3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

Tvář z fotobanky

O čem se v těchto dnech bavit, když ne o koronaviru? Když už opravdu nikoho nic nenapadne, v úvahu přijde legrační blamáž kolem reklamního plakátu komunistické strany. Těžko vám to mohlo uniknout, pokud ano, připomenu, že jde o plakát s tváří sympatické mladé ženy s červeným šátkem kolem krku a s nápisem „Jsme na vaší straně, hájíme vaše zájmy“. Ne moc důvtipný produkt reklamní kreativity.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Nováček 6.8.2020 17:00

Ano,

svržení premiéra nimo volební klání:-(

J. Matuška 6.8.2020 13:56

Z výbuchu v bejrůtském přístavu bychom si měli vzít ponaučení. Díky chytrým mobilům jsme mohlí vidět sílu tlakové vlny ON-LINE. Explodovalo 2 750 dusičnanu amonného - pouhý zlomek ničivosti thermonukleárních bomb. Atomový hřib byl varováním.

Lepší špatný mír, než dobrá válka – Tribun. ... Klidně si tomu říkejte zbabělost, nebo dokonce zrada, klidně se zaklínejte svobodou a demokracií a hodnotami evropské civilizace (a nezapomínejte, že mezi ty hodnoty patří i dvě světové války, holocaust a kolonialismus) a blouzněte o pevných morálních postojích, ale já tvrdím, že JESTLI EXISTUJE ABSOLUTNÍ ZLO, TAK JE TO VÁLKA, ŽE ZBABĚLOST JE DÁT PŘEDNOST SNADNOSTI VÁLKY PŘED SLOŽITOSTÍ MÍRU, a že nejhnusnější zrada není zrada státu, ale zrada lidí, kteří v něm žijí. A ta spočívá i v tom NECHAT JE NA POSPAS VÁLCE. https://tribun.red/2014/09/01/lepsi-spatny-mir-nez-dobra-valka/

M. Kolář 6.8.2020 14:03

Další anonymní rusonáckovská hnojůvka... No dík...

J. Matuška 6.8.2020 14:25

ZČ = ZTRÁTA ČASU S DEMAGOGEM!;-)

K. Blahůrek 6.8.2020 15:21

ZČM = Ztráta času s vylepovačem plakátů Matuškou.

J. Anděl 6.8.2020 14:07

To platí do té míry, do které lidé netrpí i v tom míru.

Smrt, bolest, ponížení - ty člověk vnímá stejně bez ohledu na to, zda je stát ve stavu válečném nebo mírovém. Proto jsou třeba komunistické hlášky o boji za mír sprostá demagogie. Pochybuju, že by si popravený politický vězeň pochvaloval, že aspoň, že je mír. Možná, že on osobně by byl i rád, kdyby mohl svůj život hájit se zbraní v ruce.

Ale obecně samozřejmě souhlas a jsem trvale odpůrcem ideologiím, ženoucím své občany na smrt pro potěchu vládců.

I. Kellner 6.8.2020 14:16

Máme tu nový fenomén - války bez vlastních (velkých) ztrát. Války zástupné, proxy války, etc.

Ve všech konfliktech, které jsou v článku vyjmenovány, nejsou největší ztráty na straně válku vyvolávajících či udržujících států.

Každý politik má hrůzu ze záběrů, jak se vrací z konfliktu vlastní bojovníci v penálu pod vlajkou. Tisíce ostatních (zástupných) jsou mu fuk.

J. Matuška 6.8.2020 14:46

Jindřichu, zřejmě jsi toho hodně přečetl, hodně toho víš. Tvůj styl je občas pro mě příliš "intelektuální", takže tvůj text "občas" chápu mylně /viz předcházejí reakce/.

Teprve od roku 2014 po událostech na Ukrajině se ze mě stal člověk, který lépe chápe válečná utrpení, nakonec i materiální škody. Zapůsobil na mě i polodokumentární film o začátku 1. světové války. /"Rozhodování" politiků, generálů o životech milionů lidí od stolu.../

Změnil jsem třeba názor na hrdinu, veterána John McCaina. Válečné jestřáby "obecně" nemám rád...

J. Polesny 6.8.2020 14:31

Takže Mnichov byl pro vás OK?

J. Matuška 6.8.2020 14:46

ZČ = ZTRÁTA ČASU S DEMAGOGEM!

I. Kellner 6.8.2020 13:41

Tak i piloti nakonec litovali? (vpravo)

To si nepřečetly místní havloprdy, a byli by hned v pohodě.

