loziska velmi kvalitniho cerneho uhli v Appalachii,  milionova stada bizonu, ktera nakrmila pristehovalce.  V devatenactem stoleti byl americky kontinent jako cerstve odevrena skladistevseho potrebneho pro vybudovani civilizace.  A na rozdil od Evropy, kde vsechno tohle bohatstvi bylo spotrebovano na vyvoj od stredoveku do novoveku a permanentni valceni , americti koloniste meli tohle + vsechny moderni technologie. 
A predevsim,  koloniste nemeli zbytecne misto na lodich pres Atlantik, takz ideologicke haraburdi vseho druhu si s sebou nevzali.
 
František I. 7.11.2005 13:37

Havel se nemění, je stále stejný

Probůh, pan Havel se nemění. Pan Havel je stále stejný, za komančů i dnes. Vy se opravdu domníváte, že by soudruzi dopustili, aby přepustili vládu někomu, kdo s nimi nespolupracoval? Celá krásná revoluce byla o tom, jak komouše zbavit komunistické strany a vydělat na tom. Což se většině z nich povedlo. Díky hnusnému ODS se to ale nepovedlo všem a k lizu se dostali i někteří bezpartijní. Vy si opravdu myslíte, že tu páni Havel, Jičínský, Diensbier, Pithart, Dubček, Uhl apod. chtěli něco jako kapitalismus? Pan Cibulka,při všech výhradách k jeho osobě, by asi napsal zajímavější pojednání na toto téma. Proč se tedy divit, že si tento zmrzačený nazrzlý skřet pod pantoflem vyšel posnídat s buldozerem sockomouškých srdcí? Já osobně bych se divil, kdyby to neudělal.
pefben 7.11.2005 13:35

Re: Re: Aston se skutečně lepší

Hm... To není moc chytré. Tady nejde o to, co se mu nelíbí na Klausovi (mně se na něm také ledacos nelíbí), ale že se mu raději líbí komunisté a lidé typu Paroubka. To je, myslím, smutné...
johanka- 7.11.2005 13:32

jo hmmmm

četla jsem přispěvky na NP i před sloučením i po i v ten den 1/11/05
Johanka from Baskervil d ´Arc
Béda 7.11.2005 13:32

Celkem souhlas, Jape,

Je celkem pravděpodobné, že ten dluh Chemapolu za Lucernu u nejmenované slovenské komerční banky skončil u tehdejší Konsolidační banky (dnes Konsolidační agentura) a následně byl "prodán" nějakému bílému koni, jak se to tehdy dělávalo - tak za 7 - 8 % nominální hodnoty, a tedy nakonec to zaplatili skoro celé daňoví poplatníci.
johanka- 7.11.2005 13:31

nesnašenlivá individua nejsou jen ve Francii ale i na NP

je to zcela zjevná separace, velmi průhledná pro senzibila, jak pokrytecke
jeff 7.11.2005 13:30

Re: Re: No huhu, to víte, moje selektivní paměť.

A proč ne třeba s Filipem?
martin 7.11.2005 13:27

Andy

(-_-)
jeff 7.11.2005 13:26

Re: Re: to Ćumil - k poznámce I.Novému k Francii

Čumile mýlíte se. Pokud to ještě válka není, tak zcela jistě bude. A v té je možné naprosto vše, nejenem deportace milionů barevných "francouzských" občanů za hranice. Je to pouze otázka časového horizontu.
 
Ivan Nový 7.11.2005 13:26

Milý IBNe,

souhlasím. Teď ještě aby souhlasili i další.
johanka- Kanuk 7.11.2005 13:22

Re: Ještě I. Nový, 9:15

ovšem, nejlepší póvl je schopen vyrobit Nanuk totiž Kanuk, když mu při tom nezamrzne karburátor
 
P.S. jak váš pseudointelektuální humor závisí s tematem. Se neptám
Johannka from Baskervil d´Arc
johanka- IBN 7.11.2005 13:19

Re: pane Novy

"rozdíl mezi Evropou a Amerikou je možná v tom ...."
Rozdíl mezi Evropou a Amerikou je zejména a bez zbytečných verbálních průjmůl v tom, že "Amerika" je Nový / nikoliv Ivan/  kontinent. Na který se existenčně vrhlo všechno to progresivní a flexibilní obyvatelstvo staré zakrnělé nacionalistické a náboženské Evropy. Všichni ti, kteří v té postaristokratické evropské zaprděnosti  nemohli tak úplně naplno dýchat.........
Ivan Nový 7.11.2005 13:14

Kanuku,

Čína se rozvíjí teprve, když se vzdala socialismu. To je celé.
Béda 7.11.2005 13:13

onlookere,

za situace, že i na ten vnitřní dluh si stát, potažmo kraje a obce půjčují u bank, které jsou i na českém území všechny vlastněné zahraničím, se každý dluh jeví jako zahraniční. Alespoň se mi to tak jeví.
Kanuk 7.11.2005 13:12

