16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Diskuse k článku

Tři hlavy nestačí

Trochu jsem pozvedl obočí (to je citát), když jsem viděl fotku z nějaké slovenské demonstrace, na které nesli šibenici s oběšeným Ficem navlečeným do vězeňského mundúru. Tak co? Oběsit, nebo zavřít? Měli by si v tom udělat jasno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Tesařík 17.3.2018 11:20

Re: Budík

Do každé rodiny jeden raketovej motor.

R. Tesařík 17.3.2018 11:18

Re: Pan Housa níže mne inspiroval svou glosou k provokativní ...

To je jenom dobroserský posun.-))

P. Vandas 17.3.2018 11:18

Re: Pan Housa níže mne inspiroval svou glosou k provokativní ...

To víš, že to tak je. Každý si to přionačil podle potřeby, nicméně přesto se podstata nevytratila, mimo jiné i proto, že jsou zde vedle sebe dvě stejně významné tradice, byzantská a římská a tak jedna, druhé moc prostoru pro kreativitu nedávají. :-):-):-)

M. Kolář 17.3.2018 11:17

Re: Demokracie je dobrý nástroj manipulace.

Demokracie jako nástroj manipulace ?? Vy jste se zřejmě zhlédnul v parodii na inaugurační projev současného prezidenta, který též použil zcela účelově výraz "manipulace" bez jakékoliv funkční souvislosti, pouze za účelem demagogického výpadu na objekt jeho nenávisti. Současnou demokracii asi příliš nechápete, když vidíte dem. pouze ve starém Řecku. Dnešní společnost i stát se liší značně od antické zkušenosti a moderní demokracie je silně spojena s právním státem, nezávislostí soudní moci,samosprávou či jinou vertikální dělbou moci, atd atd .. Mediální prostor je otevřený, zvláště dnes.... Liberální prostředí je naopak proti samotné demokracii dnes zhusta zneužíváno k demagogii, strašení lidí a šíření prototalitní propagandy, jistě zhusta proruské, pročínské atd..

Část Slováků používá zatím zcela v mezích ústavy své právo demonstrovat a vyjadřovat názory ... Zkuste jejich názory kvalifikovaně vyvrátit místo denunciací. Jinak, Fico slovenský relativní úspěch v hospodářství nijak nezařídil, stejně jako u nás Babiš nemá nic společného s hospodářskou konjunkturou posledních let. Byla by i bez něj..

Havlíčka jste nepochopil, varoval před zcela jinou kulturní situací v Rusku a vnímal zcela nesvobodné postavení člověka v rámci této kultury .. Byl v konfliktu z rakouskými úřady, ale zcela správně pochopil sílu a potenciál zdejší "rakouské" civilizace.

Putin vždy před ruskými takzvanými volbami vraždí ... Dělá to, aby zakryl skutečná témata a špatné konce do kterých Rusko přivedl ... Je to zločinec který patří před soud ..

V. Čermák 17.3.2018 11:16

Re: Ale že si Zeman to své prezidentování užívá

No tak to můžete ještě 5 let okolo něj obíhat, jako jeho Satelit...

P. Vandas 17.3.2018 11:14

Re: Ale že si Zeman to své prezidentování užívá

No vidíte a Vy už předem víte, že nedodržel, že porušil a tak. :-):-):-)

R. Brzák 17.3.2018 11:14

Re: Ale že si Zeman to své prezidentování užívá

Je výsostně důležité své politiky podrobovat kontrole a kritice. Z tohoto hlediska je Váš přístup na místě.

Avšak Vy již nyní hovoříte o despotovi. A takové tvrzení je v diskuzi třeba prokazovat.

V. Čermák 17.3.2018 11:14

Re: Demokracie je dobrý nástroj manipulace.

Naprostý souhlas. Mám doma všechny Neffovy knihy. A je to pro mě velké zklamání, jak se z pana spisovatele stal PISÁLEK podřadné kvality...

O. Uživatel 17.3.2018 11:14

Uživatel požádal o vymazání
R. Brzák 17.3.2018 11:12

Re: Demokracie je dobrý nástroj manipulace.

I kdyby jste svého zástupce osobně znal a tak jej vybral, demokracii to nezachrání, pokud nezachováte svou možnost tohoto svého zástupce v případě jeho nevhodného jednání potrestat. Antika k tomu měla ostrakizaci.