J. Polesny 6.8.2020 13:50

Měli to prý hodit na vaše Rusko...;-D

K. Oldřich 6.8.2020 13:16

Komunisté hlásí komunistům, že jsou na jejich straně. No a? ;-D

J. Ptáček 6.8.2020 13:15

Škoda, že soudruzi nepoužili fotku oddané komunistky Lídy Brožové-Polednové z dob, kdy zapáleně odsuzovala k trestům nejvyšším. Chlapy i ženské. Holka to byla docela pohledná, text by se docela hodil.

P. Jirkovský 6.8.2020 13:27

Neodsuzovala, byla prokurátorka.

J. Laurin 6.8.2020 13:29

Idiotům to nevysvětlíte....

P. Jirkovský 6.8.2020 13:33

Já nic nevysvětluju, pan Ptáček se asi splet nebo ji zahrnul do tehdejší bolševický justice.

J. Ptáček 6.8.2020 14:17

Je to pravda, sypu si popel na hlavu. Soudkyně opravdu nebyla. Ale ani můj omyl nemění nic na tom, že na plakátu KSČM by své místo měla. Aspoň z třídního hlediska.

R. Polášek 6.8.2020 13:12

Kdyby takovýhle plakát udělala ODS nebo STAN, tak by po tom ani pes neštěkl. Ale že si takový plakát dovolila udělat KSČM, v podstatě dnes už historicky úplně odepsaná strana, je naráz všude plno rozruchu.

J. Laurin 6.8.2020 13:31

A Neff jim ještě dělá reklamu.... že by placenou?... ne zadarmo.... aq kdo dělá reklamu zadarmo?......... doplnte si sami....

J. Polesny 6.8.2020 13:35

Laurin

J. Laurin 6.8.2020 13:38

;-D;-D;-D!!!!!!R^R^R^R^..pěkné...MOC pěkné....

J. Kanioková 6.8.2020 13:49

Naopak, to by byl teprve jekot !

F. De Winter 6.8.2020 13:03

O připravování se na minulé války toho bylo napsáno již dost. To platí jak obrazně, tak při přípravě na skutečné války. V naší současnosti jde o to, že zaniklo uspořádání, které převládalo po staletí, v němž byli válečníci odděleni od civilistů a kde se podstatná část střetů odehrávalo v neobydlených zónách.

Dnes čelíme nepříteli, který takové rozdělení nejen nerespektuje, ale nejspíš si je ani nedokáže představit. Džihád zahrnuje nejrůznější formy od leteckých bitev přes přednášky na školách, atentáty v obchodních centrech až po znásilňování, přepadání a krádeže. Džihád je celek, který zahrnuje jakoukoliv formu boje. Potenciálním bojovníkem džihádu je každý muslim, potenciální obětí džihádu je každý nevěřící.

Změny probíhají i uvnitř západního civilizačního okruhu. Útok proudem migrantů se stal standardní součástí válčení (byl použit i např. v kubánsko-americkém konfliktu) a stará strategie přenesení války na území nepřítele zcela selhala. Otevírání front v dalších zemích neoslabilo schopnost protistrany obsazovat další čtvrti evropských měst.

V tuto chvíli víme o jediné účinné odpovědi na tyto změny. Vyzbrojit obyvatele vlastní země a poskytnout jim potřebný výcvik. V případě napadení se stane bojištěm každá ulice, každá křižovatka, každý dům či byt. To žádná profesionální armáda nedokáže pokrýt.

To ukazuje k branným silám, jejichž základ tvoří domobrana. Profesionální armáda se svými schopnostmi a technikou tuto domobranu zastřešuje. To vše pochopitelně platí za předpokladu, že cílem ozbrojených sil je ubránit vlastní území. Armády, jejichž doktrína rezignovala na obranu vlastní země a které se soustředí např. na obsazování ropných polí či uranových dolů v zahraničí, ty domobranu nepotřebují.

R. Nováček 6.8.2020 13:11

Ne,

daleko jednodušší je sem migranty nepouštět, nabo jim nedávat hned občanství a při náznaku problémů je vypovědět:-/

F. De Winter 6.8.2020 13:30

Dokud jsme máme otevřené hranice se zbytkem EU, tak to tak jednoduché není. :-(

R. Nováček 6.8.2020 13:33

Ne,

když se chce tak ...

Maďarsko to umí:-/

V. Novák 6.8.2020 16:05

Vzpomínáte, jak zareagoval lid český, zejména mladý, na iniciativu s povinným několikatýdenním výcvikem ve zbrani?

Dobrý nápad, v Česku ovšem nerealizovatelný.

V. Mokrý 6.8.2020 12:06

ČT 2 - František Štastný

J. Franke 6.8.2020 12:08

Vy koukáte na nenáviděnou ČT? Zajímavé!