Ještě I. Nový, 9:15

Zapomněl jste dodat " a kvalitní " (zboží). I výrobky amerických firem obsahují součástky "Made in China", pokud tam nejsou udělány celé.
huhu 7.11.2005 13:09

Re: pane Novy

v každém případě se potvrdilo, jak je nebezpečný "sociální stát" se svým pěstěním celých skupin obyvatel závislých na podporách a výchovou neochotných či neschopných pracovat a jak je tento "sociální stát", jak by řekli sami komunisti "reakční".
Andy 7.11.2005 13:08

Re: Re: Tyto znalosti čerpám (jakož i jiné biblické příběhy) z Roarka Bradforda - Černošskej Pánbu a páni Izraeliti.

hm, škoda. No, stejně by vám má přízeň v očích některých vysloveně ublížila, Martin už nemá co ztratit
pefben 7.11.2005 13:06

Re: Re: Způsob, jakým Havel

b) je správně.
pefben 7.11.2005 13:05

Re: Problém je i v tom, že vedení ODS po odchodu Václava Klause má charisma

Nojo, máme to ale pěknou politickou scénu: nalevo bezskrupulozní zloději a hrabivci a napravo amatérští mantáci!
huhu 7.11.2005 13:04

Re: Způsob, jakým Havel

Havel je především pokrytec, viz třeba ted mu prý vadí komunisti na Kubě. Myslím, že o úloze Havla před, v i po r. 89 se ještě dozvíme. Nebo se možná potvrdí jen to, že je sebestředný, ctižádostivý, pokrytecký a hloupý.
IBN 7.11.2005 13:04

Re: Tyto znalosti čerpám (jakož i jiné biblické příběhy) z Roarka Bradforda - Černošskej Pánbu a páni Izraeliti.

Tak ja si ty procenta zase odparu: prispevek byl od martina, nikoliv ode mne.
pefben 7.11.2005 13:00

Re: Re: Bez komentáře.

Dobré!!! Tak to je!
IBN 7.11.2005 13:00

pane Novy

Jenom ozivuji stare.
"Severní Amerika byla až do 19. století velmi chudý kontinent. Kdo marshalisoval je?"
Rozdil mezi Evropou a Amerikou je mozna i v tom, ze v Americe byli gastarbeitri zpacifikovani uz pred prilivem Anglickeho kapitalu. A mozna proto tam kapital vubec sel.
Jak pisete, Evropa po valce tohle priznive "ciste prostredi" nemela. Povalecne generace, zijici na dluh se svych zvyklosti jen tak nevzdaji, navi byly paradoxne spatnym prikladem, jak lehko se jde dostat k vysokemu zivotnimu standartu.
 
Na zvyk chudoby si bude muset Evropa pripravit pristi generaci, takze cim drive, tim lepe. A chudobou myslim vlastni praci. Domaci tedy musi zacit odvadet namezdni praci lepe nez gastarbeiteri a to bude velmi tezky orisek. "Znalost prostredi" (to je skoro vojensky temin) a ochota byt vstricny k novym technologiim v tom hraji tu nejpodstatnejsi roli, v pracovitosti proste totiz gastarbeiteri nejdou prekonat.
pefben 7.11.2005 12:58

Re: Způsob, jakým Havel

Hezky napsáno. Nejlepší je, že sám tento kryptosoudruh se do mafiánského kapitalismu zapojil, když kšeftoval s panem Junkem!
franta 7.11.2005 12:58

Re: Re: Re: Celkem souhlas Astone,

Tak byste měl jít příkladem a měl byste respektovat i hlasy voličů v Česku a naši řádně a demokraticky ustavenou vládu a a hloupě nepindat. Nebo pro Vás a Česko to neplatí ?  Ani mě to nepřekvapuje, vy šmoulové jste přece vždycky něco extra, že? 
Kanuk 7.11.2005 12:56

I. Nový, 9:15 - Čína a trh

Já jsem blbej Kanuk, který si myslí, že trh a držení výrobních prostředků jsou dvě rozdílné věci. Možná, že potřebuji poučit někým, kdo tomu líp rozumí.
Jinak, napsal jsem něco jiného (ohledně toho trhu)?
Daniela 7.11.2005 12:56

Re: Re: Aston se skutečně lepší

Havel je opravdu rozporuhodna postava (ne osobnost...). Ze svedectvi byvaleho a jiz mrtveho svedka ktery pracoval u Radia Free Europe jsem se docetla, ze Havel pri sve prvni navsteve v Mnichove v sedmdesatych letech nemel o nic jineho zajem nez o zbytky dedictvi jeho stryce. Tantiemy z predvadenych filmu natocenych za valky v prazskem Barandove stale kapaly...
Politika? To Havla nezajimalo!