Nejde o to najít už konečně toho pravého a jediného spravedlivého - ale pochopit, že pod vlivem moci se i z anděla, pokud ho najdeme a dáme mu moc nad sebou, stane dříve nebo později...inu - člověk.

P. Rajman 17.3.2018 11:11

Re: Ale že si Zeman to své prezidentování užívá

Pane Vandasi, vy na to jdete z hurta. Má za sebou necelej měsíc a před sebou skoro pět let.

F. Šimek 17.3.2018 11:09

Re: Ale že si Zeman to své prezidentování užívá

Pavle-díky za vysvětlení...to víš, sem už pomalejší. Taková blbost : jak to vysvětlíš těm, co volili Dradoše atd ? Neumím si představit, že by zase Drahoš stahoval za živa králíka, nebo Horáček předváděl prodej LP desek...!!!

P. Vandas 17.3.2018 11:08

Re: Ale že si Zeman to své prezidentování užívá

A kdy a čím porušil Ústavu , či zákon? :-):-):-)

P. Vandas 17.3.2018 11:04

Pan Housa níže mne inspiroval svou glosou k provokativní ...

.. myšlence. Níže v diskusi o Ústavě napsal :"Ústava není přesně znějící zákon, stejně jako jakýkoliv jiný zákon není

přesně znějící. V praxi se uplatňuje vždy nikoliv zákon, nýbrž výklad

zákona." ....konec citátu.

Připusťme, že vzorem přesnosti Zákona je Desatero Božích přikázání. Nuže v přikázání devátém se praví: " Nepožádáš manželky bližního svého...." Příkladem kreativního výkladu citovaného zákona je několik otázek , které si kladu. Dobrá. Nepožádám manželky bližního svého, to je jasně zakázané, ale co když požádám jeho dcery? A co když požádám manželky nějakého nebližního, mně neznámého? ...:-):-):-)

J. Venc 17.3.2018 11:03

Třeskutý šrapnel dnes vypustil Aston

zvláště v odstavci posledním. Mu to zdejší proruští pábitelé beze zbytku spočítají a mnoho nepěkného naloží.

:-)

R. Brzák 17.3.2018 11:00

Re: Despotům se nevzdoruje jen proto,

Parlament nesouhlasící s premiérem se může usnést na svém rozpuštění. Základem demokracie je diskuze a její odraz ve volbách.

R. Brzák 17.3.2018 10:58

Re: Despotům se nevzdoruje jen proto,

Pane Čepku, nikdy!

Ale nevím, jakou to má souvislost s tématem, které rozvíjím? Jen proto, že je mi Zeman více než nemilý, přeci nebudu přehlížet zcela zřejmé věci.

Jakožto anarchikapitalista odmítám nad sebou nejen Zemana, ale obecně princip někoho, kdo mne má zastupovat a přitom nebýt jakkoliv zodpovědný. Zrušit prezidenta! Zrušit tzv. politickou odpovědnost politiků - anebo jim odebrat moc.

P. Rajman 17.3.2018 10:56

Re: Ale že si Zeman to své prezidentování užívá

Nevím co nasliboval Tobě (asi nic, když nevíš) a co jeho voličům (asi taky nic, to zas musí vědět oni). Občanům ale slíbil, něco o tom, že bude dodržovat ústavu, zákony atp. Ti se ho o to často ani neprosili, prostě proto, že si třeba myslí, že na to nemá. Ale když už to slíbil, tak lze předpokládat, že se toho bude držet. A na to tu narážím. To je celé.

P. Vandas 17.3.2018 10:50

Re: Despotům se nevzdoruje jen proto,

do jisté míry s Vámi souhlasím, nicméně o konečné stabilitě právního státu rozhoduje spíše než kuturní vzorce, mezinárodní situace. Všechny zásadní změny naší Ústavy byly vyvolány měnící se mezinárodním postavením , či ukotvením státu. Pravzor naší Ústavy byla Ústava USA a i když ji komunisti pod nátlakem SSSR znásilnily k obrazu ruskému, tak její podstata zůstala ta prvorepubliková. :-):-):-)

J. Holíček 17.3.2018 10:48

Demokracie je dobrý nástroj manipulace.

Demokracie skutečně mohla fungovat ve Starém Řecku, tam si voliči viděli do očí. Teď milionové davy házejí lístky do urny v dobré víře těm, o nichž nic neví. To co ví, to je jen to co jim média ukáží a co jim nakukají. A, že většina lidí jsou prostí ptáččci zpěváčci, které opatrují cizí vajíčko ve svém hnízdě, tomu svědčí roky i tahle debata nedebata na Psovi.

Jak Aston píše: >Lidi musí mít všeho opravdu po krk>, to je naprosto "přesné," protože Fico dotáhl Slováky dál než všichni naši premiéři, Kotlebovi nedovolil, aby se rozvinul, senioři (z celého světa) jezdí po Slovensku zadarmo a hromada dalších věcí se tam pro ně hnula dopředu. Jenomže to je všechno špatně, když se někomu zachce spustit demokratický demonstrační mechanismus, tak zblblé ovce jdou za beranem a maji toho všeho po krk. Není jich zas tolik, ale na to se sází. Jsou totiž vidět a v televizi ukazovány.

Jak Aston píše: >Co je Rusko zač, objevil už Karel Havlíček Borovský<. Jenže Havlíček Borovský taky objevil zač je Rakousko-Uhersko, což tedy byli také Rakušané a Maďaři. A co je Rusko, to také objevili Hitler, Churchil i Napoleon. Dneska se pro Astona změnili, kromě Ruska, všichni k lepšímu a ke zmiňování se nehodí. Tím v podstatě zasune do ztracena Johnsonovu drzost, pro kterou tento užasný britský politik nemá vůbec žádné důkazy. Aston o tom jakoby pochybuje, ale pak to přejde, a zdůrazní doměnky a dokonce notoricky známé fakty, které s tím ovšem nesouvisí.

Přiznávám, že Neffa jsem si kdysi hodně vážil. Rád ho čtu pořád, ale nežeru ho už tolik. Kdysi jasně vyjadřoval svůj názor, teď už sem tam manipuluje, a to i nadprahově.

F. Šimek 17.3.2018 10:45

Re: Ale že si Zeman to své prezidentování užívá

máš pravdu-určitě si to užívá. Moc mu to přeju. Nevím jaký sliby myslíš, ale jeho legrační konkurenti, když neuspěli, tak se serou do senátu, nebo zakládají nový strany....!!!

J. Housa 17.3.2018 10:43

Re: Despotům se nevzdoruje jen proto,

Ústava není přesně znějící zákon, stejně jako jakýkoliv jiný zákon není přesně znějící. V praxi se uplatňuje vždy nikoliv zákon, nýbrž výklad zákona.

M. Kolář 17.3.2018 10:41

Re: Despotům se nevzdoruje jen proto,

Jistě, naše Ústava (já psal o ústavnosti obecně) patří mezi tzv. "stručné". Vlastní chod institucí dále doformovává "ústavní praxe", zvyklosti, atd.. Má svou pružnost,a to záměrně... Ale nikoliv prostor k porušování .. O konečné stabilitě právního státu nakonec stejně ovšem rozhodují nikoliv právní souvislosti, ale spíše hlubší kulturní vzorce dané společnosti .Ty se nakonec prosadí ...

P. Rajman 17.3.2018 10:38

Ale že si Zeman to své prezidentování užívá

Měl by jen ještě něco dělat, aby ten slib co dal občanům mohl také splnit.

S. Lazárek 17.3.2018 10:35

Re: Budík

A proč? Vždyť je to pravda, budík sice udělat neuměj, ale motory do raket mají fakt dobrý.

F. Doušek 17.3.2018 10:35

Re: Despotům se nevzdoruje jen proto,

Tak. Po plcích poznáte je.

P. Rajman 17.3.2018 10:35

Re: Despotům se nevzdoruje jen proto,

a vy vyjdete z diskuse posílen

P. Rajman 17.3.2018 10:33

Re: Despotům se nevzdoruje jen proto,

Nevytáčejte se a odpovězte, když jak říkáte je všechno tak pregnantní. A nebo mlčte s šancí, že za chvíli se na Vaše plácnutí zapomene.

F. Doušek 17.3.2018 10:33

Re: Lid na Slovensku je rozhněván

Já ovšem chci pouze foto jedno. Takové, o kterém ti "berkové" neustále mluví, ale dosud ho nepředvedli.

M. Moravcová 17.3.2018 10:33

Re: Despotům se nevzdoruje jen proto,

Všiml jste si, že volby jsou tajné? Nenávistníku?